Gapowicze

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Gapowicze

Postprzez Miki » Pn lis 06, 2006 11:22 pm

witam!
zawsze mnie to ciekawiło. co się dzieje z ludźmi, którzy nie wysiądą na tzw. stacji końcowej(znaczy kto ich znajduje, odprowadza i ile to kosztuje :D)? i przede wszystkim co widzą wtedy za oknem? czy prowadzący metro mają przy zwrotnicach za stacjami końcowymi coś w rodzaju peronów/pomieszczeń socjalnych? czy na STP wysiadają na tory tak jak na kolei(jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić ze względu na trzecią szynę:))
odpowiedzi i fotki(:D) mile widziane:)

PS przewertowałem forum, aż się dziwię, że nikt wcześniej nie zadał takich pytań
Avatar użytkownika
Miki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Postprzez Aufhauser » Pn lis 06, 2006 11:35 pm

Pociąg zjeżdża do STP na noc, w dzień zwykle składy zostawiane są w tunelu. Maszyniści mają pewnie jakiś korytarz, którym wychodzą na stację. A co stanie się z gapowiczami zależy od maszynisty. Temat był wałkowany na forum jakiś czas temu, głównie przez pewną osobę, pragnącą pochwalić się, jak to fajnie tam było.
Aufhauser
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 11:05 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » So lis 11, 2006 1:55 am

w ciągu dnia, gdy pociąg zjeżdża na tory odstawcze, to powinen być sprawdzany przez obsługę - nie zawsze jest to jednak wykonywane, po zjechaniu na tory odstawcze, maszynista przechodzi peronem techniczym do drugiej kabiny i gdy zauważy pasażera, powiadamia obsługę stacji (SOM). Gdy pociąg wjeżdża z powrotem na stację, to wówczas SOM-iści wyprowadzają delikwenta, można spotkać się z nieprzyejmnościami ze strony policji.

Maszyniści mają pomieszczenia socjalne, ale nie przy torach odstawczych, a w głowicach stacyjnych. Gdy pociąg odstawiany jest na tor postojowy w tunelu, to ze względu na konstrukcję, musi przejść po torach pomiędzy peronem technicznym a korytarzem prowadzącym na stację.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Miki » Pn lis 13, 2006 9:20 pm

jakoś nie bardzo mi się widzi to Twoje ostatnie zdanie
Avatar użytkownika
Miki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Postprzez WSW » Wt lis 14, 2006 1:16 am

mi się widzi, MeWa się zna :]
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez Aniaa » Cz lis 16, 2006 4:42 pm

ja mysle ze maszynista to moze jakis maly odcinek pokonad pieszo po torach bo
a) wie co sie dzieje w tunelu, zna oznaczenie, swiatla, nic go nie przejedzie
b) do czasu przejazdu kolejnego skladu jest kilka minut
c) budowanie jakiś ścierzek miedzy peronem technicznym i pomieszcdzeniami socjalnymi mogdy by byc niepotrzenym kosztem.
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez MeWa » N lis 19, 2006 6:45 pm

Miki napisał(a):jakoś nie bardzo mi się widzi to Twoje ostatnie zdanie
a myślisz, że przelatuje nad torami? Przecież są rozjazdy i nie może być ciągłego połączenia peronu technicznego ze stacją. Była wycieczka nawet w tunelach metra. Zresztą sam widziałem jak w przypadku pociągów odstawianych na torach odstawczych, gdy maszynista przechodził po torach.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Miki » N lis 19, 2006 11:12 pm

a trzecia szyna?
Avatar użytkownika
Miki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Postprzez WSW » Pn lis 20, 2006 1:40 am

Gdzie Ty masz trzecią szynę na rozjeździe w tunelu?
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez Miki » Pn lis 20, 2006 5:05 pm

spójrz na fotki rozjazdów jak są zbudowane:)
Avatar użytkownika
Miki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Postprzez Aniaa » Pn lis 20, 2006 9:10 pm

na terenie stp kabaty 3szyna konczy sie za wyjazdem z tunelu i prad jest dostarczany jakos "pałąkami" (ja nigdy nie pamietam ja to sie nazywa). A jak maszynisci chodza po torach to poprsotu widza 3szyne. nikt nie jest taki glupi zeby sie jej specjalnie dotykac. ,aszynisci jako pracownicy metra sa napewno specjalnie szkoleni i wszystko wiedza o niebazpieczenstwach w tunelach.
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez MeWa » Cz lis 23, 2006 4:52 pm

Miki napisał(a):a trzecia szyna?
jest zabudowana, poza tym siłą rzeczy nie jest ciągła (nie może się krzyżować z torami). Zresztą maszyniści doskonale wiedzą jak bezpiecznie poruszać się....
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Miki » Pt lis 24, 2006 7:11 pm

Aniaa: na STP maszyniści mają swoje perony a'la PKP :)
Avatar użytkownika
Miki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Postprzez MaDzik » Pt lis 24, 2006 9:23 pm

Ludziska!!! O czym Wy wogóle mówicie??? Nie wiecie jak sytuacja wygląda a tłumaczycie jak byście wiedzieli. Jest tak:
W tunelu na stacji A01, A07, A11, A18 są specjalne perony technologiczne po których przechodzą maszyniści przy zawracaniu pociągów (zmianie kabiny). Jeśli jakiś delikwent (pasażer) wyjedzie w perony technologiczne to się za bardzo nic nie stanie. Szczególnie, jeśli pociągiem ALSTOM, bo ten nie otwiera drzwi przy zawracaniu. Pasażer poprost nie wyjdzie z pociągu. Gorzej przy pociągach ruskich, bo w nich nie ma drzwi z kabiny maszynisty po dwóch stronach i trzeba przechodzić przez skład, żeby wyjść z kabiny, dlatego trzeba otworzyć drzwi. Dlatego pociągi ruskie są bardziej sprawdzane przy wjeździe w tory odstawcze. W sumie jak maszynista idzie na drugą stronę peronem to zwróci uwagę, że ktoś jest w pociągu.
Co do przechodzenia maszynistów po torach to raczej żadko do takich wytuacji dochodzi. Najczęściej maszynista na peron technologiczny dostaje się innym pociągiem. Jeśli już trzeba przejść po torach to są tam wyrysowane specjalne ścieżki bezpieczeństwa. Omijają one szynę prądową. Inna sprawa, że sama szyna prądowa jest pod osłoną dielektryczną.
Co do stwierdzenia:
"Gdzie Ty masz trzecią szynę na rozjeździe w tunelu?"
muszę powiedzieć, że przy rozjazdach występuje też szyna prądowa, z tym, że z drugiej strony.
Najlepsze jest to:
"na terenie stp kabaty 3szyna konczy sie za wyjazdem z tunelu i prad jest dostarczany jakos "pałąkami" (ja nigdy nie pamietam ja to sie nazywa)"
Osobie, któa to napisała polecam przejechanie się na Kabaty i zobaczenie Live jak to wygląda. Przez ogrodzenie STP widać, że jest dokładnie tak samo jak w tunelu. Żadnych pałąków czy jak to się tam nazywa!!!

PozdrawiaM!!!
MaDzik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt lut 03, 2006 11:32 am

Postprzez Aniaa » So lis 25, 2006 1:14 am

No jakos sie nie zalapalam nigdy na zwiedzanie stp kabaty, a przez ogrodzenie to nie wiedzialam ze widac. Ale swoja droga to chyba nie w kazdym miejscy na torach na stp jest 3 szyna. Chyba w elektrowozowni jej nie ma?
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron