Nowe-stare wagony metra - czyli wrażenia

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Nowe-stare wagony metra - czyli wrażenia

Postprzez peterpz » Śr sty 14, 2009 11:08 pm

No, Panowie już prawie tydzień możemy jeździć nowymi wagonami serii 84 (czy jakoś tak), które w końcu weszły do eksploatacji. Jakie wrażenia?

Moje początkowo były bardzo pozytywne, mimo, że niecierpię tych ruskich wagonów (może dlatego, że byłem wtedy chory :D ). Wnętrze wygląda ogólnie dużo ładniej, jest bardzo estetyczne i w miarę przyjemne. Ale po paru przejażdżkach zacząłem przyglądać się im dokładnie. Strasznie w oczy rzucają się kiepsko spasowane elementy w środku. Wszystkie uchwyty są montowane poprzez taką blaszkę na 4 śrubkach, które widać że były dość nieudolnie przykręcane ręcznie, bo mają ślady na krzyżaku. To i tak pikuś. Dziś zauważyłem element, który ma metalową ramkę i w jednym miejscu ona przeszkadzała. No to wycięli to pewnie szlifierką kontową i teraz wygląda super. Najlepiej wygląda maźnięcie pędzlem w tym miejscu farbą w "podobnym" kolorze... Alstomy przynajmniej ktoś zaprojektował, a tutaj chyba projekt powstawał w głowach robotniczych w miarę składania wagonu... Mamy 2009 rok, czy 1950?

Kiedyś zachwalaliście system wymuszonej wentylacji ale tutaj już i to na dachu zaspawali...
Adorator pociągów Alstom :)
peterpz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): Wt kwi 08, 2008 6:19 pm

Postprzez irekr » Pn sty 19, 2009 8:50 am

Faktycznie, straszna klamotówa ten tabor.

Mechanizm napędowy jest poprawiony i to czuć.
Wykończenie dość kiepskawe, widać wiele nierdoróbek i niedopasowań.
Uważam że wentylacja ma za małą wydajność i latem będzie tam duszno jak diabli...
Sprawiają wrażenie bardzo zimnego wnętrza.. Stare składy są "cieplejsze"....
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez Emigrant » Śr sty 21, 2009 12:12 am

Co na to zwolennicy tych składów? Czy warto taki tabor zamawiać?
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez adam15159 » Cz sty 22, 2009 2:51 pm

peterpz napisał(a):serii 84


'81 :D
WYPRZEDAŻ NA ALLEGRO!

Podręczniki za 5 zł!
Naklejki autobusowe!

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=7196929
Avatar użytkownika
adam15159
Znawca
Znawca
 
Posty: 110
Dołączył(a): N lip 29, 2007 6:37 pm
Lokalizacja: Stolica

Postprzez peterpz » Cz sty 22, 2009 4:03 pm

irekr napisał(a):Mechanizm napędowy jest poprawiony i to czuć.

Hmm... Też to oczywiście zauważyłem ale wg mojego mniemania to jest bardziej kwestia nowości napędu. Narzekać możemy na jego zaawansowanie techniczne ale jednak co nowe to nowe, nie ma takich luzów i efekty dźwiękowe są lepsze :) Zobaczymy za 15 lat jak będą chodzić...
Adorator pociągów Alstom :)
peterpz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): Wt kwi 08, 2008 6:19 pm

Postprzez Emigrant » Cz sty 22, 2009 11:53 pm

Już pisałem, że zamawianie tych składów to pomyłka. Niska cena odbije się na eksploatacji tymbardziej że taki tabor ma służyć wiele lat ...wiele!
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez irekr » Pt sty 23, 2009 11:06 am

Najciekawsze jest to, ze Rosjanie produkują także dużo nowocześniejszy tabor. Ciekaw jestem ile kosztuje.
Przypuszczam że cena jest podobna do czegoś klasy H01.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez przewoz » Cz sty 29, 2009 2:52 pm

peterpz napisał(a):
irekr napisał(a):Mechanizm napędowy jest poprawiony i to czuć.

Hmm... Też to oczywiście zauważyłem ale wg mojego mniemania to jest bardziej kwestia nowości napędu.


Napęd oczywiśnie nienowoczesny (przy silnikach DC wskazany czoper), ale za to jaki prosty w naprawie... Nie podchodzisz do niego z komputerem, tylko z kluczami i młotkiem. Proste. Pewnie obsługa przynajmniej go czuje.
przewoz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 2:25 pm

Re: Nowe-stare wagony metra - czyli wrażenia

Postprzez Piwoslaw » Wt mar 31, 2009 7:43 am

Wczoraj pierwszy raz trafiłem na nowy skład. Pierwsze wrażenie: jaśniej w środku. Nic dziwnego, poza tapicerką wszystko jest białe lub popielate, no i jeszcze czyste. Oświetlenie też chyba inne. Drugie wrażenie: nieco ciszej. Podobno jest nowy napęd, ale to chyba tylko odnowiony stary. Zarówno podwzględem głośności, jak i przyspieszenia, to są lepsze od staruszków, ale troszkę brakuje do Alstomów. Na więcej spostrzeżeń nie miałem czasu, bo już wysiadałem. Ogólna ocena: lepsze od starych wagonów. Może te najstarsze można będzie kiedyś sukcesywnie upgrade'ować do takiego stanu?
PS. W wagonie jeszcze nie przestawili zegara. Pokazywał godzinę za wcześnie. Przypuszczam, że nastawienie zegara w nowoczesnym pociągu jest równie skomplikowane jak w nowoczesnym aucie ;)
PPS. Jechałem z Umą Thurman, słowo daję!!! Chyba odebrała dziecko z przedszkola.
"Pociąg do Tłuszcza, przez Mielonkę, Wołowin..."
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe-stare wagony metra - czyli wrażenia

Postprzez zarembus » Wt mar 31, 2009 4:13 pm

Piwoslaw napisał(a):PPS. Jechałem z Umą Thurman, słowo daję!!! Chyba odebrała dziecko z przedszkola.

a kto to jest?
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Re: Nowe-stare wagony metra - czyli wrażenia

Postprzez Piwoslaw » Wt mar 31, 2009 8:21 pm

zarembus napisał(a):
Piwoslaw napisał(a):PPS. Jechałem z Umą Thurman, słowo daję!!! Chyba odebrała dziecko z przedszkola.

a kto to jest?

Muza Quentina Tarantino. Myśl tak: "Pulp Fiction", "Kill Bill", "Rewolwer i Melonik", "Batman i Robin", "Gattaca" (powiedz kiedy mam przestać)...
Jak się zapytasz
a kto to Quentin Tarantino?
to zacznę podejrzewać że jesteś jeszcze bardziej niż ja oderwany od rzeczywistości ;)
"Pociąg do Tłuszcza, przez Mielonkę, Wołowin..."
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe-stare wagony metra - czyli wrażenia

Postprzez zarembus » Wt mar 31, 2009 11:06 pm

Tarantino wiem. Do klasy o profilu filmowym sie kiedyś chodziło to się pamieta.
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Re: Nowe-stare wagony metra - czyli wrażenia

Postprzez peterpz » Cz kwi 02, 2009 9:39 pm

Piwoslaw napisał(a):Podobno jest nowy napęd, ale to chyba tylko odnowiony stary.

Jeśli się opierasz na moim poście to chyba się nie zrozumieliśmy. Mówiąc o "nowości" napędu miałem na myśli, że jest to taki sam, zaprojektowany przez Mieszko I napęd, tylko że zbudowany z nowych komponentów. Wiadomo, że co nowe to na początku będzie lepiej chodziło. Sprężarki do drzwi pozostały (też chodzą ciszej ale nie bójcie się, za parę lat będą tak trzęsły jak w tych starych wagonach), chyba nie upgradowali nic oprócz założenia plastiku na front. Z każdą jazdą coraz gorzej myślę o tych wagonach. Nie ma to jak porządny Alstom.
peterpz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): Wt kwi 08, 2008 6:19 pm

Re: Nowe-stare wagony metra - czyli wrażenia

Postprzez irekr » Pn kwi 20, 2009 8:07 am

Zrobiło się trochę cieplej i widać że z nowostarymi wagonami zaczynają się problemy.
Po pierwsze, zgodnie z tym co pisałem wcześniej, wagony maja za mały przepływ wentylacji (wymianę gazową) i nie da się nimi jeździć bez otwartych okienek. Otwarte okienka to drastyczny wzrost hałasu.
Parę dni temu miałem okazje jechać jednym składem z najnowszych dostaw, który miał najwyraźniej problemy z działaniem układów sterowania napędem, a dokładniej hamowania. Maszynista, by wyhamować skład permanentnie stosował hamulec pneumatyczny, stosowany normalnie do hamowania końcowego na peronie, a podczas wjazdu czuć było zapach przegrzanych urządzeń elektrycznych.
Podobnie w niektórych składach czuć jak maszyniści nie wykorzystują mocy napędu, najwyraźniej w obawie przed przegrzaniem.
Pozostawiam bez uwag działanie nagłośnienia. Najwyraźniej ktoś coś zaoszczędził.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Re: Nowe-stare wagony metra - czyli wrażenia

Postprzez Andrzej » Pn kwi 20, 2009 6:16 pm

irekr napisał(a):Po pierwsze, zgodnie z tym co pisałem wcześniej, wagony maja za mały przepływ wentylacji (wymianę gazową) i nie da się nimi jeździć bez otwartych okienek.


Dokładnie tak. W tych składach jest okropnie duszno - gdzie jest ta cała "nowa klimatyzacja mechaniczna", którą tak chwalił się zarząd Metra?? Nie dość tego, nowe składy jeżdżą już dobre 3 miesiące, a w środku dalej śmierdzi... nie wiem co to jest, ale wali jakby to była ta biała farba niewywietrzona, którą są pomalowane wnętrza wagonów. U ruskich raczej mało kto wie co to ekologia, a my to wdychamy... Dzięki :???:
Andrzej
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Śr mar 21, 2007 9:08 pm

Następna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron