Nowe pociągi do I linii

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez Jura » Pt lis 02, 2007 10:00 pm

A dla mnie te wszystkie wagony z Sankt-Petrsburga wydają się tak okropne!! Zawsze to było lepsze w ruskich wagonach, że posiadały miękkie siedzenia, światła w przyjemnym kolorze, a nie rażący w oczy biały kolor (jadąc Alstomem czuję się jak bym był na sali operacyjnej w szpitalu), no i przede wszystkim ściany w 81 nie straszyły przeszywającą bielą, tylko dawały nastrój okleiną drewnopodobną. To mi się właśnie najbardzej podobało w tych wagonach i teraz nic z tego nie będzie. No chyba, że starym zwyczajem Warszawa nie zamówi seryjnych wagonów, tylko zażyczy sobie jakieś specjalne modernizacje. Moe wtedy będzie można liczyć choć na ściany drewnopodobne, lub mięciutkie siedzonka, na których aż chce się siadać :D
Avatar użytkownika
Jura
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 52
Dołączył(a): Pn maja 14, 2007 8:39 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez irekr » Wt lis 06, 2007 9:23 pm

Rozbić przednią szybę zawsze można, jednak na osi drzwi przednich jest słupek konstrukcyjny czoła wagonu. Strażacy w Rosji jak dobierali sie do wnętrza najczęściej oprócz rozbicia przedniej szyby wycinali narożnik wagonu piłami. Co drzwi to drzwi....
Poza tym dolna cześć szyby znajduje się na wysokości około 2,5 metra od płaszczyzny podkładów. Trochę trudno jest wynieść kogoś z wagonu...
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez Emigrant » Wt paź 21, 2008 8:11 pm

Zadajcie sobie pytanie: :drap: Kto by teraz kupił Ładę "Żiguli". W Polsce już chyba nikt. A Warszawskie Metro coś takiego zrobiło! ...Kupiło pojazd tej rangi tylko szynowy :mur:
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez zarembus » Śr paź 22, 2008 10:59 pm

Ja wołge bym sobie kupił..
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Postprzez xxl » Śr paź 22, 2008 11:40 pm

Emigrant napisał(a):Zadajcie sobie pytanie: :drap: Kto by teraz kupił Ładę "Żiguli". W Polsce już chyba nikt. A Warszawskie Metro coś takiego zrobiło! ...Kupiło pojazd tej rangi tylko szynowy :mur:




Tylko niedawno w Stanach zatopiono kilkanascie wagonów które miały coś o ile dobrze pamiętam 50-60 lat
Od dawna były już przestarzałe ale robiły jedno woziły ludzi
Tabor szynowy to nie to samo co samochód który może by już wrakiem po 10 latach eksploatacji
W metrze w USA do tej pory pracują urządzenia przekażnikowe z końca lat 30 XX wieku
Alstom nie sprawdził się w metrze, to jak nowoczesny samochód ale zrobiony z najtańszych części które są niesamowicie drogie A producent robi łaskę że je sprzeda
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez Emigrant » Cz paź 23, 2008 9:09 am

zarembus napisał(a):Ja wołge bym sobie kupił..

Wołgą to i ja bym nie pogardził, a Ziłem czy Czajką to już napewno.

Co do zabytkowego lub starego taboru to tu trzeba mieć inne podejście, co nie znaczy to samo co kupno nowego (starego) składu. Fakt ...Alstom dał ciała z tymi tanimi materiałami, Ale wina jest tu i po drugiej stronie czyli zamawiającego. Takie są skutki kiedy niska cena decyduje o przetargu. Wiem że nie były tanie, no ale tu nic taniego nie ma, za wyjątkiem serii 81.
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez Czarek » Cz paź 23, 2008 11:45 am

A gdyby tak zamówić składy jeszcze starsze? Zyskałoby się na cenie i na biletach :) bo w muzeum też są bilety :)
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez xxl » Cz paź 23, 2008 11:24 pm

Emigrant napisał(a):
zarembus napisał(a):Ja wołge bym sobie kupił..

Wołgą to i ja bym nie pogardził, a Ziłem czy Czajką to już napewno.

Co do zabytkowego lub starego taboru to tu trzeba mieć inne podejście, co nie znaczy to samo co kupno nowego (starego) składu. Fakt ...Alstom dał ciała z tymi tanimi materiałami, Ale wina jest tu i po drugiej stronie czyli zamawiającego. Takie są skutki kiedy niska cena decyduje o przetargu. Wiem że nie były tanie, no ale tu nic taniego nie ma, za wyjątkiem serii 81.


Niestety za przetargiem który wygrał Alstom stały jedynie względy polityczne. Zupełnie przypadkowo wpadła mi kiedyś w ręce gazeta finansowa w której opisywano kulisy przetargu na Alstoma. Otóż jak wynikało z tekstu koncern stał na krawędzi bankructwa, wygrany przetarg był jak zastrzyk pozwalający utrzymac płynnosc finansową
Podejrzewam że inni producenci zaoferowali podobną cenę, ale to jest tak kiedy w gospodarkę miesza sie polityka. Zobacz jak zrobiono to na Czechach, tam wygrał Siemens oferując dużo lepszy tabor, do tego warunkiem przetargu byłą kompleksowa modernizacja rosyjskich składów. Można ??????
U nas rządzą układy i ukłądziki, zobacz zakup piętrowych pociągów które kupiły KM od Bombardiera. Zakupiono te pociągi bez lokomotyw tylko dlatego żeby producent nie oprotestował innego przetargu
Efekt nowoczesne pociągi ciągną stare lokomotywy bez sterowania
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez Emigrant » Pt paź 24, 2008 10:11 am

Wszystko rozumiem @xxl ukladziki układzikami. Na początku seria 81 też była podyktowana wzgledami politycznymi. Ale ostani przetarg??? Czy też coś za tym stoi??? :x
Czemu tym razem nie wybrano Siemensa na tych samych warunkach?
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez Piwoslaw » Pt paź 24, 2008 11:47 am

Emigrant napisał(a):Wszystko rozumiem @xxl ukladziki układzikami. Na początku seria 81 też była podyktowana wzgledami politycznymi. Ale ostani przetarg??? Czy też coś za tym stoi??? :x
Czemu tym razem nie wybrano Siemensa na tych samych warunkach?

Względy polityczne przy pierwszych 81-ach - w szerszym rozumieniu, takie były czasy. Wagony chyba mieliśmy dostać za darmo, więc je wzięliśmy, dalsze partie były tanie, no i z tego samego kompletu. Dopiero później pojawiły się przetargi, Alstomy, itp.

Przy kolejnych liniach metra nie będzie argumentów typu "podobne do już istniejących", więc jest szansa na merytoryczny przetarg.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Emigrant » Pt paź 24, 2008 7:37 pm

Piwoslaw napisał(a):Względy polityczne przy pierwszych 81-ach - w szerszym rozumieniu, takie były czasy. Wagony chyba mieliśmy dostać za darmo, więc je wzięliśmy, dalsze partie były tanie, no i z tego samego kompletu. Dopiero później pojawiły się przetargi, Alstomy, itp.

Przy ostatnim przetargu nie bylo żadnych względów politycznych, a głównie o ten przetarg chodzi
Piwoslaw napisał(a):Przy kolejnych liniach metra nie będzie argumentów typu "podobne do już istniejących", więc jest szansa na merytoryczny przetarg.

Proponuję technologię maglev... jest okazja. Ale Warszawa zrobiła by furore na świecie :oczko:
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Poprzednia strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron