Plac Wilsona - usterki tragiczne w skutkach

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Plac Wilsona - usterki tragiczne w skutkach

Postprzez Jack20_PL » Śr maja 04, 2005 7:50 pm

Coś co zauważyłem już zaraz po otwarciu stacji i z pewnością nie tylko ja.

Otórz kamienne poręcze na schodach kończą się za kratkami ściekowymi. Owocuje to tym, że wyżłobieniem w poręczy woda spływa sobie bez problemu do podziemi stacji (dzieje się tak na wszystkich weściach północnych). Nic tylko pogratulować hydrobudowie (ew. projektantowi) pomysłu. To po pierwsze.

A po drugie kolorowe marmury na peronie przy schodach (w szczególności północnych) są źle podocinane i połoźone nierówno. W miejscu tym bardzo łatwo potknąć się o wystające krawędzie. Podobny problem jest także gdzieniegdzie z płytakim na peronie.

Na zakończenie moge dodać, że płyty którymi są obłożone ściany w niektórych miejscach mają wypełnienia (spoiny), a w niektórych nie. Na dodatek w wielu miejscach są one poplamione przu krawędziach jakąś żółtawą substancją.

Tyle tytułem krytyki rażących zaniedbań przy wykńczeniu stacji.
Ciekawe co na to Metro Warszawskie i Hydrobudowa, bo znając polskei realia już tak zostanie, do momentu aż ktoś się podknie o krzywe płytki na peronie i wpadnie pod nadjeżdzający pociąg...

Pozdrawiam wszystkich
Jacek jack20_pl@spymac.com
Jack20_PL
 

Postprzez Krzysztof Szymanik » Śr maja 04, 2005 9:14 pm

:sad: Monitoring też beznadziejny. Nie obejmuje przejść podziemnych, lub obejmuje je w niewielkim stopniu. Zaowocowało to powstaniem pierwszej na Żoliborzu nielegalnej ścianki do graffiti (patrz: wyjście północne, przy "SDH Merkury"). Coś ktoś nie myślał. Projektanci branż technicznych: B.P. Metroprojekt Sp. z o.o.; Koordynacja międzybranżowa V-ce prezes, Naczelny Inżynier - Stanisław Pęski, albo po prostu wykonawca stacji, firma Hydrobudowa 6. Gratulujemy pomysłu. :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo:
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Odys » Cz maja 05, 2005 7:49 pm

Witam po dłuższej nieobecności...
Hmmmm jak najlepiej opisać można Plac Wilsona...
Jaki jest każdy widzi... masa niedociągnięć... kupa kasy wydana niepotrzebnie i nie w tych miejscach w których powinno się ją władować...
Piękne wejście na Peron i to wszystko... 10 metrów dalej hałtura istnie z dworca Centralnego... obudowy zewnętrzne peronu jak za socjalizmu... do tego barwy korodującego żelaza... falisty sufit... hmmm pomysł ciekawy i faktycznie wprowadzony w Japonii na lotnisku w celu zwiększenia termoregulacji terminali... cóż w Polsce zn ów odwalony na jedno kopyto... i w dodatku nie zanosi się na jakiekolwiek poprawki...
Dalej z moich ogledzin brak grodzi przeciwpożarowych i elementów zabezpieczających przeciwko wszelakim skutkom czadu innych substancji szkodliwych... i wszelakich poważnych zabezpieczeń...
Galeria Handlowa niemal nie istnieje a wiadomo że przy takich stacjach można zawsze coś jeszcze zorganizować...
Poza tym totalny bałagan jeśli chodzi o komunikację kołową w związku ze złym rozlokowaniem wyjść...
Spodziewałem się czegoś więcej... zwłaszcza po tych słowach jakież bedzie to "Nowe Metro" budowane w oparciu o Unijne zasady...
Moim zdaniem chryja... Hydrobudowa dała plamę podobnie jak projektanci... i same władze Warszawy przyjmujące ten Przybytek... Moje subiektywne zdanie to "Najgorsza i najmniej trafiona inwestycja Warszawskich władz ostatnich lat"
MeWa Sory jeśli urażam... opinia subiektywna;] i nie zamierzona....
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez siema » N maja 08, 2005 9:00 pm

Ja uznałem że o samej stacji nie będę się wypowiadał, bo tylko się będę powtarzał i po prostu szkoda gadać...

Ale wypowiem się o otoczeniu..
Piękne wejście na Peron i to wszystko...
Jeśli 'Pięknym wejściem' nazywasz te grzyby na powierzchni to muszę się nie zgodzić... Moim zdaniem zniszczyły one całkowicie charakter Pl. Wilsona. Przysłoniły fasady budynków (nieważne czy ładnych, ale tworzących ten właśnie charakter) i zmieniły całkowicie przestrzeń w tamtym miejscu na niekorzyść. Domyślam się że można znaleźć na świecie przykłady wyjść z metra, które są niezależnym budynkiem wysokości dwóch kondygnacji, ale trzeba najpierw pomyśleć jak to będzie wyglądało zanim się coś takiego zrealizuje. Nie mówiąc już o tych wsiórskich, naklejonych napisach - jakby ktoś nie wiedział gdzie jest - czyste szkło jest o wiele ładniejsze :eee:
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez down_load:) » Pn maja 09, 2005 8:20 pm

Ej no, bez przesaaaady. Co takiego te wyjścia przesłoniły. Moim zdaniem dośc dobry pomysł. Koliste 'grzybki' pasują do charakteru ronda jakim jest pl. Wilsona. (chyba ma status ronda - pamięć :_: ). Jakie fasady zostały przysłonione...dwa sklepy, kilka szyldów i tyle..Z resztą. Poczekajmy aż puszczą ruch po dawnemu i wszystko wróci do normy. Wtedy zobaczymy jak to się prezentuje na prawde ! Jak ulica Słowackiego będzie 'prześwitywała' a nie będzie zastawiona maszynami i płotami inaczej to będzie sie prezentowało :D .

Odys napisał:
Poza tym totalny bałagan jeśli chodzi o komunikację kołową w związku ze złym rozlokowaniem wyjść...


O co chodzi Tobie? O rozlokowanie przystanków autobusowych i tramwajowych?
down_load:)
Znawca
Znawca
 
Posty: 106
Dołączył(a): N kwi 03, 2005 1:11 am

Postprzez siema » Pn maja 09, 2005 8:28 pm

chyba ma status ronda - pamięć
też nie pamiętam tak na 100% ale chyba nie ma..

Jak ulica Słowackiego będzie 'prześwitywała' a nie będzie zastawiona maszynami i płotami inaczej to będzie sie prezentowało
no to prawda że dopiero wtedy będzie można zobaczyć efekt ostateczny. Ale estetyka tych 'grzybów' bardzo mi nie odpowiada. Po prostu tam nie pasują. I są za duże... o wiele za duże ... przecież to tylko wyjścia z metra..

O co chodzi Tobie? O rozlokowanie przystanków autobusowych i tramwajowych?
Rozlokowanie przystanków na pl Wilsona jest jakie jest i nie za bardzo da się coś z nim zrobić ze względu na brak miejsca. Ale jak otworzą Słowackiego to ruch się unormuje. Po przeniesieniu przystanku pod kino Wisła nie jest tak do niego daleko, tak jak do tego pod księgarnią. Inaczej się zbytnio nie da bo dopiero będzie blok..
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez MeWa » Pn maja 09, 2005 9:02 pm

Odys napisał(a):do tego barwy korodującego żelaza...
celowo.

Odys napisał(a):Dalej z moich ogledzin brak grodzi przeciwpożarowych i elementów zabezpieczających przeciwko wszelakim skutkom czadu innych substancji szkodliwych... i wszelakich poważnych zabezpieczeń...
uwaga bezzasadna, stacja ma najlepsze systemy p.poż. spośród wszystkich.

Odys napisał(a):Galeria Handlowa niemal nie istnieje a wiadomo że przy takich stacjach można zawsze coś jeszcze zorganizować...
spokojnie, na żadnej stacji galeria nie ruszała od razu.

Odys napisał(a):Spodziewałem się czegoś więcej... zwłaszcza po tych słowach jakież bedzie to "Nowe Metro" budowane w oparciu o Unijne zasady...
w oparciu o unijne zasady budowany będzie odcinek na płn. od Marymontu, teraz nic się nie zmieniło.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » Pn maja 09, 2005 10:10 pm

Najlepsze syst. p.poż, a największe z nim problemy :) O ironio losu :D
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Cz maja 12, 2005 8:14 pm

dolby napisał(a):Najlepsze syst. p.poż, a największe z nim problemy :) O ironio losu :D
ale H-6 miała też z tym problemy w tunelu na Wisłostradzie, więc to akurat felerny wykonawca :)
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » Cz maja 12, 2005 10:09 pm

Wogóle ta H6 to jakaś trefna :P
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez siema » Cz maja 12, 2005 11:34 pm

Oj, i to baardzo :D A najbardziej lubię pana prezesa: "Od 60 lat nie zapłaciliśmy żadnej kary!......" :lol:
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez Krzysztof Szymanik » Cz maja 12, 2005 11:42 pm

A teraz jeszcze, do tego wszystkiego Hydrozagadka 6 łaskawie informuje, że z powodu budowy parkingu podziemnego nad komorą torów odstawczych ul. Słowackiego dla ruchu kołowego zostanie oddana do użytku najwcześniej jesienią 2005r., zaś linia tramwajowa na tejże ulicy zostanie w całości odtworzona i uruchomiona najwcześniej w styczniu 2006r., ponieważ torowisko tramwajowe, na tamtym odcinku już odtworzone, będzie kolidowało z terenem budowy. :???: (jak znam życie, to tramwaje pojadą tamtędy jeszcze później :oczko: ).
Wiadomość jest prawdziwa i pochodzi z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego. :_:
Ostatnio edytowano Pt maja 13, 2005 9:11 am przez Krzysztof Szymanik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez siema » Pt maja 13, 2005 12:29 am

jakiego parkingu?!?!?! co to ma być? :eee: Trzeba przyznać że to już jest niezłe przegięcie i nam wielką nadzieję że to nie jest prawda. W innym wypadku niech miasto też zacznie im naliczać karę za opóźnienia, bo to jest jakaś totalna farsa! :eee: :eee: :eee:
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez Krzysztof Szymanik » Pt maja 13, 2005 9:22 am

Parking był w projekcie stacji, jednak w projekcie budowlanym go nie uwzględniono. Po wielomiesięcznych dyskusjach i pertraktacjach z ratuszem oraz uzyskaniu pozwolenia na budowę Hydrozagadka 6 dopiero teraz rozpocznie budowę obiektu. To może potrweać... :oczko:
Parking podziemny usytuowany będzie nad komorą torów odstawczych. Wzmacnianie konstrukcji komory pod kątem ew. parkingu zaplanowano już w projektach przed rozpoczęciem budowy. Parking tak jak komora torów odstawczych będzie miał 260 metrów długości (połowa długości parkingu będzie dwupoziomowa) i będzie dwa razy dłuższy niż sama stacja metra. Zaparkuje tu 196 samochodów.
Na parking będzie można się dostać za pomocą wjazdu i wyjazdu od strony ulicy Kątowej, trzech klatek schodowych i ze stacji metra.
Adaptacja przestrzeni nad komorą torów odstawczych na parking i zagospodarowanie terenu wokół stacji skończy się wiosną 2006 roku.
Ostatnio edytowano Pn maja 16, 2005 6:52 pm przez Krzysztof Szymanik, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez siema » Pt maja 13, 2005 11:46 am

Gdzie dokładnie ma być ten parking, jakoś nie słyszałem o takim pomyśle przy okoazji tej stacji.... Rozumiem że przy stacji Marymont będzie potrzebny taki parking (jest już wydzielone na niego miejsce i z budową nie będzie problemu - można go tam stawiać i nad i na i pod ziemią..), ale gdzie i czemu coś takiego przy pl. Wilsona?!?

A jeszcze a propos Placu to przy okazji otwarcia stacji przechodzi on gruntowny remont, jak wiadomo (głównie oznacza to Bauma), ale jak ostatnio zauważyłem wymianiają też tory tramwajowe na Mickiewicza w stronę centrum. I tu ciekawa sytuacja jaką widziałem w środę późnym wieczorem: tory wymieniane są nocą, na dzień ruch jest przywracany i około 1.00 jakieś dwa tramwaje wjechały na odcinek remontowany (nie wiem czemu tamjechały skoro do huty tamtędy nie dojadą, a pora była zjazdowa raczej), w każdym razie w obstawie Pogotowia Tramwajowego musiały cofać się aż do Stawek - nie mały kawałek w sumie..
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron