Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez Odys » So mar 08, 2008 9:12 pm

To ja nie mam pytań :P
Wygląda na nawet ciekawą opcję oby tylko wszystko ruszyło jak należy.
Ps. mam nadzieję że do SKM kupią normalne pociągi...
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Marduk » N mar 09, 2008 12:21 am

I to byłoby ciekawym rozwiązaniem :D
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Postprzez Wengiel » N mar 09, 2008 9:30 pm

A mi się parę rzeczy na powyższym planie nie podoba.
Przede wszystkim SKM z Wołomina skierowana na Gdański. Wymagałaby dobudowania łącznika między torami z Wołomina, a linią obwodową. Nie dość, ze spory koszt, bo bez wiaduktów sie nie obędzie, krzyżowanie się SKMki z innymi pociągami mogłoby negatywnie wpływać na przepustowość i czas przejazdu. Po za tym i tak docierałaby do Gdańskiego, gdzie, aby dotrzeć do Centrum, trzeba się przesiadać do metra. W momencie wybudowania 2-giej linii metra, można przesiadać się od razu na Wileńskim.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez groov » Pn mar 10, 2008 7:47 pm

To jest plan pani prezydent HGW. Więc widać że zawiera od różne "błędy" typu, metro przez Most Północny, kiedy trwa przetarg na niego i brak możliwości przebicia się w ten sposób przez Hutę.
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez Marduk » Śr mar 12, 2008 11:27 pm

groov napisał(a):To jest plan pani prezydent HGW. Więc widać że zawiera od różne "błędy" typu, metro przez Most Północny, kiedy trwa przetarg na niego i brak możliwości przebicia się w ten sposób przez Hutę.


Sama tego nie wymysliła :drap: A z wdrożeniem będzie miała jakieś problemy... Jak zwykle przy tego typu planach..
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Postprzez groov » Pt mar 21, 2008 1:27 pm

Marduk napisał(a):
groov napisał(a):To jest plan pani prezydent HGW. Więc widać że zawiera od różne "błędy" typu, metro przez Most Północny, kiedy trwa przetarg na niego i brak możliwości przebicia się w ten sposób przez Hutę.


Sama tego nie wymysliła :drap: A z wdrożeniem będzie miała jakieś problemy... Jak zwykle przy tego typu planach..


sama to może i nie, ale zanim została prezydentem :_:
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez pfoka » Śr maja 28, 2008 9:05 am

Według mnie stacja "Pułkoka" na lini metra nr 1 (planowanego), to byłoby zmarnowanie pieniędzy - na przystankach autobusowych nawet nie widać żywej duszy !


A do tego to jest na krajowej 7 i nie ma tam gdzie znaleźć pasażerów (Tak według mnie)
Ostatnio edytowano Pt maja 30, 2008 5:01 pm przez pfoka, łącznie edytowano 1 raz
pfoka
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): Pt sty 18, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: z tąd!

Postprzez groov » Pt maja 30, 2008 12:58 pm

Znaczy sie metro ma to do siebie że powoduje większy ruch pasażerski. Jak została otwarta pierwsza linia metra, to os Kabaty i kawałek Natolina podchodziły pod miano wsi, a teraz :)

Pasażerowie by się znaleźli
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez Czarek » Pt maja 30, 2008 1:16 pm

groov napisał(a):Znaczy sie metro ma to do siebie że powoduje większy ruch pasażerski. Jak została otwarta pierwsza linia metra, to os Kabaty i kawałek Natolina podchodziły pod miano wsi, a teraz :)

Pasażerowie by się znaleźli


No to ja mam pomysł na zmniejszenie zapotrzebowania na nowe linie: po prostu ich nie budować. Można w ten sposób nawet sporą sumę pieniędzy zaoszczędzić. Ktoś pisał gdzieś na forum po polskich rozwiązania... i proszę, tanio, szybko i bez przetargów. :brawo:
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez groov » Pt cze 20, 2008 8:55 am

Obrazek
Obrazek

A Kabaty - Młociny
B Mory - Bródno
C Stadion - Dw Wschodni
D Lotnisko - Plac Konstytucji
E Powsin - Winnica
F Falenica - Wrzeciono
G Ursus - Marysin
H Załuski - Anin
I Żerań - Mory
J Buków - Kawęczyn
K Jowisz - Olesin
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez zarembus » Pt lip 11, 2008 1:19 pm

Ostatnio przeglądając strony internetowe znalazłem ciekawy projekt sieci SKM+METRO+WKD
Obrazek

link do całego projektu:
http://www.zm.org.pl/?a=skm-084

Projekt na mnie wywarł niezłe wrażenie tylko uważam ze linie nie powinny tak daleko biegnąc np. do Radomia czy Skierniewic. Obsługą relacji Radom - Mińsk czy Ostrołęka - Skierniewice powinna się zając Kolej Mazowiecka.
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Postprzez Marduk » Pt lip 11, 2008 8:33 pm

Projekt na mnie wywarł niezłe wrażenie tylko uważam ze linie nie powinny tak daleko biegnąc np. do Radomia czy Skierniewic. Obsługą relacji Radom - Mińsk czy Ostrołęka - Skierniewice powinna się zając Kolej Mazowiecka.


Fajnie wygląda w praktyce, natomiast w realu... Hm... Zobaczymy...
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Postprzez groov » N lip 13, 2008 8:48 pm

bardzo fajne :)

może te odległości troche przesadzone, ale tak czy inaczej podstawowe relacje zapewnione. Co do metra i do trzeciej linii :)
w moich projektach to właśnie 3cia linia obwodzi całe centrum, ale przez dworzec gdański, bardzo ciekawe...
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez RobertD » Śr wrz 17, 2008 3:04 pm

Chciałem narysować mój plan, ale właściwie zrobił to już Chris-Warsaw. Jedna linia metra + SKM Pruszków-Sulejówek + SKM z Okęcia (to już prawie jest). Oczywiście do tego dodatkowe przystanki takie jak Bracka, Targowa. Do tego koniecznie trzeba zrobić linię obwodową z prawdziwego zdarzenia. Etap 1 - tunel pod Woronicza do metra Wierzbno. Co nam po przystankach Al. Jerozolimskie i Żwirki i Wigury, jak tam wysiada parę osób. Nie jest to dziwne, bo to jest dla Warszawy połączenie praca-centrum, a potrzeba praca-dom. Etap 2 - razem z budową obwodnicy miejskiej (zapewne mniejszy koszt) połączenie linii radomskiej przez Odolany z linią Jelonki-Dw.Gdański. Etap 3 - stacje Stegny i Sadyba. Etap 4 - stacje WPT, Wał Miedzeszyński, Płowiecka (i jest pełne koło). Realistycznie patrząc na więcej Warszawę nie stać. 1xMetro(N-S) + 3xSKM (W-Z, N-S, obwodowa).
RobertD
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Śr wrz 17, 2008 2:31 pm

Postprzez replee » Pn paź 13, 2008 11:00 pm

Temat trochę umarł, więc może troche go ożywię :->

Tak wogóle to witam wszystkim forumowiczów, jestem tu nowy - to mój pierwszy post. Aczkolwiek forum śledzę z zainteresowaniem od jakiegoś czasu.

Temat ten przeczytałem sobie od pierwszego do ostatniego posta, obadałem sobie plany metra Was wszystkich którzy dawaliście tu swoje propozycje, i między innymi na podstawie tego co mogłem tutaj przeczytać, a także na podstawie mapy rozwoju tramwajów warszawskich, postanowiłem stworzyć swoją koncepcję tego, jak powinna wyglądać komunikacja szynowa w Warszawie. Przy tworzeniu tego co widać pod poniższym linkiem, kierowałem się głównie tym, że Metro/SKM powinno łączyć osiedla mieszkalne/peryferia miasta/podwarszawskie miejscowości ze śródmieściem czyli innymi słowy widzimy schemat praca-dom. Komunikacja między dzielnicami powinna należeć do autobusów oraz tramwajów(patrz "linia obwodowa"). Na mapce uwzględniłem też istniejące oraz projektowane, jak również swoje własne propozycje lokalizacji parkingów systemu P&R. Mogłem nie ustrzec się błędów czy przeoczeń, więc wszelkie komentarze będą mile widziane :-)

link do mapki:
http://s009.wyslijto.pl/?file_id=17054621622221346690

link do pliku notatnika z nazwami stacji:
http://s011.wyslijto.pl/?file_id=01873660907455086091

Aha, i żeby była jasność - nieobecność linii skm na północy Ursusa czy przez stacje Raków oraz Salomea jest spowodowana tym, że po prostu nie miałem pomysłu jak puścić w tym miejscu SKM. w drugim przypadku teraz mamy WKD, więc problem jest jakby rozwiązany. Puszczając linie skm S-1, S-2 i S-3 przez średnicę chodziło mi oczywiście o to, o czym tutaj pisaliście już chyba kilka stron wcześniej - stworzenie na linii Dw. Zachodni - Dw. Wschodni takiej jakby kolejnej nitki metra, choćby sam fakt przejazdu trzech linii po jednej trasie zwiększyłby częstotliwość kursowania pociągów i czas oczekiwania na pociąg na zachodnim, który dowiózłby w krótkim czasie do śródmieścia byłby zdecydowanie do zaakceptowania :-)

I jeszcze jedna rzecz - SKM do Piaseczna. Może to będzie trochę głupie porównanie, ale kiedy byłem w tym roku w Barcelonie i już wracałem do Polski, to pod lotnisko dowiozła ludzi taka jakby SKM'ka, a następnie podjechały autobusy (darmowe oczywiście) które zabrały pasażerów bezpośrednio pod budynek terminalu. I tu pojawia się moje pytanie: czy rzeczywiście trzeba koniecznie prowadzić SKM pod terminalem, zamiast poprostu podstawiać autobusy pod hale przylotów, i te autobusy by podwoziły pasażerów na istniejącą już stację Wa-wa Okęcie, i odwrotnie - pasażerowie wysiadający na stacji mogliby się przesiąść do autobusu, który by ich podwiózł pod hale odlotów. Co o tym sądzicie?
Are You In Search Of Sunrise Too?
replee
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): So paź 11, 2008 7:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość