Budowa II linni w 2008?

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Kiedy odcinekk centralny II linni zostanie oddany do użytku?

Ankieta wygasła Cz paź 18, 2007 10:46 am

2011 (przed terminem)
0
Brak głosów
2012 (na termin)
6
60%
2013 - 2015
2
20%
2015 - 2020
2
20%
 
Liczba głosów : 10

Budowa II linni w 2008?

Postprzez mmm » Wt wrz 18, 2007 10:46 am

Według planów metra budowa II linni ma się rozpocząć w 2008 roku. Z tego co wiem nie ma jeszcze szczegółowego projektu dla II linni (gdzie będą np. tory odstawcze, wejścia do metra, czy peron będzie wyspowy, czy będą dwa perony jak np. na stacji Centrum). Więc jak wjadą buldożery to nie będzie wiadomo gdzie kopać. Mam też jeszcze jedno pytanie: czy II linie (odcinek centralny mam na myśli cały czas) będzie budować jedna firma, czy też będzie tak że stacje Nowy Świat będzie budowała firma A, a np. Powiśle firma B. Planowany jest przez metro zakup tarczy, co szybko kopie. Czy podczas budowy metro tą tarcze pożyczy firmie co buduje metro?? A może w gestii firmy będzie zakup tarczy. Mam także jedno pytanie związane z innym tematem: Do czego służą te czarne kable w tunelu metra?
Avatar użytkownika
mmm
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 7:06 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez irekr » Wt wrz 18, 2007 2:18 pm

Tych "czarnych" jest kilka rodzajów, zasilanie trakcyjne, zasilanie sieciowe, telekomunikacja, automatyka...
Czerwone to kable średnich napięć....
Taki gruby, szary albo czarny mocowany pod sklepieniem to tzw "dziurawka" lub "durszlak" (lake cabels) - specjalny współosiowy kabel antenowy ze specjalnymi szczelinami w oplocie, służący jako taka długa antena do komunikacji z maszynistami metra (głównie).
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez groov » Śr wrz 19, 2007 9:20 am

Tarcza ma być kupiona nowa, o ile się nie mylę ma kopać około 20 metrów na dzień. Tarcza którą posiada Warszawa może kopać w porywach do 4 metrów ( a kopie 2 z powodu braku środków ). Będzie ona miała największą średnicę ze wszystkich tarcz w europie.
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez mmm » Śr wrz 19, 2007 9:50 am

Jak zobaczyłem mapę rozwoju Tramwajów Warszawskich to :shock: :shock: :shock: :shock: Planuje się budowę tramwaju pod Świętokrzyską, na Gocław, na Bródno. Tam ma być II linia metra!! Co będzie jeśli pod Świętokrzyską będzie i tram i metro? :drap: Ile będzie zmarnowanych pieniędzy? Może ktoś wie ile ma kosztować budowa tramwaju pod Świętokrzyską?
Avatar użytkownika
mmm
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 7:06 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez groov » Cz wrz 20, 2007 9:12 am

To nie będą zmarnowane pieniądze. Zacytuje Ci sam siebie:
Dubel Metra w postaci tramwaju jest wskazany, jako jego dopełnienie. Żeby metro mogło spełniać swoje funkcje musi mieć stacje odpowiednio od siebie oddalone, dzięki temu jest szybkim środkiem transportu. Tramwaj jest za to lepszy w połączeniach lokalnych. Jako użytkownik komunikacji miejskiej, jak widzę tramwaj a mam do przebycia mały odcinek drogi to w niego wsiądę, nie muszę w ten sposób tracić czasu na schodzenie na peron i wychodzenie. Podaje przykład, to tak jakby pojechać ze Świętokrzyskiej na Centrum metrem, jak jest tramwaj na powierzchni i nie trzeba schodzić w dół.


Ja będę jeździł tramwajem, a tak na wspak wszystkim ;]
Avatar użytkownika
groov
Znawca
Znawca
 
Posty: 121
Dołączył(a): So gru 30, 2006 12:16 am
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez mmm » Cz wrz 20, 2007 10:14 am

groov napisał(a):Dubel Metra w postaci tramwaju jest wskazany, jako jego dopełnienie. Żeby metro mogło spełniać swoje funkcje musi mieć stacje odpowiednio od siebie oddalone, dzięki temu jest szybkim środkiem transportu. Tramwaj jest za to lepszy w połączeniach lokalnych. Jako użytkownik komunikacji miejskiej, jak widzę tramwaj a mam do przebycia mały odcinek drogi to w niego wsiądę, nie muszę w ten sposób tracić czasu na schodzenie na peron i wychodzenie. Podaje przykład, to tak jakby pojechać ze Świętokrzyskiej na Centrum metrem, jak jest tramwaj na powierzchni i nie trzeba schodzić w dół.


Ale po co budować na ul Świętokrzyskiej dwa środki transportu? Budowa tramwaju jest niepotrzebna, ponieważ metro może dopełnić tańszy autobus :P

edit: Co sądzicie o stacji Stadion na drugiej linni? Przecież ta stacja będzie często nie używania wogle (przecież mecze na stadionie narodowym nie będą się odbywały codziennie)
Avatar użytkownika
mmm
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 7:06 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez irekr » Cz wrz 20, 2007 10:30 am

...autobus stojący w korkach....

Realnie patrząc jestem zdania ze na fazie studium wykonalności ten pomysł upadnie z dwóch powodów:
- tramwaj o płytkim zagłębieniu nie wchodzi w rachubuę z uwagi na koszmarne koszty przebudowy kanalizacji komunalnej oraz burzowca biegnącego wzdłuż ulicy wraz z zabytkowym syfonem Świętokrzyska/Nowy Świat; szerokość Świętokrzyskiej jest zbyt mała na wciśniecie zagłębionego tramwaju obok tunelu metra robionego metodą odkrywkową, wciskanie tramwaju do głębokiego tunelu tak jak metro drążonego tarczą jest bez sensu a odległości między stacjami nie maja takiego znaczenia co widać w Berlinie na Friedrichstrasse
- wchodzimy w rejon o walorach historycznych, na trasie takiego płytkiego tramwaju będzie krawędź dawnego cmentarza świętokrzyskiego, obecnie pod jezdnią, archeolodzy na pewno nie zrezygnują z prac.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez mmm » Cz wrz 20, 2007 10:35 am

To tramwaj na Świętokrzyskiej ma biegnąć zagłębieniu :shock: :?: :?: :?: Jeśli tam jest stary cmentarz pod ulicą, to może opóźnić się budowa metra. Proszę moderatora o przeniesienie tego topicu z kategorii Tabor metra
Wstyd się przyznać, ale I linnią metra jechałem tylko 2 razy, choć jestem warszawiakiem :-)
Marzę o II linni.
Avatar użytkownika
mmm
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 7:06 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez irekr » Cz wrz 20, 2007 1:10 pm

Tak dla porządku, bo moze sie tu wkraść wątpliwość. Ostatni Cmentarz Świętokrzyski znajdował się w okolicach obecnego Kościoła p.w. Św Barbary i działał od 1781 do 1836 roku. Jednak był starszy cmentarz zlokalizowany mniej więcej na południe od dzisiejszego Kościoła Wszystkich Świętych przy Placu Grzybowskim i w zasadzie był to cmentarz przykościelny poprzedniej świątyni stojącej w tym miejscu.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez Aniaa » Cz wrz 27, 2007 10:34 pm

bardzo ciekawe to informacje o tych zawnych cmentarzach.

A czy ktoś coś wie o nowej tarczy. Podobno ma być, ale czy już jest kupiona/wypozyczona?? bo stara "Dorotka" poszła do śmieci.
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez WSW » Pt wrz 28, 2007 9:22 am

Cicho sza. Ale od zawsze mówiło się, że miasto zakupi tarczę, nie wypożyczy.

A propos cmentarzy: właśnie czytam przedwojenną prasę i znalazłem artykuł z 37 roku o katakumbach na pl. Krasińskich, które wstrzymały budowę przedłużenia Bonifraterskiej przez środek kamienicy.
Jeśli znajdę coś więcej, to się odezwę ;]
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am


Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 1 gość

cron