Układ torowy i schemat stacji Politechniki

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Układ torowy i schemat stacji Politechniki

Postprzez kozioł » Cz gru 28, 2006 1:48 pm

Witam.Czy posiadacie schemat układu torowego na odcinku Kabaty-Politechnika oraz schemat samego peronu na Politechnice?
I mam jeszcze jedno pytanie-czy szerokość peronów na stacjach od Kabat do Politechniki jest taka sama?


Pozdrawiam :P
kozioł
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr gru 27, 2006 11:53 am
Lokalizacja: wawka

Postprzez MeWa » Cz gru 28, 2006 4:05 pm

schemat układu torowego:

http://www.przegubowiec.com/metro/metro-schemat.gif

Perony stacji Kabaty - Służew i Wierzbno - Pole Mokotowskie mają szerokość 10 m, zaś Wilanowska i Politechnika 11 m
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez kozioł » Pt gru 29, 2006 3:38 pm

A wiesz jak pociągi zawracały,gdy było metro otwarte do politechniki??
Ile wynosi maksymalna prędkość w metrze i czy są jakieś limity czy cały czas ta sama prędkość??

Jeszcze jedno bardziej techniczne pytanko-Znasz może odległości od/do wszystkich stacji od Kabat do Politechniki?? :mur: :mur:
kozioł
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr gru 27, 2006 11:53 am
Lokalizacja: wawka

Postprzez aessar » Pt gru 29, 2006 11:55 pm

Z tego co pamiętam, to maszynista przechodził do drugiej kabiny, skład "wracał" wjeżdżając na aktualne tory odstawcze, z których z kolei wtaczał się na szlak powrotny.

O jaką prędkość pytasz? Maksymalną dopuszczalną, czy "rejsową" (zapomniałem prawidłowego określenia :mrgreen:) ?
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kozioł » So gru 30, 2006 1:40 am

chodzi mi o maksymalną torową czyli na ile pociąg może się max rozpędzić.Pozatym chodzi mi o szczegółowy plan jak to mechanik musiał ze stacji na tor drugi się wtoczyć pociągiem :)

Czyli-metro wjeżdzało wtedy do tunelu czy też mechanik przechodził przez skład i z drugiego końca odjeżdzał i zmieniał tor na prawidłowy ? :P
kozioł
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr gru 27, 2006 11:53 am
Lokalizacja: wawka

Postprzez Aniaa » So gru 30, 2006 3:41 am

Maxymalna predkosc wagonow tak zeby bylo bezpiecznie to 90 km/h, ale mozna z nich wycignac 120km/h ale to nie gwarantuje bezpieczenstwa. Nie wiem czy w tumelo mozna jezdzic 90km/h wydaje mi sie ze moze byc ograniczenie.

Ogolnie sporo info jest na Wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Metro_warszawskie dział Dene Techniczne

Co do Politechniki to o ile pamietam to: Pociag wjezdzal na tor nr 1 i nie dojezdzal do konca stacji (do jej polnocnego koca). tam pociag stal i maszynista przechodzil na tył pociągu do drugiej kabiny, odpalał pociąg i przez łącznicę torów po południowej czesci za stacja wjezdzał na tor nr 2 w kierunku Kabaty. W tym czasie inny pociąg oczekiwał w tunelu na torze nr 1 przez zwrotnicą aż stacje opusci pierwszy pociąg.

Troche to metne tlumacznie ale mam nadzieje ze zrozumiales :)
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez kozioł » So gru 30, 2006 11:49 am

zrozumiałem,tak właśnie podejrzewałem.Obecnie to metro zmienia tor w tunelu ,ale nie mogłem na układzie torowym znaleść zwrotnicy pomiędzy Śródmieściem a Politechniką 8)

To jeszcze ktoś mi odpowie o odległości od stacji jakie są?Mniej niż kilometr za wiele nie mówi :P
kozioł
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr gru 27, 2006 11:53 am
Lokalizacja: wawka

Postprzez Krzysztof Szymanik » So gru 30, 2006 8:05 pm

Odległości pimędzy stacjami (w metrach) obrazuje poniższy schemat (źródło: www.metro.waw.pl ). Oznaczona kolorem czarnym stacja Marymont została wczoraj otwarta.
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kozioł » So gru 30, 2006 9:17 pm

heh,ile to ja się naszukałem tej strony MW,a to taka banalna domena :P :shock:

Dzięki wszystkim!
kozioł
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr gru 27, 2006 11:53 am
Lokalizacja: wawka

Postprzez Mario_NY » So gru 30, 2006 10:46 pm

http://kmmetra.republika.pl/
Strona kola milosnikow metra. o ile sie orientuje, to jest tam schemat torow, oraz jak to bylo z zawracaniem przy otwieraniu kolejnych stacji, lub odcinkow.
Kliknac na "SCHEMAT LINII"
Avatar użytkownika
Mario_NY
Donator
Donator
 
Posty: 86
Dołączył(a): Pn gru 01, 2003 6:21 am
Lokalizacja: Brooklyn

Postprzez Aniaa » N gru 31, 2006 3:03 am

Szkoda tylko ze im się nie chca aktualizacji robić i ogólnie kiepsko chodzi mi ta strona jak używam Opery ;/
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez MeWa » Wt sty 02, 2007 12:13 am

wszystko jest na dwóch stronach, lenistwo ogarnia niektórych? :mur:

pociągi jeżdżą max 60 km/h, plany są zwiększenia do 85 km/h
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez MaDzik » Śr sty 03, 2007 12:59 pm

Napewno system SOP-2U pozwala w tej chwili na jazdę z maksymalną prędkością 85 km/h. Myślę jednak, że ze względów ekonomicznych pociągi będą nadal jeździły tak jak dotychczas, czyli ok 60 km/h. Chodzi tu głównie o kwestię zużycia prądu podczas jazdy.

PozdrawiaM!!!
MaDzik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt lut 03, 2006 11:32 am

Postprzez MeWa » Śr sty 03, 2007 6:42 pm

SOP-2 nie uzyskał pełnej akceptacji UTK i jazda z 85 km/h nie jest możliwa. Zresztą o zwiększeniu prędkości mówiło samo Metro.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez MaDzik » Śr sty 03, 2007 9:14 pm

Może certyfikatu nie uzyskał, ale nie sądzę, żeby Metro z tego zrezygnowało (wycofało system). Za dużo już zostało zrobione, że by to działało, a to, że akceptacji nie ma to sprawa najbliższego czasu. Nie rozumiem tylko o co Ci chodzi z tym, że nie ma akceptacji UTK i nie można w związku z tym jeździć 85km/h(???). Jaki to ma związek???

PozdrawiaM!!!
MaDzik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt lut 03, 2006 11:32 am

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron