Ekspresy PKP pomkną 300 km na godzinę

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez siekacz » N lis 12, 2006 4:31 pm

Może TGV? ALSTOM-Konstal takie produkuje(W Polsce!!!).
siekacz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt lis 07, 2006 1:57 am
Lokalizacja: Milicz, 330 km od stolicy

Postprzez AndrzejH » N gru 03, 2006 1:24 am

Zakup nowego taboru do tych linii będzie absolutnie niezbędny, na pewno żaden pociąg znajdujący się obecnie w posiadaniu PKP nie jest wstanie regularnie jeździć z prędkością powyżej 160 km/h. To że gdzieś tam w ramach testu pomknął przez chwilę 200 to nie oznacza, że może tak normalnie, bezpiecznie kursować z pasażerami.
Avatar użytkownika
AndrzejH
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz lis 23, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KRK

Postprzez siekacz » Wt gru 05, 2006 3:10 pm

Taka elektryczna lokomotywa, sama, bez składu pojedzie 280 km/h, ale najlepiej by było to TGV albo Pendolino.
siekacz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt lis 07, 2006 1:57 am
Lokalizacja: Milicz, 330 km od stolicy

hehe

Postprzez Marduk » Pt lut 09, 2007 8:43 pm

Nie w tym życiu.....
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Postprzez irekr » Pn wrz 17, 2007 4:04 pm

A pomyśleć, że mój ś.p. dziadek odcinek Poznań - Warszawa robił PAROWOZEM w 2 godz 30 minut.... ciągnąc skład osobowy 8miu wagonów + poczta z jednym postojem w Kutnie. Było to w 1938mym roku. Lokomotywa na której jeździł w czasie wojny uległa zniszczeniu, natomiast lokomotywa jego kolegi (bardzo podobna i tez z tego szlaku) stoi po dziś dzień w Muzeum Kolejnictwa przy Kolejowej.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez Emigrant » So maja 03, 2008 6:54 am

Tak tak, przed wojną Polska kolej była na równi z najlepszymi. Standardem dla dalekobieżnych było 120km/h. Po wojnie to 100km/h to max, tak gdzieś do końca lat 60-tych.
Teraz teoretychnie po CMK moża jeździć 200km/h, tylko nie ma lokomotyw :khem: Nad czym w tym PKP się zastanawiają !!! Może liczą, że będzie jak za PRL-u - dostaną pierwsze dziesięć sztuk za darmo jak było z wagonikami metra :no:
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Re: Ekspresy PKP pomkną 300 km na godzinę

Postprzez Piwoslaw » Wt lut 16, 2010 1:29 pm

15 lutego 2010 otwarto oferty na Studium Wykonalności dla Kolei Duzych Prędkości. W kwietniu poznamy zwycięzcę. Z Rynku Kolejowego:
Termin realizacji zamówienia wynosi:

* dla pierwszej części (opracowanie studium wykonalności linii dużych prędkości i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową oraz zarekomendowanie i wskazanie wariantu najkorzystniejszego dla środowiska naturalnego) - 13 miesięcy od dnia podpisania umowy,
* dla drugiej części (uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii i połączeń z CMK, uszczegółowienie analiz, opracowanie raportu oddziaływania na środowisko, opracowanie wniosku o uwarunkowaniach środowiskowych, sporządzenie dokumentu obejmującego analizę kosztów i korzyści oraz opracowanie opisów przedmiotów zamówienia dla wyboru wykonawców kolejnych etapów przygotowania do budowy linii dużych prędkości) - 27 miesięcy od dnia podpisania umowy.


Jak dobrze pójdzie (np. z odwołaniami), to pod koniec 2012r. Studium powinno być gotowe. I co dalej? Zbieranie pieniędzy i ogłoszenie przetargu na projekt a potem na wykonawcę, lub za jednym zamachem w systemie "projektuj i buduj". Kiedy możemy spodziewać się rozpoczęcia budowy? 2015? A ile może trwać sama budowa? Biorąc pod uwagę tempo remontowania już istniejących odcinków (np. E-65 Gdynia-Warszawa), gdzie wystarczy zerwać stare tory i podsypkę i dać nowe, gdzie nie ma problemów z wykupem i wywłaszczeniem gruntów, protestami, itd., to budowa może zająć całe dziesięciolecia. Zanim położą ostatni kilometr toru, pierwszy już dawno zardzewieje i zgnije. Ale trzeba być dobrej myśli, może się jednak doczekamy...

Zastanawia mnie jeszcze jedno: Wg wszystkich informacji, jakie widziałem na temat trasy, to jedyne odcinki z najwyższą prędkością to z Kalisza do Wrocławia, Poznania i Warszawy. Czyli od Poznaia czy Wrocławia do niemieckiej granicy nie popędzimy 300 km/h, a jedynie 80-160 km/h. Czy nasza linia "Y" będzie tylko do podróży krajowych, bez szybkiego połączenia z resztą Europy?

Poza tym, czy linia E-30 Wrocław-Katowice-Kraków jest na tyle mało uczęszczana, że nie opłaca się na tym odcinku budować szybkiej kolei (również połączonej z siecią niemiecką, a może i z przyszłą ukraińską)?
"Pociąg do Tłuszcza, przez Mielonkę, Wołowin..."
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ekspresy PKP pomkną 300 km na godzinę

Postprzez irekr » Wt lut 16, 2010 1:48 pm

Skończy się tym, ze PKP zostanie wykupione przez DB i cała inwestycja zakończy się rozbudowa szlaku Berlin - Rzepin - Poznań - Kutno - Warszawa jako oddzielnego torowiska z zasilaniem 15 kV z 16,66 Hz.
Na TGV nie ma co liczyć natomiast ICE jest jak najbardziej realne. Nie miałbym nic przeciw jazdy do Berlina w czasie do 4 godzin, a takie czasy są jak najbardziej realne.
Modernizacja torowiska Warszawa - CMK - Łódź - kalisz i dalej przez Poznań do Berlina i przez Ostrów do Wrocławia i Drezna to pomyłka w myśleniu.
A DB i tak jest zainteresowana głównie dwoma szlakami: Berlin - Warszawa i Berlin - Wrocław - Opole - Katowice - Kraków ale na wydzielonych torowiskach.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Re: Ekspresy PKP pomkną 300 km na godzinę

Postprzez Piwoslaw » Wt lut 16, 2010 10:04 pm

irekr napisał(a):Skończy się tym, ze PKP zostanie wykupione przez DB i cała inwestycja zakończy się rozbudowa szlaku Berlin - Rzepin - Poznań - Kutno - Warszawa jako oddzielnego torowiska z zasilaniem 15 kV z 16,66 Hz.

Myślę, że DB sama by wybudowała torowisko gdyby nie fakt, że musiałaby to zrobić z własnych funduszy, zaś PKP dostanie na to pomoc od polskiego rządu. A właściwie rząd wybudowałby za PKP.
"Pociąg do Tłuszcza, przez Mielonkę, Wołowin..."
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ekspresy PKP pomkną 300 km na godzinę

Postprzez Czarek » Śr lut 17, 2010 9:51 am

Witam,

Myślę, że wszelkie przetargi powinny być budowane w trybie projektuj i buduj. Skróciłoby to czas "projektu" o kilka lat. Uważam, że najważniejsze trasy kolejowe to:

Wrocław/Poznań-Łódź-Warszawa; Trójmiasto-Warszawa-Katowice/Kraków; Wrocław-Katowice-Kraków-Przemyśl.

Wszystkie trasy powinny być połączone z sąsiadami, szczególnie tymi najważniejszymi: Niemcami i Ukrainą. Z pierwszymi w okolicach Słubic i Zgorzelca, z drugimi w okolicach Przemyśla. Nie musi to być w pierwszej fazie 300 km/h, ale przynajmniej 200. Niech 160 zrobią i też będzie dobrze póki co.

Co do remontu Warszawa-Gdynia. Była alternatywa: albo wyłączyć linię z użytkowania na czas remontów i puścić ruch przez Bydgoszcz. Albo też robić, jak teraz po kawałku. Czas przejazdu bez remontu 5h, przez Bydgoszcz 6-7. Przejazd z remontami 6h. Pamiętam ankietę PKP z pytaniem do pasażerów o wariant. Sam chyba głosowałem za Bydgoszczą. Teraz remont będzie szybszy, przynajmniej technologicznie. Po pierwszych etapach są już oszczędności czasowe i można je wykorzystać na spowolnienie ruchu na remontowanych odcinkach. Znaczy się większy priorytet na remont, nie na skrócenie czasu.

Pozdrawiam,
Czarek
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Poprzednia strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron