SKM kolejna porazka... :)

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez xxl » Cz gru 08, 2005 12:59 am

Szkoda że spółka SKM rozwija się tak powoli Gdyby taka spółka mogla realnie zagrozić KM wszystkim pasażerom wyszłoby to na plus Nic nie motywuje firmy do działania jak konkurencja
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez MeWa » Pt gru 09, 2005 1:07 am

Odys napisał(a):MeWa nigdzie nie chodzi mi o to że tak myślały władze Wawy tylko o fakt że tak powinno się podejmować decyzje. Patrzeć też odrobinę poza zyski tematyczne...
cóż sam się przyznałeś do odrobiny socjalizmu, a zaręczam Cię, ze w wolnym ryknu raczej nie ma firm, które kierowałyby się szlachetnymi pobudkami jeśli nie kryłyby się za tym określone korzyści. Firmy kierują się prostym rachunkiem - nie ma miejsca dla zbędnych pracowników.
Oczywiście wszystko powinno się odbywać z poszanowaniem prawa rzecz jasna.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Odys » Pt gru 09, 2005 7:26 pm

MeWa proponuję poczytać o korporacji "Tata".
Pochodzi z Indii i ma odrobinę inne podejście. Zarabia miliony pomimo socjalistycznych rozwiązań które włączyła w kapitalizm. (to jak idzie o rachunki).

Jak powiedziałem wcześniej, Kraj niedy nie działa jak firma. I nigdy nie będzie działał jak firma. Firma nie ma takiej zmiennej jak bezrobotni na utrzymaniu.
Z kapitalistycznego punktu widzenia krajowi opłaca się znacznie bardziej dopłacić np. 10 mln zł do działających zakładów zatrudniających ludzi niż zapłacić 15 mln zł w postaci zasiłków i zapomóg dla rodzin najuboższych.
Jak to jest myślenie socjalistyczne to rzeczywiście socjal ze mnie :P

MeWa Anglicy i Niemcy w 19 wieku zrozumieli że jeśli nie zastosują pewnych rozwiązań socjalnych i nie zaczną dbać o zapewnienie podstawowego utrzymania robotnikom i bezrobotnym to długo nie będą się cieszyć swoim światem bo im bezrobotni wywołają bunty i wytną na pniu. Ruscy postąpili inaczej i mieliśmy przykład... ale cóż rzec... socjalista nie przetłumaczy skrajnemu kapitaliście liberałowi... :)
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez MeWa » Pt gru 09, 2005 7:52 pm

dotowanie firm dużymi kwotami nie jest do końca dozwolone :/ Państwo może działać w inny sposób - tworzyć dogodne warunki dla tworzenia biznesu, firm. I w tym kierunku powinny iść działania - korzystne rozwiązania prawne, oferty zachęcające do przenoszenia fabryk do Polski.

A porównywanie stanu obecnego w Polsce z XIX w. w Anglii to naprawde jest błędem - wówczas rzeczywiście nikt nie troszczył się o pracownika, warunki pracy były skandaliczne, zatrudniano dzieci, prowadzono wręcz niewolniczą eksploatację robotników. Ale poprawa warunków pracy z tamtych lat nastąpiła także w innych rejonach. Nikt tych zdobyczy nie kwestionuje.

ALe mamy też o wiele bliższe przykłady.
Zapominasz też, czemu Wlk. Brytania ma taką pozycję w Europie - M. Tchatcher nie miała skrupółów w zamykaniu kopalń mimo protestów, ograniczyła znaczenie związków zawodowych, skala bezrobocia się zwiększyła, ale wyszło to na dobre gospodarce, co chociażby teraz widać po pozycji funta.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Aufhauser » N wrz 24, 2006 10:38 pm

Mówi się że SKM ma być naziemnym metrem. Wcale tak nie jest, co zresztą widać i zapewne nigdy nie będzie. Pociągi wyglądały na bardzo przyzwoite... do tego roku, kiedy kilka miesięcy po puszczeniu pierwszych składów pojawiły się problemy z klimatyzacją, a na karoserii widać było pordzewiałą blachę. Do Falenicy kolejka zapewne wróci, po zakończeniu remontu tunelu średnicowego. Warto było by się zastanowić nad sensem działania SKM w Warszawie na sieci trakcyjnej sprzed 60 lat;/ Powinno się zmoderniować istniejące torowisko na jak największych odległościach, po których SKM będzie jeździć, aby nie okazało się że pociąg będzie jeździł wolniej od metra w tunelu;/ Zmiany kosmetyczne też są konieczne! Należy wyremontować, a najlepiej wybudować nowe perony, których "syfiastość" jest głównym powodem dla wielu mieszkańców, którzy zamiast ekologicznym pociągiem wolą pojechać autobusem. Inaczej Szybka Kolej Miejska w Warszawie nie będzie miała większego sensu.
Aufhauser
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 11:05 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez xxl » Wt wrz 26, 2006 10:15 pm

SKM w Warszawie ma sens.Wystarczy zobaczyć jak SKM błyskawicznie przyjęłąa się na trasie do Pruszkowa. Praktycznie wszystkie pociągi jeżdzą z zapełnieniem ponad 100%
Oferta SKM jest opłacalna finansowo dla pasażera,pasażer jedzie w lepszych warunkach niż w pociągach KM, bardzo często w pociągach SKM są patrole SM Policji SOK. Pasażerowie czują się tam bezpiecznie.Wszystko to sprawia że coraz więcej pasażerów wybiera SKM [/url]
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez chruscik » Śr wrz 27, 2006 3:53 pm

Aufhauser napisał(a): Do Falenicy kolejka zapewne wróci, po zakończeniu remontu tunelu średnicowego.
Powinno się zmoderniować istniejące torowisko na jak największych odległościach, po których SKM będzie jeździć, aby nie okazało się że pociąg będzie jeździł wolniej od metra w tunelu;/

Ad 1. Mylisz sie... Poki co nie. Wraz z nastaniem nowego rozkladu, tj 10 grudnia zmieni sie jej tylko trasa centralna, tj zamiast DWZ DWC i DWW to DWZ, ochota, srodmiescie,powisle,DWW
Ad 2. Trasa DWW<->Rembertow. Akurat tam torowisko ejst wyremontowane... Teraz dojdzie srednica.
Obrazek
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"

Linie obsluguje
R-11 Kleszczowa
chruscik
Znawca
Znawca
 
Posty: 382
Dołączył(a): So cze 04, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: 100lica - Ochota

Postprzez Aufhauser » So wrz 30, 2006 10:29 pm

Ad 2. Trasa DWW<->Rembertow


Nie znam akurat tego odcinka, ale to pewnie ewenement. Jest jeszcze dużo do zrobienia aby poprawić komfort jazdy SKM'ki w Warszawie.
Aufhauser
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 11:05 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » So wrz 30, 2006 10:31 pm

modernizacja torów tunelu średnicowego (i samego tunelu) i odcinka Ochota - Zachodnia właśnie trwa. Ale modernizacja torów nie leży w gestii SKM i SKM nie ma na to najmniejszego wpływu.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Aufhauser » So wrz 30, 2006 10:33 pm

Dlatego SKM mamy jaką mamy.
Aufhauser
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 11:05 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » So wrz 30, 2006 10:38 pm

na lepsząnie ma szans i jeżeli chodzi o kwestie infrastrukturalne - możliwości :)
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Wengiel » N paź 08, 2006 7:07 pm

Nie jest tak źle. Jak zakonczy się remont średnicowego, to na całej trasie będzie się już nienajgorzej jechać. gdyby chciano przywrócić SKM do Falenicy, pozostałby jeszcze fatalny odcinek Wschodnia- Wawer.
Problemem za to jest to, że SKMki jest po prostu mało. Powinny być dokupione kolejne składy, przywrócona linia do Falenicy, obok istniejącej obecnie Pruszków- Rembertów, zagwarantowana częstotliwość kursowania każdej linii w odstępach 20 minut.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez Aufhauser » N paź 08, 2006 7:18 pm

Warto by było przy takiej częstotliwości pomyśleć o wiaduktach bądz o innych bezkolizyjnych rozwiązaniach przy najbardziej obciążonych przejazdach kolejowych.
Aufhauser
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 11:05 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wengiel » N paź 08, 2006 8:35 pm

Akurat na trasie Rembertów- Pruszków w Warszawie są ledwo 2 przejazdy na całej trasie, więc problemu nie ma. Przy reaktywacji Falenicy już jest trochę gorzej, bo tam są przejazdy przez tory regularnie co kilometr.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez chruscik » Śr paź 11, 2006 8:20 pm

Ad. 1 Dwa nowe składy mogly byc najwczesniej za dwa lata :)
Ad 2. Trasa poki co sie nie zmieni... Nawet Pan PO prezydenta m.st. Warszawy ostanio zapowiedzil wydluzenie SKM ku Wesolej.
Ad 3. Sklady i tak trzeba bedzie kupic, poniewaz SKM ma obslugiwac linie na lotnisko (informacja od czlowieka z wysokiego szczebla zarzadu SKM) oraz nowe planowane linie (plany :) )

pzdr
Obrazek
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"

Linie obsluguje
R-11 Kleszczowa
chruscik
Znawca
Znawca
 
Posty: 382
Dołączył(a): So cze 04, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: 100lica - Ochota

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron