replee napisał(a):W jakim celu? Ludzie wysiadając na Wileńskim mieliby do wyboru nie dość że tramwaje, to jeszcze dwie linie metra - w pełni wystarczająco.
Stacja Linie KM Częst. KM Częst. SKM Częst. Ogólna
Sulejówek 216,217,226,230,279 12/20 20/30 7,5/12
Grodzisk Maz.216.217,226,230,239,240 12/20 20/30 7,5/12
Otwock 126,137 30/60 20/30 12/20
Błonie 101,104,126,137 30/60 20/30 12/20
Piaseczno 426,437,438 30/60 20/30 12/20
Legionowo 405,426,437,438 10/15 20/30 7/10
Wołomin 602.604,605,624 12/20 20/30 7,5/12
War. Wsch. ------------------------- 6/12 4/6 2,5/4
zarembus napisał(a):Witam. Prezentuje ciąg dalszy mojego projektu:
Cz. II
REFORMA KOLEI MAZOWIECKICH
1. Reforma numeracji linii oraz wznowienia/likwidacje poszczególnych tras:
Linia Trasa Częst. (szczyt/poza)
KM1xx
KM101 Warszawa Zach. – Łowicz - Łódź 3h
KM104 Warszawa Zach. - Kutno 12h
KM126 Sochaczew -Pilawa 1/2h
KM137 Łowicz – Dęblin 1/2h
KM2xx
KM216 Żyrardów - Mińsk Maz. 1/2h
KM217 Żyrardów - Siedlce 1/2h
KM226 Skierniewice - Mińsk Maz. 20/30m.
KM228 Skierniewice – Czachówek - Łuków 2/3h
KM230 Piotrków Tryb. – Warszawa Zach. 4h
KM239 Piotrków Tryb. - Czeremcha 24h
KM240 Opoczno – Warszawa Zach. 3h
KM278 Siedlce – Łuków 2h
KM279 Siedlce – Czeremcha 12h
KM3xx
KM301 Warszawa Gda. – Zegrze 1/2h
KM302 Warszawa Gda. – Legionowo – Tłuszcz 1h
KM372 Sierpc – Legionowo – Tłuszcz 24h
KM4xx
KM405 Lot. Okęcie – Lot. Modlin 20/30m
KM426 Czachówek – Nasielsk 30/60m
KM434 Radom – Skarżysko Kam. 3h
KM437 Radom – Ciechanów 2/4h
KM438 Radom – Działdowo 1/2h
KM6xx
KM602 Warszawa Wil. – Tłuszcz 20/30m
KM604 Warszawa Wil. – Ostrołęka 24h
KM605 Warszawa Wil. – Małkinia 1/2h
KM624 Tłuszcz – Ostrołęka 2/3h
KM7xx
KM702 Warszawa Zach. – Płock 24h
KM717 Sierpc – Kutno 3h
KM757 Sierpc – Pułtusk 4h
KM8xx
KM812 Radom – Przysucha 3h
KM853 Dęblin – Drzewica 3h
KM889 Łuków – Radom – Łódź 24h
KM9xx
KM902 Warszawa Wil. – Szczytno 24h
KM912 Łapy – Szczytno 24h
KM947 Siedlce – Ostrołęka 24h
KM948 Łuków – Ostrołęka 24h
Przyszłość
Kozienice – Dęblin
Kozienice – Radom
Piaseczno – Grójec
Piaseczno – Nw. Miasto nad Pilicą
Pilawa – Mińsk Maz. – Tłuszcz
Mława – Maków Maz.
2. Reforma Kolei Mazowieckich:
Planowane jest wchłonięcie Kolei Mazowieckich przez ZTA (d.ZTM). Kolej Mazowiecka stałaby się tak jak SKM spółką działającą dla ZTA ,która byłaby zarządzana przez samorząd.
Następnie KM zostałyby połączone z SKM. W późniejszym okresie ZTA mogłoby (lecz nie musi) wprowadzić na rynek ajentów kolejowych (tj. ajenci autobusowi np. ITS Michalczewski czy PKS Grodzisk Maz.).
ZTA zarządzane by było przez:
-60% Samorząd Wojewódzki
-40% Urząd Miasta Warszawa
3. Reforma na terenie aglomeracji warszawskiej
W Warszawie Koleje Mazowieckie stają tylko na wybranych stacjach i pełnią role „pośpiesznej SKMki”. Poza Warszawą KM stają na stacjach końcowych SKMek ,zaś dalej bez zmian (czyli na każdej napotkanej)
Na każdym dworcu w Warszawie zostałby by wydzielone specjalne perony wyposażone w bramki (tj. w metrze) przeznaczone na poszczególne linie KM i SKM
Bilety KM zostałyby zastąpione kartą MKM (d. WKM) którą można by było doładować w specjalnych biletomatach które by znajdowały się w halach na dworcach bądź przy wejściu na dany peron (przed bramkami)
Każdy przystanek osobowy t zostałby ogrodzony i wyposażony w bramki, biletomaty i w monitoring. ZTA wynajęłoby ochronę która by chroniła w porach nocnych przystanki kolei ,lecz najpierw miasto i samorząd wojewódzki musi wykupić od PKP stacje, dworce i poszczególne szlaki kolejowe tak aby to samorząd i miasto dbało o bezpieczeństwo, czystość i jakość infrastruktury. System ten w przyszłości został wprowadzony na całym terenie woj. Mazowieckiego.
Koleje Mazowieckie korzystałyby z toru dalekobieżnego na linii Średnicowej. Do utrzymania odpowiedniej częstotliwości zaleca się dobudowę trzeciego toru na odcinku Dw. Zachodni – Dw. Centralny – Dw. Wschodni dla pociągów dalekobieżnych (np. Kraków-Gdańsk)
4. Przykładowe częstotliwości na wybranych stacjach:[/code]
- Kod: Zaznacz cały
Stacja Linie KM Częst. KM Częst. SKM Częst. Ogólna
Sulejówek 216,217,226,230,279 12/20 20/30 7,5/12
Grodzisk Maz.216.217,226,230,239,240 12/20 20/30 7,5/12
Otwock 126,137 30/60 20/30 12/20
Błonie 101,104,126,137 30/60 20/30 12/20
Piaseczno 426,437,438 30/60 20/30 12/20
Legionowo 405,426,437,438 10/15 20/30 7/10
Wołomin 602.604,605,624 12/20 20/30 7,5/12
War. Wsch. ------------------------- 6/12 4/6 2,5/4
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości