Pojedziemy pociągami Flirt

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez Czarek » Pt lip 11, 2008 9:46 am

Piwoslaw napisał(a):Niech wiedzą, że pasażerom nie jest obojętne co przyjedzie. ZTM jest w stanie podać, czy dany kurs jest obsługiwany przez pojazd niskopodłogowy.


Oni to chyba wiedzą doskonale, ale myślę, że jest im wszystko jedno. Pasażer to kłopot bo trzeba sprzedać mu bilet, podstawić w miarę sprawny pociąg, przewieźć, posprzątać po niem... I jeszcze taki narzeka na jakość wykonanej usługi. Normalnie nie da się w tych warunkach pracować.
Co do ZTM - naciąłem się kiedyś na stare składy w SKM-ce. Teraz już ich chyba nie ma. Wolę mieć klimatyzację i ciszę.
Pomysł z informowaniem o składach popieram. Dotyczy to całej kolei. Chyba się znowu rozmarzyłem ;)
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Emigrant » Pt lip 11, 2008 10:54 am

Pomysł z informowaniem o składach popieram

I ja jestem za :oczko:
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez przewoz » Cz lip 17, 2008 2:39 pm

Czarek napisał(a):Pisali, że na stałe. Początkowo przez kilka dni jeździły po wszystkich trasach aby pokazać nowe składy. Niestety ja KM nie jeżdżę i nie miałem przyjemności go zobaczyć.


Na razie jeżdża w niektórych obiegach obsługiwanych przez zajezdnię na Olszynce (gdzie stacjonują). Póki co siedzą 3 sztuki Flirtów. Można je spotkać na linii do Radomia (4 pociągi z tego co się doliczyłem), Łowicza (jakaś jedna para lub dwie) Mińska (jedna para) i Pilawy (jedna para). Jeszcze jeździły w kierunku Ciechanowa.
Na razie będą pokazywać się losowo, chodzi o to, żeby ludzie je zauważyli w ogóle.
W przyszłym rozkładzie zawitają już na E20 Siedlce (może od Łukowa?) - Warszawa - Sochaczew. Pewnie urozmaicenie bedzie większe, ale głównie tamte trasy.
Nie licz na to, że w rozkładzie jazdy zaznaczone będzie, który kurs obsługiwany jest przez Flirt. KM nie są nawet w stanie w rozkładzie podać, czy kurs jest obsługiwany przez pojedynczy czy podwójny skład, ani czy dany pociąg jest przystosowany dla niepełnosprawnych.


to nie takie proste. Pociągów z obsługą niepełnosprawnych KM ma zaledwie kilka sztuk. Jeżdża one tam ,gdzie w danej chwili ich potrzeba, bywa, że wylatują z obiegu przez awarie i do końca trasy jeżdżą inne. Gdyby KM miały przynajmniej połowę składów dla niepełnosprawnych, to było by to wykonalne. Przy 7 składach z podnośnikami na prawie 200 i przy pełnym wykorzystaniu nie jest to możliwe po prostu.
Co do liczności jednostek ,tu już jest łatwiej, bo obiegi rozpisuje się i wypełnia się ilość jednostek w składzie. Jednak rozkład swoje, życie swoje. W ubiegłym tygodniu zxostały podpalone 3 jednostki KM i 2 musiały wylecieć, więc już jakieś 2 obiegi jeżdżą niezgodnie z planem... Jakaś jednostka się popsuje - to samo. Wyjeżdża rezerwa, zwykle pojdyńcza, bo czym jeździć nie ma..
Po wprowadzeniu 11-tu składów push-pull i wszystkich 10-ciu Flirtów będzie można większość obiegów obsłużyć podwójnie, a pojedyńcze oznaczyć, zostawiając podwóje składy w rezerwie. Teraz przy 8-składach nawet SKM-Warszawa sobie nie radzi.

Witam,
to mój pierwszy news tutaj, choć czytuję forum od bardzo dawna...
Zapraszam na pozostałe fora komunikacyjne (Wawkom, IC, KM etc..)
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Marduk » Cz lip 17, 2008 5:10 pm

A jak mieszkasz w Warszawie to i nawet tu! Ja widziałem, z daleka.. Ale wyglądają lepiej niż Jelcz i Solaris w jednym:)
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Postprzez Piwoslaw » Pt lip 18, 2008 10:43 am

przewoz napisał(a):Witam,
to mój pierwszy news tutaj, choć czytuję forum od bardzo dawna...
Zapraszam na pozostałe fora komunikacyjne (Wawkom, IC, KM etc..)

Witaj przewoz :)
Kiedyś zaglądałem na Nieoficjalne Forum KM, i nawet chciałem się zarejestrować ale nie powiodło się (nie dostałem maila z potwierdzeniem, nie wiem czemu?). Drugi raz tak samo. Poddałem się, ale czytałem dalej. Potem (kilka miesięcy temu) były jakieś zawirowania i obecnie nie można niczego przeczytać bez logowania się. I w ten sposób stracili wielu czytelników-podglądaczy. A tylu rzeczy się stamtąd dowiedziałem, eh, szkoda. Ale nie chcieli mnie przyjąć, więc nie rozpaczam.

Wysłałem maila do KM w sprawie rozkładu jazdy (nowoczesne składy oraz długość składu), ale zgodnie z przewidywaniami nie odpowiedzieli. Może niech ktoś inny spróbuje, żeby widzieli że jest poparcie. Jak komuś się uda (albo nie), to niech da znać.

przewoz napisał(a):Po wprowadzeniu 11-tu składów push-pull i wszystkich 10-ciu Flirtów będzie można większość obiegów obsłużyć podwójnie, a pojedyńcze oznaczyć, zostawiając podwóje składy w rezerwie.

Nie wszystkie kursy muszą być podwójne. Nawet lepiej, jeśli najwcześniejsze i najpóźniejsze będą pojedyncze: bezpieczniej dla pasażerów, mniej kuszące dla wandali, no i mniejsze zużycie prądu i sprzętu.

Idealnie byłoby, gdyby wszystkie kursy były pojedynczymi składami, ale dwa razy częstsze. Jednak wiem, że to jest niemożliwe, gdyż brakuje maszynistów oraz slotów na linii średnicowej.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez przewoz » Pt lip 18, 2008 1:40 pm

Piwoslaw napisał(a):Kiedyś zaglądałem na Nieoficjalne Forum KM, i nawet chciałem się zarejestrować ale nie powiodło się (nie dostałem maila z potwierdzeniem, nie wiem czemu?). Drugi raz tak samo

Nie wysyłamy z KM forum maili, konta sa przez moderatorów akywowane w ciągu 24 godzin (czasem w okresie urlopowym zdarzyć się mogą poślizgi, ale sam zwykle aktywuję raz dziennie wszytsko co spływa).
Wiec prawdopodobnie jesteś zarejestrowany, nawet podwójnie. Wieczorem zajrzę na listę i poszukam. Śmiało wchodź na forum :)
Przez operację blokowania niezalogowanych na pewno straciliśmy osoby czytające tylko, ale niestety problemy z transferem były dość dotkliwe.

Nie wszystkie kursy muszą być podwójne. Nawet lepiej, jeśli najwcześniejsze i najpóźniejsze będą pojedyncze: bezpieczniej dla pasażerów, mniej kuszące dla wandali, no i mniejsze zużycie prądu i sprzętu.

Idealnie byłoby, gdyby wszystkie kursy były pojedynczymi składami, ale dwa razy częstsze. Jednak wiem, że to jest niemożliwe, gdyż brakuje maszynistów oraz slotów na linii średnicowej.

To oczywiste, ale w szczycie i tuż obok niego niestety cięzko o takie rzeczy. Trzeba nieco kombinować ,żeby wykorzystać wszystkie sloty na średnicy. Więc robi się tak, że łączy się relacje, na przykład Grodzisk - Siedlce. A to oznacza, że musimy wysłać do Siedlec 2xEN57, czyli wcześniej do grodziska też... Potem powrót z Siedlec prawie w nocy, prawie pusto, ale też musi wracać podwójnie. Tylko z ostatnimi składami można kombinować, rozdzielać etc.

Zobaczymy co zrobią z Flirtami.
PS. Wczoraj pisałem o jednej parze na Otwocku, jeżdża dwie pary, drugą widziałem osobiście przed 19 do Otwocka z Grodziska. Ale obiegi mogą się zmieniać. W każdym razie jak dotychczas prawie w każdej godzinie od rana jakiegoś tam na średnicy można złapać.
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Piwoslaw » Pt lip 18, 2008 4:44 pm

To Flirty jeżdżą po linii Otwockiej? Jakoś ich nie spotkałem, nawet "jamnika" EN71-100 dawno nie widziałem. Ale cóż, wszystko jest możliwe, nawet superszybki, supernowoczesny pociąg na torach z ograniczeniem do 30 km/h.

Co do podwójnych/pojedynczych składów, to większość skłądów nocuje w Warszawie (Ochota i Olszynka), z samego rana puste wyruszają w dal, a wieczorem znów przywożą podwarszawskie powietrze do stolicy. Chyba najlepiej by było, gdyby nocowały pod Warszawą, gdzie wieczorem zostawiają ludzi a rano są potrzebne. Grodzisk, Sochaczew, Mińsk, Otwock, Legionowo, Czachówek, Wołomin, itp., ale tam mało miejsca i brak lepszego zaplecza technicznego. No i trudniej upilnować przed wandalami.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez przewoz » Pt lip 18, 2008 5:51 pm

Piwoslaw napisał(a):To Flirty jeżdżą po linii Otwockiej? Jakoś ich nie spotkałem, nawet "jamnika" EN71-100 dawno nie widziałem. Ale cóż, wszystko jest możliwe, nawet superszybki, supernowoczesny pociąg na torach z ograniczeniem do 30 km/h.

Tak, jeżdżą do Otwocka. Raniutko do Pilawy, z Pilawy pociągiem do Płochocina (poc 50430 o 6:33 w Otwocku) i potem, na koniec dnia jadą z Grodziska do Otwocka pociągiem 20549 o 18:51 ze Śródmieścia, powrót o 21:23 (chyba). Tak było do tej pory (obserwacje własne i z forum). Przejazd Flirtem na tych torach jest o wiele przyjemniejszy.
Chyba najlepiej by było, gdyby nocowały pod Warszawą, gdzie wieczorem zostawiają ludzi a rano są potrzebne.

Część składów nocuje. Niektóre w MIńsku, Siedlcach, nie wiem jak na linii otwockiej, ale na pewno w Dęblinie coś czeka na poranek, pewnie w Iłowie, Radomiu na pewno... W Sochaczewie i Tłuszczu jest zajezdnia KMów, więc część połączeń jest z tamtąd realizowana dość łatwo. Ale wszystkiego poza Warszawą się nie przenocuje - duże ryzyko dewastacji etc...
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Emigrant » Pt lip 18, 2008 11:58 pm

przewoz napisał(a):
Piwoslaw napisał(a):Chyba najlepiej by było, gdyby nocowały pod Warszawą, gdzie wieczorem zostawiają ludzi a rano są potrzebne.

Część składów nocuje. Niektóre w MIńsku, Siedlcach, nie wiem jak na linii otwockiej, ale na pewno w Dęblinie coś czeka na poranek, pewnie w Iłowie, Radomiu na pewno... W Sochaczewie i Tłuszczu jest zajezdnia KMów, więc część połączeń jest z tamtąd realizowana dość łatwo. Ale wszystkiego poza Warszawą się nie przenocuje - duże ryzyko dewastacji etc...


No właśnie! Ten problem jest od lat na mazowszu. :drap:
Czy KM nie powinno przygotować większego zaplecza dla stacjonujących pociągów pod Warszawą - proporcjionalnie do potrzeb?
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez przewoz » Śr lip 23, 2008 1:05 pm

Emigrant napisał(a):No właśnie! Ten problem jest od lat na mazowszu. :drap:
Czy KM nie powinno przygotować większego zaplecza dla stacjonujących pociągów pod Warszawą - proporcjionalnie do potrzeb?

Pewnie by się przydało... W Radomiu, Siedlcach etc..
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Piwoslaw » Pt sie 01, 2008 10:11 am

Piwoslaw napisał(a):Wysłałem maila do KM w sprawie rozkładu jazdy (nowoczesne składy oraz długość składu), ale zgodnie z przewidywaniami nie odpowiedzieli. Może niech ktoś inny spróbuje, żeby widzieli że jest poparcie. Jak komuś się uda (albo nie), to niech da znać.

Zwracam honor, dostałem odpowiedź od KM. Niestety, wg nich nie da się obecnie w rozkładzie jazdy zawrzeć informacji o tym jaki pociąg obsłuży jaki kurs. Być może uda się to dopiero po unowocześnieniu parku taborowego i "ustabilizowaniu" się remontów prowadzonych przez "zarządcę infrastruktury torowej Polskie Linie Kolejowe".
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez przewoz » Pt sie 01, 2008 1:19 pm

Piwoslaw napisał(a):
Piwoslaw napisał(a):Wysłałem maila do KM w sprawie rozkładu jazdy (nowoczesne składy oraz długość składu), ale zgodnie z przewidywaniami nie odpowiedzieli. Może niech ktoś inny spróbuje, żeby widzieli że jest poparcie. Jak komuś się uda (albo nie), to niech da znać.

Zwracam honor, dostałem odpowiedź od KM. Niestety, wg nich nie da się obecnie w rozkładzie jazdy zawrzeć informacji o tym jaki pociąg obsłuży jaki kurs. Być może uda się to dopiero po unowocześnieniu parku taborowego i "ustabilizowaniu" się remontów prowadzonych przez "zarządcę infrastruktury torowej Polskie Linie Kolejowe".

Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to w przyszłym rozkładzie mogły by być oznaczone składy kursujące na wagonach piętrowych do Radomia i Skarżyska, bowiem umowa na obsługę tych wagonów jest rozpisana bardzo konkretnie i KM musi z góry wiedzieć które kursy obsłuży tymi składami. Jeżeli Flirty również zostaną zupełnie wydzielone i będą obsługiwać tylko konkretne pociągi, to też będzie można je oznakować. Łącznie t tylko jakiś procent wszystkich kursów będzie, ale zawsze co. To tylko możliwość, ciężko przedwidzieć czy tak w ogóle zrobią. Mało prawdopodobne, choć możliwe.
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Postprzez Odys » Śr sie 06, 2008 12:15 pm

Ja osobiście raczej mniej interesuję się tym jaki jest pociąg a więcej uwagi przywiązuję do optymalizacji połaczenia.
Jakie ma znaczenie czy będzie to Push pull, flirt, Ed-yta, czy poczciwy EN. Ważne żeby kursowały na tyle często by opłacało się nimi jeździć a o to w wypadku KM ciężko.
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Czarek » Śr sie 06, 2008 1:03 pm

Odys napisał(a):Ja osobiście raczej mniej interesuję się tym jaki jest pociąg a więcej uwagi przywiązuję do optymalizacji połaczenia.
Jakie ma znaczenie czy będzie to Push pull, flirt, Ed-yta, czy poczciwy EN. Ważne żeby kursowały na tyle często by opłacało się nimi jeździć a o to w wypadku KM ciężko.


Co racja to racja :) Ważna jest częstotliwość połączeń. Drugą sprawą jest komfort i wygoda. Jeśli w pociągu jest czysto, jest jakaś wentylacja, nie ma dużo hałasu i siedzenia są wygodne, to jest ok. Nie musimy mieć super hiper pociągów. Ważne jest aby dało się w miarę szybko i komfortowo dojechać do celu :)
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Emigrant » Śr sie 06, 2008 5:29 pm

Załóżmy że jest dzień wolny. Wstałę sobie ok godz. 10:00 chcę jechać do Warszawy. Patrze na rozkład i widzę że o 11:30 mam pociąg "Flirt" ...bez zastanowienia wybieram kolej :D . A tak co? pewnie jak zwykle "kibelek" :khem: ...o nie jadę samochodę :no: .
Dla mnie to ma duże znaczenie 8)
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron