Zestawienie składów

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Zestawienie składów

Postprzez Czarek » Cz paź 23, 2008 7:04 pm

Witam,

Dzisiaj kolejny raz widziałem nowy skład pociągu Warszawa - Łódź (nowe składy Pesy ED-7, http://pl.wikipedia.org/wiki/ED74). Każdy pociąg jest zestawiony z dwóch składów, po cztery człony w każdym składzie (silnikowy + doczepny + doczepny + silnikowy).

Mam dwa pytania:

1. Teraz pociągi te kursują co godzinę. Czy nie można rozdzielić tych składów i puścić ich co 30 minut. Z moich amatorskich obserwacji wynika, że przepustowość linii na to pozwala. Koszty jazdy są te same, dochodzi tylko koszt dodatkowej obsługi. Koszty te mogą być pokryte np. przez większe obłożenie linii.

2. Czy da się połączyć te dwa składy w jeden długi przy zakupie następnych pociągów (silnikowy + doczepny + doczepny + doczepny + doczepny + doczepny + doczepny + silnikowy)?

Pozdrawiam,

Czarek.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Re: Zestawienie składów

Postprzez Emigrant » Pt paź 24, 2008 10:17 am

Czarek napisał(a):Witam,

Dzisiaj kolejny raz widziałem nowy skład pociągu Warszawa - Łódź (nowe składy Pesy ED-7, http://pl.wikipedia.org/wiki/ED74). Każdy pociąg jest zestawiony z dwóch składów, po cztery człony w każdym składzie (silnikowy + doczepny + doczepny + silnikowy).

Mam dwa pytania:

1. Teraz pociągi te kursują co godzinę. Czy nie można rozdzielić tych składów i puścić ich co 30 minut. Z moich amatorskich obserwacji wynika, że przepustowość linii na to pozwala. Koszty jazdy są te same, dochodzi tylko koszt dodatkowej obsługi. Koszty te mogą być pokryte np. przez większe obłożenie linii.

2. Czy da się połączyć te dwa składy w jeden długi przy zakupie następnych pociągów (silnikowy + doczepny + doczepny + doczepny + doczepny + doczepny + doczepny + silnikowy)?

Pozdrawiam,

Czarek.


Dobre pytanie... do zwiąsków zawodowych maszynistów. Ciekawe jak będą jeździć jak wyremontują całą trase do Warszawy :khem:
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez Piwoslaw » Pt paź 24, 2008 12:08 pm

1. Co znaczy "większe obłożenie linii"? Jeżeli chodzi o wzrost liczby pasażerów i wpływy z ich biletów, to nie wiem czy można na to liczyć. Już przy częstotliwości raz na godzinę pojedzie każdy, kto ma wybrać pociąg na tę trasę. Przy większej częstotliwości pojadą Ci sami pasażerowie, tylko o różnych godzinach.
Poza tym może i sama linia Warszawa-Łódź przyjmie więcej pociągów, ale linia średnicowa nie zawsze - już teraz w godzinach szczytu jest mało wolnych slotów.
No i koszty zwiększenia częstotliwości to nie tylko dodatkowe etaty dla maszynistów, ale też dwa razy wyższe opłaty za korzystanie z torów i dworców. Aby to pokryć ilość pasażerów musiałaby wzrosnąć co najmniej 50%-80%, a wtedy pojedyncze składy nie pomieściłyby wszystkich...

2. Fizycznie można dodać tyle doczepnych ile się chce (ograniczmy się do długości peronu), ale czy dwa silnikowe dadzą radę? Jak pociąg będzie miał dwa razy więcej wagonów, to przyspieszenie (i w mniejszym stopniu prędkość), odpowiednio się pogorszy. Przyspieszenie tu oczywiście gra mniejszą rolę niż w przypadku pociągu podmiejskiego, jednak celem nowych wagonów i remontu linii była wysoka prędkość i szybki przejazd.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Pt paź 24, 2008 12:30 pm

1. Zapomniałem o opłatach za tory i dworce... masz rację. Nie zgodzę się, że liczba pasażerów nie wzrośnie. Jeśli mam gdzieś jechać i czekać 30 min to jadę. Jeśli aż 60 minut to zostaję w domu. Zawsze tak organizuję połączenie aby czekać jak najkrócej. Część ludzi wybierze np. samochód.

2. Masz rację co do mocy silników. Myślałem nad tym w czasie pisania tamtego postu. I mimo wszystko postanowiłem go napisać. Wolę dłuższe składy. Można wybrać dogodne miejsce. Wysiadasz i wsiadasz też gdzie chcesz.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Emigrant » Pt paź 24, 2008 7:48 pm

Pamiętam czasy kiedy to na Centralny prawie nie bylo chwili bez stojącego tam pociągu... a na Śródmieściu!!!??? Tam to się działo!!!
Do samego Grodziska pociągi jeździły jak metro w godzinach szczytu plus pozostałe linie (mniej wiecej co kwadrans)
Jak teraz czytam że przepustowość linii jest już prawie wykorzystana to mnie bardzo zastanawia :drap:
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am


Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron