Więcej SKM...

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Więcej SKM...

Postprzez Odys » Pn sie 25, 2008 7:12 pm

W miniony piątek doszło do spotkania na szczycie "KM vs SKM".

Tematy spotkania był jak zwykle te same. Przyszłość SKM oraz biletu aglomeracyjnego.

O ile rewelacji w kwestii biletu nie było (ponownie zapewniano o aktywnych przygotowaniach oraz o możliwym wprowadzeniu od października takiego biletu na trasie Pruszków -Sulejówek/Miłosna) o tyle wypłynęły nowe zapowiedzi z SKM.

Niewątpliwie najważniejszym doniesieniem jest propozycja ZNTK Mińsk Mazowiecki (oddział Pes-y) wydzierżawienia dla SKM 11 sprowadzonych ostatnio z Chorwacji EZT.

Miałoby być to:
* 6 EN 57
* 5 EN 71

Składy zostałyby przystosowane do wersji jednoprzestrzennej, wyposażone w monitoring i wymalowane w barwy spółki.
Propozycja pojawiła się w związku z unieważnieniem przetargu KM na powyższe składy.
Szacowany czas oczekiwania na pojawienie się zmodernizowanych składów - 6 miesięcy.
Według doniesień również NEWAG - Nowy Sącz wystąpił z propozycjami dostarczenia składów na podobnych warunkach (dzierżawa).
Obecnie spółka SKM szykuje się do ogłoszenia przetargu pomiędzy wspomnianymi producentami.

Według wstępnych informacji "kibelki" miałyby wyjechać na trasę Błonie - Legionowo.

Drugim ważnym doniesieniem jest zapowiedź wrześniowego przetargu na cztery nowe składy dla linii S-2.
Jednocześnie potwierdzono zakup 13 nowych EZT na linię "lotniskową" - przetarg zapowiedziano na październik bierzącego roku.
Oznacza to że przy dobrym wietrze do drugiej połowy 2010 roku tabor SKM ma urosnąć o 28 składów:

* 17 nowoczesnych EZT zamówionych za kwotę blisko 300 mln PLN - fundusze podobno mają pochodzić z bankowego kredytu, którego poręczeniem będzie wieloletnia umowa przewozowa z miastem.

* 11 wyremontowanych dzierżawionych EZT
- 6 trzywagonowych EN 57
- 5 czterowagonowych EN 71

http://www.zw.com.pl/artykul/2,281206_Pociag_do_biletu.html

Rozkosznie nieprawdaż? :P
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Re: Więcej SKM...

Postprzez Piwoslaw » Pn sie 25, 2008 8:02 pm

Odys napisał(a):- 5 czterowagonowych EN 71

To EN71-100 Kolei Mazowieckich nie będzie jedynym "jamnikiem" na Mazowszu:)
Nie wiem, czy ktoś to pamięta, ale podobno warszawska SKM już jeździła EN71, tyle że wypożyczonym z Trójmiasta.

Ogólnie - dobrze, że wreszcie coś ruszyło:) Choć to może za dużo powiedziane, na razie jest tylko gadanie, po raz nie-wiadomo-który. Jak zobaczę SKM w liczniejszym składzie i na większej liczbie tras, i jak można będzie na karcie miejskiej jeździć po aglomeracji, to z radością uwierzę.

A o tym, by KM i SKM na wzajem honorowały swoje bilety na całej wspólnej trasie mówiłem od dawna. Do tej pory zdarzało się to jedynie w wyjątkowych sytuacjach, np. podczas uciążliwego remontu.

"Każdy krok w dobrą stronę jest dobry, o ile jest krokiem w dobrą stronę" ;-)
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Pn sie 25, 2008 8:11 pm

To może wprowadźmy uciążliwy remont? Nie mogę się już doczekać wspólnego biletu. Myślę, że obłożenie linii zdecydowanie się zwiększy. To jest w interesie SKM i KM.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Odys » Pn sie 25, 2008 11:49 pm

To EN71-100 Kolei Mazowieckich nie będzie jedynym "jamnikiem" na Mazowszu:)
Nie wiem, czy ktoś to pamięta, ale podobno warszawska SKM już jeździła EN71, tyle że wypożyczonym z Trójmiasta.


Na to wygląda że nie będzie :D
A owszem w Warszawie pojawił się niezapomniany EN 71 - 046.
Ale to było dawno temu zanim nastała zima 2006 :)
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Wengiel » Pn wrz 08, 2008 6:45 pm

Serce rośnie czytając takie wieści. :D Oby na gadaniu się nie skończyło, bo póki co, nie oszukujmy się, nasza warszawska eskaemka jest raczej namiastką SKM. A tak, w końcu będzie środkiem komunikacji traktowanym na równi z metrem, czy tramwajem. :)

Tak przy okazji, to żałuję, że to nie SKM Warszawa wpadła na pomysł odkupienia EW60, w sumie to są jednostki bardziej właśnie do ruchu aglomeracyjnego niż regionalnego.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez przewoz » Wt wrz 09, 2008 8:17 am

Wengiel napisał(a):Serce rośnie czytając takie wieści. :D Oby na gadaniu się nie skończyło, bo póki co, nie oszukujmy się, nasza warszawska eskaemka jest raczej namiastką SKM. A tak, w końcu będzie środkiem komunikacji traktowanym na równi z metrem, czy tramwajem. :)

Tak przy okazji, to żałuję, że to nie SKM Warszawa wpadła na pomysł odkupienia EW60, w sumie to są jednostki bardziej właśnie do ruchu aglomeracyjnego niż regionalnego.

Wszystko fajnie, ale dalej będzie to 9 jednostek po liftingu, nie szykuje się nowocześniejszy rozruch, tylko dalej opory, charakterystyka trakcyjna bez zmian, czyli 0,5m/s/s... I taka będzie ciągle większość jednostek w SKM.
Na EW60 bym nie liczył. Maleje ilość linii, gdzie mogą być swobodnie wykorzystane, a przebudowa sprzed 2 lat jest mało udana...
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Odys » Pn wrz 15, 2008 10:49 am

Serce rośnie czytając takie wieści. Oby na gadaniu się nie skończyło, bo póki co, nie oszukujmy się, nasza warszawska eskaemka jest raczej namiastką SKM. A tak, w końcu będzie środkiem komunikacji traktowanym na równi z metrem, czy tramwajem.


Ależ Metro to nic innego jak Szybka Kolejka Miejska :P
To tylko u nas przyjęło się oddzielać te rzeczy :_:


Wszystko fajnie, ale dalej będzie to 9 jednostek po liftingu, nie szykuje się nowocześniejszy rozruch, tylko dalej opory, charakterystyka trakcyjna bez zmian, czyli 0,5m/s/s... I taka będzie ciągle większość jednostek w SKM.


Największym problemem w wykorzystaniu linii kolejowych jest nie fakt że pociągi są stare ale fakt że SKM ich po prostu nie ma.
Lepszym rozwiązaniem jest wydzierżawić tych 11 starych składów i wykorzystać do uruchomienia np. nowej trasy SKM niż kupić jeden nowy który samodzielnie nie posiada praktycznie żadnej wartości.
Teraz najważniejszym jest samo stworzenie sprawnie działającego systemu a na zakup nowoczesnych składów które niewątpliwie z czasem wyprą EN-ki przyjdzie kolej później.

Póki co grunt że dzięki tym "przestażałym" pociągom możesz po stolicy śmigać szybciej niż samochodem, autobusem czy nawet tramwajem.

Tak przy okazji, to żałuję, że to nie SKM Warszawa wpadła na pomysł odkupienia EW60, w sumie to są jednostki bardziej właśnie do ruchu aglomeracyjnego niż regionalnego.


Moim zdaniem nie ma co dramatyzować. Ilość EN-ek napewno będzie w stolicy ograniczona. Co by nie było, nowoczesne składy z pewnością będą kupowane z myślą o przystosowaniu ich do komunikacji aglomeracyjnej.
Moim zdaniem nawet lepiej że nie kupiono tych składów bo nie będzie problemu z serwisowaniem "unikatów" (wprowadzenie standardu floty przy niewielkiej ilości taboru SKM jest lepszym rozwiązaniem).
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Wengiel » Wt wrz 23, 2008 11:18 pm

Ależ Metro to nic innego jak Szybka Kolejka Miejska ;P
To tylko u nas przyjęło się oddzielać te rzeczy hmm
Ja się z tym jak najbardziej zgadzam, a właśnie o ten sposób myślenia mi chodzi- SKM jest traktowana jako środek komunikacji co najwyżej podmiejskiej "bo to przecież pociąg, a po mieście to się autobusem i tramwajem jeździ". Chyba mało który warszawiak, aby dojechać np. z Placu Zawiszy do Muzeum Narodowego wybierze pociąg.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez Emigrant » Śr wrz 24, 2008 9:19 am

Wengiel napisał(a): Chyba mało który warszawiak, aby dojechać np. z Placu Zawiszy do Muzeum Narodowego wybierze pociąg.

Prawda ...ale jaki błąd przy tym popełniają. Jednak gruntowna modernizacja z wymianą taboru może to zmienić i to bardzo.
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez Piwoslaw » Śr wrz 24, 2008 7:24 pm

Emigrant napisał(a):
Wengiel napisał(a): Chyba mało który warszawiak, aby dojechać np. z Placu Zawiszy do Muzeum Narodowego wybierze pociąg.

Prawda ...ale jaki błąd przy tym popełniają. Jednak gruntowna modernizacja z wymianą taboru może to zmienić i to bardzo.

Ja tego błędu nie popełniam. Pociągiem jest szybciej (wg rozkładu 5 minut, zamiast 7 + korki), o ile się jedzie. Można jednak nań czekać nawet 25 minut, i to w środku dnia powszechnego. Wg mnie to jest poważne zaniedbanie, że przez prawie pół godziny nie jedzie nic np. w kierunku wschodnim, ani KM ani SKM.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Emigrant » Cz wrz 25, 2008 9:25 am

Ja tego błędu nie popełniam.

I bardzo dobrze robisz :brawo:
Odcinek W.Zachodnia i Wschodnia to nic innego jak gotowa linia metra. Tylko mało kto to dostrzega ...nawet władze Warszawy!!!
Gruntowna modernizacja, nowy tabor i częste wahadłowe przejazdy co kilka minut.
Jest kolejna nitka metra? JEST! I to za mniejsze pieniądze :D
Trzeba tylko trochę głową ruszyć.
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez Odys » N wrz 28, 2008 10:40 am

Tylko że tam to trzeba dość mocno głową ruszyć, i wbrew pozorom wyłożyć porównywalne pieniądze.
Gruntowna przebudowa stacji w obiekty zamknięte - system bramek, minitoring, pomieszczenia techniczne itd.
Całkowita przebudowa średnicy, i nie mówię tylko o podmiejskiej, bo potrzebna będzie założenie systemu integracji podmiejskiej z dalekobieżną - rozwój SKM, KM i innych potencjalnych operatorów wymaga przeszło 2 krotnego zwiększenia przepustowości, a tego nie osiągniemy bez wykorzystania średnicy dalekobieżnej.

Oczywiście w dalszej perspektywie jest to inwestycja bardzo opłacalna bo osiągniemy nie jedną linię metra ale cały zintegorowany system kolejowy zaopatrujący Ursus, Wolę, Bródno, Falenicę, rejony lotnisk itd. do tego dochodzi zysk jaki przyniosą ewentualne inwestycje komercyjne zlokalizowane w okolicy stacji - nieporównywalnie bardziej opłacalna opcja :)
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Re:

Postprzez Wengiel » Pt wrz 04, 2009 12:41 pm

Odys napisał(a):Tylko że tam to trzeba dość mocno głową ruszyć, i wbrew pozorom wyłożyć porównywalne pieniądze.
Gruntowna przebudowa stacji w obiekty zamknięte - system bramek, minitoring, pomieszczenia techniczne itd.
Akurat nie widzę sensu bramek na stacjach kolejowych. To nie jest i nie będzie oddzielny system, tak jak metro. Są różni przewoźnicy (aktualnie SKM i Koleje Mazowieckie, kto wie, czy nie pojawi się kiedyś jeszcze ktoś inny. W którymś rozkładzie nawet jakiś pośpiech przez Sródmieście jechał. Dziwne, żeby nagle wszyscy dostosowywali swoje bilety do systemu bramek.

Oczywiście w dalszej perspektywie jest to inwestycja bardzo opłacalna bo osiągniemy nie jedną linię metra ale cały zintegorowany system kolejowy zaopatrujący Ursus, Wolę, Bródno, Falenicę, rejony lotnisk itd. do tego dochodzi zysk jaki przyniosą ewentualne inwestycje komercyjne zlokalizowane w okolicy stacji - nieporównywalnie bardziej opłacalna opcja :)
Trzeba tylko chcieć. Z tym jest niestety wiadomo jak. :evil: Ot, chociażby przykład, pojawiła się inicjatywa kolejnametro.pl. Dziwne, że nie interesuje się tym pomysłem SKM Warszawa, a chyba logicznym jest, że to właśnie SKM obsługiwałaby tę linie. No, ale widać władzom spółki nie zależy na jej rozwoju.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Re: Więcej SKM...

Postprzez Piwoslaw » Śr sty 27, 2010 11:15 am

Znalazłem na Rynku Kolejowym:
19WE wkrótce w Warszawie

Warszawska SKM za niecałe 88mln PLN wyleasinguje 4 nowoczesne zespoły trakcyjne 19WE z Newagu. Podobno nowe EZT mają zacząć kursować na linii S-2 w lecie 2010r. Czym się różni 19WE od kursujących już w SKM 14WE? Z Wikipedii wynika, że nowy EZT ma wyższą prędkość konstrukcyjną (160 km/h zamiast 110), dużo lepsze przyspieszenie (1,3 m/s2 zamiast 0,5 m/s2) i więcej miejsca dla pasażerów (4 wagony w układzie s+d+d+s zamiast 3 w układzie r+s+r).

19WE jest też dostępna w wersji 6-członowej, oznaczonej jako 20WE.

Nie mogę nigdzie znaleźć dobrego zdjęcia boku 19WE (niemal wszystkie to zbliżenie na zaokrąglony przód), ale wygląda że wagony mają tyle samo drzwi co 14WE i EN57, czyli 2x2. Moim zdaniem w ruchu podmiejskim, gdzie najważniejsze jest usprawnienie częstej wymiany pasażerów, minimum powinno być 2x3, czy 3 drzwi z każdej strony wagonu. (O tyle też dziwi mnie, że EW60, które ma 2x4, widziałem ostatnio na linii grodziskiej jako przyspieszony.)
"Pociąg do Tłuszcza, przez Mielonkę, Wołowin..."
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Więcej SKM...

Postprzez Piwoslaw » Wt lut 09, 2010 10:00 am

Odys napisał(a):Niewątpliwie najważniejszym doniesieniem jest propozycja ZNTK Mińsk Mazowiecki (oddział Pes-y) wydzierżawienia dla SKM 11 sprowadzonych ostatnio z Chorwacji EZT.

Miałoby być to:
* 6 EN 57
* 5 EN 71

Okazauje się, że ta partia jest dla KM, pierwsze egzemplarze już pojawiają się na torach (od 1-2 tygodni widuję EN71-101).
"Pociąg do Tłuszcza, przez Mielonkę, Wołowin..."
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron