Pierwszą linią do Łomianek

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Pierwszą linią do Łomianek

Postprzez WSW » Wt cze 27, 2006 10:15 am

Za ŻW 27.06.2006: "Planują metro do Łomianek

Z przedmieść do centrum pasażerowie dojadą w 30 minut

W ciągu kilku lat mogą się spełnić marzenia mieszkańców Łomianek. Szybciej dojadą do stolicy. Nie będą stać w korkach – do centrum przywiezie ich metro.

– Północne tereny Warszawy położone za ostatnią stacją metra Młociny już niedługo będą musiały zostać objęte siecią komunikacji miejskiej – prognozuje Michał Borowski, zastępca p.o. prezydenta Warszawy.

– Sądzę, że najlepszym rozwiązaniem będzie przedłużenie pierwszej linii metra, tak aby wychodziło poza obszar Warszawy i biegło do Łomianek.

Nowe miasto na północy

Skąd taka deklaracja? – Niebawem tereny wokół Huty Luccini, dzisiaj niewykorzystane, staną się najbardziej dynamicznie rozwijającym się miejscem w mieście. Nasze szacunki zakładają, że powstanie tu około 50 tys. mieszkań i domów jednorodzinnych. Zamieszka w nich 200 tys. ludzi – dodaje Borowski.

Z informacji, jakie ma Ratusz, wynika, że niebawem zostanie wystawiony na sprzedaż 300-hektarowy teren w sąsiedztwie huty. Dzisiaj znajduje się on wciąż w rękach potężnej włoskiej rodziny Luccini, która do niedawna była też właścicielem huty. Teraz prowadzi negocjacje na temat sprzedaży ziemi znanemu włoskiemu deweloperowi

Pirelli Real Estate. Na polskim rynku Włosi działają we współpracy z Pekao SA, pod wspólnym szyldem Pirelli Pekao Real Estate. W tej chwili budują m.in. mieszkania przy ul. Okopowej. Nie udało nam się oficjalnie potwierdzić planów dotyczących okolic huty. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że rozmowy są prowadzone.

Na rozroście północnej części stolicy zdecydowanie zyskają 30-tysięczne Łomianki. Aby w przyszłości pierwsza linia metra kończyła się w Łomiankach, stolica musiałaby nawiązać oficjalną współpracę z podwarszawską gminą. Burmistrz Łomianek Łucjan Sokołowski już oferuje pomoc.

Jak nie metro, to kolej

– Chętnie sfinansujemy prace projektowe. Potem będziemy starać się wspierać budowę – mówi Sokołowski. – Nawet jeśli nie udałoby się ostatecznie pociągnąć do Łomianek metra, to warto pomyśleć o szybkim tramwaju lub linii kolejowej łączącej nas z Młocinami.

Michał Borowski tego nie wyklucza. Dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej uważa, że w przypadku Łomianek lepszym rozwiązaniem od metra jest kolej naziemna.

– Jej wybudowanie będzie tańsze. Szybciej uda się też zbudować konieczną infrastrukturę – ocenia. Koszt linii kolejowej lub tramwajowej z Młocin do centrum Łomianek to około 150 mln zł, metra – dwa, trzy razy więcej.

Data: 2006-06-27

MARCIN HADAJ mhadaj@zw.com.pl"
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez MeWa » N lip 02, 2006 11:41 pm

sezon ogórkowy się zbliża...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez WSW » Pn lip 03, 2006 10:35 am

Na szczęście hitem tegorocznego sezonu będą ścieżki rowerowe i ich brak, a nie kolejne genialne pomysły dot. metra
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez PearlEden » N wrz 24, 2006 7:42 pm

Oj ja jestem mieszkanka.. oj jak bym chciala zebby ten odcinek zaistnial, bo nienawidze jezdzic "L"....

A co do rowerow, hmm.. moj tata jest jednym z lepszych kolarzy w polsce grupy Intel... i wlasnie zarzada sciezkami rowerowymi, i powiedzial ze jak niepowstanie metro do lomianek to bedzie biegla pewna sciezka rowerowa do stacji mlociny i tam zostawia rowery i metrem do szkoly :P
Avatar użytkownika
PearlEden
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 76
Dołączył(a): N wrz 24, 2006 6:52 pm
Lokalizacja: Twilight Town


Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron