Zatopienie

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez aessar » Pt sty 19, 2007 10:50 pm

Kwestia bomb (atomowych) to swoją drogą bardzo ciekawa sfera :mrgreen:

Jeśli chodzi o działanie destrukcyjne ład.atom. to "niszczycielstwo" wynika nie z samej explozji (ona jest "punktowa", obszar rażenia jest względnie mały), natomiast to fala uderzeniowa czyni spustoszenie na powierzchni (dużej). Dlatego, o ile nikt nie pieprznie ładunkiem w bezpośrednim sąsiedztwie danego obiektu, to wszelkiego rodzaju budowle podziemne o odpowiednio wytrzymałej konstrukcji, przetrzymają bez problemu taki atak.

Większym problemem (po explozji) jest kwestia wentylacji (połączonej z filtracją) takich pomieszczeń, zapasy wody i prądu, itd.oraz ciągły monitoring wartości skażenia...

Poza tym - przy obecnym rozwoju technologii, bomba atomowa wcale nie jest ładunkiem "optymalnym". Dlatego też zastępuje się ją różnymi innymi rozwiązaniami...

Nie wątpię, że stan gotowości obiektów MW do pełnienia roli zabezpieczenia ludności (OC) jest o niebo lepszy niż innych budynków SW/OC :)

Nie zmienia to faktu, że wszystkie procedury, zabezpieczenia, obiekty, systemy, powinny być w ciągłej sprawności oraz ulegać modernizacji i rozbudowie (niestety - środki na OC w Polsce są chyba jednymi z najmniejszych w Europie). Ale tak to już jest w mentalności niektórych ludzi, że to co najważniejsze (bezpieczeństwo) jest stawiane na samym końcu listy priorytetów... .
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Aniaa » So sty 20, 2007 2:16 am

przeciez nasze metro jest za plytkie na schron atomowy, moze jest dobre na schron do "II wojny swiatowej"
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez aessar » So sty 20, 2007 3:23 am

O masz...

...przeczytaj raz jeszcze to, co napisałem w swoim poprzednim poście, bo już mi się pisać nie chce :twisted:

A co, podczas II wojny światowej nie było bomby atomowej? :D

Ale się off zrobił, powoli wróćmy do tematu :) jak coś, to PM.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez aessar » Cz maja 17, 2007 8:37 pm

Gdyby chciano chronić metro przed niechcianymi gośćmi, to rozwiązano by to w inny sposób - np.: montując kraty. A nie wrota, których zasunięcie wymaga dużych nakładów fizycznych i technicznych.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mateyko » Wt sie 28, 2007 11:16 pm

MeWa napisał(a):odnośnie tych stalowych drzwi to właściwie nie wiadomo - poza tym one nie zostały zaplanowane do zatrzymywania wody, bo takie zalanie tuneli np. przez Wisłę w żadnym wypadku nam nie grozi.
A odnośnie wypompowywania to trzeba czekać na strażaków...
A zacieki na Polu Mokotowskim to też może być po części wina oświetlenia (nie oświetlanie sufitu).


Nie zgodzę się z Tobą. Na kazdej stacji jest przepompownia, chyba nazwa wskazuje do czego służy...
mateyko
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): N kwi 01, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mateyko » Wt sie 28, 2007 11:22 pm

A co do zagrożenia atomowego to metro jest bezpieczne. Fala uderzeniowa nie zniszczy metra.


Zrób eksperyment:

odpal petardę na otwartej dłoni: najwyzej sie poparzysz
ale zamknij mocno dłoń, wyrwie ci pół ręki. Fala rozchodzi sie na powierzchni ziemii a drgania raczej tuneli nie zniszczą.

Z tego co wiem po zbudowaniu częsci metra jako schronu zabrakło pieniędzy i dalej budowane bez schronół stalowych drzwi itp. i często dla oszczędności robiono jeden ale szerszy tunel gdzie pociągi jeżdzą prawie koło siebie.
mateyko
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): N kwi 01, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez aessar » Wt sie 28, 2007 11:42 pm

Akurat odcinek, na którym pociągi kursują w jednym tunelu, jest przygotowany do pełnienia roli schronu ;) Kształt tunelu wynika poprostu z techniki jaką go budowano.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mateyko » Śr sie 29, 2007 1:52 pm

dolby napisał(a):Akurat odcinek, na którym pociągi kursują w jednym tunelu, jest przygotowany do pełnienia roli schronu ;) Kształt tunelu wynika poprostu z techniki jaką go budowano.


ups... to chyba napisałem na odwrót :???:
mateyko
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): N kwi 01, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron