Plac Wilsona - usterki tragiczne w skutkach

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez down_load:) » Pt maja 13, 2005 2:33 pm

Otórz kamienne poręcze na schodach kończą się za kratkami ściekowymi. Owocuje to tym, że wyżłobieniem w poręczy woda spływa sobie bez problemu do podziemi stacji (dzieje się tak na wszystkich weściach północnych). Nic tylko pogratulować hydrobudowie (ew. projektantowi) pomysłu. To po pierwsze.


To na pewno nie przy zejściu kóre znajduje się bliżej empika, po prawej stronie schodów. Dzisiaj schodziłem nim i kamienne rynienki kończą się właśnie w kratce ściekowej.

Zardzewiałe ściany na peronach moim zdaniem ładnie wyglądają. Mają jakiś tam swój styl i w sumie pasują.

Ogarnąłem wzrokiem plac i musze powiedzieć, że grzybki, a przynajmniej w moim mniemaniu wyglądają bardzo ładnie. Są dość duże, ale pl. Wilsona jest też bardzo duży.

Pl. Wilsona ma status ronda. Dzisiaj zwróciłem uwagę na te znaki.

Jedna tylko rzecz mnie dzisiaj mocno zadziwiła. Ci którzy tam często bywają zorientuja się w sytuacji. Podjechałem sobie 110 do placu. On ma przystanek na przeciwko kina Wisła. Po drugiej stronie placu. Wysiadam i ide do metra najkrótszą drogą, czyli chciałem przejść przez ulicę Krasińskiego przejściem dla pieszych. I TU MOJE ZDZIWIENIE SIĘ ZACZĘŁO. Wyszedłem na droge po pasach, które ledwo widać i ide, a tu nagle, na wysepce, która jest w połowaie przejścia dla pieszych łańcuchy i PRZEJŚCIA NIE MA!! Oświećcie mnie. Czy to przejście jest teraz gdzieś obbok, a ja spiesząc się nie zauważyłem. No bo chyba nie zrobili tak, że trzeba drałować dookoła placu całego ?? Oczywiście mogłem nie zauważyćt tego przejścia...ale rozejrzałem się i nic.....

Pozdrawiam.
down_load:)
Znawca
Znawca
 
Posty: 106
Dołączył(a): N kwi 03, 2005 1:11 am

Postprzez Odys » Pt maja 13, 2005 3:32 pm

Mówiąc o pięknym wjściu na peron miałem na myśli kawałek przy samych bramkach z tą całą pompą... lampkami etc. Uweażam że tam za bardzo ładowali kasę...
Co do "Grzybków" na powierzchni to są paskudne... i faktycznie rozwalają całkowicie zabudowę... jak zwykle projektant się popisał "Nową wizją starego miejsca..."
Paranoja...
a co do opinii że to ma być Nowa Wizja Metra to spotkałem się właśnie odnośnie stacji Willsona...
może po prostu ktoś co coś mówił w Tv popierdzielił fakty... nie wiem dokładnie ale właśnie z taką opinią się spotkałem...
Co by nie mówić... za "Ten" typ "Nowego Metra" ja podziękuję... i poproszę o nawiązanie do Gdańskiego i Ratusz...


Hmmmmmm to jeszcze coś tam zamierzają skubać pod Willsonem?? :] ciekawi mnie ile wygrzebią zanim się całość zawali....heheheh
Na miejscu Władz już dawno bym się brał za ten projekt zanim dołączy on do kolekcji Afer Mostowych i tunelowych:)
Może jeszcze kogoś zdołają pociągnąć do odpowiedzialności...heh
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez siema » Pt maja 13, 2005 5:03 pm

down_load:) napisał(a):Czy to przejście jest teraz gdzieś obbok, a ja spiesząc się nie zauważyłem.
Tam gdzie przechodziłeś przez ulicę było przejście przed rozpoczęciem budowy i po jej zakończeniu ma tam wrócić - dlatego chodnik się obniża i wystają stare pasy gdzie nie gdzie. Natomiast na czas budowy i zamnkniętej Słowackiego dla poprawy bezpieczeństwa przeniesiono je o kilka metrów w głąb Krasińskiego :oczko:

"Nową wizją starego miejsca..."
Właśnie o to mi chodziło, że ta wizja trochę nie wyszła, no ale zobaczymy ...

To na pewno nie przy zejściu kóre znajduje się bliżej empika, po prawej stronie schodów. Dzisiaj schodziłem nim i kamienne rynienki kończą się właśnie w kratce ściekowej.
Tam tak, ale przy wyjściach na Słowackiego już tak nie ma...

Pl. Wilsona ma status ronda. Dzisiaj zwróciłem uwagę na te znaki.
Ja sprawdziłem to wczoraj i rzeczywiście jest rondo :D
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez MeWa » Pt maja 13, 2005 7:20 pm

Odys napisał(a):Co do "Grzybków" na powierzchni to są paskudne...

kwestia gustu, mi się podobają w przeciwieństwie od tych kanciatych na Dworcu Gdańskim. Szkoda, że H-6 nie poradziła sobie z pracami betoniarskimi
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez siema » N maja 15, 2005 12:11 am

kwestia gustu
co racja to racja, mi np. te z Dw. Gdańskiego się podobają, wpasowują się w otoczenie i nawiązują architekturą do budynku dworca. szczególnie ładnie to wygląda jak się patrzy z wiaduktu.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez Krzysztof Szymanik » N maja 15, 2005 2:57 pm

Według Chołdzyńskiego to nie miały być "grzybki". Zainspirowały go mazowieckie wierzby rosochate, i to na ich wzór projektował te wyjścia:
- trzon główny z szybem windowym -> pień wierzby;
- stalowe pręty podtrzymujące dach -> gałęzie;
- szyby -> liście wierzby;
- napis"Plac Wilsona" na wyjściach -> lotna mgiełka.
:???:
Inne elementy stacji także mają charakter symboliczny:
- kopuła -> nieboskłon;
- falisty sufit -> rzeka Wisła;
- kamienne poręcze -> zabudowa Starego Żoliborza;
- surowy beton -> zwycięstwo ludzi nad ciężkim budulcem;
- granit strukturalny w przejściach podziemnych -> kamienne brzegi Wisły na odcinku żoliborskim.

Inspiracje projektanta stacji są powalające... :) :lol: :rotfl:
Ostatnio edytowano N maja 15, 2005 6:25 pm przez Krzysztof Szymanik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Lenin » N maja 15, 2005 3:57 pm

Krzysztof Szymanik napisał(a):[...]
- napis"Plac Wilsona" na wyjściach -> lotna mgiełka.
[...]

:shock:
Khem... ten projektant ma diabelnie bujną wyobraźnię...
:rotfl:
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Postprzez Aniaa » Pt cze 10, 2005 12:16 am

no, mozna zaczac sie go bac, a raczej jego wizji... :) czyli to betonowe wejscie to jest drzewo.... hmmmm, no dobra 8)
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez oficer_Tom » Śr lip 06, 2005 1:45 am

a Ja ;) będe bronił Stacji Pl. Wilsona, alegoria wierzb to oryginalny pomysł, a użycie betonu w ciekawy sposób postmodernistyczny to w Polsce rzadkość. Apropos wnętrza , oświetlenia, rdzy, nastroju - dla mnie teatralnie i fascynująco...co nie oznacza, że nie widzę wad... o proszę! stacja Służew - odpadł kafelek z mozaiki :D (można zobaczyć jeśli nie dokleili)
oficer_Tom
 

Postprzez Krzysztof Szymanik » Śr lip 06, 2005 1:55 pm

A ileż to razy kafelki odpadały z wejść na A-15 "Ratusz". Nic nowego... A-13 "Centrum" przecieka, tak samo jak A-10 "Pole Mokotowskie". Jak się coś buduje w pośpiechu, starając się przy okazji nadrobić zaległości, to potem tak wychodzi.
A wracając do pytania zadanego wcześniej przez kolegę Siema:
siema napisał(a):Gdzie dokładnie ma być ten parking, jakoś nie słyszałem o takim pomyśle przy okoazji tej stacji.... Rozumiem że przy stacji Marymont będzie potrzebny taki parking (jest już wydzielone na niego miejsce i z budową nie będzie problemu - można go tam stawiać i nad i na i pod ziemią..), ale gdzie i czemu coś takiego przy pl. Wilsona?!

Parking przy A-18 "Plac Wilsona" położony ma być nad komorą torów odstawczych, czyli na wysokości ul. Kątowej, niedaleko Urzędu Dzielnicy Rzoliborz i Spółdzielczego Domu Handlowego Merkury. Początkowo zakładano rozbiórkę nowo odtworzonej ulicy, jednak teraz krążą pogłoski, iż ul. Słowackiego nie ucierpi podczas budowy parkingu. Podziemny parking przy A-18 "Plac Wilsona" ma być niewielkim obiektem na użytek miejscowy, przeznaczonym dla ludzi, którzy dotychczas swoje samochody parkowali na powierzchni, czyli wzdłuż ul. Słowackiego.
Wspomniany przez ciebie parking przy stacji A-19 "Marymont" będzie wielokondygnacyjną budowlą, z 400 miejscami parkingowymi na trzech poziomach, będzie to jeden z trzech parkingów Park & Ride w Warszawie (pozostałe dwa to parking Wilanowska i parking Połczyńska). Mieszkańcy Młocin, Bielan, Wrzeciona, Woli, Tarchomina, Białołęki mają tam zostawiać swoje samochody i w stronę Centrum, Mokotowa, Ursynowa jechać metrem. :oczko: Parking Park & Ride "Włościańska" ma wyglądac tak: http://www.ztm.waw.pl/images/park/wlosc-viz.jpg
Wizualizacji parkingu nad torami postojowymi stacji Plac Wilsona niestety nie posiadam.
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Śr lip 06, 2005 6:55 pm

Krzysztof Szymanik napisał(a):A ileż to razy kafelki odpadały z wejść na A-15 "Ratusz". Nic nowego... A-13 "Centrum" przecieka, tak samo jak A-10 "Pole Mokotowskie". Jak się coś buduje w pośpiechu, starając się przy okazji nadrobić zaległości, to potem tak wychodzi.

"nie ma metra, które nie przecieka"
Przecieki zawsze będą.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez down_load:) » Śr lip 06, 2005 9:33 pm

Najtragiczniejsze, co chyba tymczasowe to tam jest pokierowanie autobusów na ten przystanek przy kinie wisła. Fakt, no nie bardzo było jak inaczej sprawę rozwiązać, chyba tylko robiąc przystanek zaraz na początku ul. Krasińskiego. Bo tak jak jest teraz, to w godzinach szczytu autobusy, które chcą się wydostać z przystanku są blokowane skutecznie przez samochody zjeżdżające z ronda w ulicę Mickiewicza. Jak podjeżdża na raz kilka autobusów, to się robi niezły zator. A wbrew pozorolm samochodów skręcających w ulicę Mickiewicza nie brakuje.

A grzybki bardzo ładnie się w mojej subiektywnej ocenie wtapiają w elewację i krajobraz. :p
down_load:)
Znawca
Znawca
 
Posty: 106
Dołączył(a): N kwi 03, 2005 1:11 am

Postprzez Odys » Cz lip 07, 2005 6:46 pm

Grzybkom brakuje lasu ;)

Fakt że przystanki pozostawiają trochę do życzenia ale co można poradzić to przez próbę podstawienia autobusów jak najbliżej metra. Stację zlokalizowali za głęboko w głąb słowackiego przez co brakuje wyjść na południowej części placu które pomogłyby rozwiązać problem ruchu na rondzie.
Potrzebne też uregulowanie Wilsona światłami (podobnie z resztą jak rond Starzyńckiego i Radosława).
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez down_load:) » Cz lip 07, 2005 7:58 pm

Przyznam, że o budowie infrastruktury takiej jak sygnalizacja ruchu ulicznego raczej pojęcie mam ograniczone. Ale nie mogę jakoś sobie wyobraźić jak by tam sygnalizacja miała wyglądać. Bo jest to rondo duże. Tory tramwajowe wchodzą z jednej strony, w środku się rozgałęziają, trzy ulice wchodzą dwujezdniowe i jedna jednojezdniowa. To chyba trudne bez przebudowy generalnej tegoż ronda wprowadzić sygnalizację. I nie widziałem w życiu ronda takiego jak to z sygnalizacją, albo nie potrafię skojarzyć. Chodzi o to, że z sygnalizacją to najczęściej są ronda takie jak choćby każde kolejne skrzyżowanie Trasy Toruńskiej z Broniewskiego, Kasprzaka, Górczewską itd. Tam rondo przybiera nieco inny 'kształt', układ ulic i jest to łątwiejsze chyba.

A tak na prawdę, sygnalizcja na Wilsonie wcale nie jest chyba potrzebna. Potrzeba to jest uregulowania spraw z budową metra, przystankami itp. Takie rondo ma dużą przepustowość :???:
down_load:)
Znawca
Znawca
 
Posty: 106
Dołączył(a): N kwi 03, 2005 1:11 am

Postprzez Odys » Pt lip 08, 2005 12:41 am

Down_Load przykład takiego ronda uregulowanego sygnalizacją jest dość znany w Wawie:
Rondo ONZ, Rondo Wiatraczna czy choćby Rondo Dmowskiego, Tam korki są nawet opanowane dzięki sygnalizacji.
Przykład rond bez Sygnalizacji:
Plac Wilsona(tutaj sygnalizacja jest tylko częściowo), Rondo Starszyńskiego czy Rondo Radosława.
Na każdym z tych nieuregulowanych są potworne korki codziennie. Podobno mają ustawić światła na Starzyńskim i Radosława. O Wilsonie nic nie słyszałem.
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron