Zapomniane stacje metra

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez WSW » So mar 04, 2006 9:12 pm

MeWa napisał(a):tu centrum jest, tereny bardziej atrakcyjne :)

Czyli wychodzi na to, że za budową stacji stoi silne lobby właścicieli czynszówek ;]

MeWa napisał(a):tak, jak Żoliborz ma tramwaj na pl. Wilsona. A na Dworcu Gdańskim przejście trzeba zbudować...


Tramwaj i autobusy. I to do 2 stacji :P
Budowa przejść podziemnych nie utrudni kursowania metra i jest znacznie mniej kosztowna od budowy nowej stacji metra. Z przejściami też można poczekać na lepszą koniunkturę lub dopłaty.

MeWa napisał(a):na jakiej zasadzie metro londyńskie to podziemny tramwaj?
Wiele stacji jest jeszcze głębiej niż u nas zresztą, a z tramwaju to metro nic nie ma. Poza tym nie tylko Londyn ma metro.


Na tej zasadzie, że jest małe, duszne, śmierdzące i powolne. Jest tramwajem właśnie z powodu dużego zagęszczenia stacji, co wynika z tego, że Londyn jest tak zakorkowany, że po powierzchni nic szybko ani punktualnie nie jeździ.
Stacje są głęboko, bo przecież linie nie mogą się krzyżować. Przez to też są duszne, śmierdzące i w ogóle be ;] Jedynie linia jubilee trzyma poziom, ale i do niej mam zastrzeżenia ;]

W Warszawie jest sprawna i rozbudowana sieć tramwajowa. Po co jeszcze robić tramwaj z metra? Przecież między Centrum a Świętokrzyską metro jedzie zdecydowanie wolniej niż na innych odcinkach. A nowe stacje to 4 dodatkowe odcinki spowolnionego ruchu. Nie mam pewności, czy zwiększenie prędkości maksymalnej zrównoważy irytację pasażerów ślimaczym tempem w centrum :P

MeWa napisał(a): Nie - w centrum najlepiej jest dojechać jak najbliżej celu... Zresztą - zgoda, przesiadki, które wymieniłeś, są ważne, ale pomijasz w tym ludzi, których celem podróży jest samo centrum.


Podzielam zdanie Wengiela. Co jest ważniejsze: sprawne przesiadki, szybki dojazd z odległych dzielnic, czy dojazd do warzywniaka dla emerytki z Muranowa?

MeWa napisał(a):Ale można wyprzedzić fakty i myśleć przed stymulując tym samym rozwój okolicy.


To znaczy wyburzamy Muranów i budujemy mrówkowce jak przy Dw. Gdańskim?
Stymulacja owszem, ale tam gdzie można cos budować. Np. Bemowo, Okęcie, czy wzdłuż brzegu Wisły na Wawrze

MeWa napisał(a):
WSW napisał(a):Zagęścić by jeździły co 3, a nie co 5-6 minut.
samo 36 jeździ teraz co 5 minut w szczycie, a są inne linie. Więc nie wiem, co chcesz...


No dobra: wg ztm.waw.pl na przystanku muranowska stają 3 tramwaje: 15, 18, 36. W szczycie jeżdżą one w odstępach 1, 3, 6 minut, poza szczytem 5, 2 ,3, 5 minut. Średnia wychodzi bardzo dobra, bo 3min 20sek w szczycie i 3 min 45 sek poza szczytem, ale to jest statystyka. A statystycznie gdy człowiek wychodzi z psem na spacer to obaj mają po 3 nogi.
Tzn. że jeśli masz szczęście to czekasz 2 minuty, jeśli pecha - sterczysz 6 minut. 6 minut w szczycie!!! Zaspałeś, wybiegłeś z domu niedogolony, żona wepchnęła Ci w gębę kanapkę z tuńczykiem i czosnkiem, bo nic innego nie było pod ręką, masz 3 minuty spóżnienia do roboty, a ten cholerny tramwaj będzie dopiero za 6 minut. Nie ma to jak dobrze zacząć tydzień ;]
Doprawdy nie da się tak zorganizować ruchu, zeby realne odstępy między kursami wynosiły tyle ile średnia?

MeWa napisał(a):Unia nie daje na obsługę linii, więc Twój pomysł odpada, poza tym - sam zauważyłeś, że na Marszałkowskiej się nie przyspieszy tramwajów. A są nawet plany, żeby je spowolnić. Natomiast na Plac Konstytucji i Muranów Unia może dać pieniądze.


Na remont Andersa i torowiska mogłaby dać.
A na obsługe metra daje, a na SKM? Też nie, a transportu kolejowego jest coraz więcej. W końcu po Andersa jezdżą juz jakieś tramwaje. Jeśli jeździłyby sprawniej nie potrzeba by było więcej pieniędzy na obsługę.

MeWa napisał(a):po co czerwone mają dublować metro? Poza tym na takiej zasadzie to całą linię metra np. na Kasprowicza zastąpić można czerwonym...


Nie dublować a zastąpić stację na czas budowy 2 linii, czyli 10-14 lat. W końcu na Andersa tak czy inaczej leci kilka czerwonych.

MeWa napisał(a):85 km/h


A jak to się ma do tej informacji z metro.waw.pl:
"# prędkość komunikacyjna: 36 km/h
# prędkość maksymalna: 90 km/h "?

Ile jest teraz?

MeWa napisał(a): starała się, ale jak śledziłeś temat, to wiesz, że przyczyny nieprzyznania nie były merytoryczne.


Nie ma gwarancji, że i tym razem wniosek nie zostanie utopiony z powodu nieudolności urzędników i jednej z najdroższych firm doradztwa prawnego w tej części Europy...
Ba, obawiam się, że jest realna groźba, że kolejne wnioski znów zostana odrzucone z powodów poza merytorycznych.

MeWa napisał(a): skoro na inne inwestycje dostaje, to nie rozumiem, czemu na metro mielibyśmy nie dostać.


Dwie linie tramwajowe i system nadzoru ruchu wiosny nie czynią. W porównaniu do metra to są mało kosztowne inwestycje i ostatecznie m.in. o to rzecz się rozbiła w przypadku odcinka bielańskiego - po co dawać wszystko Warszawie skoro kasę można rodzielić między 7 innych miast.

MeWa napisał(a):Na takiej samej zasadzie zbędne są normalne wyjścia na Świętokrzyskiej, przejście na Dworcu Gdańskim, połączenie stacji Centrum z dworcami PKP, pełne wyjścia na stacji Ratusz....


Gdyby to miało być na tej zasadzie, byłbym zdecydowanym przeciwnikiem Pl. Konstytucji. Chociaż uważam, że i z nią można poczekać :]

MeWa napisał(a):
WSW napisał(a):Pojawią się nowe technologie
Już są.


Za 10 lat bedą tanśze, szybsze, lepsze ;]

MeWa napisał(a):przez co stacje straciły na funkcjonalności.


Straciły na funkcjonalności? Trudniej do nich dojść czy jak? Pęd powietrza jest silniejszy? Komisariaty mają mniejsze toalety?

MeWa napisał(a):są i były znane szybsze metody, ale przy takim finansowaniu ich zastosowanie nie jest opłacalne.


Rokowania na przyszłość są bardzo dobre - Kochalski zapowiada, że przy budowie 2 linii metra będzie użyta technologia pozwalająca drążyć 25m tunelu na dobę... cóż, pożyjemy zobaczymy.

[EDIT] niektore litrówki
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez MeWa » N mar 05, 2006 2:57 am

WSW napisał(a):Budowa przejść podziemnych nie utrudni kursowania metra i jest znacznie mniej kosztowna od budowy nowej stacji metra. Z przejściami też można poczekać na lepszą koniunkturę lub dopłaty.
Przejście to wycenione zostało na kilkadziesiąt mln zł, więc nie tak mało. A utrudnienia przy budowie stacji można zniwelować do minimum, choć to więcej będzie - rzecz jasna - kosztowało.

MeWa napisał(a):Na tej zasadzie, że jest małe, duszne, śmierdzące i powolne.
Małe - zależy od tunelów. "Głębokie" linie rzeczywiście mają małe tunele. A czy powolne? Niektóre odcinki mają lepszą prędkość komunikacyjną niż nasze. Duszne? Cóż, gdyby nasze metro było budowane wtedy, co londyńskie, też by takie było.

WSW napisał(a):Jest tramwajem właśnie z powodu dużego zagęszczenia stacji, co wynika z tego, że Londyn jest tak zakorkowany, że po powierzchni nic szybko ani punktualnie nie jeździ.
A tu się mylisz - na obrzeżach nie są często, a w śródmieściu rzeczywiście są częściej, choć na niektórych liniach od początku ich istnienia zdążono zamknąć "zbędne" stacje.

WSW napisał(a):Podzielam zdanie Wengiela. Co jest ważniejsze: sprawne przesiadki, szybki dojazd z odległych dzielnic, czy dojazd do warzywniaka dla emerytki z Muranowa?
celem jest sprawny dojazd do centrum.

WSW napisał(a):To znaczy wyburzamy Muranów i budujemy mrówkowce jak przy Dw. Gdańskim?
Stymulacja owszem, ale tam gdzie można cos budować. Np. Bemowo, Okęcie, czy wzdłuż brzegu Wisły na Wawrze
stymulacja to nie tylko budowa nowych bloków

WSW napisał(a):Tzn. że jeśli masz szczęście to czekasz 2 minuty, jeśli pecha - sterczysz 6 minut. 6 minut w szczycie!!! Zaspałeś, wybiegłeś z domu niedogolony, żona wepchnęła Ci w gębę kanapkę z tuńczykiem i czosnkiem, bo nic innego nie było pod ręką, masz 3 minuty spóżnienia do roboty, a ten cholerny tramwaj będzie dopiero za 6 minut. Nie ma to jak dobrze zacząć tydzień ;]
Wielka tragedia! O dwie minuty dłużej czekać musisz! Poza tym na Muranowskiej jest jeszcze 35

WSW napisał(a):Doprawdy nie da się tak zorganizować ruchu, zeby realne odstępy między kursami wynosiły tyle ile średnia?
przecież te linie jeżdżą w równych taktach, natomiast perfekcyjna koordynacja nie jest możliwa, bo gdzie indziej będzie źle...

WSW napisał(a):Też nie, a transportu kolejowego jest coraz więcej.
bo są pieniądze na jego rozwój.

WSW napisał(a): W końcu po Andersa jezdżą juz jakieś tramwaje. Jeśli jeździłyby sprawniej nie potrzeba by było więcej pieniędzy na obsługę.
są bardziej potrzebne i pilne trasy niż Andersa...

WSW napisał(a):Nie dublować a zastąpić stację na czas budowy 2 linii, czyli 10-14 lat. W końcu na Andersa tak czy inaczej leci kilka czerwonych.
a niby po 10 latach czemu lepiej będzie zbudować stacje? Mniejsze utrudnienia? A zresztą są plany, żeby wykopać czerwone znad metra...

WSW napisał(a):A jak to się ma do tej informacji z metro.waw.pl:
"# prędkość komunikacyjna: 36 km/h
# prędkość maksymalna: 90 km/h "? Ile jest teraz?
prędkość komunikacyjna rzeczywiście wynosi 36 km/h, ale maksymalna dopuszczalna przy SOP-ie to 60 km/h. Na 90 km/h przystosowany jest natomiast tabor.


WSW napisał(a): po co dawać wszystko Warszawie skoro kasę można rodzielić między 7 innych miast.
wszystko zależy od uruchamianych funduszy - Madryt jakoś zdołał 56 km metra zbudować w krókim czasie. A na Warszawę jest projekt ustawy gwarantującej stałe dofinansowanie


WSW napisał(a):
Za 10 lat bedą tanśze, szybsze, lepsze ;]
a za 100 lat jeszcze tańsze...

MeWa napisał(a):Straciły na funkcjonalności? Trudniej do nich dojść czy jak? Pęd powietrza jest silniejszy? Komisariaty mają mniejsze toalety?
tak, na Świętokrzyskiej jest większy pęd powietrza w związku ze skróceniem komór rozprężnych, poprzez ułomny system wejść rzeczywiście trudniej się wchodzi. Wystarczy też stanąć w godzinach szczytu i zobaczyć, co się na schodach dzieje, gdy pociąg przyjedzie na stację.

WSW napisał(a):Rokowania na przyszłość są bardzo dobre - Kochalski zapowiada, że przy budowie 2 linii metra będzie użyta technologia pozwalająca drążyć 25m tunelu na dobę... cóż, pożyjemy zobaczymy.
Kochalski dużo rzeczy bredzi bez pokrycia - pewne jest tylko to, że ekipa Kaczyńskiego opóźniła prace przy II linii i jest zagrożenie, czy zdążą z wnioskiem
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Wengiel » Śr mar 08, 2006 10:54 pm

MeWa napisał(a):WSW napisał:
Podzielam zdanie Wengiela. Co jest ważniejsze: sprawne przesiadki, szybki dojazd z odległych dzielnic, czy dojazd do warzywniaka dla emerytki z Muranowa?
celem jest sprawny dojazd do centrum.
i jest sprawny, przynajmniej z Ursynowa. Bez przesady, jest kawałek do przejścia od Politechniki do pl. Konstytucji, podobnie z Ratusza na Nowolipki, ale to chyba normalne, że po mieście trochę się tez chodzi, a nie tylko jeździ. Mi nierzadko bardziej pasuje gdzieś podejść, bo mam dogodniejsze połączenie autobusem/tramwajem, niż na siłę wybierać połączenie z przystankiem pod punktem docelowym.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez WSW » So mar 11, 2006 12:29 pm

MeWa napisał(a):Przejście to wycenione zostało na kilkadziesiąt mln zł, więc nie tak mało. A utrudnienia przy budowie stacji można zniwelować do minimum, choć to więcej będzie - rzecz jasna - kosztowało.


A nie na 17 mln?

MeWa napisał(a):A tu się mylisz - na obrzeżach nie są często, a w śródmieściu rzeczywiście są częściej, choć na niektórych liniach od początku ich istnienia zdążono zamknąć "zbędne" stacje.


Ale w centrum to jest tramwaj. Bo na powierzchni tramwajów nie ma. A u nas są i dobrze sobie radzą.
Czy metro moskiewskie jest tak duszne jak londyńskie? ZTCW nie za bardzo, więc argument, że u nas byłoby tak samo gdyby metro było drążone w tym samym czasie jest przesadzony. Byłoby lepiej.

MeWa napisał(a):stymulacja to nie tylko budowa nowych bloków.


W obecnej sytuacji stymulacja to "a zwłaszcza" budowa nowych osiedli. Warszawie brakuje coś ok. 1 mln mieszkań.

MeWa napisał(a):Wielka tragedia! O dwie minuty dłużej czekać musisz! Poza tym na Muranowskiej jest jeszcze 35


Nie 2 a 4.
Fakt, przeoczyłem 35. Rzeczywiście tramwaje jeżdżą częściej niż raz na 3 minuty. Ergo stacja metra może sobie jeszcze poczekać, bo transport naziemny jest w zupełności wystarczający.

MeWa napisał(a):bo są pieniądze na jego rozwój.


A na tramwaje nie ma?

MeWa napisał(a):a niby po 10 latach czemu lepiej będzie zbudować stacje? Mniejsze utrudnienia? A zresztą są plany, żeby wykopać czerwone znad metra...


Za 10-15 lat być może będzie druga linia. Wtedy będzie można myśleć o pierdołach jak przesiadka z Bonifraterskiej.

MeWa napisał(a):wszystko zależy od uruchamianych funduszy - Madryt jakoś zdołał 56 km metra zbudować w krókim czasie. A na Warszawę jest projekt ustawy gwarantującej stałe dofinansowanie.


Nie łudźmy się, że warszawskie metro zostanie wybudowane w 4 lata. Takie rzeczy zdarzają się w Madrycie, a nie tu.
Projekt ustawy? 100mln zł rocznie, które i tak nie są pewne. O tych pieniądzach będzie można mówić, gdy Warszawa zobaczy je na oczy. Póki co to political-fiction.

MeWa napisał(a):a za 100 lat jeszcze tańsze...


Jeśli zachowane zostanie obecne tempo budowy metra, kto wie, kto wie...

MeWa napisał(a):tak, na Świętokrzyskiej jest większy pęd powietrza w związku ze skróceniem komór rozprężnych, poprzez ułomny system wejść rzeczywiście trudniej się wchodzi. Wystarczy też stanąć w godzinach szczytu i zobaczyć, co się na schodach dzieje, gdy pociąg przyjedzie na stację.


Wszystkie stacje są zatłoczone.
Pęd powietrza jest większy i co? W stacji jest odczuwalnie chłodniej? Ludzi z peronów zdmuchuje?
Trudniej się wchodzi? Nie dziwne skoro wejścia ustawiono od d*** strony.
Na dodatek północne wejścia na stacje są tak daleko od cywilizacji, że są praktycznie wymarłe. Jak tu się dziwić dużemu tłokowi, skoro znakomita większość pasażerów korzysta z tylko jednego wyjścia z peronu?

MeWa napisał(a):Kochalski dużo rzeczy bredzi bez pokrycia - pewne jest tylko to, że ekipa Kaczyńskiego opóźniła prace przy II linii i jest zagrożenie, czy zdążą z wnioskiem


Jestem przekonany, że nie zdążą. Warszawa będzie miała przy dobrym wietrze rocznie 300mln na budowe drugiej linii. Potrzeba 6mld, więc budowa przeciągnie się do 20 lat.
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez Krzysztof Szymanik » So mar 11, 2006 8:18 pm

WSW napisał(a):
MeWa napisał(a):Przejście to wycenione zostało na kilkadziesiąt mln zł, więc nie tak mało. A utrudnienia przy budowie stacji można zniwelować do minimum, choć to więcej będzie - rzecz jasna - kosztowało.

A nie na 17 mln?

Może i samo przejście wyceniono na 17 mln, ale projekt jego budowy przewiduje także wyjścia na perony stacji PKP Warszawa Gdańska i przebudowę samych peronów Dworca Gdańskiego.
http://www.metro.waw.pl/grafika/a17-przejscie.jpg
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez WSW » So mar 11, 2006 8:27 pm

Krzysztof Szymanik napisał(a):Może i samo przejście wyceniono na 17 mln, ale projekt jego budowy przewiduje także wyjścia na perony stacji PKP Warszawa Gdańska i przebudowę samych peronów Dworca Gdańskiego.
http://www.metro.waw.pl/grafika/a17-przejscie.jpg


A przebudową peronów i hali Dw. Gdańskiego to nie ma się aby PKP (czyli nikt) zająć?
Wydaje mi się fakt, że tego przejścia do dziś nie ma silnie wiąże się z tym, że PKP bardzo opornie podchodzi do pomysłów remontowania i przebudowy czegokolwiek z własnej infrastruktury.
Czyt. PKP nie remontuje niczego, co nie ulegnie całkowitej biodegradacji i nie zniknie z powierzchni ziemi.
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez MeWa » N mar 12, 2006 12:51 am

Oporność wynika w braku środków. Poza tym PLK ma dużo linii i akurat remont Gdańskiego nie jest jakąś palącą inwestycją. Natomiast sama hala nie wymaga remontu.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Poprzednia strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron