Maglev Łódź - Warszawa

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Czy Maglev Łódź-Warzsawa to dobry pomysł?

Ankieta wygasła Wt kwi 22, 2008 10:42 pm

Tak
0
Brak głosów
Tak, ale nie stać nas teraz
4
57%
Nie wiem, nie mam zdania
0
Brak głosów
Nie
0
Brak głosów
Nie, takie połącznie nie jest potrzebne
3
43%
 
Liczba głosów : 7

Postprzez zarembus » Pn sty 28, 2008 5:43 pm

Jak wybudują "Y" na max. prędkość 200km/h to i tak będzie dobrze.
Na razie widzę ze ambicje na 350km/h maja. Ciekawe jak to się skończy.
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Postprzez Czarek » Pn sty 28, 2008 7:06 pm

zarembus napisał(a):Jak wybudują "Y" na max. prędkość 200km/h to i tak będzie dobrze.
Na razie widzę ze ambicje na 350km/h maja. Ciekawe jak to się skończy.


Ten Y to dobry pomysł. Przynajmniej niech do Łodzi będzie 250.

A jak się skończy? Jak zawsze... :mur:
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Piwoslaw » Pn sty 28, 2008 8:43 pm

zarembus napisał(a):Jak wybudują "Y" na max. prędkość 200km/h to i tak będzie dobrze.
Na razie widzę ze ambicje na 350km/h maja. Ciekawe jak to się skończy.

Jeśli ambicje choć w części przełożą się na czyny, to Maglev będzie musiał zasuwać więcej niż 300 km/h aby być konkurencyjny. Wg. Wikipedii rekord to 581 km/h, teoretyczna maksymalna to ok.900 km/h. W Szanghaju jeździ z maksem 431 km/h, a średnią 250 km/h.

Czy ktoś wie jak jest z drganiami i hałasem przy trasie Maglevu? Nie mogę nic o tym znaleźć. W tradycyjnej kolei drgania i hałas są spowodowane nierównościami kół i nierównościami nawierzchni szyn, więc Maglev powinien wytwarzać jedynie szum powietrza. Jak to się przekłada na odległość od budynków i obszarów chronionych? Sztandarowy przykład to Szanghai, ale Chiny raczej nie słyną z nadmiernej troski o obywateli.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Pn sty 28, 2008 10:00 pm

Piwoslaw napisał(a):
Czy ktoś wie jak jest z drganiami i hałasem przy trasie Maglevu?


Niestety wiem. Czytałem jakiś miesiąc temu opis podróży Maglevem w Chinach. Podobno trochę szarpie. Polka na stronie www opisywała wycieczkę do Chin. Była rozczarowana...

Co do hałasu - na Discovery mówili tylko o szumie.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Mario_NY » Wt sty 29, 2008 7:57 am

Na YouTube sa przeciez filmy.
Tu sa na przyklad rozne ujecia kamery:
http://pl.youtube.com/watch?v=5TQ90wapv-8
Avatar użytkownika
Mario_NY
Donator
Donator
 
Posty: 86
Dołączył(a): Pn gru 01, 2003 6:21 am
Lokalizacja: Brooklyn

Postprzez Czarek » Wt sty 29, 2008 10:23 am

Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Piwoslaw » Wt sty 29, 2008 2:27 pm

PKP mogłyby kupić wyświetlacze pokazujące aktualną prędkość. Wyszłoby taniej niż w Maglevie, bo wystarczyłyby tylko dwie cyfry ;-)
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Wt sty 29, 2008 3:11 pm

Nie wiem jak Wam ale ja wolę te japońskie - chyba praktyczniejsze zwrotnice. "Tory" mniej zajmują miejsca - zobaczcie na 3 tory. Minus to mniej miejsca w środku - tylko 4 siedzenia zamiast 6 jak w niemieckich.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Piwoslaw » Wt sty 29, 2008 4:30 pm

Dzięki temu, że są węższe, to mają mniejszy opór aerodynamiczny.

A czy linia Maglevu Łódź-Warszawa powinna mieć jeden tor, czy dwa? Tańszy pojedynczy tor mógłby wystarczyć, bo czas przejazdu ok. 20-30 minut w jedną stronę, plus kilka minut na zawrotkę, pozwala by obsługiwał jeden pociąg, odjeżdżający co 90 minut. Dwa pociągi mogłyby odjeżdżać co 45 minut i mijać się w połowie trasy, w Skierniewicach. To też najlepsze miejsce na bazę techniczną (równoodległa od obu końców, cena gruntu nizsza niż w Łodzi czy w Warszawie, no i historia - Skierniewice obsługiwały linię wiedeńską).
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Wt sty 29, 2008 5:51 pm

Jednia nitka mija się z celem. Wyobraź sobie, że spóźniłeś się ze szkoły albo z pracy o 5 minut. Następny pociąg dopiero za 85 minut...

Moim zdaniem Łódź-Warszawa to max 10-15 minut. Przy założeniu, że składy są krótkie. Na początku max 2 człony. Później można dokładać środkowe.

Skierniewice to pomyłka - równie dobrze można zrobić we Włoszczowie. Do tego niech zostanie trasa po remoncie 160-200 km/h.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Piwoslaw » Wt sty 29, 2008 5:57 pm

Czarek napisał(a):Jednia nitka mija się z celem. Wyobraź sobie, że spóźniłeś się ze szkoły albo z pracy o 5 minut. Następny pociąg dopiero za 85 minut...

Ale jeden tor z mijanką w Skierniewicach daje częstotliwość co 40-45 minut, a kosztuje dużo mniej niż podwójny tor.
Czarek napisał(a):Moim zdaniem Łódź-Warszawa to max 10-15 minut.

Łatwiej będzie z Zachodniego dojechać do Łodzi niż do Otwocka, albo nawet W-wy Falenicy (45 minut jazdy, częstotliwość co 30 minut w dni powszednie).
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Wt sty 29, 2008 6:04 pm

Co 30 min jest SKM do Pruszkowa. W piątek zajęcia tak się kończą, że zawsze czekam 25-29 minut. Szczyt to max 10. Poza szczytem max 20. Może średnio co 15.

Wiem, masz rację. Lepiej budować taniej. Tylko to założenie zakłada mijankę. To oznacza albo stację albo idealną synchronizację na rozjeździe - jak na Gubałówce.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez zarembus » Wt sty 29, 2008 6:18 pm

Mijanka odpada z prostej przyczyny. Jak mijanka to i semafory. Poza tym jak się zepsuje pociąg w stronę Łodzi to drugi w stronę Warszawy już nie dojedzie... Jak budować to budować by służyła ona lata. A nie ze potem trzeba będzie dobudowywać coś. Poza tym zanim będzie Maglev u nas to SKM w Warszawie będzie (mam nadzieje) dobrze rozwinięte. A baza Maglev tak jak kolega mówił powinna być w Skierniewicach.
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Postprzez Piwoslaw » Wt sty 29, 2008 10:33 pm

Czarek napisał(a): Tylko to założenie zakłada mijankę. To oznacza albo stację albo idealną synchronizację na rozjeździe - jak na Gubałówce.

Ha!! Zwiążemy oba pociągi długim kablem i na pewno równiutko trafią na mijankę ;)

Ale Zarembus ma rację, że pojedyńczy tor bardzo łatwo zablokuje całą linię. A puszczenie ruchu na jednym torze podczas budowy drugiego nie wchodzi w grę ze względu na bezpieczeństwo.
zarembus napisał(a):Mijanka odpada z prostej przyczyny. Jak mijanka to i semafory.

Semafory muszą być jeśli po tym samym torze będzie kursować więcej niż jeden pociąg. Semafory przede wszystkim muszą być przy stacjach i rozjazdach.
Powinny też być rozjazdy umożliwiające jazdę pod prąd, w razie awarii. W ilu miejscach? Tylko w Skierniewicach, czy lepiej np. co 30 km? W tunelu pod Kanałem La Manche (długość ok. 50km) są dwa takie miejsca
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Wt sty 29, 2008 10:52 pm

Semafory zdecydowanie elektroniczne - przesyłane cyfrowo informacje dla maszynisty. Te świetlne nie będą dla niego widoczne.

Rozjazdy (5):

- Stacje początkowe/końcowe (2),
- Połowa drogi (może być koło Skierniewic przy stacji serwisowej, 1),
- 1/4 drogi (2),

Czyli mamy rozjazdy na 0 km, 32,5 km (130/4), 65 km, 97,5 km i 130 km.

Pociągi:

- Sześć składów po 2 wagony (czołowy i końcowy).
- Założenie: 1 cykl 90 minut, częstotliwość 15 minut.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron