Nowe stacje kolejowe

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Nowe stacje kolejowe

Postprzez Piwoslaw » Pn maja 14, 2007 7:34 pm

Proponuję nowy temat, gdzie można przedstawiać propozycje lokalizacji nowych przystanków kolejowych, ew. nowych linii kolejowych, w algomeracji warszawskiej. Pomysły nowych stacji pojawiały się już kilkakrotnie przy okazji innych tematów, więc tu jest szansa na bardziej szczegółowe omówienie. Mile widziane są linki do mapek i/lub dokumentów (o ile istnieją), w których omawiane są proponowane stacje.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Piwoslaw » Pn maja 14, 2007 8:20 pm

Zacznę od linii do Pruszkowa:
- Ursus Niedźwiedek, między stacjami Ursus i Piastów, na wysokości pętli autobusowej na Niedźwiadku. Coraz częściej słyszy się o powstaniu tej stacji, m.in. miały tu być tory do zawracania "skróconej" trasy SKM2, pojawiła się w mapce wyborczej HGW. Dobrze byłoby już zacząć przygotowania, najlepsza okazja do budowy będzie gdy trzeba będzie ograniczać ruch na linii z powodu budowy POW.

Na linii radomskiej:
- Aleje Jerozolimskie, obok przystanku WKD,
- Żwirki i Wigury,.

Na linii średnicowej:
- Niemcewicza, między Ochotą i Dworcem Zachodnim.
- Bracka, między Śródmieściem i Powiślem, w połowie tunelu średnicowego.
- Targowa, między Stadionem i Dworcem Wschodnim. Moim zdaniem odległość między Stadionem i Wschodnim jest zbyt mała aby uzasadnić budowę tego przystanku. Choć przyznaję, że obecnie nie ma dogodnego dojścia z pociągu do najważniejszej praskiej ulicy :(

Na linii otwockiej:
- Wiatraczna, między Wschodnim i Olszynką Grochowską.

Na linii do Siedlec:
- Chełmżyńska, między Wschodnim i Rembertowem,
- Wiatraczna-bis, między Wschodnim i Chełmżyńską, na planowanym przedłużeniu ul. Wiatracznej.

Na linii wileńskiej:
- Łodygowa, przed granicą miasta z Ząbkami
- Radzymińska, na skrzyżowaniu linii wileńskiej i obwodowej. Podwójna, dwupoziomowa stacja.
- Elsnerów, między Radzymińską i Łodygową. Nie jestem pewien, czy ta stacja ma uzasadnienie.

Na linii obwodowej (linia łącząca dworce Zachodni i Wschodni przez Gdański):
- Radzymińska, patrz wyżej,
- Rondo Żaba, między Zoo i Radzymińską,
- Powązkowska i/lub Obozowa, między Kołem i Dworcem Gdańskim.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marduk » Wt maja 15, 2007 12:09 am

- Rondo Żaba, między Zoo i Radzymińską,

Ja nie wyobrażam sobie tu stacji... Ale po jakiego grzyba chcecie więcej stacji kolejowych jak i tak koleją jeździ mały odsetek ludności... To pytanie zostawiam bez odpowiedzi...
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Postprzez Kilbian » Wt maja 15, 2007 12:40 am

Pociągi podmiejskie i tak jeżdżą makabrycznie wolno. Dodatkowe stacje jeszcze by tę sytuację pogorszyły. Pomysł przystanku między Zachodnim a Ochotą uważam za nieporozumienie. Podobnie między Śródmieściem a Powiślem; tu problem jest taki, że lokalizacja Powiśla jest po prostu beznadziejna. Gdyby ta stacja była przy rondzie De Gaulle'a to wówczas wszystko byłoby ok. Zgadzam się natomiast odnośnie Ursusa Niedźwiadka - tam stacja by się przydała.

Ja jeżdżę linią do Łowicza/Sochaczewa i tam nie ma potrzeby zwiększenia liczby przystanków. Ewentualnie mógłbym ją zmniejszyć (o Witanów na przykład), ale to też nie byłoby najrozsądniejsze. Jest dobrze tak, jak jest.
Kilbian
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): Śr kwi 11, 2007 1:32 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wengiel » Wt maja 15, 2007 1:34 am

Kilbian napisał(a):Pociągi podmiejskie i tak jeżdżą makabrycznie wolno. Dodatkowe stacje jeszcze by tę sytuację pogorszyły.
Ale to chyba wina raczej stanu torów, niż zagęszczenia stacji. Generalnie, gdyby kolej bardziej wpisać w komunikację miejską (wspólny bilet juz jest, przydałoby się zintegrowanie z autobusami, linie dojazdowe do stacji, odpowiednia częstotliwość pociągów, itp) i oczywiście pociągi jeździłyby szybciej, to stacje co kilometr do półtora byłyby z sensem.
Pomysł przystanku między Zachodnim a Ochotą uważam za nieporozumienie.
Prawda, tam nie ma za bardzo dla kogo stacji robić.
Zgadzam się natomiast odnośnie Ursusa Niedźwiadka - tam stacja by się przydała.
Tutaj dorzuciłbym jeszcze przystanek Solipse, w miejscu rozejścia się torów podmiejskich. Zaraz obok są nowe bloki, planowane przecięcie z projektowaną trasą Nowolazurowa. Dorzuciłbym przystanek Reduta Ordona. W kierunku do Centrum byłoby to łatwe, tor przechodzi koło przystanku WKD-ki. Fakt, w drugą stronę trzeba by zorganizować jakieś dojście do peronu przez teren wagonowni.
- Rondo Żaba, Radzymińska,
Przy obecnej sytuacji bez sensu. Tamtędy jeżdżą pośpieszne i przyśpieszone tylko. Układ torów na Wschodnim powoduje, że nie pojadą stamtąd pociągi na Śródmieście, tylko na Centralny i wątpię aby to się zmieniło.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm


Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron