Piętrowe wagony KM

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Piętrowe wagony KM

Postprzez Piwoslaw » Pn cze 02, 2008 10:20 am

Koleje Mazowieckie zakupiły 11 nowych wagonów piętrowych. Produkowane są w Goerlitz, na Mazowsze trafią przed końcem roku. Niektóre wagony mają na jednym końcu kabinę, dzięki czemu przy zmianie kierunku jazdy nie trzeba odczepiać lokomotywy, wystarczy że maszynista będzie zdalnie sterował lokomotywą z kabiny na drugim końcu pociągu.
Podobno wagony pojawią się dopiero na jesieni, jednak widziałem już jeden na Centralnym. To było 17. maja, ok. 7 rano. Niestety, widziałem jedynie (lśniący) koniec wagonu, resztę zagradzały kolumny.
Czy ktoś już jechał tym wagonem? Czy jest na regularnym kursie, czy jedynie na testach? I co go ciągnie, skoro KM nie mają lokomotywy przystosowanej do push-pull -ów?
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Pn cze 02, 2008 11:40 am

Wagony mają stać do czasu aż KM kupi lokomotywy... Do tego czasu mają być ewentualnie wypożyczone - jeśli się uda tanio.

Edit:

"Jesienią na mazowieckie trasy mają wyjechać kolejne nowe pociągi - piętrusy, które w Görlitz produkuje koncern Bombardier. Jest jeden warunek. Koleje Mazowieckie muszą najpierw wynająć lokomotywy, które je pociągną."

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

Jeszcze raz edit:

Te pociągi mogą ciągnąc zwykłe lokomotywy, np. te PKP CARGO: http://www.pkpp.ostbahn.net/aktualnosci ... push-pulli
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Piwoslaw » Wt cze 03, 2008 12:04 pm

Poprawka: KM kupiły nie 11 wagonów, lecz 11 pociągów, czyli wagonów będzie ok. 30.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Odys » Śr sie 06, 2008 2:14 pm

Piwoslaw napisał(a):Poprawka: KM kupiły nie 11 wagonów, lecz 11 pociągów, czyli wagonów będzie ok. 30.



Czy to czasem nie były te kupione w obawie przed zablokowaniem przez Bombardiera przetargu??
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez xxl » Śr sie 06, 2008 10:51 pm

Odys napisał(a):
Piwoslaw napisał(a):Poprawka: KM kupiły nie 11 wagonów, lecz 11 pociągów, czyli wagonów będzie ok. 30.



Czy to czasem nie były te kupione w obawie przed zablokowaniem przez Bombardiera przetargu??



Dokładnie, jedynie taki był powód zakupu
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez Emigrant » Cz sie 07, 2008 6:30 pm

xxl napisał(a):
Odys napisał(a):
Piwoslaw napisał(a):Poprawka: KM kupiły nie 11 wagonów, lecz 11 pociągów, czyli wagonów będzie ok. 30.



Czy to czasem nie były te kupione w obawie przed zablokowaniem przez Bombardiera przetargu??



Dokładnie, jedynie taki był powód zakupu


To wszystko wyjaśnia, ale co ma KM do błędów PKP z przeszłości, chyba że o co innego chodzi a ja nie wiem o co :eee:
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez przewoz » Cz sie 07, 2008 9:09 pm

Czarek napisał(a):Jeszcze raz edit:

Te pociągi mogą ciągnąc zwykłe lokomotywy, np. te PKP CARGO: http://www.pkpp.ostbahn.net/aktualnosci ... push-pulli


Nie tak do końca wszystkie, KM wypisały w warunkach układ osi BoBo (czyli np ET22 odpadły), oraz prędkość minimalną 2MW. Wszystko wskazuje na to, że ciągnąć będą EU07, już od września z resztą.
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Czarek » N sie 10, 2008 10:34 am

Problem z piętrowymi wagonami w tunelu średnicowym. Po remoncie tunel jest... za niski :) Pociągi będą musiały jeździć przez Warszawę Centralną.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Piwoslaw » Wt sie 12, 2008 9:09 am

Czarek napisał(a):Problem z piętrowymi wagonami w tunelu średnicowym. Po remoncie tunel jest... za niski :) Pociągi będą musiały jeździć przez Warszawę Centralną.

http://pl.youtube.com/watch?v=ooI3EJj7S9o&feature=related
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marduk » Cz sie 14, 2008 12:03 pm

Piwoslaw napisał(a):
Czarek napisał(a):Problem z piętrowymi wagonami w tunelu średnicowym. Po remoncie tunel jest... za niski :) Pociągi będą musiały jeździć przez Warszawę Centralną.

http://pl.youtube.com/watch?v=ooI3EJj7S9o&feature=related


ale pojedziemy nimi do Ciechanowa:P
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Postprzez Odys » Cz sie 21, 2008 8:05 pm

Emigrant napisał(a):
xxl napisał(a):
Odys napisał(a):
Piwoslaw napisał(a):Poprawka: KM kupiły nie 11 wagonów, lecz 11 pociągów, czyli wagonów będzie ok. 30.



Czy to czasem nie były te kupione w obawie przed zablokowaniem przez Bombardiera przetargu??



Dokładnie, jedynie taki był powód zakupu


To wszystko wyjaśnia, ale co ma KM do błędów PKP z przeszłości, chyba że o co innego chodzi a ja nie wiem o co :eee:



Dla niewiedzących KM poza tym że używa pociągów nie ma nic wspólnego z PKP.
Kontrakty podpisywały KM, nie PKP. Były robione jak wszystko zgodnie z prawem zamówień publicznych (przetarg). Kupiono te push pulle żeby Bombardier nie zablokował przetagu (docelowo miał być wybrany Stadler).


Śmiem podejrzewać że tych push-pulli początkowo nawet nie planowano wypuszczać na trasę (nie przemawia do mnie argument że ktoś zapomniał o wyspecjalizowanych "lokach", które były jednym z najważniejszych podzespołów bez którego cały pociąg traci rację bytu. Tych loków miało po prostu nie być.).
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Czarek » Cz sie 21, 2008 8:15 pm

W tym tygodniu odbył się test piętrusów w tunelu średnicowym. Pociąg się zmieścił. Według przepisów, odległość pomiędzy wagonem a linią zasilającą musi wynosić co najmniej 20 cm. W tym przypadku dochodzi do 13 cm. Teraz potrzebna jest albo zgoda z ministerstwa, albo przebudowa trakcji.

Dla chętnych źródło: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... unelu.html
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez przewoz » Cz sie 21, 2008 9:11 pm

Z tym zapominaniem o lokomotywach to też nie do końca tak. Chciano na poczatku wyleasingować/zakupić potrzebne lokomotywy od Włochów (myślano o którejś ich starszej serii E4xx). Niestety nic z tego nie wyszło, Włosi sami potrzebowali wtedy na gwałt taboru n 3kVDC. Na zakup było za późno (czas produkcji+przetarg - 2-3 lata), więc zimą zaczęto się rozglądać za lokomotywami na innych zasadach - przetarg na obsługę trakcyjną kilku pociągów. Przetarg doszedł do skutku dopiero teraz, choć od początku było wiadomo, że Cargo przejmie obsługę piętrusów (po prost w PL nie ma poważnego przewoźnika z wolnymi 13-14 lokomotywami na 2 lata...

Co do piętrusów - od 1 września wyjadą na trasę do Radomia (obsługa mniej więcej połowy połączeń) i do Siedlec (2 pary pociągów).
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Odys » Pn wrz 08, 2008 8:56 am

Pasażerowie na wózkach czy matki z dzieckiem muszą poczekać na tzw. wagony sterownicze, które będą dołączone do już jeżdżących piętrusów.

– Będą w nich pomosty dla osób niepełnosprawnych, duże kabiny WC i specjalny przedział dla wózków dziecięcych czy inwalidzkich – mówi Piotr Wakuła z PKP Koleje Mazowieckie. – Ale obecnie też istnieje możliwość podróży na wózku inwalidzkim, ale tylko z przodu wagonu, na pomoście.

Producent piętrowego taboru, firma Bombardier, dostarczy 11 wagonów sterowniczych do końca listopada. Na torach pojawią się dopiero w połowie grudnia.


http://www.kpinfo.pl/news.php?readmore=5413

I teraz rodzi się pytanie czy urząd marszałkowski w ogóle wie co kupuje...
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez przewoz » Pn wrz 08, 2008 2:03 pm

Odys napisał(a):
http://www.kpinfo.pl/news.php?readmore=5413

I teraz rodzi się pytanie czy urząd marszałkowski w ogóle wie co kupuje...


ŻW szukało sensacji i spudłowało własciwie. Wagony sterownicze przecież są przystosowane (specjalne przedziały) do przewozu rowerów i niepełnosprawnych, ale jeszcze nawet nie dojechały (jest jeden). Wszystko zgodnie z umnowami. W czym problem?
Za to problemem ŻW jest rozróżnianie spółek... PKP KM?
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Następna strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron