bez II linii metra

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez Banan » Śr lut 11, 2004 6:32 pm

A pomyśl gdyby tak zrobili od Bemowa założmy do Woli... i wtedy na co by się zdało metro.... z dzielnicy do innej dzielnuicy,która nie jest jeszcze w samym centrum miasta.Dodam jeszcze żę pierwszą linię oddnao na odcinku z Kabat do Politechniki więc i z drugą linią powinno być podobnie gdzie jedna z krańcowych stacji otwieranego odcinka powinna leżeć na terenie centrum :eek:
Banan
 

Postprzez KMS » Cz lut 12, 2004 9:07 am

Banan napisał(a):A pomyśl gdyby tak zrobili od Bemowa założmy do Woli... i wtedy na co by się zdało metro.... z dzielnicy do innej dzielnuicy,która nie jest jeszcze w samym centrum miasta. :eek:

Oczywiście takie rozwiązanie byłoby mało praktyczne, ale tylko do momentu przedłużenia lini :oczko: .
Jak oddawano I linię to do ruchu oddano od razu 11 stacji i było już gotowe połączenie z Ursynowem. I tak samo powinno być z drugą linią, niezależnie od której strony byłaby budowana od strony Targówka (Bródna) czy Bemowa, powinien być oddany od razu cały odcinek ok 10 stacji. Wtedy byłoby bezpośrednie połączenie z Centrum miasta z jedną z dzielnic. A którą wybrać na początek to już powinno być przeanalizowane, z której strony jest większe zapotrzebowanie.
KMS
 

Postprzez diego » Cz lut 12, 2004 12:29 pm

pomysl budowania metra pod wisla i dalej przez centrum w kier. ronda daszynskiego spowodowany jest logika. do istniejacej linie 'dokleja' sie kawalek [na razie maly] nastepnej, i w ten sposob powieksza sie bardzo rejon obslugiwany przez metro, czyli wiecej ludzi moze skorzystac z niego jadac np z imielina na kolo (niemal na kolo) i nie musi juz jechac autobusem czy tramwajem. a z czasem do takieko systemu w ksztalcie krzyza dokleja sie na wszystkich jego koncach nastepne odcinki. a pomysl ciagniecia w drugim etapie linii pod wisla jest najlepszy jaki mieli planisci. szybko i bez problemow mozna tak polaczyc wawe lewo- z prwobrzezna. i o to chyba tez chodzi, nie? poza tym w entrum najgorzej wiercic, i niech jak najszybciej bedzie zrobiony ten najtrudniejszy kawalek potem szybciej bedzie roslo metro w kierunkach peryferyjnych. to wcale nie jest taki nietrafiony pomysl. moim zdaniem...
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » N lut 15, 2004 4:59 pm

odcinek śródmiejski będzie najbardziej ekonomiczny - prędzej czy później należałoby go zbudować. W sumie lepiej będzie, jeżeli budowa będzie mogła być kontynuowana z dwóch stron, poza tym ze względów technicznych budowa tego odcinka jest jak najbardziej wskazana, bowiem póki nie powstanie STP Chrzanów, pociągi będą zjeżdżać po łączniku torowym na stacji Centrum do STP Kabaty.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Gość » Wt lut 17, 2004 12:44 am

MeWa napisał(a):odcinek śródmiejski będzie najbardziej ekonomiczny - prędzej czy później należałoby go zbudować. W sumie lepiej będzie, jeżeli budowa będzie mogła być kontynuowana z dwóch stron, poza tym ze względów technicznych budowa tego odcinka jest jak najbardziej wskazana, bowiem póki nie powstanie STP Chrzanów, pociągi będą zjeżdżać po łączniku torowym na stacji Centrum do STP Kabaty.

Czyli na noc wszystkie z II linii na poczatku beda zjazdzac do STP Kabaty ?
Gość
 

Postprzez iktoto » Wt lut 17, 2004 8:40 pm

A po co w ogóle STP Chrzanów????

Czy nie lepiej skoncentrować całą bazę naprawczą w jednym miejscu, ewentualnie kilka składów odstawiać na torach odstawczych wzdłuż drugiej linii? Chyba wszystkie sieci w krajach zachodnich są tak zorganizowane - nie każda linia posiada własną "zajezdnię" i warsztaty. Dzięki temu oszczędność miejsca, łatwość zarządzania, lepsze wykorzystanie urządzeń (np. myjnia pracująca bez przerwy).

Przykładowo Berlin na 9 linii posiada 2 stacje naprawczo-postojowe i dwie postojowe, zaś 60% składów odstawianych jest w sieci.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez MeWa » Śr lut 18, 2004 12:23 am

STP Kabaty będzie za małe. A zwykle tak jest, że jedna linia posiada oddzielną zajezdnię - Londyn, Praga... Korzystanie tylko z STP Kabaty byłoby niewygodne zarówno dla pasażerów, jak i obsługi metra
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Poprzednia strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron