EKD/WKD

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Wasza ulubiona jednostka

EN80 (English Electric Company Ltd Car Works)
3
20%
EN94 (Państwowa Fabryka Wagonów "Pafawag")
1
7%
EN95 (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding)
11
73%
 
Liczba głosów : 15

Re: EKD/WKD

Postprzez Odys » Cz lip 09, 2009 2:15 pm

1. I co z tego?


A to z tego że miasto nie ma nic do powiedzenia w kwestii tego jak ma rozwijać się WKD, o tym decyduje Samorząd Mazowsza, krótko...

2. Z tego co wiem, WKD ma kupić nowy tabor - problem znika. Linia i tak ma być modernizowana.


Tyle że:
* Tabor będzie dostarczany partiami, a nie Ad Hoc więc po torach starocie będą - przynajmniej jakiś czas - jeździły równolegle ze składami nowym co oznacza że torowiska nawet po remoncie będą musiały odpowiadać parametrom obecnie używanych składów.
* WKD jest w posiadaniu prototypu PESY, którego wyrzucenie byłoby marnowaniem kilkunastu milionów PLN na co WKD sobie pozwolić nie może czyli tym bardziej nie zrezygnuje z obecnych parametrów WKD-ki. Co więcej wspomniana PESA najprawdopodobniej wygra przetarg na nowe WKD-ki więc całkiem prawdopodobne że EN95 zastąpi wysłużone 94ki.
* Z drugiej strony TW nie będą przekształcać własnych torowisk w coś po czym przejedzie WKD-ka - nie dość że kosztowne, to jeszcze z punktu widzenia TW zupełnie nie opłacalne bo i tak nie będą mieć taboru który by po tym przejechał ani zajezdni któa by to obsłuzyła technicznie...
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Re: EKD/WKD

Postprzez Czarek » Cz lip 09, 2009 4:00 pm

Można się tak dogadać z dostawcą aby cały tabor był dostarczony w jednym terminie. Ewentualnie może poczekać te kilka miesięcy.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Re: EKD/WKD

Postprzez Odys » Cz lip 09, 2009 6:37 pm

Można się tak dogadać z dostawcą aby cały tabor był dostarczony w jednym terminie. Ewentualnie może poczekać te kilka miesięcy.


Wątpię żeby jakikolwiek dostawca tak się umawiał bo to naciąganie go na koszta składowania, co najwyżej może wysyłać je WKD i niech oni się martwią co z tym robić. Fabryka taboru to fabryka taboru a nie lokomotywownia.

Drugą sprawą jest fakt że mija się to z celem ponieważ nikt rozsądny w WKD nie odstawi kupionego 4 lata temu EN95 więc po co tworzyć takie umowy skoro nowe składy oraz sieć trakcyjna i tak muszą być kompatybilne z tym wagonem?
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Re: EKD/WKD

Postprzez Mariusz999 » So sie 08, 2009 12:17 pm

A najśmieszniejsze z tego wszystkiego jest to że WKD miała iść do Mszczonowa. Pobudowano w niektórych miejscach nasypy, most nad rzeką i cisza. Było to dawno temu ale jest to takie samo marnotrawstwo jak odnoga CMK za Jaktorowem.
Do dnia dzisiejszego przez Radziejowice Parcel (a dokładnie wieś Zboiska) idzie spory kawał nasypu a w lesie stoi takie zapomniane coś:

http://www.inneklocki.pl/inne/most.jpg
http://www.inneklocki.pl/inne/most1.jpg

Góra nasypu jest obecnie makabrycznie zarośnięta:

http://www.inneklocki.pl/inne/krzaki.jpg

I jeszcze nakręciłem krótki filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=nsCLiA2VAi4

No i co? Dało się kiedyś wybudować? Dało się, a teraz kilku km torów do Janek czy Nadarzyna puścić nie mogą.
Mariusz999
Obserwator
Obserwator
 
Posty: 2
Dołączył(a): So sie 08, 2009 11:39 am

Re: EKD/WKD

Postprzez Czarek » Wt sie 11, 2009 6:30 pm

A moim zdaniem powinni połączyć system WKD z systemem tramwajów w Warszawie. Mają zbudować do Zachodniego tory i połączenie by było.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Re: EKD/WKD

Postprzez Marduk » Śr sie 12, 2009 10:29 pm

Jakby nie patrzeć, jest połączony.. Tyle że musisz przemieszczać się z WKD do tramwaju o własnych siłach.
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Re: EKD/WKD

Postprzez Wengiel » Pt wrz 04, 2009 12:21 pm

Najbardziej eleganckim rozwiązaniem byłoby oczywiście wydłużenie linii WKD do ronda Dmowskiego. Widziałbym to jako podziemną stację końcową z bezpośrednim wyjściem na przejścia podziemne pod rondem. Niestety, szanse na taką inwestycję są znikome: po pierwsze, koszt porównywalny z budową metra, po drugie, taka budowa oznaczałaby zamknięcie Al. Jerozolimskich, a tego sobie chyba nikt nie wyobraża (tory i stacja musiałyby być bezpośrednio pod ulicą).

Bardziej realne wydaje się połączenie WKD z siecią tramwajów. Oczywiście nie ma mowy o przekształcaniu linii WKD pod kątem składów tramwajowych, czy sieci metra pod składy WKD. Widziałbym to jako Tramwaj Dwusystemowy, czyli składy dostosowane do obu sieci i łącznik od tramwajów z pl. Zawiszy do WKD na Zachodnim.
Za przemawia:
1. Ten sam rozstaw toru
2. To samo napięcie zasilania
3. Niskie perony na WKD i tramwajach.
Co do różnic:
1. Różna skrajnia, więc musiałyby to być składy o skrajni tramwajowej przystosowane do ostrych łuków.
2. Brak pętli na WKD- żaden problem, po prostu tramwaje dwukierunkowe.
3. Różny profil szyn. To już poważniejszy problem, ale Niemcy z powodzeniem kilka takich systemów mają. Podobno to jest rozwiązywane przez profil kół pośredni między kolejowym i tramwajowym i takie rozwiązanie się sprawdza.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Poprzednia strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron