SKM kolejna porazka... :)

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez MeWa » Cz paź 20, 2005 6:26 pm

Wg mnie zmiany zaszły na +, ale nie mam zamiaru się o to znów kłócić, bo i tak Cię nie przekonam.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez xxl » Cz paź 20, 2005 10:43 pm

MeWa zaszły zmianyna plus ale są to jedynie kosmetyczne drobiazgi typu nowe malowanie pociągów nowe mundurki Nie zmieniło się nic w zasadniczych kwestiach które powodują że ludzie przestają korzystać z usług kolei a wybierają tańszego przewoznika który jeżdzi znacznie częsciej i taniej niż pociąg I głównie o to mam pretensje do KM Tworząc nową spółkę można było pomysleć nad nowym rozkładem a przede wszystkim pomysleć nad kwestiami finansowymi Nie zrobiono tu nic Zamiast zachęcać niższą ceną biletów do korzystania z usług KM zostawiono wyżyłowane do maksimum ceny biletów które odstraszają pasażerów skopany rozkład jazdy Klient nie wybierze pociągu KM tylko dlatego że pojedzie nowo malowanym pociągiem lecz poszuka tańszej alternaywy Zamiast malować pociągi trzeba było zdobyć nowych klientów a dopiero potem wprowadzać inne zmiany Pole do manewru było olbrzymie a zajęto się pierdołami typu zmiana koloru pociągu i mundurkua
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez Ryflak » Pt paź 21, 2005 1:53 pm

Tak :niewolno:
A monitoring w przedziałach pasażerskich,
Pociąg Słoneczny (w wakacje)
Pociąg Zimowy (podczas przerwy świątecznej)

To są według mnie same plusy nowej spółki Koleje Mazowieckie.

Więc nie bądź taki ponurak.
Ryflak
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 73
Dołączył(a): Śr sie 17, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: WARSZAWA

Postprzez xxl » Pt paź 21, 2005 2:20 pm

No tak monitoring jest .....w pociągach których ilosc można policzyć na palcach jedej ręki
Co do pociągów typu Słoneczny To potwierdza moją tezę że tylko tańsze bilety przyciągają klienta Pociąg Słoneczny zarobobił przez okres wakacyjny 100 mln złotych
Tylko że z takiego pociągu korzysta się sporadycznie Wyjazd na wczasy itp A co z pociągami którymi mogłoby codziennie dojeżdzać tysiące ludzi do pracy zamiast wybierać autobus czy własny samochód Właśnie cały czas piszę o tym Skoro ludzie wybrali tańszy pociąg na dojazd na wczasy tak samo wybiorą pociąg aby dojechać do pracy Niestety tu nie zmienia się nic Ceny biletów okresowych są wyżyłowane do maksimum co skutecznie zniechęca pasażera Dlaczego wszystkie autobusy podmiejskie pękają w szwach a pociągi na niektórych liniach wożą powietrze To jest warte zastanowienia Ludzie nie pojadą drogim pociągiem tylko dlatego że jest od nowa pomalowany a tylko dlatego że jest tańszy Z nowym malowaniem pociągów mozna było trochę poczekać
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez MeWa » Pt paź 21, 2005 5:31 pm

tylko skąd wziąć pieniądze na niższe ceny biletów - uruchomienie pociągu kosztuje, a przewozy musi finansować samorząd.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Ryflak » Pt paź 21, 2005 7:11 pm

Poza tym pociąg się niemiłosiernie długo wlecze.

Niestety wina nie leży po stronie Kolei Mazowieckich lecz PLK.
Czy byśmy jechali z Legionowa, czy to z Otwocka pociąg jedzie wolno bo stan torowiska nie pozwala osiągać maksymalnych prędkości.

Dlatego ludzie chętniej wybierają Arkę, Translud i innych prywaciarzy, bo liczy się dla nich czas dojazdu do pracy. Potwierdzeniem mojej tezy niech tego będzie to, że SKM wozi jak na razie powietrze. Ludzie nie chcą się przesiąść do zmodernizowanych KaczoKibli 14WE, gdyż prędkość pociągu pozostała taka sama.

A na wymiane torowiska do Falenicy i Otwocka jak na razie się nie zanosi.
Ryflak
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 73
Dołączył(a): Śr sie 17, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: WARSZAWA

Postprzez xxl » So paź 22, 2005 8:42 am

Ależ oczywiscie
Po to ludzie walczą o wprowadzenie wspólnego biletu między kolejami a ZTM aby móc podróżować bez korków
Dziwne bo wprowadzono wspólny bilet od Ursusa do Warszawy tylko po to aby ludzie nie stali w korkach w wiecznie zakorkowanych Al Jerozolimskich
Tego biletu domagają się mieszkańcy Legionowa którzy stoją w wiecznie zakorkowanej Modlińskiej
Ludzie chcą jeżdzić koleją tylko odstraszają ich wysokie ceny biletów Pewnie że większośc wybierze podróż wleczącym się 40 km/h pociągiem niż stojącym w korku autobusem
Co do Arek Transludów to ludzie masowo jadą tym busami bo za 3,5 zł dojadą do Legionowa tj ponad 20 km od Warszawy Ja za 3 zł mogę się przejechać na odcinku 6 km pociągiem KM Róznica jest kolosalna i nie wymaga większego komenarza
Zresztą denerwuje mnie podejscie KM do klienta KM są obecnie najdroższym przewoznikiem Niestety wygórowana cena nie idzie w parze z jakoscią Nikt z KM nie przejmuje się w jakich warunkach podróżują pasażerowie Opisywalem już nabite do granic możliwosci składy w godzinach szczytu składające się z jednej jednostki tak samo nabite w niedziele i święta bo przerwa w kursowaniu dochodzi do 1,5h między dużymi miastami Mazowsza Dodatkowo składy po pseudomodernizacji trzesą bujają są tak samo głośne jak reszta taboru Czy tak postępuje normalna firma dbająca podobno o pasażera????? Smiem wątpić
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez chruscik » So lis 12, 2005 3:15 pm

na kiedy jest planowane dociagniecie SKM-u do otwocka ???
Obrazek
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"

Linie obsluguje
R-11 Kleszczowa
chruscik
Znawca
Znawca
 
Posty: 382
Dołączył(a): So cze 04, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: 100lica - Ochota

Postprzez chruscik » So lis 12, 2005 3:16 pm

na kiedy jest planowane dociagniecie SKM-u do otwocka ???
Obrazek
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"

Linie obsluguje
R-11 Kleszczowa
chruscik
Znawca
Znawca
 
Posty: 382
Dołączył(a): So cze 04, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: 100lica - Ochota

Postprzez Wengiel » Pn lis 14, 2005 5:28 pm

na nigdy...
A tak na poważnie, na razie nie słyszałem o takich planach. Na pewno, potrzeba więcej taboru, w tej chwili 2 jednostki to pozwalają na kursowanie co 1,5 godziny do Falenicy...
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez polsmol » Wt lis 15, 2005 1:01 am

SKM to ogólnie bardzo dobry pomysł, bo dzięki niej tak naprawdę odpadnie cena biletu KM. Pomysł z modernizacją pociągów też mi się podoba. Efekt jest świetny a sam pociąg zapewne znacznie mniej kosztował. Zwłaszcza, że zamiast tego trzeba by coś importować.
Śmiem przypuszczać, że celowo zażądano modernizacji, aby zamówienie dostała polska firma. Dzięki temu wybił się polski produkt, który można rozwinąć tak, że nie będzie to już modernizacja a zupełnie nowa konstrukcja na polskich podzespołach.
polsmol
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn lis 14, 2005 5:08 am
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez chruscik » So lis 19, 2005 1:35 pm

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej wciąż nie mogą wyjechać na prostą. Nie dość, że się nadal psują, to jeszcze nie oszczędzają ich wandale

Choć do stolicy dotarły już trzy pociągi zamówione w nowosądeckiej fabryce Newag, to nadal co jakiś czas na tory musi wyjeżdżać zastępczy pociąg starego typu pożyczony z Gdańska. Klimatyzowane pociągi cierpią chyba na choroby wieku dziecięcego. Wciąż ulegają awariom i na kilkadziesiąt minut zatrzymują cały ruch na torach. Dodatkowo opływowych składów nie oszczędzają chuligani.

Co się z nimi dzieje?

POCIĄG PIERWSZY. Ten chyba ma największego pecha. Na początku października, w dniu debiutu Szybkiej Kolei Miejskiej nie pojawił się na torach, bo zepsuły się drzwi. Udało się je naprawić wieczorem, ale rano następnego dnia znowu pasażerowie nie zobaczyli pociągu na stacji, bo zawiodły hamulce. Potem uwzięli się na niego wandale. Udało im się namalować z boku ogromne bohomazy. - Niewykluczone, że zrobili to podczas postoju pod semaforem. Na szczęście wagony są pokryte specjalną powłoką antygraffitową i malowidła udało się szybko zmyć - mówi Krzysztof Celiński, przewodniczący rady nadzorczej Szybkiej Kolei Miejskiej. Chuligani kilka dni temu zaatakowali po raz drugi. Tym razem wybili kamieniem jedną z szyb. - Najprawdopodobniej stało się to między Warszawą Zachodnią i Ochotą. Tam chyba grasuje hołota, która atakuje pociągi - narzeka Celiński.

POCIĄG DRUGI. W pierwszych dniach października pojawił się w stolicy, ale od razu pojechał do Gdańska na targi kolejowe. Jak tłumaczyli szefowie SKM, producent, czyli nowosądecka firma Newag, wypożyczył go odpłatnie, żeby pochwalić się nim szerszej publiczności. Warszawiaków zaczął więc wozić dopiero po tygodniu.

POCIĄG TRZECI. Kilka dni temu dotarł do stolicy i od razu się popsuł. - W poniedziałek awarii uległo urządzenie, które steruje prądem. Ale to nie była jakaś duża usterka - bagatelizuje Krzysztof Celiński. Problem w tym, że awaria na kilkadziesiąt minut zdezorganizowała ruch na linii otwockiej. - Poślizg miało w sumie pięć pociągów podmiejskich. Ich łączne spóźnienie wyniosło 160 minut - informuje Ryszard Bandosz, rzecznik regionalnego oddziału spółki Polskie Linie Kolejowe. Trzeci skład zepsuł się także następnego dnia. Znowu na tory musiał wyjechać zastępczy pociąg pożyczony z trójmiejskiej SKM.

Za kilka dni do stolicy dojedzie czwarty skład, a na początku grudnia dwa ostatnie. Czy będą także się psuły? Pasażerowie będą mogli się o tym przekonać już 12 grudnia, gdy wchodzi nowy rozkład jazdy. Wtedy pociągi będą kursować z Falenicy do Dworca Zachodniego z bardziej rozsądną częstotliwością - co pół godziny, a nie co półtorej lub co dwie jak teraz.

Gazeta Wyborcza


http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3022222.html?nltxx=1077927&nltdt=2005-11-19-04-05
Obrazek
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"
"Podwojny wiotki, prawie jak murzynski"

Linie obsluguje
R-11 Kleszczowa
chruscik
Znawca
Znawca
 
Posty: 382
Dołączył(a): So cze 04, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: 100lica - Ochota

Postprzez aessar » N lis 20, 2005 8:17 pm

No, wszystko w 'normie'...kolejny prototyp... w dodatku zacofany technicznie.. nie wiem, czy nie byłoby taniej zamówić jakiś sprawdzony pociąg w DB (np.: ADTranz'owskie) ...który byłby kilka razy droższy,ale o ile mniej awaryjny.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez polsmol » Śr lis 23, 2005 5:21 am

Może i byłoby taniej, ale mądrzej jest kupić polski produkt. :oczko:
polsmol
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn lis 14, 2005 5:08 am
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez aessar » Śr lis 23, 2005 6:01 pm

Mądrze jest kupic taki produkt, który jest mniej awaryjny, itd. :mrgreen:

A czy to Polski, Niemiecki, Słowacki, czy też Mexykański - ryba. Takie są zasady wolnego rynku [konkurencja]... ;)*

*PS. żeby nie było: też wolę, żeby kupowano polskie produkty (patrz: solaris), ale nie jakiś buble. Buble muszą upaść.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron