bez II linii metra

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez MeWa » So sty 10, 2004 5:35 pm

Chodziło o SKM, takie jak jest w Trójmieście, zaś od stacji Młociny ma iść po prostu tramwaj, nazywany szybkim.
Ostatnio ożyła koncepcja SKM (przyjmijmy umownie) - nazywanie tego: naziemnym metrem jest jeszcze bardziej fikcyjne. Będą to po porstu zmodernizowane tory i składy podmiejskie, w każdym bądź razie do metra tej koncepcji daleko.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez irongland » N sty 11, 2004 11:43 am

Naziemnym metrem jest nazywane przez redakcje Życia Warszawy. W sobotnim numerze opublikowali 1 linie tego "naziemnego metra" od Grodziska Maz. do Otwocka (przez WaWę). Pkp sioę juz zgodziło wszystko podobno zaplanowane i w 2005 będzie zrobione.... nagle podobno się nawet pieniądze znalazły ?! i to miasto podobno wyłożyło :) dziwne..

a czy II linia będzie to nie wiem... ma podobno być tylko dużo później niż zakładano..
irongland
 

Postprzez MeWa » N sty 11, 2004 12:29 pm

jeżeli to moderniazcja będzie w stylu PKP, to znowu będzie jakaś fuszerka...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez diego » N sty 11, 2004 4:07 pm

nie przesadzajmy. trza sie cieszyc z kazdej innowacji. ja osobiscie tez bardziej lubie metro ale skm na wzor niemieckich S-Bahn to wspaniale uzupelnienie miejskiej sieci komunikacyjnej. niemcy juz dawno to zrozumieli ze istniejaca siec kolejowa w miescie to jak dar niebios. a w Wawie mamy tego sporo. odlegle dzielnice mozna w ten sposob latwo skomunikowac z reszta "swiata". do tego mozna stworzyc niewielkimi kosztami loinie ogolna i takie tam. polaczenie z lotniskiem itd. a metro wspaniale mozna zintegrowac z skm'ką
oby tylko ten pomysl wypalil. juz dawno powinno sie to zrobic.
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » N sty 11, 2004 11:56 pm

jednak stworzenie SKM raczej przekreśla metro... Kolej jest potrzebna i potrzeba duuuużo nakładów w celu jej modernizacji. przede wszystkim cały tunel średnicowy wraz ze stacjami. Na pozostałych odcinkach stacje trzeba budować praktycznie od zera (ich stan jest tragiczny). Poza tym kolej nie obsłuży tych najbardziej potrzebujących osiedli, gdzie miała iść II linia metra.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez diego » Pn sty 12, 2004 8:31 pm

mialem na mysli, ze skm moglaby wspaniale uzupelnic system metra. to moglby byc drugi krok po M1 w skomunikowaniu Wawy szybka koleja (SKM + M) dalej szlaby M2 budowana od razu po skonczeniu M1 a najlepiej jeszcze wczesniej. jak spojrze na 4-letni plan dla madryckiego metra i majac na wzgledzie to co zdzialali od 2000 to az zal w porownaniu z nami. ale moze bedzie lepiej... kiedys... moze. tzreba myslec 'do przodu' bo 'w tyl' i tak sie nie da niczego zmienic. sasdze, ze np. niemiecki styl U- i S-Bahnu to super wykorzystanie mozliwosci metra i kolei miejskiej. dlaczego u nas nie mialoby to zdac egzaminu. londyn tez zamierza budowac crossrail, rozbudowac tameslink na wzor paryskiego RER to mniej wiecej podobne co S-Bahn.
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » Pn sty 12, 2004 9:15 pm

Dlaczego u nas to miałoby nie zdać egzaminu...?? Po pierwsze działania władz ograniczą się na dokończeniu I linii metra i stworzeniu SKM, zaś nie będzie kontynuowana budowa II linii metra. Tak, jakby sama SKM starczyła... Najlepiej byłoby jednak, gdyby budowa II linii była prowadzona. Poza tym w kwestii SKM proszę spojrzeć na współpracę w zakresie wspólnego biletu, połączeń dwóch stacji metra z dworcami kolejowymi. Bez wspólnego biletu nie ma co myśleć o sprawnej SKM-ce, to powinno być podstawą, a tymczasem miasto z PKP nie może się przez ponad pół roku dogadać z powodu ulg... Poza tym, czy nowa spółka będzie w stanie wyremontować pociągi, stacje, aby te nie straszyły swoim wyglądem? Zmodernizować całą infrastrukturę, zapewnić skuteczną ochronę w celu polepszenia bezpieczeństwa pasażerów? Oraz przede wszystkim częste kursowanie pociągów (w tunelu średnicowym co 3 min.)? SKM nie jest zbawieniem - nie rozwiąże problemów komunikacyjnych stolicy - potrzebne jest wsparcie M2...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez iktoto » Wt sty 13, 2004 2:35 pm

Problemów komunikacyjnych stolicy się nie rozwiąże NIGDY. Po prostu nie jest to możliwe i tyle. Im lepsza komunikacja, tym mniejszy opór przestrzeni, ale im mniejszy opór tym większy przepływ.
Inaczej mówiąc - im łatwiej jest dotrzeć w jakieś miejsce, tym chętniej ludzie tam jeżdżą, tym chętniej ktoś inwestuje tam w miejsca pracy i handel. Rozpowszechnienie się samochodu spowodowało powstanie na obrzeżach miast "centrów handlowych". Tak samo rozbudowa metra będzie zawsze powodowała większe natężenie ruchu. No chyba że pewnego dnia miejsc siedzących we wszystkich wagonach będzie wiecej niż mieszkańców... I 80 linii będzie...
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez MeWa » Wt sty 13, 2004 5:09 pm

dlatego też prosty wniosek, że mimo wzszytko II linia powinna zostać budowana...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Mario_NY » N lut 01, 2004 6:38 pm

O co chodzi Kaczynskiemu z tymi warunkami zabudowy dla II linii metra ?
Na oficjalnej stronie MW jest taka informacja. Czy to znaczy, ze II linia jednak bedzie budowana ? :D
Avatar użytkownika
Mario_NY
Donator
Donator
 
Posty: 86
Dołączył(a): Pn gru 01, 2003 6:21 am
Lokalizacja: Brooklyn

Postprzez irongland » N lut 01, 2004 11:59 pm

Myśle że zbudują II linię... podobno nawet bruksela zadeklarowała że wspomoże pod warunkime że my wyłożymy jakąś część sumy (znająć życie nie wyłożymy :( ) ma to być na dokończenie I linii i zaczęcie II....
podobno do 2007 wszystko będzie .... (już to widze)
irongland
 

Postprzez MeWa » Pn lut 02, 2004 4:41 pm

z tymi datami przesadziłeś - do 2007 roku mają powstać Młociny. Budowa II linii nie rozpocznie się przed skończeniem I linii, ale wszystkie znaki na niebie wskazują, że budowa będzie kontynuowana
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez irongland » Wt lut 03, 2004 7:02 pm

masz racje lekko przesadziłem... ale ciesze sie że w 2007 ma być dokończona I linia... bo kiedys czytałem że w planach skończyć chcieli koło 2011 .
irongland
 

Postprzez MeWa » Wt lut 03, 2004 10:03 pm

różnie gazety pisują... Na dzień dzisiejszy Młociny to rok 2007.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez KMS » Śr lut 11, 2004 2:16 pm

Mnie zastanawia jedna rzecz, dlaczego budowę II linii metra zaczyna się od zbudowania odcinka w centrum.
Jeżeli dobrze rozumiem to metro buduje się po to, aby zmniejszyć ruch kołowy w centrum miasta, tak aby „zmusić” kierowców samochodów osobowych do korzystania z komunikacji miejskiej. To jeżeli zacznie się budować II linię od środka, to takie rozwiązanie nie ograniczy ruchu samochodów w stronę centrum. Wydaje mi się że linie metra powinni zacząć budować od dużych osiedli które są na peryferiach miasta w stronę centrum ( tak jak była budowana I linia z Ursynowa), wtedy będzie to alternatywne dla samochodów osobowych. Po co budować linię metra tam gdzie jest największe zagęszczenie ruchu komunikacji miejskiej i na dodatek przebijać się pod Wisłą, po co podnosić tak koszty. II linia powinna być budowana od Bemowa do Centrum (Marszałkowska) potem z Bródna w stronę Centrum i dopiero przejść przez Wisłą i połączyć z wybudowanym odcinkiem.
KMS
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron