Kamery w pociągach

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Kamery w pociągach

Postprzez Piwoslaw » Wt paź 30, 2007 9:01 am

W nowych pociągach Kolei Mazowieckich (czytaj: starych pociągach po większej modernizacji), a także w SKM-kach, są informacje o monitoringu. W niektórych pociągach rzeczywiście są kamery (np. EW60), czy we wszystkich? A jeśli są, to czy obrazy są nagrywane?

Druga sprawa to kamery na zewnątrz. Przy drzwiach są kamery aby maszynista kogoś nie przytrzasnął. Jednak mimo kamer na każdym przystanku kierownik pociągu wyskakuje na peron i mowi czy można jechać. W KM kierpoć ma własne drzwi w służbówce, ale w SKM-kach musi wychylać się przez zwykłe drzwi, co jest kłopotliwe w godzinach szczytu (tzn. kłopotliwe nie jest wychylenie się lecz powrót ;). Na Śródmieściu jest jeszcze lustro na peronie. W metrze jakoś maszynista sobie radzi bez pomocy drugiej osoby, choć tam na peronach są telewizorki.
Czy obecność kierownika jest niezbędna? Np. wymagana jakimiś przepisami?
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez irekr » Wt paź 30, 2007 11:47 am

W przypadku PKP tak, jest to wymóg wewnętrznych przepisów. W KM (EZT) nie ma czujników zamknięcia drzwi, wobec czego to kierownik określa czy skład jest gotowy do drogi.
Na temat rejestracji powiem tylko tyle, ze KM zakupiły spora ilość rejestratorów obrazu.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez Piwoslaw » Wt paź 30, 2007 4:08 pm

irekr napisał(a):W przypadku PKP tak, jest to wymóg wewnętrznych przepisów.

Tak myślałem, ale to chyba nie dotyczy SKM?

irekr napisał(a):W KM (EZT) nie ma czujników zamknięcia drzwi, wobec czego to kierownik określa czy skład jest gotowy do drogi.

Nawet w zmodernizowanych składach? Wydawało mi się, że w EZT-ach po full-modernie są po obu stronach drzwi czujniki na podczerwień.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zarembus » Wt paź 30, 2007 4:35 pm

W ED74 i ED59 (są to te EZTy po gruntownej modernizacji co do Łodzi jeżdżą) są takowe czujniki. No chyba że się mylę ale nie sadzę.
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Postprzez irekr » Wt paź 30, 2007 4:36 pm

dawno nie jechałem EZT po total modern, więc nie będę wyrokować. Stare wersje nie miały sygnalizacji.
Jeżeli to ma działa tak jak ma działać to otwarcie drzwi powinno spowodować zatrzymanie składu.
Kaczym ekspresem nie jechałem. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez irekr » Wt paź 30, 2007 4:39 pm

Odnośnie rejestracji: jakiś czas temu w biuletynie zamówień publicznych widziałem ogłoszenie o przetargu na systemy monitoringu w pociągach, nie tylko KM.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez zarembus » Wt paź 30, 2007 5:25 pm

irekr napisał(a):Kaczym ekspresem nie jechałem. Ma ktoś jakieś doświadczenia?


chodzi Ci o SKMke?
To wrażenia takie: Lepszy rydz niż nic. Wizualnie dla mnie bomba. Ale jak już ruszy to głośno (szczególnie w tych nowych co przybyły do nas bodajże w lipcu czy sierpniu.
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław


Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron