Układ torowy i schemat stacji Politechniki

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez MeWa » Śr sty 03, 2007 11:33 pm

Metro nie wycofało się z tego pomysłu, nic takiego nie napisałem - Ty to pisałeś...

Natomiast proste - SOP obecnie stanowi pomocniczy system. Mowa jest o tym, że dopiero w momencie, gdy SOP-2 uzyska certyfikat, to wówczas możliwe będzie dopiero zwiększenie prędkości. Na to musi też zgodę wydać UTK.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez kozioł » Śr sty 03, 2007 11:33 pm

A zgodę mogą załatwić dwie rzeczy:Łapówka oraz włączenie się w to polityków wysokiej rangi


miałbym jeszcze kolejne pytania:

Ile wynosi wysokość peronu?
Ile wynosi szerokość tunelu?(dla jednego toru)
kozioł
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr gru 27, 2006 11:53 am
Lokalizacja: wawka

Postprzez Ikarus280 » Cz sty 04, 2007 12:18 pm

spróbuję krótko wyjaśnić jak odbywała się zmiana kierunku ruchu pociągu ze stacji Politechnika. Otóż pociąg po wjeździe na stację Politechnika (tor wschodni) wjeżdzał do połowy długości peronu i tam stał do ponownego odjazdu w kierunku Kabat. Maszynista przechodził na drugi koniec składu peronem Politechniki. Po ruszeniu zjeżdzał na tor prowadzący na tory odstawcze, a potem na tor w kierunku Kabat. Łącznica ta po otawrciu stacji Centrum została rozebrana. Tor zachodni obecny w kierunku Kabat nie był używany. Nie pamiętam tylko czy przejście na tor zachodni z torów odstawczych odbywało się na końcu toru odstawczego (tam jest dziura w murze rozdzielającym toru odstawcze od tunelu szlakowego, czy wcześniej przed rozpoczęciem się torów odstawczych? W takim przypadku po likwidacji łącznicy musiałby zostać dobudowany kawałek ścianki rozdzielającej komorę torów odstawczych od tunelu szlakowego.
Ikarus280
Obserwator
Obserwator
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 10:23 am

Postprzez MaDzik » Cz sty 04, 2007 9:32 pm

Łącznik był na końcu toru nr 4. Po jego rozmontowaniu (łącznika) tor został doprowadzony do końca tunelu (ściany czołowej) i często służy do odstawiania pojazdów pomocniczych.

PozdrawiaM!!!
MaDzik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt lut 03, 2006 11:32 am

Postprzez MaDzik » Cz sty 04, 2007 9:37 pm

MeWa napisał(a):SOP obecnie stanowi pomocniczy system. Mowa jest o tym, że dopiero w momencie, gdy SOP-2 uzyska certyfikat, to wówczas możliwe będzie dopiero zwiększenie prędkości. Na to musi też zgodę wydać UTK.


Jeśli takim znawcą tematu jesteś to powiedz, dlaczego nie można zwiększyć prędkości pociągów i co ma do tego brak certyfikatu dla systemu SOP-2U???
MaDzik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt lut 03, 2006 11:32 am

Postprzez MeWa » Cz sty 04, 2007 11:32 pm

MaDzik napisał(a):
Jeśli takim znawcą tematu jesteś to powiedz, dlaczego nie można zwiększyć prędkości pociągów i co ma do tego brak certyfikatu dla systemu SOP-2U???
wszystko zostało w tym temacie powiedziane. przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem zanim zadasz po raz n-ty to samo pytanie w niewłaściwym temacie.
Ikarus napisał(a):W takim przypadku po likwidacji łącznicy musiałby zostać dobudowany kawałek ścianki rozdzielającej komorę torów odstawczych od tunelu szlakowego.
wszystko było przedstawione na schematach.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez MaDzik » Pt sty 05, 2007 12:48 am

Jeżeli uważasz, że unikanie tematu jest najlepszą odpowiedzią to spox.
MaDzik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt lut 03, 2006 11:32 am

Postprzez siema » So sty 06, 2007 2:30 am

Zanim dojdzie do kolejnej utarczki słownej chciałbym się przesunąć z tematem o jedną stację na północ...

Mianowicie bardzo fascynuje mnie sprawa łącznika przy stacji Centrum. Pozwala on na zmianę toru ale tylko po uprzednim zatrzymaniu i zmianie kierunku jazdy (dla pociągów jadących normalnie ruchem prawostronnym), oczywiście jak widać na planie istnieje sygnalizacja potrzebna do wykonania tego manewru, wszystko jest niby w porządku.

Problem, jak dla mnie, pojawia się w momencie gdy na planie znajdzie się tor łączący z drugą linią metra. Z tego co wiem ma on powstać na zachodnim torze za łącznikiem przy stacji metra Centrum, patrząc od strony tejże stacji.

I teraz wyobraźmy sobie codzienny ruch pociągów. Na stację centrum wjeżdża pociąg z Kabat, jadący na Bemowo (nie ważne czy rejsowo, czy 'technicznie'). Aby pojechać tam gdzie zamierza musi wykonać aż dwie zmiany kierunku, co jest sytuacją beznadziejną z punku widzenia metra bo blokuje ruch na conajmniej jednym torze, nawet gdyby manewr wykonał bardzo sprawnie.

Także zdecydowanie bardziej funkcjonalnym wydaje mi się zupełnie odwrotne ułożenie łącznika, ale byćmoże nie znam lub pomijam jakieś istotne fakty.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez aessar » So sty 06, 2007 4:47 pm

Ten łącznik do 2 linii jest ot tak dla picu. Zrezygnowano z tego planu, więc "zjazdu" tam nie będzie... .
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez siema » N sty 07, 2007 5:49 am

jak to? zrezygnowano z tego miejsca mimo że jest ono do tego przygotowane? czemu? gdzie w takim razie będzie połączenie linii?
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez MeWa » Pn sty 08, 2007 12:25 am

dolby napisał(a):Ten łącznik do 2 linii jest ot tak dla picu. Zrezygnowano z tego planu, więc "zjazdu" tam nie będzie... .
jak to nie bęzie? Zaręczam Cię, że nadal jest planowany. Gdzie indziej nie ma na to po prostu miejsca, gdyż będzie on budowany odkrywką.

Natomiast budowa łącznika nie wyklucza:
a) nocowania większości składów w tunelach na drugiej linii;
b) przebudowy układu torów na stacji Centrum;

Poza tym, jadąc torem nr 1, po zach. stronie też jest wnęka przygotowana, zdania odnośnie możliwości wykorzystania jej pod łącznik są podzielone jednak.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez siema » Pn sty 08, 2007 2:45 am

MeWa napisał(a):Natomiast budowa łącznika nie wyklucza:
a) nocowania większości składów w tunelach na drugiej linii;
b) przebudowy układu torów na stacji Centrum;

Nocować mogą zawsze, niezależnie czy łącznik jest funkcjonalny czy nie. Natomiast jeśli chodzi o przbudowę to owszem jest ona możliwa. Jak teraz myślę to łącznik w swej obecnej konfiguracji byłby bardzo przydatny gdyby w trakcie budowy połączenia z drugą linią zaszła potrzeba czasowego zamknięcia toru nr 2, a zajdzie na pewno. Natomiast po wszystkim można łącznik poprowadzić odwrotnie.
Poza tym, jadąc torem nr 1, po zach. stronie też jest wnęka przygotowana, zdania odnośnie możliwości wykorzystania jej pod łącznik są podzielone jednak.

Tak, to prawda, też ją ostatnio zauważyłem i była dla mnie użym zdziwieniem.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez MeWa » Pn sty 08, 2007 9:11 pm

zamknięcie toru nr 2 nie byłoby długie i bolesne, zresztą trudno mówić, czy w ogóle dopuszczony byłby ruch na płn. od stacji Centrum podczas przebudowy...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Poprzednia strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość