hamowanie

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

hamowanie

Postprzez MeWa » Wt sie 19, 2003 8:05 pm

ktoś mnie zapytał:
Wiem, że pociągi mają na sprężone powietrze. Tramwaje mają hamownie silnikiem, o wał i magnetyczne (nie ma to jak te elektromagnesy na wózku między kołami ). Jak natomiast hamuje metro? No i pociągi gdy się pociągnie hamulec bezpieczeństwa?

Czy ktos jest w stanie udzielić odp. na temat systemu hamowania stosowanym u nas w metrze?? Jak działa??
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Piotr » Wt kwi 20, 2004 4:08 pm

Podsunąłes mi pomysł, żeby zamieścić na stronie artykuł o systemie ograniczania prędkości w metrze :oczko:
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez szef » Wt kwi 27, 2004 11:34 am

Z tego co wiem to do pewnej prędkości hamują elektrodynamicznie silnikami następnie dohamowywuja pneumatychnie, a alstomach hamulce tarczowe na osi a w serii 81 jak w pociągach hamulce trą o koła
szef
 

Postprzez aessar » Wt kwi 27, 2004 12:32 pm

Właśnie ponoć te hamulce tarczowe na skrajnych osiach wagonów czołowych są między innymi sprawcami jajcowacenia się kół (opinia zasłyszana)
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Piotr » Wt kwi 27, 2004 3:50 pm

dolby napisał(a):między innymi sprawcami jajcowacenia się kół (opinia zasłyszana)

Widać że opinia "zasłyszana", hamowanie nie ma tu nic do rzeczy, sprawcą jest tylko i wyłacznie kiepski materiał jaki został użyty do kół.
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Wt kwi 27, 2004 5:43 pm

Koła są sobie same winne...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Piotr » Wt kwi 27, 2004 7:55 pm

MeWa napisał(a):Koła są sobie same winne...

BO JEST
Piotr napisał(a):kiepski materiał jaki został użyty do kół.
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez aessar » So maja 01, 2004 10:33 pm

Nie hamowanie jest winne, lecz jego faza końcowa powoduje nadmierne zużycie powierzchni tocznej kół (z powodu kiepskiego materiału :oczko: )
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Maciek-krakow » Pn mar 28, 2005 4:46 pm

Z tego co wiem to przyczyna jacowania sie kol nie jest wina kol tylko szyn. Po prostu kola zastosowane przez alstom sa tzw miekimi kolami, a tabor rosyjski ma twarde kola. W metrze warszawskim zastosowano szyny pod rosyjski tabor a potem kupiono w alstomie nowy zachodni z kolami takimi jakie sie stosuje na zachodzie... No i tak sie dzieje ze sie kola jajcuja i najlepszym rozwiazaniem bylaby wymiana szyn. AL MW sie na to nie godzi wiec Alstom dozucil gratis kola twarde (z twardszego stopu) zeby MW sobie wymienilo je po zuzyciu miekkich...
Maciek-krakow
 

Postprzez iktoto » Pn mar 28, 2005 7:34 pm

Po prostu w systemach metra opartych na rozwiązaniach rosyjskich buduje się tor bezpodsypkowy, z torami mocowanymi stosunkowo sztywno do płyty dennej tunelu. W wiekszości sieci zachodnich zastosowano natomiast starszą i droższą metodę z podsypką, która powoduje, że wysokość prześwitu w stanie surowym tunelu musi być około 40 cm wyższa, a co za tym idzie - budowa jest droższa. Zyskuje się natomiast na sprężystości podłoża, które powoduje właśnie m.in. mniejsze zużycie kół, a przede wszystkim mniejsze przenoszenie drgań na otaczający grunt (tzn. górotwór).
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez MeWa » Wt mar 29, 2005 4:22 pm

Maciek-krakow napisał(a):Z tego co wiem to przyczyna jacowania sie kol nie jest wina kol tylko szyn. Po prostu kola zastosowane przez alstom sa tzw miekimi kolami, a tabor rosyjski ma twarde kola. W metrze warszawskim zastosowano szyny pod rosyjski tabor a potem kupiono w alstomie nowy zachodni z kolami takimi jakie sie stosuje na zachodzie... No i tak sie dzieje ze sie kola jajcuja i najlepszym rozwiazaniem bylaby wymiana szyn. AL MW sie na to nie godzi wiec Alstom dozucil gratis kola twarde (z twardszego stopu) zeby MW sobie wymienilo je po zuzyciu miekkich...
to nie jest takie proste (prezentujesz tylko punkt widzenia ALSTOM-u), fakt zamówiono twardsze koła, ale umowa jest bardziej skomplikowana.
Koła będą wymienione.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » Śr kwi 06, 2005 3:17 pm

A pewnie prawda leży, jak to zwykle bywa, po środku ... :P


Do kiedy zostaną wymienione koła w alstomach (wszytskich) ?
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Cz kwi 07, 2005 7:56 pm

do 2006 r.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota


Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron