12 tras metra w centrum

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

12 tras metra w centrum

Postprzez WSW » Śr gru 14, 2005 3:57 pm

"Czy metro ma jeździć pod Świętokrzyską? A może obok Dworca Centralnego? Przy Stadionie Narodowym na Łazienkowskiej? Pod Uniwersytetem? Przez Port Praski? Władze Warszawy rozpatrują aż 12 wariantów przebiegu nowych linii metra. Decyzję już w przyszłym roku podejmie nowy komisarz stolicy.

Wczoraj na spotkaniu z władzami metra i miejskimi urzędnikami zaprezentowało je Biuro Planowania Rozwoju Warszawy. Ratusz zlecił mu analizę nowych tras metra w Śródmieściu. Jak tłumaczy naczelny architekt miasta Michał Borowski, aktualne plany powstały aż 20 lat temu, a w tym czasie Warszawa bardzo się zmieniła.

Nie zraża go nawet to, że przygotowania do budowy drugiej linii metra wzdłuż Prostej, Świętokrzyskiej i Zajęczej na Powiślu są dość zaawansowane. Na tym odcinku przeprowadzono już badania geologiczne. Latem prezes Metra Krzysztof Celiński zapowiadał nawet, że budowa sześciokilometrowego odcinka między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim zacznie się na początku 2008 r.

Teraz jego plany stają pod znakiem zapytania. Władze miasta zastanawiają się bowiem, czy nie należy zmienić przebiegu drugiej i trzeciej linii metra. Podczas badań BPRW brało pod uwagę liczbę pasażerów w latach 2015 i 2025 oraz trudności techniczne (np. czy trzeba by budować ostro zakręcający tunel). Bardzo ogólnie oceniono koszty inwestycji. - Sprawdzaliśmy, czy druga linia metra mogłaby obsługiwać Dworzec Centralny, a trzecia - Stadion Narodowy przy Łazienkowskiej - wylicza Mieczysław Reksnis z biura naczelnego architekta miasta.

Wciąż wracają też wątpliwości, czy Wisłę metro miałoby przecinać mostem czy w tunelu głęboko pod rzeką. I gdzie - na wysokości Karowej, mostu Świętokrzyskiego czy równolegle do kolejowej linii średnicowej. Pojawiły się też różne wersje przebiegu metra w Porcie Praskim. W sumie analizowano aż 12 wariantów. - Nie przedstawiono nam jeszcze, który jest optymalny - mówi prezes Metra Krzysztof Celiński.

Według Michała Borowskiego teraz BPRW wraz z Metrem zajmie się dokładną oceną kosztów i problemów związanych z budową w poszczególnych wariantach. Termin - 15 stycznia. Oznacza to, że decyzję o tym, czy zmieniać przebieg drugiej linii metra, podejmie komisarz stolicy, którego premier mianuje w przyszłym tygodniu. Bo decydować trzeba szybko - w przyszłym roku muszą być skompletowane wszystkie dokumenty potrzebne do tego, by ubiegać się o wsparcie budowy drugiej linii metra z funduszy unijnych z budżetu 2007-13."

za: GW, 14 grudnia 2005

jak znam zycie budowy przed 2010 nie zaczna, a kasy z unii nie bedzie.
jakby budowniczowie metra chcieli - wespre ich finansowo i dorzuce sie na lopate ;]
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez MeWa » Pt gru 16, 2005 7:57 pm

jak będą tak zmieniać, to nigdy się nie doczekamy, a przypomnę, że jeszcze na pocz. 2004 r. Kaczyński zatwierdził obecny przebieg. Wida komuś nie zależy na rozbudowie metra :/
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez xxl » Pt gru 16, 2005 10:21 pm

Znowu trzeba bedzie wydać kasę na badania geologiczne zmieniać plan zagospodarowania przestrzenego robić próbne odwierty W rezultacie znowu kilka milionóqw pójdzie w błoto a sama budowa znowu się odwlecze
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez WSW » So gru 17, 2005 3:26 pm

prawdopodobne jest, ze trasy pod swietokrzyska nie zmienia.
natomiasty jest szansa, ze puszcza druga nitke pod gorczewska, co byloby mile widziane przez mieszkancow bemowa.
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez polsmol » N gru 18, 2005 1:37 am

Opóźnienia nie są mile widziane, ale jak metro będzie gotowe to błędów nie da się naprawić, więc chyba lepiej wszystko dokładnie sprawdzić zanim wydane zostaną miliardy na budowę.
polsmol
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn lis 14, 2005 5:08 am
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Pn gru 19, 2005 6:47 pm

polsmol napisał(a):Opóźnienia nie są mile widziane, ale jak metro będzie gotowe to błędów nie da się naprawić, więc chyba lepiej wszystko dokładnie sprawdzić zanim wydane zostaną miliardy na budowę.
były ekspertyzy stwierdzające opłacalność budowy centralnego odcinka II linii w zaproponowanym kształcie Ecorysu i PriceWaterhouse Coopers, a na pocz. 2004 r. Kaczyński zatwierdził przebieg, więc nie wiem co tutaj sprawdzać
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota


Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron