Dlaczego tak wolno budują ??

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Dlaczego tak wolno budują ??

Postprzez Piła » N lis 27, 2005 12:07 am

Dlaczego metro w Warszawie ma 1 i do tego nie dokonczoną linie ??
Czy w Europejskiej stolicy nie da się wybudować Metra w pełni w ciągu 10 lat ?! toż to chore ...

Jechałem raz Warszawskim metrem i na tel innych Europejskich prezentuje się Dobrze ...

Ale czy naprawde nie mogą włożyć w to kasy i w końcu wziąć się do pracy ? Nie chce mi się aż wieżyć ze metro nie zostało jeszczew pełni zbudowane :P
Ile to sie już buduje ??

PoZdRo
Piła
Obserwator
Obserwator
 
Posty: 3
Dołączył(a): N lis 27, 2005 12:03 am

Postprzez Krzysztof Szymanik » N lis 27, 2005 2:34 am

Budowę pierwszego odcinka pierwszej linii Metra Warszawskiego rozpoczęto w 1983 roku, zas do użytku oddano w roku 1995 (Stacja Techniczno-Postojowa + stacje A-1 "Kabaty", A-2 "Natolin", A-3 "Imielin", A-4 "Stokłosy", A-5 "Ursynów", A-6 "Służew", A-7 "Wilanowska", A-8 "Wierzbno", A-9 "Racławicka, A-10 "Pole Mokotowskie" i A-11 "Politechnika". W roku 1998 (z rocznym poślizgiem) otwarto stację A-13 "Centrum", zaś trzy lata później (2001) otwarto następne dwie stacje: A-14 "Świętokrzyska" i A-15 "Ratusz". W dniu 20.12.2003r. metro dojechało do stacji A-17 "Dworzec Gdański", zaś w kwietniu roku 2005 udostępniono dla pasażerów stację A-18 "Plac Wilsona". Budowana obecnie stacja A-19 "Marymont" ma zostać oddana w II połowie 2006 roku, budowa pozostałych stacji (tj. A-20 "Park Kaskada", A-21 "Bielany", A-22 "Wawrzyszew", A-23 "Młociny) ma się zakończyć do 2008 roku. Ponadto na drugim (prawym) brzegu Wisły znajdują się szczątki tuneli nigdy niedokończonego metra głębinowego, które pierwotnie miało połączyć Warszawę lewobrzeżną i prawobrzeżną, bięgnąc pod dnem rzeki. Jego stacje miały przypominać obiekty budowane wówczas w Moskwie. Budowę metra głębokiego rozpoczęto w latach 50, wktótce jednak przerwano, gdyż szybko okazało się, że projekt rzekomo nie spełnia wymogów przeciwpożarowych, źle zaprojektowano też drogi ewakuacyjne (oficjalnie powodem przerwania prac był brak środków finansowych). Niewielkie odcinki starych tuneli można zwiedzać (choć raczej nie na codzień) na Targówku, północnopraski tunel pod ówczesną al. Świerczewskiego (dziś al. "Solidarności") zasypano ziemią z gruzem. Na jednym z podwórek na wysokości Dworca Wileńskiego zachował się wystający ponad powierzchnię ziemi obiekt inżynieryjny związany z tymże metrem głębinowym.
Cofając się o kolejnych 20 lat możemy dotrzeć do planów sieci warszawskiej kolei podziemnej, przygotowanych jeszcze za rządów prezydenta m. st. Warszawy Stefana Starzyńskiego, których realizację przerwał wybuch II wojny światowej.
Szczegółową historię budowy warszawskiej kolei podziemnej znajdziesz na http://www.metro.waw.pl/page.php?id=111
http://www.metro.waw.pl/page.php?

Poniżej podaję linki do ulotek i informatorów dotyczących budowy I linii metra (obecnej):
http://www.trasbus.com/ulotki/3521-1.jpg
http://www.trasbus.com/ulotki/3521-2.jpg
http://www.trasbus.com/ulotki/3523-1.jpg
http://www.trasbus.com/ulotki/3523-2.jpg
http://www.trasbus.com/ulotki/3523-3.jpg
http://www.trasbus.com/ulotki/3523-4.jpg
http://www.trasbus.com/ulotki/3523-5.jpg

i planu Warszawy wydanego w 1938r. (za prezydentury Stefana Starzyńskiego): http://www.trasbus.com/planywarszawy/1938/7663.jpg
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Odys » N lis 27, 2005 5:35 pm

Po pierwsze, i chyba najważniejsze Metro to choroidalne pieniądze.
Nie tylko badania geologiczne i prace maszyn ale również zakup taboru, wykończenie stacji.
Po drugie szybkość budowy metra zależy od terenu. Wiadomo że w centrum miasta prace trwają strasznie wolno. Zważywszy że Warszawa stoi na gruzach poprzedniego miasta (przedwojenne) to nie jest źle.
Do tego różne rodzaje podłoża, inaczej kopiesz na piachu, inaczej w litej skale a jeszcze inaczej np w ile.

Do tego te wszystkie pozwolenia itd, protesty mieszkańców, zmiany we władzach Warszawy. To wszystko opóźnia.
Nie do końca rozwiązywane sprawy dofinansowania...
Powodów jest sporo.

Poza tym jest jeszcze sprawa tego że u nas metro jest młode. Nie można go porównywać z innymi ;)
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Re: Dlaczego tak wolno budują ??

Postprzez MeWa » Cz gru 01, 2005 7:58 pm

Piła napisał(a):Ale czy naprawde nie mogą włożyć w to kasy i w końcu wziąć się do pracy ?
z pewnością można, ale trzeba mieć pieniądze najpierw...
Ale szykowany jest już projekt stałego dofinansowania metra z budżetu państwa, dodatkowo Warszawa starać się będzie o fundusze unijne na II linię o ile jej przebieg nie zostanie zmienony, bo jak zmienią, to możemy się pożegnać z jej szybką budową.

Odys napisał(a):Do tego różne rodzaje podłoża, inaczej kopiesz na piachu, inaczej w litej skale a jeszcze inaczej np w ile.
w chwili obecnej nie stanowi to przeszkody/

Odys napisał(a):Metro to choroidalne pieniądze.
przy czym należy podkreślić, że u nas koszt budowy 1km linii jest i tak mały w porównaniu do innych miast europejskich.

Ale wszystko spowodowane jest brakiem pieniędzy - przy niepewnych funduszach nie opłaca się kupować nowych technologii, które znacznie przyspieszyłyby budowę i obniżyły jej koszty.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota


Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron