Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie

Postprzez groov » Cz sty 18, 2007 9:46 pm

Chciałbym zobaczyć wasze wyobrażenie przyszłości Metra w Warszawie. http://i57.photobucket.com/albums/g228/groovv/metro8.jpg
A Kabaty - Młociny
B Chrzanów - Żerań
C Niedźwiadek - Falenica
D Jowisz - Marki
E Lotnisko - Marysin
F Konstancin Jez. - Winnica
G Falenica - Nowe Bemowo
H Buków - Falenica

Wiem że to jest tylko głupi niemożliwy do spełnienia plan, ale chciałbym by ktoś ocenił, i powiedział co jest źle.

Chciałbym żebyście także wy pokazali co kiedyś wam przyszło do głowy :P
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez Tunnelbanan » Pt sty 19, 2007 12:47 am

fajny pomysl masz :) i tak duzo linii. moim zdaniem moglyby sie troche bardziej pokrywac, bo chyba malo jest wspolnych odcimkow - chyba ze to mylne wrazenie.

no i troche (za) duzo polaczen do falenicy :-) i to z roznych stron. moze lepiej zrobic w okolicy jeden wspolny odcinek.

no ale podsumowujac - to nie byloby zle gdybysmy mieli takie metro hehe :)
Tunnelbanan
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): So gru 30, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Tunnelbanan » Pt sty 19, 2007 12:48 am

AHA!! i co to jest niejaki "jowisz"?!?!
Tunnelbanan
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): So gru 30, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez WSW » So sty 20, 2007 2:07 pm

To ja dodam swoje wymądrzyny.

groov: po co ciągniesz brązową linię do Mazowieckiego Parku Krajobrazowego? :]
Myślę, że nie ma co się ładować z metrem w krzaki ;] północna część tej linii jest moim zdaniem niepotrzebna już i tak masz tam jedną linię metra, poza tym tuż obok są tory kolejowe.

Ja zrezygnowałem z metra w Ursusie - z jednej strony jest tam SKM, z drugiej WKD.

Moja brązowa linia idzie na lotnisko Bemowo nie bez powodu. Uważam, że to lotnisko ma wielkie znaczenie dla lotniczego ruchu krajowego. Może być masowo wykorzystywane przez tanie linie lotnicze typu airtaxi (których oczywiście w Polsce nie ma, ale na zachodzie jest ich dużo).

Linia jasno-żółta, idąca na lotnisko Okęcie, wychodzi na wysokości Banacha z tunelu i dalej idzie estakadą.

Uparty jestem i znowu wmontowałem zieloną linię obwodniczą :]

Obrazek
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez groov » N sty 21, 2007 7:22 pm

Tunnelbanan napisał(a):AHA!! i co to jest niejaki "jowisz"?!?!

Tam gdzie dochodzi linia D to jest osiedle Jowisza. Skróciłem nazwę tylko :P .

Widze WSW że podoba Ci się pomysł z Pomarańczową linią, łączącą Bielany z Żolibożem.

Trzy linie do Falenicy są zrobione po to by miały wspólne STP, ale faktycznie może z tą brązową troszkę przesadzone. Teoretycznie jest po to by ogranizować dobre połącznie między metrami na pradze.

Ta twoja brązowa jest całkiem całkiem :brawo: tylko ona przebiega tam między młynowem a bemowem przez ogródki działkowe, no i mogłaby mieć razem z czerwoną wspólny przystanek by lepiej organizować przesiadkę. Ewentualnie mogła by być dociągnięta do Chomiczówki.

Patrząc sięna twój plan zostałęm zainspirowany
:D

A jeszcze jedno, ta jasna żółta do jest odnoga ciemnej, czy zupełnie inna linia ??
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez WSW » N sty 21, 2007 8:19 pm

Jasno-żółta to odnoga żółtej. Pomyślana jest tak, by obsługiwać skmki z Okęcia, która na estakadzie mogłaby rozwijać prędkości ponad 100kmh (stąd tak duża odległość między stacjami). Rozjazd byłby na południe od stacji pl. Narutowicza, ale jeszcze nie wydumałem jak można by to rozwiązać przestrzennie.

Cała żółta linia obsługiwałaby pociągi zasilane z pantografów lub z trzeciej szyny. Mogłaby tez przyjmować część ruchu z linii radomskiej...

Z tą brązową na Bemowie to nie mam dobrego pomysłu. Ogródki działkowe w końcu pójdą pod zabudowę typu osiedle Marina. Niedawno czytałem, że zaplanowana z głową zabudowa tzw. klinów powietrznych nie zaszkodzi Warszawie, a pozwoli wykorzystać marnowane tereny.
Wydaje mi się, że najlepiej by było, gdyby brązowa linia szła za Okopową tak jak czerwona. Wtedy czerwona mogłaby iść tak jak ją kiedyś planowano. Ale z drugiej strony dwie równoległe linie tak blisko siebie to zły pomysł. Poza tym za punkt wyjścia moich wypocin obrałem obecne plany budowy metra.

Kiedyś myślałem żeby pomarańczowa szła przez Żoliborz pod ul. Broniewskiego, ale Twój pomysł puszczenia jej na Białołękę wydał mi się lepszy :]
Trochę za dużo stacji na Białołęce naćkałem. Jedną można spokojnie wywalić :]

A w ramach ciekawostki, na poniższej mapce naskrobałem plan metra proponowany przez jeszcze prezydent HGW:
Obrazek
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez groov » N sty 21, 2007 10:38 pm

Dorobię jeszcze jedną linie.
I Karolin - Połczyńska - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Towarowa - Okopowa - Słomińskiego - Most Gdański - Starzyńskiego - Św.Wincentego - Chodecka - Białołęcka - Brzeziny

Wszystkie mosty w centrum będą miały metro, a to właśnie mnie zainspirowało do tego. A stacje wspólne z innymi liniami to:

Ciepłownia Wola z Szarą
Wolska z Niebieską
Rondo Radosława z Pomarańczową
Dworzec Gdański z Czerwoną
Rondo Starzyńskiego z Brązową
Kondratowicza z Niebieską

Gdyby mi działał paint...

Co do tej linii okężnej to nie jestem zbytnio za tym pomysłem. Tam mogą jeździć tramwaje, a poza tym jest jeszcze jedna sprawa, że można z powodzeniem zrobić odpowiednie przesiadki.

Linia Żółta na powierzchni, też o tym myślałem :D jest tam miejsce i obniży to na pewno koszty, ale nie ma potrzeby zwiększania prędkości kosztem ilości przystanków. Dodawanie stacji zwiększa atrakcyjność metra, jeżeli masz blisko stacje, to jest większa szansa że na nią pójdziesz, niż do autobusu. Ja mam swoją całkowicie przez Żwirki, gdyż u mnie jest jeszcze linia Szara, która daje możliwość dogodnej przesiadki.

Co do zielonej (odcinek Gocław - Wiatraczna) to jestem przeciwko komplikowaniu tras. Do wiatracznej będzie dochodził tramwaj, poza tym jest jeszcze możliwość przesiadki po stronie praskiej w linie Brązową i wybranie innego celu podróży.

Przesiadki są przyszłością a nie komplikowanie, w moim mniemaniu, które jest oczywiście mało ważne, i mało przyszłościowe. A tak poza tym to i tak nigdy nie zrobią tego, chyba że udałoby się im wygrać w euro totku.
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez WSW » Pn sty 22, 2007 12:37 pm

To teraz inny wymysł. Jedna z pierwszych moich koncepcji. Pomarańczowa linia nie idzie na Wilanów, bo ten i tak będzie obsługiwany przez szybki tramwaj (tzn. trawmaj z szybami). Za to spod Centralnego zakręca pod filtrami w stronę pl. Narutowicza i stamtąd idzie na Raszyn.

Zielona jest hybrydą: idzie mniej więcej tak jak ją planowano jeszcze kilka lat temu, natomiast na zachodnim krańcu łączy się z linią WKD - wychodzi na powierzchnię. :]

Jasno brązowym i jasno pomarańczowym kolorem zaznaczyłem alternatywne warianty przebiegu linii.

Na żółto zaznaczone są linie do wykorzystania przez SKM i KM.
Linia z lotniska wchodzi w tunel za Banacha i łączy się z linią średnicową. :]
Ponieważ żółta infrastruktura nie byłaby wykorzystywana przez metro, trasa z portu lotniczego mogłaby przyjmować podmiejski ruch pociągów z Radomia (zakładając, że do Radomia jeździłby składy typu 15, 16WE o Vk=160kmh).

Obrazek
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez groov » Pn sty 22, 2007 11:49 pm

Zdaje mi się że linia pomarańczowa powinna iść tam gdzie nie będzie tramwajów, jest to tyle ważne że tramwaje za jakiś czas wszędzie będą szybsze. W planach HGW jest modernizacja odcinka Pl.Narutowicza - Okęcie. Poza tym, nie wydaje mi się by metro z Al.niepodległości nie jest potrzebne na Okęcie, tramwaj 29 utrzymujący relację został skasowany.

Brązowa powtórzę się na Chomiczówkę :P .

Nie lubię tych zawijasów Praskich. (dot. zielonej)

Reszta w porządku :D jak dla mnie.

SKM jako linia obwodowa, to jest ok i wiedziałem u HGW
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez groov » Cz sty 25, 2007 10:03 pm

jutro dodam swój nowy plan, dorwę się do kompa z paintem :D
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez groov » Pt sty 26, 2007 10:24 pm

niestety 3 post pod rząd, temat wymiera. Czekam aż ktoś w końcu pokaże swoje wyimaginowane plany :D Ja dodaje swój plan gdzie skróciłem linie H, i dodałem linie I.

A Kabaty - Młociny
B Chrzanów - Żerań
C Niedźwiadek - Falenica
D Jowisz - Marki
E Lotnisko - Marysin
F Konstancin - Winnica
G Falenica - Nowe Bemowo
H Buków - Anin
I Karolin - Brzeziny
http://i57.photobucket.com/albums/g228/ ... metro9.jpg
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez SbKuTbg » So sty 27, 2007 12:09 pm

A to mój pomysł na metro w Warszawie :D (niestety nie zaznaczyłem Stacji :sad: )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 85fe9.html
A Kabaty-Młociny
B Niedźwiadek-Śródmieście-Tarchomin
C Falenica-Praga-Śródmieście-Okęcie
D Pyry-Mokotów-Praga-Rembertów
E Powsin-Śródmieście-Młociny
F Kobiałka-Młociny-Bemowo-Ursus-Mokotów-Gocław-Stara Miłosna
KaŻdY bEzSeNs Ma SwÓj SeNs Bo BeZsEnSu NiE bYłO bY sEnSu :>
Avatar użytkownika
SbKuTbg
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): N lis 26, 2006 8:56 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez groov » So sty 27, 2007 2:13 pm

Linia Zielona - Ma trochę zły przebieg, idzie ona wzdłuż torów kolejowych, gdzie będzie SKM. Gdyby szła Traktem Lubelskim było by super.

Linia Pomarańczowa - Idzie ona w Centrum w miejscu gdzie ludzie nie mieszkają i nie pracują. Tam jest wisłostrada.

Linia Żółta - Dobrze że jest linia dochodząca do tamtych rejonów Warszawy, jednakże linia ta skręca do Trasę Łazienkowską, nie przecinając się z inną linią i nie zapewniając przesiadki. Gdyby dochodziła do Politechniki i potem w TŁ było by zdecydowanie lepiej.

Linia Brązowa - Nie wydaje mi się by na trasie siekierkowskiej miała by dużo pasażerów

Czerwona - Myślę że to przedłużenie projektowanej drugiej linii metra było by mało użytkowane. Przejazd przez Bródno dłużej by trwało niż przejazd 511 do Pl.Wilsona i dalej istniejącą dziś linią.

Popracuj jeszcze trochę, takie moje zdanie :D
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez groov » N sty 28, 2007 12:50 am

A Kabaty - Młociny
B Chrzanów - Żerań
C Niedźwiadek - Falenica
D Jowisz - Marki
E Lotnisko - Wola Grzybowska
F Konstancin - Winnica
G Falenica - Bemowo
H Buków - Stara Miłosna
I Karolin - Brzeziny
J Okęcie - Mokry Ług
K Jeziorki - Olesin
L Kępa Zawadowska - Boernerowo

Straszna Wariacja nt. zrobiona raczej by się pośmiać :D
http://i57.photobucket.com/albums/g228/ ... etro12.jpg
Ładne kolorki dałem :D
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez MeWa » N sty 28, 2007 11:26 pm

SbKuTbg napisał(a):A to mój pomysł na metro w Warszawie :D (niestety nie zaznaczyłem Stacji :sad: )
jedna uwaga: czy myślisz, że metro to w miejscu skręca?
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości