Stare tunele metra

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez MeWa » Pt lip 18, 2003 10:34 pm

Oj - gdyby metro wybudowali w l. 50- i 60-tych byśmy mieli trójsalowe perony o wystroju pałacowym...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez MeWa » Pt lip 18, 2003 10:43 pm

gdyby skończyli budować stacje metra w l. 50-tych i 60-tych, to byśmy mieli trójsalowe hale peronowe o wystroju pałacowym - na głównym cokole stałby prezydent Bierut, zaś na ścianach wisieliby towarzysze MELS
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Lenin » Pn lip 21, 2003 2:05 am

Teraz by pewnie nie powisieli - zdieli by. To nie Rosja, gdzie w demokratycznym ( :D ) panstwie trzymaja jeden z wazniejszych symboli komunistow na Placu Czerwonym (i maja got am trzymac, az go nie zobacze!).
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Postprzez Banan » Pn lip 21, 2003 9:13 am

A wyobrażacie sobie pomnik Kwaśniewskiego na stacji Centrum
Banan
 

Postprzez Lenin » Pn lip 21, 2003 4:33 pm

Dawac torbe, bede oddawal sniadanie o obiad :D ;)
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Postprzez MeWa » Śr lip 30, 2003 11:41 am

W Skierniewiach remontowano dworzec i konserwator zabytków się nie zgodził na usunięcie starych socrealistycznych fresków. Tak więc PKP musiało wydać kolejny 1 mln zł na ich odtworzenie - na jednym budowniczy odbudowują Warszawę, na drugim jest sierp i młot, na trzecim wykuwają Marksa.... itd. Teraz to jest historia
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Lenin » Pn sie 04, 2003 5:53 pm

Dobre, ale PKP moglo by ten hajs jakos inaczej spozytkowac :(
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Postprzez MeWa » Wt sie 12, 2003 10:58 pm

nie mogło - konnserwator zabytków się nie zgodził.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez zły duch » Pn sty 05, 2004 2:53 am

W latach 80-tych byłu wybudowane dwa tunele pomoędzy placem bankowym a dworcem gdańskim, zostały zalane, jednak wodę odpompowano i zostały włączone do istniejącego systemu.
Podobno jest wybudowany tunel pod wisłą na wysokosci dworca Wileńskiego.Przy budowie Carrefoura odkryto też jakiś tunel, może był już połączony z tym pod Wiałą.Sprawa była w gazetach i w telewizji.Tunel ten jest jednak całkowicie zalany.
Z forum ZTM dowiedziałem się że wybudowano 16 szybów pod budowę metra,może jeszcze ostały się jakieś ślady po nich.

Dodam, jeszcze ink do artykułu o metrze.
http://respublica.onet.pl/1011294,artykul.html
zły duch
 

Postprzez MeWa » Wt sty 06, 2004 7:17 pm

Tunel na Targówku poprowadzono od Wileńskiego do Mieszka, zaś istnienia tunelu pod Wisłą nie zostało jak na razie potwierdzone przez żadne konkretne źródła.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez zły duch » Śr sty 07, 2004 1:43 am

Ale też do okolic szpitala praskiego bo znalezli tam tunel.
zły duch
 

Postprzez Gość » Śr sty 07, 2004 2:46 am

Przecież to mogą być te tunele które wybudowano od szybów...

Zacznijmy od tego, że szyby były budowane nie na wytyczonej trasie metra, tylko wzdłóż niej (tylko jeden szyb znajdował sie idealnie na trasie przyzłych tuneli szlakowych metra - S-0), gdyż szyby te znajdowały się w jakiejś odległości od właściwych tuneli bądź stacji (przeważnie szyby powstawały w takim miejscu aby nie utrudniały komunikacji naziemnej). Od tych szybów drążono tunele w kierunku miejsca budowy przyszłych: stacji, komór rozjazdowych, tuneli szlakowych i komór wentylacyjnych. A z powodu zlych warunków geologicznych cała budowa (przy odrobinie szczęścia) kończyła się na dotarciu tym tunelem od szybu do wlaściwego miejsca budowy. tam w pierwszej kolejności drążono komory... których kilka powstało... W 3 lata nie wiele zbudowano...

Więc te "dawne metro" na które się natrafia przypadkowo to przeważnie będą pozostałości szybów (17-stu a nie 16 - gdyż rozpoczęto budowę 17 szybów, a w całości udało się wybudowąć 16), oraz tuneli od tych szybów. Tunel szlakowy metra bowiem powstał tylko na odcinku doświadczalnym od WT - wylotu tunelu na powierzchnię do komory rozjazdowej stacji Szwedzka.

Nie ma żadnych informacji na temat tunelu pod Wisłą bo prawdopodobnie nie powstał... Żródła mówią o ogromnych trudnościach przy budowie tych małych rozmiarów tuneli od szybów a co dopiero przy bydowie tunelu szlakowego... a do drążenia tuneli przeważnie i tak budowniczowie zmuszeni byli korzystać z metody ksenonowej... ponieważ po wybudowaniu kilku-kilkunastu metrów woda i piasek napływaały do budowanego tunelu...

Pzy budowie szybów także napotykano ogromne truności. Pęknięcia obudowy szybu - a co za tym idzie napływ wody... Napływ wody od strony dna szybu... Czasem zdarzało się że w koło szybu osiadał grunt po napływie...
Gość
 

Postprzez iktoto » Śr sty 07, 2004 11:43 pm

Chodzi o metodę tarczowo-kesonową, prawda?? Bo kesonów pogrążanych (niem. Senkkastenbauweise) chyba raczej nie używano?

No a w ogóle szanowny Gościu, możesz się pochwalić skąd to wszystko wiesz? A jeżeli "sam z siebie" wiesz więcej, pochwal się proszę!!
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Poprzednia strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron