Piętrowe wagony KM

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez Emigrant » Pn wrz 08, 2008 10:43 pm

Mam pytanie. Czy ktoś wie jak jest odległość miedzy sufitem tunelu i trakcją? konkretnie chodzi mi o drut styku z pantografem
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez przewoz » Wt wrz 09, 2008 8:13 am

Emigrant napisał(a):Mam pytanie. Czy ktoś wie jak jest odległość miedzy sufitem tunelu i trakcją? konkretnie chodzi mi o drut styku z pantografem

Ten drut to siec trakcyjna. W tunelu minimalnie podobno jest 13cm, czyli brakuje 2 cm do 15cm - absolutnego minimum wymaganego przez przepisy (jazda 30km/h) i 7 cm do odległości 20cm (pełna prędkość).
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Wengiel » Wt wrz 09, 2008 11:40 am

Emigrantowi, zdaje się, chodziło o odległość sieci od sufitu tunelu, a nie od dachu pociągu.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez Emigrant » Wt wrz 09, 2008 1:45 pm

Wengiel napisał(a):Emigrantowi, zdaje się, chodziło o odległość sieci od sufitu tunelu, a nie od dachu pociągu.

DOKŁADNIE :brawo: tylko przewód jezdny - nie lina nośna ...jak kto woli (sieć to całość) :)
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez Odys » Pn wrz 15, 2008 11:24 am

ŻW szukało sensacji i spudłowało własciwie. Wagony sterownicze przecież są przystosowane (specjalne przedziały) do przewozu rowerów i niepełnosprawnych, ale jeszcze nawet nie dojechały (jest jeden). Wszystko zgodnie z umnowami. W czym problem?


Przerabialiśmy już ten fakt w Tramwajach Warszawskich kiedy po wprowadzeniu pierwszych modeli "niskopodłogowych" tylko część składu była przystosowana dla osób niepełnosprawncyh.
ŻW po prostu stwierdziło fakt że "BIPA 2007" bombardiera nie są w pełni przystosowane dla inwalidów (nie w pełni nie znaczy w ogóle ale prawie robi różnicę) - jak wspomniałeś mają do tego przygotowany tylko wagon sterowniczy, których notabene jeszcze nie wprowadzono do użytku (w związku z czym na chwilę obecną cały skład uznać można za nieprzystosowany).

Taka własna refleksja.
Wydaje mi się że Urząd Marszałkowski powinien większą uwagę przykładać do podpisywanych kontraktów.
Zważywszy na charakter tych pociągów - do obsługi dużego ruchu pasażerskiego - nie uważasz że jeden wagon przystosowany dla niepełnosprawnych i rowerzystów to za mało? (pragnę zauważyć że poza rowerzystami i niepełnosprawnymi z tego wagonu zapewne korzystać będą również przeciętni pasażerowie lub pasażerowie z "gabarytami".
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez przewoz » Pn wrz 15, 2008 12:25 pm

Odys napisał(a): nie uważasz że jeden wagon przystosowany dla niepełnosprawnych i rowerzystów to za mało? (pragnę zauważyć że poza rowerzystami i niepełnosprawnymi z tego wagonu zapewne korzystać będą również przeciętni pasażerowie lub pasażerowie z "gabarytami".


Czy za mało.. prawdopodobnie wystarczy. Ja raczej ubolewam ,ze tak mało miejsca na rowery jest we Flircie. Po wstawieniu trzech rowerów prawie nie ma miejsca na wózki czy większy bagaż. W piętrusie nie będzie stojaków, ale przestrzeń jest dość prosta, więc moze łatwiej będzie się pomieścić.
Poza tym w codziennych dojazdach raczej mało ludzi przewozi większy bagaż.
Tyle co przewożą, to wystarczą stojaczki na każdym piętrze piętrusów (przy wyjściach). W EN57 służbówki zajmują zwykle rowerzyści.
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Piwoslaw » Śr wrz 17, 2008 8:17 am

przewoz napisał(a):W EN57 służbówki zajmują zwykle rowerzyści.

W EN57 służbówki zajmują zwykle palacze i pijacze.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez przewoz » Cz wrz 18, 2008 1:51 pm

Piwoslaw napisał(a):
przewoz napisał(a):W EN57 służbówki zajmują zwykle rowerzyści.

W EN57 służbówki zajmują zwykle palacze i pijacze.

Dobrze wiem kto zajmuje, ale mówiłem o grupie normalnych pasażerów. Jak ktoś coś przewozi, to rower zwykle.
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Emigrant » Cz wrz 25, 2008 9:15 pm

Podobno EU07 które obecnie ciągną te pietrusy mają przystosować do sterowania kabiną z wagonu sterowniczego. Czy ktoś zna szczegóły? Wtedy będą jeżdzić całe składy tych pietrusów. Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nie jeżdżą teraz. :eee: Przecież spokojnie lokomotywę można podczepić do wagonu od strony tej kabiny
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez przewoz » Cz wrz 25, 2008 9:39 pm

Emigrant napisał(a):Podobno EU07 które obecnie ciągną te pietrusy mają przystosować do sterowania kabiną z wagonu sterowniczego. Czy ktoś zna szczegóły? Wtedy będą jeżdzić całe składy tych pietrusów. Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nie jeżdżą teraz. :eee: Przecież spokojnie lokomotywę można podczepić do wagonu od strony tej kabiny

Wagony sterownicze teraz przechodzą testy. Jak je ukończą i dostaną dopuszczenie (nowa seria wagonów) wtedy zostaną podłączone do kursujących już składów bez względu na to ,czy KM zamówi sterownik EU07 z push-pulla, czy nie.
Poza tym oprócz jednego wagonu sterowniczego nie przyjechał jeszcze ani jeden więcej. DOpiero jak wszystko będzie OK dojadą.
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Czarek » Pt wrz 26, 2008 7:50 am

A ja jechałem z Radomia do Warszawy tym pociągiem. Podróż trwała około dwóch godzin. Na górze jedzie się miękko, trochę buja. Czułem się jak na statku. Słychać szumy kół i powietrza, ale jest bardzo cicho. Na dole twardo, stabilnie i cicho. Nie słychać szumów, jedynie stukot kół. Pociąg ma dobre przyspieszenia, niestety staje na tej trasie w lesie i to prawie pod każdym drzewem... Moim zdaniem fajna sprawa. Z góry ładny widok, toaleta z zamkniętym obiegiem, kamery, i ochrona. Siedzenia, jak na tak długą trasę, są niewygodne. Ustawione są jak w wagonach bezprzedziałowych InterCity (jak w samolocie). Na górze ma się wrażenie, że zahaczy się głową o trakcję, na dole, zaś nogami o szyny.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Re: Piętrowe wagony KM

Postprzez Piwoslaw » Wt lut 09, 2010 10:24 am

Podbijam temat.
Półtora roku minęło, piętrusy sobie kursują i... Czy coś się zmieniło? Czy KM wreszcie zamówiły lokomotywy, czy uznano że lepiej nie poruszać tematu, bo a nuż media sobie przypomną o tej wpadce?
Może się mylę, ale wydaje mi się że jesli KM nie zamówią lokomotyw, to one same się nie pojawią. A jak ich nie będzie, to wagony sterownicze będą sterownicze jedynie z nazwy.

Ostatnio nie widuję na średnicy lokomotyw w barwach KM, jak było na początku, teraz są tylko stare zielone EU07. Czasem pociąg, który ciągną ma wagony sterownicze na obu końcach. Może to ładnie wygląda, ale w samym środku wyjątkowo śnieżnej zimy nie potrzeba więcej miejsca dla rowerzystów (których jest mało) i niepełnosprawnych (którzy na nieodśnieżone chodniki i tak nie moga wyjść). Jeden wagon końcowy wystarczy.
"Pociąg do Tłuszcza, przez Mielonkę, Wołowin..."
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piętrowe wagony KM

Postprzez Czarek » Wt lut 09, 2010 11:01 am

Koleje Mazowieckie - KM' sp. z o.o. ogłaszają przetarg na dostawę 11 szt. nowych dwukabinowych lokomotyw elektrycznych. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 11 nowych, dwukabinowych lokomotyw elektrycznych przeznaczonych do prowadzenia składów pociągów pasażerskich zmiennokierunkowych, złożonych z wagonów typu push-pull ze świadczeniem usług serwisowych w okresie czterech lat od daty przekazania każdej lokomotywy oraz przeszkoleniem pracowników Zamawiającego. Wymagany termin realizacji zamówienia- rozpoczęcie 1.1.2011, zakończenie: 31.12.2011. Termin składania ofert 2009-12-16. Termin związania ofertą 90 dni od ustalonej daty składania ofert. Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE, oferty częściowe: NIE. Kryterium wyboru: oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów
1. Cena. Waga: 70.
2. Termin dostawy ostatniej z 11 lokomotyw. Waga: 25.
3. Termin gwarancji. Waga: 5.

Źródło: http://inforail.pl/text.php?from=search&id=28462

W przetargu ogłoszonym przez Koleje Mazowieckie na zakup 11 lokomotyw elektrycznych najniższą ofertę złożyła chińska firma China South Zhuzhou Electric Locomotive Co. Oferta została złożona z pomocą brytyjskiej spółki China Sourced Railway Equipment. CSR Zhuzhou zaoferowało lokomotywy za 35 milionów €, Bombardier za 41 milionów €natomiast Siemens oczekuje 44 milionów €. Dla przypomnienia najkorzystniejsza oferta zostanie oceniona w 70 % poprzez najniższą cenę, w 25% przez datę dostawy oraz w 5% przez długość gwarancji. Lokomotywy mają służyć do prowadzenia pociągów piętrowych w układzie ciągniono –pchanym.
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International

Źródło: http://inforail.pl/text.php?from=search&id=29856
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Re: Piętrowe wagony KM

Postprzez Czarek » Pn lut 15, 2010 10:50 am

Bombardier zwycięzcą przetargu na lokomotywy do push-pulli

Koleje Mazowieckie poinformowały dzisiaj o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 11 nowych, dwukabinowych lokomotyw elektrycznych. Zwycięzcą okazała się firma Bombardier Transportation GmbH.

http://metro.civ.pl/index.php?subaction ... =1&strona=
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Poprzednia strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron