Awaria elektryczna w Warszawie

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Awaria elektryczna w Warszawie

Postprzez aessar » Pt lis 17, 2006 4:37 pm

gazeta.pl napisał(a):Wielka awaria prądu w Warszawie

Od godz. 14.30 w części Mokotowa, Woli i w Śródmieściu nie ma prądu. W centrum Warszawy stanęły tramwaje, na chwilę także metro.

Centrum Warszawy
Na Dworcu Centralnym światło zgasło we wszystkich punktach sprzedaży i na hali głównej. Na peronach stoją pociągi. Ludzie chodzą z zapalonymi świeczkami. Na stacji Politechnika na chwilę wyłączył się prąd, po czym przełączono się na zasilanie awaryjne. W wielu dzielnicach stanęły tramwaje. Nie było sygnalizacji świetlnej, ani prądu w biurowcach i blokach mieszkalnych. Na wielu skrzyżowaniach ruchem kierują policjanci.

W kinie Muranów prądu zabrakło w środku pokazu filmu "Pachnidło" - z żalem doniósł nam redakcyjny krytyk filmowy Tadeusz Sobolewski.

Według dyżurnego technicznego miasta nastąpiło spięcie na linii wysokiego napięcia. Prądu nie mają wodociągi, przez co mogą być problemy z dostawą wody w centrum, na Mokotowie i części Woli.

Na iglicy Pałacu Kultury wysiadł nadajnik radiowy. Radioodbiorniki przestały odbierać stacje radiowe. W firmie energetycznej Stoen, cały czas ustalane są przyczyny awarii.

Wkrótce więcej szczegółów od naszych dziennikarzy.


Hehehe... co roku mamy giga awarię... stolica :D
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » N lis 19, 2006 6:47 pm

ale teraz metro jeździło nieprzerwalnie :)
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Aniaa » Pn lis 20, 2006 9:24 pm

MeWa włąsnie jak to było z metrem. Stanely pociagi w tunelach na kilka minut czy nie, bo slyszalam rozne opinie.
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez aessar » Pn lis 20, 2006 10:01 pm

Hmm...
Ja z kolei słyszałem, że wszystko ładnie przeszło na awaryjny, tylko na A-11 trwało to 10 minut... jeśli prawda, to dlaczego trwa tak długo to trwało? Bo z tego co mi wiadomo, to zasilanie awaryjne powinno się załączać momentalnie.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Aniaa » Pn lis 20, 2006 11:42 pm

Na A-11 jest głowna dyspozytornia, może to ma jakiś związek. Ale z drugiej strony jezeli jedna stacja nie działała przez 10 minut to reszta linii chyba tez nie mogla funkcjonowac. Jezeli swiatla zgasly to pasazerowie sie najedlu strachu.
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez aessar » Wt lis 21, 2006 12:56 am

No właśnie w zw. z lokalizacją tam dyspozytorni, to powinna ona reagować "najlepiej". Z drugiej strony przypuszczam (na 88%), że dyspozytornia ma własne awaryjne zasilanie, bo trochę nierozsądna byłaby integracja i uzależnienie jej od stacji.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Cz lis 23, 2006 4:50 pm

Aniaa napisał(a):MeWa włąsnie jak to było z metrem. Stanely pociagi w tunelach na kilka minut czy nie, bo slyszalam rozne opinie.
Byłem w tym czasie pod ziemią, właśnie wchodziłem na stację Politechnika, gdy zgasła część oświetlenia (paliło się tylko ośiwetlenie awaryjne, więc było ciemno, nie działay schody, windy itp.). Ruch pociągów odbywał się normalnie, jedynie dłuższy rozruch pociągów był. Pociągi zatrzymywały się na stacji Politechnika.
Pełne oświetlenie stacji przywrócono po ok. 10-15 minutach. Dłuższy czas spowodowany był tym, że ręcznie trzeba było przestawić na zasilanie zastępcze...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez xxl » Pt lis 24, 2006 12:40 am

dolby napisał(a):Hmm...
Ja z kolei słyszałem, że wszystko ładnie przeszło na awaryjny, tylko na A-11 trwało to 10 minut... jeśli prawda, to dlaczego trwa tak długo to trwało? Bo z tego co mi wiadomo, to zasilanie awaryjne powinno się załączać momentalnie.



Zasilanie awaryjne przełączyło się momentalnie,zasiilaniem awaryjnym w metrze jest podtrzymanie oświetlenia awaryjnego urządzeń sterowania ruchem łącznosći telewizji przemysłowej itp
Natomiast zasilanie rezerwowe z innej podstacji trzeba załączyć ręcznie,to musi zrobić człowiek wykonując cały szereg czynnosći.
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez MaDzik » Pt lis 24, 2006 8:54 pm

Z tym zasilaniem awaryjnym urządzeń sterowania ruchem to nie do końca jest wszystko tak fajnie. Wszystko zależy od tego, czy falownik zasilający urządzenia da radę pociągnąć wszystko z baterii. Najczęściej jednak bywa tak, że przechodzi w tryb By-pass i urządzenia tracą zasilanie. Jest jeszcze układ UPS w pomieszczeniach urządzeń sterowania, ale on odpowiada za utrzymanie stałego napięcia 24V. Bez pełnego zasilania nie będzie działał np. system kontroli dyspozytorskiej i sterowania. Trochę to wszystko jest archaiczne!!!

PozdrawiaM!!!
MaDzik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt lut 03, 2006 11:32 am

Postprzez xxl » So lis 25, 2006 8:17 pm

Jakoś do tej pory żaden system sterowania czy kontroli dyspozytorskiej nie padł po zaniku napięcia. Także podczas ostatniego zaniku na Politechnice przez cały czas pracował system kontroli dyspozytorskiej i było sterowanie,
UPS od zasilania oświetlenia awaryjnego są tak dobrane że dają podtrzymanie na około 30 minut
UPS od podtrzymania zdalnego sterowania na mniejszych stacjach wytrzymają nawet kilka godzin
UPS przechodzi w tryb BY-Pass w dwóch przypadkach kiedy fizycznie uszkodzi się urządzenie lub celowo w BY-Pass serwisowy
W metrze ze względu na specyficzne warunki nie można zastosować innego zasilania awaryjnego. To które jest uważam za bardzo dobre Nigdy nie zdarzyło się aby stacja pogrążyła się w ciemnosciach
Jeżeli jesteś takim specjalistą to zaproponuj nowoczesne niearchaiczne zasilanie awaryjne Chętnie to poczytam
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez MaDzik » N lis 26, 2006 5:17 pm

Tak się składa, że mam na codzień do czynienia z systemem automatyki. Dlatego piszę jak jest. Może w teorii jest inaczej, ale z praktycznego punktu widzenia widzę pewne niedociągnięcia i przeoczenia projektowe. Jednym z nich jest to, że w przypadku awarii falownika system zsikd na danej stacji przestaje być zasilany mimo zasilacza buforowego w urządzeniach srk. Moim zdaniem to bezsens!!!
MaDzik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt lut 03, 2006 11:32 am

Postprzez xxl » N lis 26, 2006 11:52 pm

To może napisz ile razy z powodu awarii UPS przestał działać system zdalnego sterowania i kontroli dyspozytorskiej Ja takiego przypadku nie pamiętam Jak na razie nie ma lepszego systemu zasilania awaryjnego
UPS w przypadku awarii falownika przechodzi na obejscie By-Pass a urządzenia są cały czas zasilane
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez MaDzik » Pn lis 27, 2006 3:22 am

Wszystko ok!!! Po pierwsze powiedz mi na których stacjach są zasilacze UPS w systemie zsikd i srk, a gdzie są tylko zasilacze buforowe. Po drugie w jaki sposób system ma działać poprawnie skoro podczas awarii falownika (a takie sytuacje mają miejsce czasami) dyspozytor przestaje mieć podgląd z określonej stacji (gdzie doszło do awarii) i przez to nie można prowadzić ruchu. Nie mówię tu już o stacji, na której są jakieś rozjazdy, itp. Poza tym do prawidłowej pracy urządzenia srk potrzebują zasilania napięciem przemiennym 3 X 400V i stałym 24V. Falownik zabezpiecza przed zanikiem obydwu napięć (przemiennego i stałego), a zasilacz buforowy (lub UPS na niektórych stacjach) tylko przez zanikiem 24V. Inna sprawa, że system zsikd potrzebuje do normalnej pracy 240V prądu przemiennego, a co za tym idzie, jak zasilania nie ma to nie działa. I żaden UPS tu nie pomoże!!!

PozdrawiaM!!!
MaDzik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt lut 03, 2006 11:32 am

Postprzez Feuerwehr » N sty 14, 2007 2:12 am

Jakie szczęście, że metra nie wybudowano w głębokim PRL, mielibyśmy zapewne betonowe "faworki" Arseniusza Romanowicza :D i egipskie ciemności od czasu do czasu.
Avatar użytkownika
Feuerwehr
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): Śr sty 10, 2007 8:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Pn sty 15, 2007 1:22 am

co kto lubi - mi te przystanki Romanowicza i Szymanika się podobają. A czy byłyby ciemności - cóż, teraz to tylko bezsensowne gdybanie... Pewne jest jedno, że gdyby wcześniej zaczęli budowę metra, to byłoby jego więcej.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron