Cztery linie kolei jednoszynowej zamiast drugiej linii metra

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Czy sieć (trzy linie) monorailu zamiast II linii metra to dobre rozwiązanie?

Tak.
1
13%
Chyba tak, ale mam wątpliwości co do kosztów inwestycji.
1
13%
Raczej tak, ale nie wiem, czy moduł towarzyszący to dobre rozwiązanie.
3
38%
Wątpie. Niw wyobrażam sobie czegoś takiego w centrum miasta.
3
38%
 
Liczba głosów : 8

Cztery linie kolei jednoszynowej zamiast drugiej linii metra

Postprzez Krzysztof Szymanik » Śr lis 30, 2005 9:52 pm

Eugeniusz Dmochowski, emerytowany inżynier z Wrocławia, przygotował dla Warszawy projekt trzech linii napowietrznej kolei jednoszynowej, tzw. "monorail". Wstępny projekt przewiduję budowę dwóch linii Wschód-Zachód (przekraczające Wisłę i krzyżujące się z I linią metra), jedną linię Północ-Południe (na prawym brzegu Wisły) oraz jedną linię okólną, której trasa ma okrążać Centrum. Z częstymi przystankami Dmochowski poradził sobie w ciekawy, choć niesprawdzony jeszcze sposób. Skład kolejki ma być zestawiony z dwóch rozczepialnych modułów: głównego i towarzyszącego. Moduł główny miałby się zatrzymywać wyłącznie na stacjach początkowych, końcowych i węzłowych, zaś moduł towarzyszący miałby się podczas jazdy odczepiać od głównego, stawać na każdym lokalnym przystanku i na stacji węzłowej podczepiać się do modułu głównego. Po ponownym połączeniu modułów pasażerowie jadący głównym, chcący wysiąść np. na następnym przystanku, przesiadaliby się do towarzyszącego.
Projektant tłumaczy, że takie rozwiązanie byłoby znacznie tańsze w utrzymaniu i eksploatacji, łatwiejsze do "przerzucenia" przez Wisłę, cichsze od pociągów tradycyjnych, a jego budowa byłaby mniej uciążliwa dla mieszkańców, niż drążenie czy budowa odkrywkowa tuneli podziemnych. Ponadto monorail ma być mniej szkodliwy dla srodowiska, niż tradycyjne pociągi. Inż. Eugeniusz Dmochowski zapewnia, że kolej jednoszynowa rozwiąże problemy korków w stolicy i będzie szybsza od metra. Przy budowie kolei nadziemnej ma zostać użyta wyłącznie elektronika i sórowce najwyższej klasy, cena odgrywałaby rolę drugoplanową.
Ratusz m. st. Warszawy pomysł podchwycił.
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez chruscik » Śr lis 30, 2005 10:20 pm

tez dzis to czytalem... ale teoria z odczepianiem sie i podczepianiem wagonow jest dla mnie nieprawdopodbna....
Obrazek
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"

Linie obsluguje
R-11 Kleszczowa
chruscik
Znawca
Znawca
 
Posty: 382
Dołączył(a): So cze 04, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: 100lica - Ochota

Postprzez MeWa » Cz gru 01, 2005 7:52 pm

to wszystko to jakieś bajki :)
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Mario_NY » Cz gru 01, 2005 10:09 pm

Krzysztof Szymanik napisał(a): Skład kolejki ma być zestawiony z dwóch rozczepialnych modułów: głównego i towarzyszącego. Moduł główny miałby się zatrzymywać wyłącznie na stacjach początkowych, końcowych i węzłowych, zaś moduł towarzyszący miałby się podczas jazdy odczepiać od głównego, stawać na każdym lokalnym przystanku i na stacji węzłowej podczepiać się do modułu głównego.
Nie kumam. Czyli modul glowny na stacji wezlowej czeka na modul towarzyszacy "zgubiony" po drodze? W jakim celu, zeby sie za chwile odczepic? To juz niech lepiej cala trase jada oddzielnie. A ile tych przystankow lacznie na trasie mialoby byc?
Przystanki w monorailu nie sa tanie, wiec nie beda tak gesto. Poza tym cos, co nie stoi w korkach zawsze jest w miare szybkie.
W Warszawie juz kiedys o monorailu bylo slychac, w Poznaniu niedawno tez.
W Seattle (USA) ludzie bardzo chcieli, ale musieli glosowac 4 razy (albo i 5), czy chca monorail. W koncu i tak go nie bedzie, bo ostatnio przeglosowali na nie. Chciano przedluzyc juz istniejacy kawalek linii do centrum, ale wladze w koncu postawily na swoim i beda ryc w ziemi LRT.
A tu jakis emeryt z Wroclawia i cala siec.
Avatar użytkownika
Mario_NY
Donator
Donator
 
Posty: 86
Dołączył(a): Pn gru 01, 2003 6:21 am
Lokalizacja: Brooklyn

Postprzez polsmol » Pt gru 02, 2005 1:41 am

Ten monorail to zupełna fikcja. Architekt miasta się nie zgodzi na takie szkaradztwo. Z tego, co wiem to tego typu rozwiązania stosuje się tam gdzie nie da się wykopać metra (np. Bangkok).
Poza tym nie uwierzę, że toto będzie mniej uciążliwe niż metro.
polsmol
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn lis 14, 2005 5:08 am
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron