A-19''Marymont''otwarta!-wrażenia i uwagi dot. nowej stacji

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Stacja "Marymont" jest...

...brzydka i niefunkcjonalna
0
Brak głosów
...brzydka, ale funkcjonalna
0
Brak głosów
...przeciętna stylistycznie i niefunkcjonalna
0
Brak głosów
...przeciętna stylistycznie, ale funkcjonalna
1
10%
...ładna, ale niefunkcjonalna
2
20%
...ładna i funkcjonalna
7
70%
 
Liczba głosów : 10

A-19''Marymont''otwarta!-wrażenia i uwagi dot. nowej stacji

Postprzez Krzysztof Szymanik » So gru 30, 2006 2:53 am

Dziś oddano do użytku kolejny fragment pierwszej linii metra - tunel szlakowy B-19 oraz stację A-19 "Marymont". Z braku toru manewrowego za "Marymontem" zasadnicza relacja to nadal Kabaty-Plac Wilsona. Tu pasażerowie chcący dojechać do Hali Marymonckiej wsiadają w, kursujące z piętnastominutową* częstotliwością, "wahadło". Choć skład jest doskonale oznakowany (na każdym oknie kartka "Pociąg wahadłowy PLAC WILSONA-MARYMONT kursuje co 15 minut" oraz "decha" z jego relacją, niektórzy wciąż nie odróżniają go od "zwykłego" pociągu... :lol: Taka organizacja ruchu utrzyma się przez mniej więcej rok, do czasu otwarcia (płytkiej już) stacji A-20 "Słodowiec" (ex-"Park Kaskada").
Sama zaś stacja bardzo przyzwoita. Mi osobiście bardzo przypadło do gustu zestawienie szarości/srebrzystości z dość intensywnym odcieniem niebieskiego oraz iście industrialny wystrój stacji i jakże niestandardowe lampy oświetleniowe. "Marymont" jest dość przestronny, dobrze rozplanowany, stosunkowo jasny. Przez szybę antresoli na południowej głowicy można bez trudu zobaczyć niemalże całą stację. Ciekawą koncepcją jest wielkopowierzchniowa (35x3,5m) plansza wystawiennicza, na której co miesiąc pojawiać się będą prace bardziej i mniej znanych współczesnych polskich artystów (na początek zawisła tam praca pt. "Warszawa" autorstwa Karola Radziszewskiego). Do mankamentów należy zaliczyć przeciągi, głównie na antresoli, oraz całkowite niedostosowanie dla potrzeb osób niepełnosprawnych, wyremontowanego niedawno i będącego własnością Zarządu Dróg Miejskich, przejścia podziemnego pod ul. Słowackiego. Nie ma w nim ani jednej windy czy schodów ruchomych, a blaszane podjazdy o kącie nachylenia zbliżonym do schodów nadają się wyłącznie do wtaszczenia wózka dziecięcego. Wszystkie dotychczasowe pawilony handlowe zlikwidowano. Na samej antresoli mają się zaś znaleźć łącznie cztery punkty handlowo-usługowe, każdy o powierzchni ~30m kw. Jakie są wasze odczucia po pierwszej wizycie na A-19?

*Od 10.01.2007 pociąg wahadłowy kursować ma z częstotliwością dziewięciominutową
Ostatnio edytowano Cz sty 25, 2007 2:22 am przez Krzysztof Szymanik, łącznie edytowano 8 razy
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Aniaa » So gru 30, 2006 10:12 pm

Ja dziś odbyłam wycieczkę na stację Marymont. Faktycznie zamieszanie z pociągami jest, ale niewielkie. Jadąc między stacjami widać dokładnie komore torów odstawczych, bo światła są zapalone.
A sama stacja jest bardzo ładna, jak dla mnie dużo ładniejsza od Pl. Wilsona, któy miejscami wygląda jak by był spartaczony.
Połączenie niebieskiego z szarościami już na zdjęciach wyglądało ładnie, a w żeczywistości jeszcze lepiej. Ciekawie też wygląda przejście techniczne nad torami, to zapewne dla obsługi.
Ogólnie wrażenia jaknajbardziej pozytywne
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez siema » N gru 31, 2006 3:41 am

ja będę miał okazję dopiero jutro, ale już mnie krew zalewa na myśl o tym przejściu podziemnym i ZDMie....
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez Aniaa » N gru 31, 2006 5:52 pm

hm.. a co jest nie tak? bo chyba nie jestem na bierzaco?
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez Aufhauser » N gru 31, 2006 7:44 pm

Byłem, widziałem. Stacja bardzo ładna, nawet zdążyli wyrmontować przejście pod Słowackiego... szkoda tylko że ściany są niezgospodarowane, do tego sufit przecieka ;/
Aufhauser
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 11:05 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Wt sty 02, 2007 12:02 am

przecieki są rzeczą normalną.

Stacja natomiast bardzo ładna i funkcjonalna, jeżeli chodzi o układ wyjść itp. O funkcjonalności ruchowej lepiej nie mówić...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Piotr » Wt sty 02, 2007 4:25 pm

MeWa napisał(a):przecieki są rzeczą normalną.

Stacja natomiast bardzo ładna i funkcjonalna, jeżeli chodzi o układ wyjść itp. O funkcjonalności ruchowej lepiej nie mówić...


Nie ma co mówić bo nie było innego wyjścia więc nie powinno się jej komentować :oczko:
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez groov » Śr sty 03, 2007 7:38 pm

Jest ładna, to prawda, jest czysta ( narazie :D ) ale szczerze mówiąc szkoda prądu. Tramwaj jeździ częsciej w kierunku Marymontu
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez Aniaa » Cz sty 04, 2007 1:09 am

Marymont to pewnie ostatnia ładna stacja w kierunku północnym, dalej będzie już tylko taniej... :P chociaż Plac Wilsona średni mi się podoba, ten żywy beton jest dla mnie odrażający
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez siema » Cz sty 04, 2007 11:17 am

Piotr napisał(a):
MeWa napisał(a):przecieki są rzeczą normalną.

Stacja natomiast bardzo ładna i funkcjonalna, jeżeli chodzi o układ wyjść itp. O funkcjonalności ruchowej lepiej nie mówić...


Nie ma co mówić bo nie było innego wyjścia więc nie powinno się jej komentować :oczko:


Co znaczy 'nie było innego wyjścia'? Że niby ZDM nie wie co to jest winda dla inwalidów? Albo chociaż automatyczny podjazd dla wózków jak w przejściach koło hotelu Mariott?
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez WSW » Cz sty 04, 2007 12:21 pm

Marymont to estetyczna i funkcjonalna stacja. Nie ma porównania do tej paskudnej fuszerki na pl. Wilsona.

siema napisał(a):Że niby ZDM nie wie co to jest winda dla inwalidów? Albo chociaż automatyczny podjazd dla wózków jak w przejściach koło hotelu Mariott?


Niestety ZDM mało co wie. Dobrze, że wogóle doszło do remontu tego przejścia - jeszcze rok temu nie było do końca wiadomo, czy, kiedy i przez kogo będzie ono wyremontowane...

Nie odkryję Ameryki, jeśli stwierdzę, że ZDM nadaje się co najwyżej do zarządzania kamieniołomami, a nie warszawskimi ulicami? :]
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez MeWa » Cz sty 04, 2007 11:37 pm

siema napisał(a):
Piotr napisał(a):
MeWa napisał(a):przecieki są rzeczą normalną.

Stacja natomiast bardzo ładna i funkcjonalna, jeżeli chodzi o układ wyjść itp. O funkcjonalności ruchowej lepiej nie mówić...


Nie ma co mówić bo nie było innego wyjścia więc nie powinno się jej komentować :oczko:


Co znaczy 'nie było innego wyjścia'? Że niby ZDM nie wie co to jest winda dla inwalidów? Albo chociaż automatyczny podjazd dla wózków jak w przejściach koło hotelu Mariott?
chodzi o organizację ruchu pociągów. Natomiast w przejściu montowane są urządzenia dla niepełnosprawnych.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez siema » So sty 06, 2007 2:38 am

MeWa napisał(a):chodzi o organizację ruchu pociągów. Natomiast w przejściu montowane są urządzenia dla niepełnosprawnych.
Rozumiem już, sprawa ZDMu jakoś zawsze za bardzo mnie drażni.

Dwa pytania:

Czemu nie jest możliwe częstsze kursowanie pociągów do Placu Wilsona?

Czy w tym przejściu podziemnym nie zaistniały żadne pawilony, bo będzie królował handel obnośny?
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez MeWa » Pn sty 08, 2007 12:26 am

1) Bo by powstały opóźnienia w kursowaniu pociągów Kabaty - Plac Wilsona
2) Nie zaistniały, bowiem ZDM przewiduje duże potoki podróżnych, korzystających z tegoż przejścia.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez siema » Pn sty 08, 2007 2:55 am

MeWa napisał(a):1) Bo by powstały opóźnienia w kursowaniu pociągów Kabaty - Plac Wilsona
No właśnie to mnie ciekawi bardzo.. Czy aby na pewno nie da się częściej? Przcież da się tym pociągiem przyjechać na Plac Wilsona w miarę dokładnie, bo odległość nieduża. Mógłby on przyjeżdżać akurat w przerwach między normalnie kurującymi składami i nie robić zbyt dużego zamieszania, nie stać na stacji czekając na pasażerów. Jakoś mi się zdaje że czas 15 (teraz już 12) minut jest bardzo przesadzony i z czasem będzie skracany. Rozumiem że po prostu zacząć trzeba było ostrożnie.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron