Stalowe drzwi - pytanie

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez aessar » Wt sty 02, 2007 2:34 am

Podobno tak, aczkolwiek gminna wieść niesie, że ino A1 (Kabaty) jest w pełni przystosowana do roli schronu... .
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Aniaa » Wt sty 02, 2007 10:37 pm

Stalowe drzwi sa na stacji czy w tunelu? nie znam topografi stacji kabaty :/
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez aessar » Śr sty 03, 2007 1:14 am

Stacji :oczko:
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Śr sty 03, 2007 2:36 am

na stacjach do A-8 Wierzbna (na pewno) i (ponoć) w tunelach co dwie stacje.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Aniaa » Cz sty 04, 2007 1:11 am

w tunelach tez sa schory? w miedzy jakimi stajami?? ktos moze wie jak taki schron wyglada? co tam w srodku jest, bo ja to sie nie orientuje co moze byc w schronie po za kiblem ;p
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez Ikarus280 » Cz sty 04, 2007 10:53 am

Witajcie,
być może moje wyjasnienia będą dla Was istotne i rzuczą nieco światła na sprawę "tajemniczych drzwi na stacjach metra".
Kiedy metro jeszcze było w budowie (1994) bywając dosyć często na stacjach metra zauważyłem owe drzw, których szerokość wynosi ok 50 cm. Zaintrygowało mnie to bardzo. Zacząłem wypytywać osoby pracujące przy budowie do czego służa itd. Okazało się, że po pierwsze wg planów cały tunel metram miał być przystosowany do pełnienia fukncji schronu na wypadek atakiem atomowego. Z braku środków finansowych w taki sposób jest przystosowany odceinek tylko od kabat (wyjście tunelu na powierzchnię między stacją A1, a STP) do stacji A8 Wierzbno. Stacje do A11 noszą ślady projektowanych drzwi. Nie zamontowano ich tam ze względu na oszczędność. Nie mówię jak to wygląda dziś (obeceny stan techniczny - przeciekające stacje po rozptopach wiosennych), a jakie były założenia. Każda stacja od A1 do A8 włącznie posiada pełne odcięcie powierzchni stacji poprzez stalowe drzwi. Słyszałem, że wentylatornie usytuowane wzdłuż tunelu posiadają (bądź miały posiadać specjalne filtry). Dodatkowo każda stacja posiada w zapleczach węzły sanitarne. Istotą schornu jest nie tyle co on posiada, a to ile pomiesci mieszkańców Warszawy w przypadku zagrożenia. I tu się przyda cała powierzchnia stacji oraz tunele. Aby zachować pełną szczelność w tunelach znajdują się grodzie rozdzielące tunel szlakowy na segmenty. O ile o grodziach końcowych między A1, a STP tylko słyszałem, to pozostałe można zobaczyć samemu podczas jazdy pociągiem. Są one usytuowane w tunelu B3 (między A2 i A3) <- na 90 % (nie jestem pewien czy na pewno między tymi stacjami), tunelu B6 (miedzy A5 i A6) oraz w tunelu B9 (za stacją Wierzbno). Jak zobaczyć grodzie podczas jazdy metrem:
sposób nr 1: jadąc pociągiem ALSTOM staje się przy kabinie maszynisty i patrząc w szybę drzwi do kabiny widać tunel. Jak pociąg zbliża sie do grodzi widać wyraźne przewężenie w tunelu (najlepiej widać za Wierzbnem - tubingowany okrągły tunel nagle ma kwadratowy betonowy przepust),
sposób nr 2: jadąc pociągiem można patrzeć się z w szybę boczną. (w wagonach typu 81 najlepiej patrzeć w szybę narożną (prawy bądź lewy koniec wagonu)) i podczas przejazdu widać lekkie zgrubienie w obrysie tunelu oraz czerownej barwy drzwi.
sprosób nr 3: podczas przejazdu czuć wyraźne bujnięcie wagonów spowodowane zmianą ciśnienia powietrza podczas przejazdu przez zwężenie wokół grodzi.

tak dla ciekawości na stacji Wierzbno są podwójne rzędy grodzi stalowych przy wejściach na stację oraz dodatkowo każda stacja od Politechniki ma takie drzwi boczne przeznaczone na zamontowane grodzi oraz widać w układzie posadzek (szczeliny między płytami posadzkowymi wytyczają linie obrysu, gdzie miały przebiegać prowadnice do drzwi (są one ustyuowane na wprowst właśnie komór, w których grodzie są montowane) Na A11 dodatkowo znajdują sie betonowe słupy stojące na środku przejścia podziemnego (przy wejściu od strony Riviery).


pozdrawiam serdecznie wszystkich miłościków metra.
Ikarus280
Obserwator
Obserwator
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 10:23 am

Postprzez MeWa » Cz sty 04, 2007 11:36 pm

wiele stacji - niewiedzieć czemu - przy jednym wejściu ma podwójne drzwi stalowe...

Natomiast z tego, co wiem, są one urzymywane w sprawności, konserwowane
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Aniaa » Pt sty 05, 2007 2:03 am

Fajnie, ja zawsze myślałam, że te "zewnetrzne wielkie wrota" np na stacji Imienin zielone, służą do zamykania metrsa na noc ;p;p;p
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez xxl » So sty 06, 2007 1:10 am

Odnośnie tych grodzi rozdzielających tunel,to są tzw komory rozprężne. Ich zadaniem jest ograniczenie,rozbicie masy powietrza wtłaczanej na stację przez jadący pociąg który przed sobą pcha olbrzymią masę powietrza
Reszta się zgadza w tunelu nie ma żadnych schronów,jedynie stworzono mozliwosći ewentualnego ich przystosowania do roli schronu
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez siema » So sty 06, 2007 2:10 am

Zaraz, bo nie rozumiem.. Jeśli mowa o jakichś przewężeniach to jak one mają rozbijać masy powietrza? Dokąd ono ma uciec? Tam są jakieś pomieszczenia na nie? Jakoś nie wyobrażam sobie żeby przewężenie mogło rozbić powietrze, może ewentualnie jeszcze bardziej zwiększyć jego ciśnienie, przecież pociąg jedzie dalej i nadal pcha je przed sobą..
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez aessar » So sty 06, 2007 4:44 pm

Gdy będziesz jechał metrem to popatrz na uważnie na ściany przed / za stacją (zależy też od odcinka).

Oczywiście tuż przed stacją jest połączenie tuneli, gdzie skumulowane powietrze ostatecznie "uwalnia się".
Efekt braku takich komór rozprężnych można zaobserwować na świętokrzyskiej - jak pociąg wjeżdża to na stacji tworzy się "sztorm" :)
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez siema » N sty 07, 2007 5:48 am

racja, tam jest miejsce na powietrze. muszę dokładniej zbadać gdzie są te przewężenia.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez MeWa » Pn sty 08, 2007 12:29 am

xxl napisał(a):Odnośnie tych grodzi rozdzielających tunel,to są tzw komory rozprężne. Ich zadaniem jest ograniczenie,rozbicie masy powietrza wtłaczanej na stację przez jadący pociąg który przed sobą pcha olbrzymią masę powietrza
nie no, teraz to mówisz o zupełnie innych rzeczach. Bo ZTCW to grodzia w tunelach jednak są, ale nie w komorach rozprężnych.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Ikarus280 » Pn sty 08, 2007 10:21 am

Zdecydowanie pisząc o grodziach nie miałem na myśli komór rozprężnych, które znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie stacji. Przewężenia w tunelu, o których pisałem znajdują się w połowie długości tunelu między stacjami.
Ikarus280
Obserwator
Obserwator
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 10:23 am

Postprzez Feuerwehr » Cz sty 11, 2007 5:29 pm

Stalowe drzwi czyniące z metra warszawskiego bunkier to doskonały pomysł. Ale w jaki sposób dzieli STALĄ się tunel metra , przecież przeszkadzają aż trzy szyny (czy wykorzystuje się po prostu szczeliny dylatacyjne, w takim razie czy szyna elektryczna ma jakieś szybkozłączki :oczko: ? ) ?!
Avatar użytkownika
Feuerwehr
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): Śr sty 10, 2007 8:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron