SKM będzie dłuższa

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez xxl » Pt gru 16, 2005 10:26 pm

A czy nie miałem racji pisząc że samo powstanie spółki KM bylo całkowicie nieprzemyślane Jak można powołać spółkę ktora ma świadczyć usługi przewozowe i to na tak dużym obszarze nie mając do tej obsługi swojego taboru KM są zdane na łaskę i niełaskę PR co czyni na samym starcie tę spółkę niesamodzielną
Przewidywałem że tak będzie Pisłem już o tym kiedy tylko KM były jeszcze w powijakach Szkoda że tylko mój scenariusz się sprawdza ale znając reali kolejowe wiedziałem że tak będzie Teraz cierpią jedynie pasażerowie
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez MeWa » Pn gru 19, 2005 6:51 pm

gdybyśmy mieli PR-kę, to okazałoby się, że połowa pociągów by nie jeździła, bo by była kłótnia o to, co ma jeździć i do czego dopłacać
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez xxl » Pn gru 19, 2005 8:00 pm

A teraz mamy KM do których są dopłaty i to spore A pasżerowie zostają na peronach bo z powodu tłoku nie mieszczą się do pociągów
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez MeWa » Wt gru 20, 2005 1:13 am

teraz władze województwa mogą kontrolować finanse spółki, która przecież rok zamknęła na plusie. Warszawa nie ma też problemu tak jak inne województwa z negocjacją cen, nie grozi paraliż rozkładowy jak w innych województwach. Zaś dopłaty na pewno są racjonalniej wykorzystywane niż w przypadku PR-ki, którą i tak województwo musiałoby finansować.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Wengiel » N mar 12, 2006 4:41 pm

xxl napisał(a):Jak można powołać spółkę ktora ma świadczyć usługi przewozowe i to na tak dużym obszarze nie mając do tej obsługi swojego taboru KM są zdane na łaskę i niełaskę PR co czyni na samym starcie tę spółkę niesamodzielną
Nie bardzo kumam w takim układzie, jeżeli te pociągi należą do PR-ki, to jak to wygląda z ich malowaniem w barwy KM? KM finansuje malowanie nie należących do niej składów? Bez sensu...
Może jakimś pomysłem byłoby zakupienie jakichś używanych jednostek z zagranicy, tak, jak w przypzdku szynobusów.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez WSW » Pn mar 13, 2006 2:58 pm

To co MSZ najlepiej by się sprawdziło w transporcie dojazdowym to unifikacja systemów opłat za przejazdy. Czyli Warszawskie Karty Miejske obowiązujące w pociągach KM, żółte kasowniki, bilety jednorazowe itp.
A do tego baaardzo dłuuuuga droga. że sobie pozwolę przytoczyć słowa poety: "miną lata i wieki przeminą"... :/
Co prawda już teraz jest możliwość poruszania się na jakimś odcinku na podstawie WKM i jednorazowej dopłaty, ale to akcja prawdopodobnie jednorazowa i za kilka tygodni zmieni się w inną, jak to już miało miejsce, i tak w kółko.

Żeby jeszcze wspomnieć o sci-fi, czyli szybkim (30-45min) transporcie do miast, które będą wchodzić w skład konurbacji warszawskiej: Łodzi i Radomia.
Najlepiej by było, gdyby opłaty zań też wchodziły w ramy wspólnego (dodatkowego?) biletu zakodowanego w WKM.
To wiązałoby się np. z wprowadzeniem kompatybilnego z warszawskim systemu w Łodzi i Radomiu, a także z podziałem strefowym, tak aby na jednym bilecie okresowym można było się poruszać w strefie miejskiej Warszawy, Radomia i Łodzi. Ale poruszanie się między miastami byłoby już objęte wyższą opłatą (2 strefa).
Ech, rozmarzyłem się.

Jak to jest od strony technicznej? Czy w WKM można zakodować więcej niż jeden bilet okresowy? Np. bilet na komunikację miejską + osobny na kolej dojazdową?
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Poprzednia strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron