Wasze pomysły na przebieg linii metra

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Wasze pomysły na przebieg linii metra

Postprzez (L)uk » Śr sty 14, 2004 6:04 pm

Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że Warszawa nie ma pieniędzy na rozbudowę sieci metra, ale pomarzyć przecież zawsze można 8) Proponuję zatem taką małą zabawę - wyobraźmy sobie, że mamy dużo kasy i możemy rozbudowywać metro bez ograniczeń :oczko: A teraz napiszmy, jakie linie metra (przebieg, lokalizacja stacji) chętnie widzielibyśmy w Warszawie.

Ja mieszkam na Chomiczówce, więc zacznę od swojego osiedla. Planowana linia metra w kierunku Huty (wzdłuż Kasprowicza) nic Chomiczówce nie da (za daleko), póki co będziemy skazani na autobusy, tramwaje i własny samochód. Tak więc wyobrażam sobie kolejną linię o następującym przebiegu (cyferki oznaczają kolejne stacje):

1 - Chomiczówka - stacja zlokalizowana wzdłuż ul.Kwitnącej przy skrzyżowaniu z Conrada, tj. w samym sercu Chomiczówki, obok ogromnego skupiska bloków i centrum handlowo-usługowego

2 - Wólczyńska - stacja zlokalizowana przy obecnym tramwajowo-autobusowym przystanku Aspekt (koło budynku TPSA). Obsługiwałaby znaczną część Wawrzyszewa i Chomiczówki (dookoła duże blokowiska), tuż obok jest też hipermarket Leclerc.

3 - Piaski - koło obecnej pętli tramwajowej Piaski. Obsługiwałaby mieszkańców bloków po obu stronach Broniewskiego

4 - Duracza - koło obecnego przystanku Duracza, obok bazarku. Bloków tam nie brkauje, więc budowa stacji w tym miejscu jest zasadna.

5 - Sady Żoliborskie - stacja zlokalizowana koło Galerii Żoliborz w stronę Krasińskiego. Obsługiwałaby okoliczne osiedla, tj. Sady Żoliborskie, okolice Włościańskiej i Elbląskiej

6 - Pl. Grunwaldzki - tu byłaby możliwość przesiadki do ewentualnej linii metra obsługującej ciąg Popiełuszki - Jana Pawła II

7 - Dworzec Gdański - znakomity punkt przesiadkowy do 1.linii metra (dzięki temu uzyskujemy znakomity dojazd z Chomiczówki i Piasków w okolice Marszałkowskiej) i do szybkiej kolei miejskiej (w stronę Bemowa, Jelonek, Tarchomina, Legionowa, Grochowa itd. oraz linia okólna), obok będzie też duże centrum handlowe Arkadia.

8. - Pl. Krasińskich - wreszcie mieszkańcy tych okolic nie będą skazani na powolne autobusy

9. - Pl. Zamkowy - stacja zlokalizowana na Krakowskim Przedmieściu koło Pl. Zamkowego, dwa kroki na Starówkę, możliwość przesiadki w stronę Pragi (gdyby tak przedłużyć do tego miejsca kolej z dw. Wileńskiego, pod ziemią oczywiście...)

10 - Uniwersytet - stacja zlokalizowana na skrzyżowaniu Nowego Światu i Świętokrzyskiej (od Świętokrzyskiej skierowana w stronę Uniwersytetu a nie Al. Jerozolimskich), możliwość przesiadki do 2.linii metra w stronę Woli i Pragi, tuż obok mnóstwo ważnych miejsc i urzędów

11 - Rondo de Gaulle'a - Możliwość przesiadki do szybkiej kolei o standardzie metra - oczywiście musi tam powstać stacja :oczko:

Dalej ciągnąłbym tą linię w stronę Stegien, ale tu już niech się wypowiedzą mieszkańcy tamtych terenów, w końcu lepiej znają swoje potrzeby komunikacyjne 8)

Proponowane przeze mnie rozwiązanie zapewnia dobre połączenie z Centrum mieszkańcom bielańskich blokowisk (w okolice Krak. Przedmieścia i Nowego Światu bezpośrednio, w okolice Marszałkowskiej z jedną przesiadką przy Dw. Gdańśkim), zapewnia też dobry dojazd w rejon Nowego Światu od strony Huty (też przesiadka przy Dw. Gdańskim), ponadto przy Dw. Gdańskim możliwy jest ogromny węzeł z szybką koleją miejską. A co wy sądzicie o moich pomysłach?

Nadsyłajcie też swoje pomysły, bo jeszcze raz powtarzam - pomarzyć zawsze można! :lol:
(L)uk
 

Postprzez MeWa » Śr sty 14, 2004 9:29 pm

Puszczanie linii pod Nowym Światem jest trochę bez sensu, są ważniejsze szlaki PÓŁNOC - POŁUDNIE. Jeżeli taka linia miałaby powstać, to byłaby to 4,5 lub 6 z rzędu, bo inne połączenia są bardziej priorytetowe.
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez (L)uk » Śr sty 14, 2004 10:11 pm

Linia ze Stegien/Sadyby w kierunku centrum jest moim zdaniem potrzebna, bo na razie do centrum można dojechać z tych ogromnych przecież blokowisk jedynie autobusami. Podobnie jest z Chomiczówką, znaczną częścią Wawrzyszewa i Piaskami - jedynie autobusy i tramwaje. A i tam ludzi nie brakuje. Ale skoro twierdzisz, że są ważniejsze szlaki północ-południe, to po prostu podaj je, bo sam jestem ciekaw twych pomysłów 8) Ja widzę na razie jeden - od Hali Marymonckiej do SGH (Pole Mokotowskie). A o praskiej stronie (tam też są pewne potrzeby) się nie wypowiadam, bo tam nie mieszkam.

PS. Ja piszę po prostu z perspektywy mieszkańca Chomiczówki, bo znam dosyć dobrze potrzeby komunkacyjne tego rejonu Warszawy. Jeśli każdy poda potrzeby swojej dzielnicy, to może powstać całkiem ciekawa mapa :oczko:
(L)uk
 

Postprzez MeWa » Śr sty 14, 2004 10:59 pm

zamiast ciągu "Nowy Świat" linia powinna iść "Al. Jana Pawła II", czyli zgodnie z planami... Zaś jako II linię pozostawiłbym CHRZANÓW - TARGÓWEK, III linia z odnogą na GOCŁAW powinna iść z PRAGI na lotnisko. Wówczas IV linię można puścić na zaproponowanej trasie, ale przez Al. Jana Pawła II (ew. Okopowa, ale mniej...) przez POLE MOKOTOWSKIE. Ten ciąg jest po prostu ważniejszy. Jako V linię widziałbym wzdłuż ciągu TRASY W-Z. W wolnej chwili, jeżeli będzie taka potrzeba, dokładniej mogę przedstawić proponowane trasy.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez diego » Cz sty 15, 2004 7:47 pm

Oto moje pomysły na całą sieć:

M1 Kabaty - Centrum - Młociny
M2 Winnica (ul. Modlińska) - Anecin - Tarchomin - Stare Świdry - Piekełko - Żerań PKP (SKM) - Annopol - Bródno (ul. Rambelińska/Kondratowicza) - Park Bródnowski (ul. Chodecka) - Zacisze (ul.Codzienna/Litawora) - Targówek (ul. Trocka) - Targówek II (ul. Ossowskiego) - Szwdzka (SKM) - Dw. Wileński - Praga Centrum - Nowy Świat - Świętokrzyska - Rondo ONZ - Rondo Daszyńskiego - Czyste (ul. Skierniewicka) - Kasprzaka PKP (SKM) - Wolska - Człuchowska - Jelonki
M3 (ewtl. Miedzeszyn) - Las - Iskra - Orlik - Gocław (ul. Ostrobramska) - Grochów (Rondo Wiatraczna) - Stanisławowska - Dw. Wschodni - Praga Centrum - Park Skaryszewski (Rondo Waszyngtona ) - Saska Kępa - Rozbrat (Torwar) - Piękna (Sejm) - Pl. Konstytucji - Koszykowa (Niepodległości) - Ochota WKD - Dw. Zachodni - Szczęśliwice - Rakowiec PKP (SKM) - Zbarż (ul. 17 Stycznia/Żwirki i Wigury) - Okęcie-Port Lotniczy
M4 Gocławek PKP (SKM) - Grochowska/Jubilerska - Grochowska/Chłopickiego - Grochów (Rondo Wiatraczna) - Kamionek - Praga Centrum - Dw. Wileński - Stare Miasto (Plac Zamkowy) - Ratusz - Nowolipki (ul. Jana Pawla II) - Leszno - Koło PKP (SKM) - Ulrychów (ul. Górczewska) - Górce Nowe - Bemowo
M5 Stare Bródno-Brzeziny - Ugory - Bródno (ul. Rambelińska/Kondratowicza) - Toruńska PKP (SKM) - Marymont-Potok - Marymont - Stary Żoliborz (ul. Broniewekiego/Popiełuszki) - Rondo Babka - Nowolipki - Rondo ONZ - Dw. Centralny - Koszykowa - Politechnika - Bagatela - Sielce (ul. Belwederska) - Czerniaków (ul. Witosa/Czerniakowska) - Sadyba (ul. Powsińska/św. Bonifacego) - Stegny (ul. Sobieskiego przy Nałęczowskiej) - Wilanów (ul. Wiertnicza/Wilanowska) - (ewtl. Powsinek)
M6 Dąbrówka (ul. Jagielska) - Pyry (ul. Leśna) - Grabówek SKM(ul. Żołny) - Grabów (ul. Puławska/Pileckiego) - Bełdan (ul. Bełdan/Lotników) - Wilanowska - Park Mokotowski (ul. Odyńca) - Stary Mokotów (ul. Puławska/Madalińskiego) - Bagatela - Piękna (Sejm) - Rondo de Gaulle'a-Powiśle PKP (SKM) - Nowy Świat - Stare Miasto - Nowe Miasto - Dw. Gdański - Stary Żoliborz (ul. Broniewekiego/Popiełuszki) - Elbląska - Piaski - Stary Wawrzyszew - Chomiczówka
M7 Dw. Wschodni - Dw. Wileński - Nowa Praga (ul. Skoczylasa) - Dw. Gdański PKP (SKM) - Rondo Babka - Leszno - Rondo Daszyńskiego - Ochota WKD - Plac Narutowicza Stara Ochota (Hala Banacha) - Rakowiec PKP (SKM) - Krakowska/Łopuszańska - Raków WKD - Solipse (ul. Kleszczowa) - Obrońców Helu/Boh. Warszawy - Ursus PKP (SKM) - Gołąbki-Niedźwiadek
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez KMS » Śr lut 11, 2004 2:53 pm

:brawo: diego czy ty aby napewno jesteś z Zielonej Góry a nie z Warszawy ? Tak pomysłowo zaplanowałeś te trasy.
Ja osbiście miałem inną koncepcję M2 (mieszkam na Białołęce) i tak by mi lepiej pasowało :oczko:
Winnica (ul. Modlińska) -Nowodwory - Tarchomin - Nowe Świdry - Piekiełko - Żerań (potem nad Wisłą na Żoliborz) - Ruda - Park Kaskada(połączenie z M1) - Piaski (Broniewskiego) - Wawrzyszew (Conrada) - Bemowo - dalej szcegółowo nie podam bo nie znam "zagęszczenia terenu" ale tak bym pociągną aż w stronę Ochoty.
KMS
 

Postprzez MeWa » N lut 15, 2004 5:01 pm

budowanie poza Centrum nie jest zbyt rozsądne, bowiem najwięcej osób podróżuje do Centrum, więcej przesiadek. Tak więc taki wariant nie przejdzie. Na Białołękę będzie szybki tramwaj z Młocin, rozważane jest także przedłużenie II linii z Bródna (tak było w planach początkowych)
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez KMS » Pn lut 16, 2004 8:37 am

MeWa napisał(a): Na Białołękę będzie szybki tramwaj z Młocin, rozważane jest także przedłużenie II linii z Bródna (tak było w planach początkowych)


Szybkim tramwajom zdecydowanie NIE :stop:
To ja proszę o szczegółwe i dokładne rozważenie tej propozycji z przedłużeniem II linii na Białołękę. Zdecydowanie popieram tą koncepcją :brawo:
KMS
 

Postprzez MeWa » Pn lut 16, 2004 7:41 pm

szybki tramwaj mimo tego będzie - znacznie to ułatwi dojazd mieszkańcom Tarchomina, bowiem podobna droga autobusem jest zbyt długa. A plany odnośnie przedłużenia II linii w kier. Białołęki na razie pozostawiono i nie figurują w oficjalnym planowaniu.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez iktoto » Wt lut 17, 2004 8:49 pm

Do pomyślenia byłoby takie trasowanie linii szybkiego tramwaju, że potem można by ją "przezbroić" na metro - przedłużenie linii pierwszej. Podstawą byłoby zachowanie odpowiedniego miejsca na moście Północnym, bo to krytyczne miejsce - już nie do zmiany. W późniejszym terminie, np. za 20 lat, możnaby wykopać tunel wzdłuż Pstrowskiego i pod Tarchominem, a część linii tramwaju wykorzystać (przejścia podziemne do przystanków przy moście, torowisko na moście).
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez MeWa » Śr lut 18, 2004 12:21 am

nie wiem, czy jest sens puszczania I linii - można ją przedłużyć w kier. zach. lub w kier. płn
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Pomysły na przebieg linii metra

Postprzez Leon » Śr cze 02, 2004 1:57 am

Propozycja (L)uka przebiegu ewentualnej linii metra z Chomiczówki w kierunku Starego Miasta spodobała się i chcę ją wytrasować dalej.
Zacznę od 9. stacji-Pl Zamkowy, bo tu jest kolizja z tunelem trasy W-Z. Po wycofaniu tramwaju z tunelu i mostu (były takie plany) powinna powstć stacja wspólna z linią W-Z.
Następną 10. stację - koło Hotelu Europejskiego.
11.-Nowy Świat / Świętokrzyska
12.-Rondo de Gaulle'a
13.-Al Ujazdowskie / Piękna -skrzyżowanie z 3-cią planowaną linią metra
14.-Pl Na Rozdrożu
15.-Pl Unii Lubelskiej
16.-Spacerowa-Gagarina / Belwederska
17.-Czerniakowska / Witosa ( Trasa Siekierkowska )
18.-Powsińska / św Bonifacego -przesiadka na autobus do Wilanowa.
19.-św Bonifacego / Sobieskiego ( Stegny )
20.-św Bonifacego / Sikorskiego
21.-stacja metra WILANOWSKA
22.-Al Wilanowska / Wołoska ( Galeria Mokotów )
23.-Port Lotniczy OKĘCIE
Leon
 

Postprzez Gość » Śr cze 02, 2004 10:54 am

ja tylko chce poruszyć temat Człuchowskiej ... ludzie nie bądzicie samolubni .. .ta linia ma obsługiwać całe Bemowo (Bemowo=Jelonki+Nowe i Stare Bemowo) ... a co z Radiową i tamtymi regoinami ?? najbardziej optymalnie będzie puszczenie metra Górczewska, która biegnie przez środek Bemowa .. ?? to najlepszy i najbardziej optymalny przebieg !!!
Gość
 


Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron