Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez Piwoslaw » Śr sty 16, 2008 8:59 pm

Czarek napisał(a):Skoro te projekty i tak nie będą zrealizowane to czemu nie zaprojektować nowego odcinak od Zachodniej do Wschodniej?
Chodzi mi o to, żeby nowe stacje były pod ziemią tak jak Śródmieście.
Razem 1850 (800+900+150) i mamy nową linię średnicową (bo tak się chyba nazywa). Pociągi co 3 minuty.

To nieporównywalnie taniej byłoby dostosować średnicę do częstotliwości rzędu 3 minut. Metro po to jest budowane pod ziemią by wagony nie stały na każdym skrzyżowaniu jak tramwaj, bo Jaśnie Kierowca czeka na skręt w lewo. A linia średnicowa jest na niemal całej długości (z wyjątkiem odcinka Ochota-Zachodnia) pod ziemią lub nad nią. Odcinek między Żelazną i Towarową też można przykryć.
To, co przeszkadza w częstszym kursowaniu pociągów to sygnalizacja. Po ostatnim remoncie tunelu można w nim jeździć co 3 minuty, lecz pozostałe odcinki ograniczają rozkład do odstępów 5-minutowych. (Aczkolwiek spóźnione pociagi są często powtykane w środek 5-minutowego odstępu, więc na upartego już mogą jeździć w odstępach 3-minutowych, jednak nie daje to żadnego luzu w razie lekkiego spóźnienia lub awarii.)
Zamiast kopać tunel równiutko pod istniejącym lepiej wykorzystać te pieniądze na III linię metra: od Zachodniego przez pl. Konstytucji, Stadion i Wschodni na Gocław. Jest to mniej bezpośrednia droga między Zachodnim i Wschodnim, ale jednocześnie jest realną alternatywą dla tunelu średnicowego.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Śr sty 16, 2008 9:16 pm

Ok, masz rację. Jeśli III linia miałaby iść od Zachodniego do Wschodniego przez powiedzmy Śródmieście Południe (czy tam centrum południe) to ok.

Może lepiej niech idzie od Włoch zamiast od zachodniego. We Włochach dużo ludzi wysiada. Później jedzie na Mokotów. Przesiadka np. na Placu Konstytucji to dobry pomysł. Kiedyś widziałem taki projekt (jakaś strona o systemach metra na świecie).
Osobiście ubolewam, że II linia nie dochodzi do torów PKP w Ursusie. To tylko 1-2 km. Wygoda byłaby duża.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez groov » Cz sty 17, 2008 9:17 pm

To jest taka "podstawa" moich ostatnich projektów.

Zachęcam również do obejrzenia mojego photobucketa, na którym mam projekty zamieszczane przeze mnie od roku ( jutro rocznica założenia tematu :D )

Obrazek
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez pfoka » Pt sty 18, 2008 12:44 pm

Według mnie nie powinno budować metra na Boernerowie, BO:

- Część terenów należy do WAT-u
- Niska frekfencja na tamtym osiedlu
- Tłok zacząłby się na Radiowej przy wacie i kończył się na radiowej

Popieram budowę przez ulice: Powstańców Śląskich/ Al. Reymonta
pfoka
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): Pt sty 18, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: z tąd!

Postprzez Marduk » N lut 03, 2008 2:06 am

Ja widzę że panowie dalej rozwijacie temat metra warszawskiego. Ja wróciłem już dawno w świat tego co jest. Ale pomysłu gratuluję.
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Postprzez Chris-Warsaw » Pn lut 04, 2008 10:15 pm

groov napisał(a):Witam :D

Oczywiście rozpoczyna się przeze mnie nie lubiany temat SKM. Oczywiście, jestem za rozbudową torów w Warszawie, jednak chce zauważyć że na niektórych odcinkach SKM, nie może mieć częstotliwości takiej jak metro, więc nie wiem czy twój projekt nie odbiega zbytnio od standardów przyszłości.


Jesli ta wypowiedz dotyczyla mojego projektu to zgadzam sie ze czestotliwosc kursowania takiego metra, powiedzmy niech to bedzie SKM jest ogromnym problemem. Oprocz SKM po torach jezdza przeciez pociagi podmiejskie i nie mozna ich stamtad usunac. Istnialaby przez to duza bariera w zwiekszeniu czestotliwosci kursowania SKM. Na odcinku od Ursusa do okolic dawnego Dworca Glownego moznaby dobudowac po prostu nową parę torow tylko dla potrzeb SKM, ale co wtedy zrobic z tunelem. koszt poszerzenia tuelu bylby gigantyczny, tak samo jak i poszerzenia mostu srednicowego i dalej nasypow po praskiej stronie Wisly, lecz jest jedynym wyjsciem przy zalozeniu zachowania pociagow podmiejskich w tunelu oraz uniezaleznienia SKM od pociagow podmiejskich. Tunel i most juz raz byly poszerzane podczas budowy Centralnego, wiec moznaby to zrobic po raz kolejny, ale bariera pozostaja koszty. Tak ogromne koszty stawialyby pod znakiem zapytania cala inwestycje.

Jakims wyjsciem mogloby byc zlikwidowanie ruchu pociagow podmiejskich na odcinku Dw. Zach. - Dw. Wsch. Wowczas torowisko na tym odcinku byloby w calosci do dyspozycji SKM, ale z kolei zmusiloby to podroznych spoza Warszawy do przesiadek na tych dwoch dworcach. Najchetniej oczywiscie poszerzylbym tunel i most, ale trzeba patrzec realnie na sprawe. Przy takich kosztach nikt by sie nie zdecydowal na taka inwestycje. nie jestesmy Niemcami, gdzie linia kolejowa np w Berlinie miedzy OStbahnhoff i Hauptbahnhoff ma chyba kilkanascie torow, bo pociagi dalekobiezne, podmiejskie, S-bahny maja osobne tory. Oni moga sobie pozwolic na tak drogie inwestycje, my niekoniecznie. Z drugiej strony bez poszerzenia linii, zadna z obydwu opcji nie moze byc w pelni wydajna. Troche patowa sytuacja.

Wprawdzie pisze tutaj o kosztach, ale moim zdaniem zeby sklonic Warszawiakow do korzystania z linii srednicowej w doajzdach miedzy poszczegolnymi rejonami miasta (w tym centrum) konieczna jest budowa nowych stacji oraz przeniesienie innych. Powinna znalesc sie stacja przy Dworcu Centralnym, zeby ten dworzec wreszcie byl jakos skomunikowany z reszta miasta, po drugie by skomunikowac al. Jana Pawla z linia srednicowa. Dalej stacja Srodmiescie powinna byc polozona blizej metra Centrum. Obecne polozenie tej stacji nie ma zadnego chyba komunikacyjnego uzasadnienia, a jedynie uzasadnienie urbanistyczne wzgledem Palacu Kultury. Ta stacja nie komunikuje w tej chwili sprawnie ani al. Jana Pawla ani Marszalkowskiej i metra. Powinna zalesc sie tez stacja bezposrednio przy Nowym Swiecie. Obecna stacja Powisle nie komunikuje nic. Jej lokalizacja jest zupelnie oderwana od komunikacyjnej rzeczywistosci Warszawy. Nie jestem przekonany czy na Powislu wogole musi sie znajdowac stacja na linii srednicowej, skoro itak powstanie bardzo blisko stacja metra. Za Wisla powinno natomiast sie przeniesc stacje Stadion w bezposrednie sasiedztwo Targowej.

W momencie gdy istnieje (w moim przekonaniu) koniecznosc przenoszenia wlasciwie wszystkich stacji w tunelu, to poszerzenie tunelu byloby bardziej funkcjonalne niz przebudowywanie obecnego tunelu na tylu odcinkach. Bez takich inwestycji linia srednicowa nadal pozostanie atrakcyjna glownie dla ludzi dojezdzajacych spoza Warszawy, a nie bedzie wykorzystywana prawie w ruchu wewnatrzmiejskim. Ja jestembardzo ZA taka inwestycja. Byloby to rozwiazanie drogie, ale funkcjonalne. Sluzyloby wreszcie Warszaiwakom i to przez dziesieciolecia. Ogromny wydatek, ale w moim przekonaniu oplacalny gdy patrzy sie w przyszlosc przynajmniej na jakies 20-25lat, a nie tylko na tu i teraz. Zakladajac ze ruch bedzie sie nasilal wraz z rozwojem calej aglomeracji warszawskiej, a tym samym czestotliwosc kursowania pociagow, obecna linia srednicowa zaczelaby tracic swoja wydolnosc i nie bylaby w stanie pogodzic interesow PKP i SKM.
Chris-Warsaw
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): Cz sty 10, 2008 1:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez irekr » Pn lut 04, 2008 11:24 pm

Dla uzupełnienia: Na Ostbahnhof jest 11 torów na samej stacji przy 9ciu krawędziech peronów, Natomisat na Hauptbahnhoff na pierwszym pietrze jest tylko 6 torów. Odcinek Hauptbahnhof do Friedrichstrasse jest czterotorowy. Od północy wchodza na -2 cztery tory obsługiane przez cztery perony plus jeden peron z dwoma torami metra.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez Emaef » Wt lut 05, 2008 12:05 pm

Chris-Warsaw napisał(a):rozwiazanie drogie, ale funkcjonalne. Sluzyloby wreszcie Warszaiwakom i to przez dziesieciolecia. Ogromny wydatek, ale w moim przekonaniu oplacalny gdy patrzy sie w przyszlosc przynajmniej na jakies 20-25lat, a nie tylko na tu i teraz. Zakladajac ze ruch bedzie sie nasilal wraz z rozwojem calej aglomeracji warszawskiej, a tym samym czestotliwosc kursowania pociagow, obecna linia srednicowa zaczelaby tracic swoja wydolnosc i nie bylaby w stanie pogodzic interesow PKP i SKM.


no nie mogę się nie zgodzić. mamy teraz niepowtarzalną okazję do gruntownej przebudowy tunelu, mostu oraz nasypów na linii średnicowej w związku ze zbliżającym się wyłączeniem linii średnicowej z ruchu w związku z przebudową Wschodniego i Zachodniego oraz remontem, czy może raczej domywaniem, Centrala. niestety - choć lepszym słowem jest w wypadku Warszawy 'oczywiście' - jest już za późno, by wykorzystać tę okazję. (niemożność znalezienia funduszy, projektanta i wykonawcy w tak krótkim czasie - wyłączenie średnicy planowane jest na dwa tysiące dziewiąty rok, tak?)
"Następna stacja: Arsenał."
"Następna stacja: Plac Bankowy."
Wszystko lepsze niż "Ratusz Arsenał".
Emaef
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): Pt sie 10, 2007 9:32 am
Lokalizacja: Stegny

Postprzez Odys » Wt lut 05, 2008 12:36 pm

Istnialaby przez to duza bariera w zwiekszeniu czestotliwosci kursowania SKM. Na odcinku od Ursusa do okolic dawnego Dworca Glownego moznaby dobudowac po prostu nową parę torow tylko dla potrzeb SKM, ale co wtedy zrobic z tunelem. koszt poszerzenia tuelu bylby gigantyczny, tak samo jak i poszerzenia mostu srednicowego i dalej nasypow po praskiej stronie Wisly, lecz jest jedynym wyjsciem przy zalozeniu zachowania pociagow podmiejskich w tunelu oraz uniezaleznienia SKM od pociagow podmiejskich.



To akurat nie jest żadnym problemem. Można zastosować rozwiązanie "Przenikania się pociągów". Na peronach montuje się wyświetlacze przez jaką trasę będzie leciał dany podmiejski a ty wsiadasz do KM lub do SKM na interesującej cię trasie.


Co do nowych tras metra to myślę że nie powinniśmy raczej wyciągać wnioski z działań bardziej doświadczonych i zamiast na siłe łatać nimi miasto zacząć je łączyć z koleją.
Moim zdaniem "kolejka podziemna" powinna się skupiać bardziej na centrum i oplataniu go siatką komunikacji niż wychodzić na tereny gdzie budowa metra będzie nierentowna.
Taka przykładowo linia Falenica-Wschodni" nie ma moim zdaniem racji bytu bo istnieje tam połączenie kolejowe dużo tańsze do przygotowania a aż tak dużego obciążenia ruchem nie generuje żeby potrzebne były tam takie inwestycje. Do Marek również można doprowadzić za pomocą kilku tuneli pociągi kolei podmiejskiej zamiast kuć metro.
Białołeka to jeszcze inna historia. Tam nie jest potrzebne metro tylko porządny most. Za 2-3 lata ma zostać uruchomiona szybka kolej Modlin-Okęcie spełniająca rolę metra na linii Białołeka - Praga Pn. - Okęcie. Dojazd z Tarchomina do kolei to ok 5 min. Jeżeli częstotliwość pociągów utrzyma się na poziomie 5-10 min i dorzuci do tego wspólny bilet bez problemu to wystarczy.
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Emaef » Wt lut 05, 2008 1:06 pm

Odys napisał(a):szybka kolej Modlin-Okęcie spełniająca rolę metra na linii Białołeka - Praga Pn. - Okęcie. Dojazd z Tarchomina do kolei to ok 5 min. Jeżeli częstotliwość pociągów utrzyma się na poziomie 5-10 min i dorzuci do tego wspólny bilet bez problemu to wystarczy.


między koncepcją szybkiej kolei łączącej lotniska a pomysłem wykorzystania jej jako metra dla Białołęki istnieje pewna sprzeczność interesów, która doprowadzić może do absurdalnych rezultatów. w interesie kolejki międzylotniskowej jest ograniczenie liczby przystanków między terminalami w celu skrócenia czasu przejazdu, w interesie Białołęki natomiast - zwiększenie liczby stacji, najlepiej z odchyleniem trasy na zachód w stronę Tarchomina. obawiam się, że negocjacje inwestorów i zainteresowanych samorządów mogą zakończyć się zrobieniem z tej kolejki nikomu niepotrzebnej sieczki nie spełniającej niczyich potrzeb. oby tak się nie stało, ponieważ koncepcja jest niewątpliwie ciekawa i dość sensowna.
"Następna stacja: Arsenał."
"Następna stacja: Plac Bankowy."
Wszystko lepsze niż "Ratusz Arsenał".
Emaef
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): Pt sie 10, 2007 9:32 am
Lokalizacja: Stegny

Postprzez Piwoslaw » Wt lut 05, 2008 2:43 pm

Niestety podczas aktualnej modernizacji linii przez Białołękę nie udało się wybudować dodatkowego przystanku na wysokości ul. Bartniczej, ani przesunąć przystanku Choszczówka bliżej ul. Mehoffera. Tak się to robi w Warszawie, że jak już wszystko jest przygotowane, to dopiero komuś przychodzą do głowy pomysły.
Kolejka lotniskowa wcale nie musi się zatrzymywać na wszystkich przystankach, a jedynie na najlepiej skomunikowanych, podobnie jak pociagi dalekobieżne nie zatrzymują się na każdym przystanku. Takie przyspieszone kursy mogą być problematyczne jedynie wtedy, gdy częstotliwość pociągów podmiejskich będzie rzędu 10-15 minut, a na to się nie zanosi.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez groov » Wt lut 05, 2008 4:42 pm

Piwoslaw napisał(a):Niestety podczas aktualnej modernizacji linii przez Białołękę nie udało się wybudować dodatkowego przystanku na wysokości ul. Bartniczej, ani przesunąć przystanku Choszczówka bliżej ul. Mehoffera. Tak się to robi w Warszawie, że jak już wszystko jest przygotowane, to dopiero komuś przychodzą do głowy pomysły.
Kolejka lotniskowa wcale nie musi się zatrzymywać na wszystkich przystankach, a jedynie na najlepiej skomunikowanych, podobnie jak pociagi dalekobieżne nie zatrzymują się na każdym przystanku. Takie przyspieszone kursy mogą być problematyczne jedynie wtedy, gdy częstotliwość pociągów podmiejskich będzie rzędu 10-15 minut, a na to się nie zanosi.


I w tym momencie moja teza, skm nie jest w stanie zapewnić długofalowej obsługi, w taki sposób jak robi to metro.
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez Chris-Warsaw » Śr lut 06, 2008 11:17 am

Odys napisał(a):To akurat nie jest żadnym problemem. Można zastosować rozwiązanie "Przenikania się pociągów". Na peronach montuje się wyświetlacze przez jaką trasę będzie leciał dany podmiejski a ty wsiadasz do KM lub do SKM na interesującej cię trasie.


Co do nowych tras metra to myślę że nie powinniśmy raczej wyciągać wnioski z działań bardziej doświadczonych i zamiast na siłe łatać nimi miasto zacząć je łączyć z koleją.
Moim zdaniem "kolejka podziemna" powinna się skupiać bardziej na centrum i oplataniu go siatką komunikacji niż wychodzić na tereny gdzie budowa metra będzie nierentowna.
Taka przykładowo linia Falenica-Wschodni" nie ma moim zdaniem racji bytu bo istnieje tam połączenie kolejowe dużo tańsze do przygotowania a aż tak dużego obciążenia ruchem nie generuje żeby potrzebne były tam takie inwestycje. Do Marek również można doprowadzić za pomocą kilku tuneli pociągi kolei podmiejskiej zamiast kuć metro.
Białołeka to jeszcze inna historia. Tam nie jest potrzebne metro tylko porządny most. Za 2-3 lata ma zostać uruchomiona szybka kolej Modlin-Okęcie spełniająca rolę metra na linii Białołeka - Praga Pn. - Okęcie. Dojazd z Tarchomina do kolei to ok 5 min. Jeżeli częstotliwość pociągów utrzyma się na poziomie 5-10 min i dorzuci do tego wspólny bilet bez problemu to wystarczy.


Co do tunelu, to system odpowiedniej informacji na stacjach nie zmienia problemu czestotliwosci. Metro jezdzi czesciej niz podmiejskie na linii srednicowej, chociaz przyznaje ze jest to calkiem ciekawy pomysl. No i nie rozwiazuje problemu kompletnie niezyciowego rozmieszczenia stacji.

A co do nowych linii metra, to sie w pelni z toba zgadzam ze nie ma sensu budowac go np w Wawrze czy Bialolece i innych zadupiach. Ja jestem zwolennikiem modernizacji istniejacych linii kolejowych w celu dostosowania ich do potrzeb mieszkancow (a nie tylkoe przyjezdnych jak to jest dzisiaj) oraz rozbudowy tych linii. Jak na razie nie ma zadnej architektonicznej bariery zeby zbudowac naziemna kolejke od Zerania na Tarchomin, tylko z tego co wiem nic takiego nie ma w oficjalnych planach i nic takiego nigdy nie powstanie. A szkoda bo moglo powstac juz nawet i 10 lat temu, bo jak wiemy mieszkancy Tarchomina w korkach na Modlinskiej stoja niemal od zawsze. Taka kolejka bylaby moim zdaniem lepszym rozwiazaniem niz ten szybki tramwaj przez most Polnocny na Mlociny, bo I linia metra itak jest na granicy swej przepustowosci. Znajac zycie, to wladze miasta zauwaza ten problem za jakies 10 lat, kiedy bedzie juz za pozno na budowe wspomnianej przeze mnie naziemnej kolejki bo wszystkie wolne tereny na tej trasie beda juz zabudowane i jedyne co bedzie mozna zrobic to budowac na Tarchomin metro ktore jest wielokrotnie drozsze...
Chris-Warsaw
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): Cz sty 10, 2008 1:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Odys » N lut 17, 2008 5:24 am

A co do nowych linii metra, to sie w pelni z toba zgadzam ze nie ma sensu budowac go np w Wawrze czy Bialolece i innych zadupiach


Na jednym z tych zadupi mieszkam :P (Białołęka)

Wracając do tematu:

Moja propozycja:


Choszczówka-Powązkowska (węzeł z SKM w okolicy Ronda Radosław)- i tutaj dwa warianty.

01.
- Okopowa-Solidarności-Wolska (węzeł z SKM na stacji Warszawa Kasprzaka)-Połczyńska.

To by dało Ludziom z Chomiczówki i Jelonek szybki transport do węzłów SKM Wschód-Zachód w dwóch miejscach. Przy odpowiednim doinwestowaniu SKM przez budżet miasta dałoby radę stworzyć sieć pociągów kursujących co 3-4 min (niestety potrzebne składy i to te z najwyższej półki, prowizorki nie uznaję, muszą być energooszczędne).

02.
- Jana Pawła II-Koszykowa- Politechnika (węzeł z niebieską linią metra)-Gocław-PKP Warszawa Wawer (Tutaj projektowałbym duży węzeł komunikacyjny. SKM, metro, "kolej drugiego sektora" - czyt podmiejskie dla których byłby to dworzec czołowy, całość ok 3 peronów).

Wiem że już ostra fantazja ale co myslicie o takim rozwiązaniu?



Co do tunelu, to system odpowiedniej informacji na stacjach nie zmienia problemu czestotliwosci. Metro jezdzi czesciej niz podmiejskie na linii srednicowej, chociaz przyznaje ze jest to calkiem ciekawy pomysl. No i nie rozwiazuje problemu kompletnie niezyciowego rozmieszczenia stacji.


Generalnie to wyświetlacze raczej nie tyle mają być rozwiązaniem co spełniać rolę organizacyjną dla SKM, jednak po głebszym zastanowieniu lobbowałbym za całkowitym wyrzuceniem pociągów "2 sektora" z centrum.
Średnicówka ma 4 tory, 2 dla dalekobieżnych i 2 dla podmiejskich. Przejąć te podmiejskie tory na rzecz SKM i można puszczać pociągi co 1,5-2 minuty.
To samo rozwiązanie zastosować na trasie Dw. Gdańskiego i mamy 4 linie SKM (Legionowo-Dw. Zachodni, Rembertów-Piaseczno, Falenica-Pruszków oraz linię obwodową Dw. Zachodni-Dw.Gdański-Dw. Wschodni.)
Dodatkowo mamy jeszcze potencjał Dw. Wileńskiego, który po odpowiednich modyfikacjach trakcji mógłby wysyłać pociągi tak na Tłuszcz jak i SKM na Białołękę. To nam dodaje kolejną linię SKM i Białołęka ma kursy co 2 min. Raz do Dw. Gdańskiego, raz na Wileński. Do tego połączenie Nowy Dwór-Okęcie i stoimy na nogach z mocą przerobową ponad potrzeby...

Jak chodzi o stacje to większość i tak będzie czekał remont, więc przeniesienie ich nie powinno być aż tak dramatyczną sprawą.
Przeróbki na pewno czekają stacje na Woli, Dw. Gdański który powinien być zredukowany objętościowo. Perony i nadbudówki. Zbędną zabudowę sprzedać.
Dw. Zachodni, niepraktyczny koszmar do remontu włącznie z torowiskiem. Trzeba dobudować z jeden peron dla SKM, potrzeba minimum 3 peronów wyspowych dla SKM przy założeniu że mają odchodzić co 2 min. Dodatkowo wyrzucić stamtąd PKS.
Wschodni podobna modernizacja o ile nie całkowita zmiana lokalizacji.
Powiśle i Stadion, remont.
Ochota do remontu, zwiększenie przepustowości...
Poza tym muszą powstać nowe stacje.
Jedna pomiędzy Dw. Gdańskim i PKP Koło, w planach SKM są tam nawet 2 stacyjki..
Druga Pomiędzy Targówkiem i Pragą w miejscu przecięcia SKM z linią metra.
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez groov » Pn lut 18, 2008 10:02 am

Te brakujące stacje są tu :

Obrazek
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron