Nowe pociągi dla pasażerów PKP Przewozy Regionalne

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez McYack » Cz kwi 20, 2006 1:43 pm

Nie tylko Łódź Warszawa, ale także za póltora roku, to nie ten pociąg :)
w 4 miesiące PESA by nie wybudowała zupełnie nowego pociągu
Avatar użytkownika
McYack
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Cz lip 22, 2004 10:08 am
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez WSW » Cz kwi 20, 2006 9:50 pm

i PR zamowiły ich też 11 sztuk? i mają na moje oko takie same parametry techniczne?
W koncu PR chwala się na swojej stronie, że "To pierwszy od wielu lat tak duży zakup, realizowany przez polską kolej."

Zapomnieliby, ze kupują 2 partie niemalże takich samych składów?
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez McYack » Cz kwi 20, 2006 11:30 pm

Żadne informacje pod tymi linkami się nie dublują
http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=974
http://www.medcom.com.pl/main/ed74.php
Na pierwszej stronie jest napisane że pierwszy pociąg ma zostać oddany 30 kwietnie 2007, czyli za ponad rok.

więc nie wiem skąd ten wniosek:
i PR zamowiły ich też 11 sztuk? i mają na moje oko takie same parametry techniczne?


Za to na stronie PESY jest napisane coś takiego a'propos tych testów:
W najbliższych dniach pojazd odbędzie testy techniczne, a następnie zostanie przekazany Urzędowi Marszałkowskiemu z Łodzi do obsługi przewozów pasażerskich na trasie z Łodzi do Skierniewic. Kolejne 11 jednostek elektrycznych tego typu, o zmienionym wyglądzie, zostanie wyprodukowanych dla spółki PKP Przewozy Regionalne zgodnie z umową podpisaną 16 grudnia 2005 roku.
Avatar użytkownika
McYack
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Cz lip 22, 2004 10:08 am
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez WSW » Pt kwi 21, 2006 12:28 am

jest napisane czarno na białym, że to jeden i ten sam skład, tylko z inną budą. nie wiem skąd wniosek, że to nie ten pociąg.
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez McYack » Pt kwi 21, 2006 9:52 am

Nikt nie uważał że to inny pociąg, wątpliwością było tylko czy to ten sam przetarg
Avatar użytkownika
McYack
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Cz lip 22, 2004 10:08 am
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez WSW » Pt kwi 21, 2006 9:51 pm

to ja chyba czytać nie umiem:
McYack napisał(a): to nie ten pociąg :)
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez Odys » Pt lut 29, 2008 5:39 pm

No dobra właśnie zakończono realizację wspomnianego zlecenia. Wszystkie maszyny zostały dostarczone do PKP PR i są w użytku.
Swoją drogą ich osiągi są imponujące. Przyspieszenie warszawskiego metra, prędkość konstrukcyjna 160 km/h (na testach 175). Wyposażenie też nie budzi zastrzeżeń. Oszczędność energii sięgająca 30% w porównaniu do klasycznego EZT mile widziana, nowoczesny system napędowy oraz uniwersalna budowa "moduowa" umożliwiająca budowę 3-5 wagonowców (zależnie od potrzeb).
Zakładając że ED 74 to zupełnie nowa konstrukcja (nie ma nic wspólnego z "kiblami")
to trzeba powiedzieć że jest ok.
Mam nadzieję że PESA nie spocznie na laurach i zacznie pracę nad zespołami o jeszcze lepszych parametrach (zwłaszcza przyspieszenie).

Jeśli chodzi o mnie to bardzo chętnie zobaczyłbym je w Warszawskim SKM zamiast tych odrestaurowanych "Kibli" (wybaczcie wulgaryzmy :P).
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Poprzednia strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość