EKD/WKD

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Wasza ulubiona jednostka

EN80 (English Electric Company Ltd Car Works)
3
20%
EN94 (Państwowa Fabryka Wagonów "Pafawag")
1
7%
EN95 (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding)
11
73%
 
Liczba głosów : 15

Postprzez Czarek » Śr lis 19, 2008 9:27 pm

To może zrobić dodatkowy peron na Śródmieściu dla WKD?
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Emigrant » Cz lis 20, 2008 8:01 pm

A może by tak wrócić do starej trasy (mniej więcej oczywiście) i poprowadzić równolegle od południa jako alternatywną nitkę
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez Piwoslaw » So lis 22, 2008 10:01 pm

Nowa (obecna) trasa ma nad starą taką przewagę, że WKD-ka jedzie wydzielonym korytarzem kolejowym, zamiast stać w korkach na Szczęśliwickiej jak zwykły tramwaj. Poza tym dzisiaj (w przyszłości to się może odwrócić) bardziej atrakcyjny jest ciąg przystanków Al. Jerozolimskie-Reduta-Zachodnia-Ochota niż kilka przystanków na Szczęśliwickiej.
Z innych różnic między nową i starą trasą:
- Stara kończyła się pod Rotundą, dziś byłoby trudne do zrealizowania, szczególnie końcowy odcinek nad tunelem metra.
- Kiedyś było odgałęzienie do Włoch, wzdłuż Popularnej, z pętlą przy stacji PKP. Dziś na to nie ma szans: wykonanie trudne technicznie i drogie, opłacalność nikła.

Podoba mi się pomysł z dodatkowym peronem na Śródmieściu PKP dla WKD-ki. Za kilka(naście lub dziesiąt) lat dworzec Centralny zostanie zburzony i zbudowany od nowa, wtedy też można przedłużyć tory WKD do Śródmieścia PKP. Trzeba by wtedy zamknąć całą średnicę na 1-2 rok.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sindbad » So lis 22, 2008 11:11 pm

:khem: O ile pamiętam to na Nowogrodzkiej :khem:
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
Avatar użytkownika
sindbad
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 66
Dołączył(a): So mar 05, 2005 5:51 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez irekr » Pn lis 24, 2008 9:07 am

Stary koniec WKD był na Nowogrodzkiej pomiędzy Poznańską a Marszałkowską. Kasy i poczekalnia znajdowały się w suterenie kamienicy narożnej Nowogrodzka - Poznańska od strony Cepelii. Wejście było z narożnych drzwi, obecnie znajduje się tam chyba jakiś sklep.
Na dzień dzisiejszy także nie widzę szans na odbudowę WKD na tej trasie. natomiast przedłużenie do śródmieścia byłoby możliwe po zburzeniu Dworca Centralnego i zbudowaniu nowego dworca w rejonie obecnego Dworca Śródmieście.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez Czarek » Pn lis 24, 2008 12:00 pm

Podobno mają być tory tramwajowe do Zachodniego. Może by tak połączyć WKD z systemem tramwajów? Rozstaw szyn chyba taki sam, napięcie identyczne.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez irekr » Pn lis 24, 2008 8:26 pm

....panowie, bez jaj.....

Napięcie jest podobne: 600V, inna jest skrajnia, inny jest profil koła. W przypadku "wpuszczenia" taboru tramwajowego w tory WKD trzeba by przebudowywać perony. Jest to nie do pogodzenia.
Poza tym to tramwaje miałyby jeździć po torach WKD czy WKD po torach tramwajowych?
Przedłużenie WKD do Powiśla to miało by sens. Nadmierne wydłużanie trasy pogarsza jednak punktualność.
Poza tym podstawowy problem to tabor. Idealnie, gdyby był to tabor S-bahnu berlińskiego.
Ostatnio edytowano Śr lis 26, 2008 6:02 pm przez irekr, łącznie edytowano 1 raz
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez Emigrant » Pn lis 24, 2008 8:46 pm

Czarek napisał(a):Podobno mają być tory tramwajowe do Zachodniego. Może by tak połączyć WKD z systemem tramwajów? Rozstaw szyn chyba taki sam, napięcie identyczne.

...i wkdką do ronda Wiatraczna. Jest rozwiązanie? Jest. Chociaż by na czas wspomnianej przebudowy Centralnego
Oczywiście nie jest to proste i wymaga sporych zmian, ale nie niewykonalne.
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez RobertD » Śr lis 26, 2008 2:18 pm

Gdzieś czytałem, że istniał poważny pomysł puszczenia WKD pod placem Zawiszy i wczepienia w sieć linii tramwajowych. Prawdopodobnie jednak, żeby dodać często kursujące WKD (np. co 3 min.), należałoby wykasować parę linii tramwajowych, żeby to wszystko się mieściło, bo już dziś w szczycie tramwaje same się korkują w Al. Jerozolimskich. Myślę, że można spokojnie posłać np. 8-kę przez pl. Narutowicza np. na Mokotów (sam jestem z Bemowa). Pod metro podjeżdża 26, pod Centralny 10. 8-ka ma dużo zakrętów i prędkość średnią na całej trasie chyba mniej niż 15kmh. WKD może jeździć jak metro co 3 minuty, pod warunkiem drugiej linii WKD, która byłaby tylko na potrzeby Warszawy i dojeżdżała np. do Salomei. Ponieważ dziś WKD z centrum jedzie do granic Warszawy 13 minut, to spokojnie jest to do zrobienia i nie wymaga wielkiego taboru. Zaleta - nie trzeba przebijać się tunelem przez ścisłe Centrum. A tory WKD od Niemcewicza do Centralnego dać na np. SKM z Okęcia. Wtedy podjeżdżałoby się z Okęcia bezpośrednio do Intercity. Albo zostawić WKD z Grodziska tak jak jest, a Warszawskie puścić górą.
RobertD
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Śr wrz 17, 2008 2:31 pm

Postprzez irekr » N lis 30, 2008 3:44 pm

Marnie to widzę.
1. Skrajnia taboru wyklucza wpuszczenie taboru WKD w torowisko tramwajowe: po prostu WKD jest za szerokie w stosunku do szerokości tramwaju. Dwa składy WKD nie minęły by się na tym samym odcinku. Kształt koła także uniemożliwia poruszanie się po tramwajowym torowisku.
2. Wpuszczenie tramwaju w torowisko WKD także jest mało prawdopodobne z uwagi na perony wyspowe na stacjach Warszawa Zachodnia i Aleje Jerozolimskie. Trzeba albo zastosować tabor dwustronny albo przebudować perony. Gdzieś trzeba będzie zbudować albo pętlę albo trójkąt do zawracania.
3. Generalnie eksploatacja dwóch różnych rodzaju taboru o odmiennych parametrach trakcyjnych na tych samych torowiskach jest wbrew zasadom logiki. Dużo tańszym i lepszym rozwiązaniem będzie odbudowa i przebudowa przejść dla pieszych pomiędzy przystankami tramwajowymi przy Pl.Zawiszy a peronem WKD niż zabawa w przebudowę torowiska i peronów WKD czy TW.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez RobertD » Pn gru 01, 2008 9:14 am

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Czyli raczej te plany były dziełem amatora. Można by było jeszcze pomyśleć o hybrydzie WKD/TW z lewej strony do wysokich peronów i skrajni WKD, z prawej do tramwajów. Wtedy trzeba by było przebudować stacje Raków i Salomea na wysokie perony po środku. Czyli pewnie można, ale to plus kombinowanie z wyrzucaniem linii tramwajowych z Al.Jerozolimskich, to pewnie chybiony pomysł. Też jestem zwolennikiem przesiadek zamiast dawania pasażerom wygody na siłę. Lepiej zrobić wygodną przesiadkę.
RobertD
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Śr wrz 17, 2008 2:31 pm

Re: EKD/WKD

Postprzez danek89 » Cz kwi 23, 2009 12:39 am

Czy nie lepiej byłoby zrobić odgałęzienie na wysokości przystanku Salomea i poprowadzić tory wzdłuż planowanej trasy Salomea-Wolica? Wtedy byłby bezpośredni dojazd do Janek z centrum Warszawy z pominięciem wiecznie zatłoczonej Al. Krakowskiej.

Chyba właśnie o to chodzi by odgałęzienie do Janek znajdowało się na środku linii czyli w Komorowie. Po co ktoś ma jechać dookoła.
Co do drążenia tunelu WKD-ki do Śródmieścia uważam to za bezsens. Taką kasę lepiej przeznaczyć na budowę metra. Wprowadzenie na tory KM też mija się z celem. WKD-ka ma inne napięcie(tramwajowe), nie znam rozstawu szyn ale pewnie też jest inne.
danek89
Obserwator
Obserwator
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr kwi 22, 2009 11:55 pm

Re: EKD/WKD

Postprzez irekr » Cz kwi 23, 2009 8:01 am

Rozstaw szyn jest taki sam. Inny jest natomiast profil obręczy kół. Niewielka różnica, ale istotna z trakcyjnego pukntu widzenia dla tego typu taboru. Odprowadzenie odnogi z Komorowa czy nawet Michałowic bedzie praktycznie nierealne z uwagi na sprawy własnościowe gruntów.
Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie by jako inwestycja towarzysząca budowie wlotu do Warszawy trasy S-7 (i wyprowadzenia ruchu tranzytowego z Raszyna) nie przedłuzyć do Janek torowiska tramwajowego z Okecia. Mozliwości tej linii sa nie wykorzystane. Tramwaj z Placu Narutowicza do Okęcia jedzie od 15 do 18 minut, przy odpowiedniej przebudowie sygnalizacji na skrzyżowniach i zmianach przystankowych można ten czas zmniejszyc do około 11 do 14 minut. Przy odpowiedniej konfiguracji linii Okecie - Janki oraz zastosowaniu odpowiedniego taboru - odcinek Okecie - Janki powinien zostac pokonany w czasie ponizej 10 minut.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Re: EKD/WKD

Postprzez Odys » Śr lip 08, 2009 12:46 pm

Panowie o czym my tu mówicie?

01. WKD-ka należy do Samorządu Mazowsza a nie do miasta co wyklucza jej jakiekolwiek podłaczanie do tramwajów.
02. Ma zupełnie inne parametry techniczne niż tramwaj, więc takie rozwiązanie byłoby conajmniej nie opłacalne zważywszy na koszt przebudowy torowisk i ujednolicenia taobru. Na to nie pójdzie ani miasto ani UM.

Chyba jedyną możliwością która wchodzi w grę jest kopanie tunelu dalej w stronę Wisły.
Temat zdaje się zakończony...
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Re: EKD/WKD

Postprzez Czarek » Śr lip 08, 2009 2:42 pm

1. I co z tego?

2. Z tego co wiem, WKD ma kupić nowy tabor - problem znika. Linia i tak ma być modernizowana.

Problem nadal nierozwiązany a może być inaczej.

Pozdrawiam,

Czarek.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron