Dworzec Gdański, czekamy...

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Dworzec Gdański, czekamy...

Postprzez Piotr » So cze 21, 2003 8:33 pm

Dworzec Gdański, nowa stacja metra, juz na wykończeniu. Oficjalnie ma zostac oddana do uzytkowania w grudniu bierzącego roku. W takim razie oficjalnie w grudniu powinnismy dojechac na tą nowiutką stację. Lecz prawda może/będzie inna. Jak już wiemy z poprzednich zdarzeń, stacje nie są oddawane w terminie. W takim razie jestem ciekaw jak wy szacujecie , kiedy Dworzec Gdański ruszy i będzie dostępny dla pasażerów?
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » So cze 21, 2003 8:40 pm

Już teraz wiadomo, że zostanie oddana najwcześniej w styczniu 2004 r.. A najnowszy projekt, jaki zamieściła GW jakiś miesiąc temu, utwierdza mnie w przekonaniu, że będzie to najbrzydsza stacja. A wiecie, że ruch na A-17 będzie się odbywał po jednym torze, po torze nr 1 w kierunku Młocin??
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez michal » N cze 22, 2003 1:23 am

czemu ?
michal
 

Postprzez MeWa » N cze 22, 2003 1:36 pm

taki będzie układ torowy - pociąg będzie wjeżdżał na stację po torze nr 1 w kierunku Młocin i z tego samego toru odjeżdżał w kierunku Kabat. za stacją w kierunku Kabat pociąg będzie zmieniał tor z 1 na 2 (właściwy - w kierunku Kabat). W związku z tym, gdy pociąg wjedzie na stację A-17 Dworzec Gdański NASTĘPNY SKŁAD BĘDZIE CZEKAŁ W TUNELU, gdy poprzedni skład odjedzie ze stacji Dworzec Gdański i wjedzie na swój tor. Podobnie było na stacji Politechnika - pociągi też wjeżdżały na tor 1 w kierunku Kabat i z niego odjeżdżały - po otwarciu stacji Centrum układ torów postojowych przebudowano.
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Banan » Cz lip 10, 2003 6:45 pm

Dziwne nie mogą zrobić tak jak na Ratuszu :?::?::?: ALa będzie przynajmniej dodatkowa atrakcja
Banan
 

Postprzez MeWa » Pt lip 11, 2003 12:40 pm

Nie mogą - ale pociągi będą się zatrzymywać w tunelu, tak jak przy każdym skróceniu trasy, gdzie tory postojowe są przed stacją. Ciekawe jakie tablice kierunkowe postawią na torze de facto w kierunku Kabat?? "TOR TECHNICZNY"??
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Gdynianin » Wt lis 04, 2003 7:07 pm

Jakim torze technicznym. Przecież na stacji dworzec Gdański ma być tylko jeden tor po lewej stronie peronu
Gdynianin
 

Postprzez Gdynianin » Wt lis 04, 2003 7:08 pm

Jakim torze technicznym. Przecież na stacji dworzec Gdański ma być tylko jeden tor po lewej stronie peronu
Gdynianin
 

Postprzez Lenin » Wt lis 04, 2003 10:05 pm

Czy ja wiem?
Ogladajac to:
http://www.max.serwery.pl/gerot/WWW/met ... dw_gda.jpg
zdjecie, widac w tle, miedzy filarem z schodami ruchomymi zolta linie, oznaczajaca (moim zdaniem), iz dalej jest spadek do "rynny" z szynami.
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Postprzez MeWa » Wt lis 04, 2003 11:37 pm

Gdynianin napisał(a):Jakim torze technicznym. Przecież na stacji dworzec Gdański ma być tylko jeden tor po lewej stronie peronu

dwa tory mają być, a w wykorzystahniu będzie jeden. Tor nr 1 będzie czynny liniowo, zaś tor nr 2 będzie technicznym. Jak ty sobie wyobrażasz jeden tor i dalsze przedłużenie linii??
http://www.kaktus.pl/zdjecia/siegaj/20031027/13.jpg
masz dwa tory - ten po lewej to tor techniczny (znaki kierunkowe ze skierowaniem na drugi tor), po prawej tor nr 1 w kierunku Młocin, skąd będą odjeżdżać skłądy do Kabat (oznaczony napisem "koniec trasy")
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Gdynianin » Śr lis 05, 2003 11:00 am

to fajnie, że są dwa tory. Tylko projekt wygląda chyba trochę inaczej od tego prawdziwego zdjęcia?
Gdynianin
 

Postprzez MeWa » Śr lis 05, 2003 4:49 pm

ta grafika to jedna z wariantów projektów.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez iktoto » Śr lis 05, 2003 8:43 pm

Pozwolę sobie przy okazji zwrócić uwagę, że omawiane tu rozwiązanie przewiązki torów na pd od Dworca Gdańskiego w przyszłosci może się przydac dla z jakichś przyczyn skróconego kursu z Młocin (np. remonty, wypadki itp.). Jeśli natomiast trzeba by skrócić z drugiej strony, to będzie można np. do Ratusza lub Pl. Wilsona.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez MeWa » Śr lis 05, 2003 8:55 pm

dużo jest takich rozwiązań:
pełne tory odstawcze: Kabaty, Wilanowska, Politechnika, Plac Wilsona (w bud.)
tory łącznikowe: Stokłosy, Centrum, Ratusz, Dworzec Gdański.
Więc kombinacji jest wiele. Nawet ostatnio ćwiczyliśmy kursowanie do Świętokrzyskiej.
Tylko szkoda, że tory łącznikowe za Ratuszem i przed Dworcem Gdańskim będą tej samej relacji...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez iktoto » Pt lis 07, 2003 2:31 am

Tylko szkoda, że tory łącznikowe za Ratuszem i przed Dworcem Gdańskim będą tej samej relacji...


Cóż, te tory nie są TEJ SAMEJ relacji. Jeśli bowiem jechać od północy, umożliwią zawracanie w drugą stronę.
A kierunek wykonania tych torów jest moim przynajmniej zdaniem właściwie jedynym możliwym przy ruchu prawostronnym. Bo w przypadku czystego ruchu jednoliniowego należy dążyć do tego, aby ŻADNA zwrotnica w ruchu liniowym nie była najeżdżana "w szpic". Stąd też pociąg zmienia kierunek ruchu na torze biegnącym na północ - i w przyszłości pociagi liniowe będą przejeżdżać zwrotnice tylko jako zbiegi torów. Ma to duże znaczenie dla prędkośi ruchu pociągów!
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron