co do 6-cio wagonowych rosyjskich składów

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez siema » Wt kwi 19, 2005 7:50 pm

Już pominę kwestie estetyczne :P
Jeśli chodzi ci o to że nowe nie prezentują się jakoś fantastycznie to nadal uważam że można znaleźć coś ciekawego :D Ja na przykład uwielbiam praskie Siemensy..

I chociaż MW nie chce wprowadzać nowego typu taboru to i tak za jakiś czas (mówimy o latach oczywiście) będzie musiało. Momentem zakupu nowych składów będzie np. otwarcie pierwszego odcinka II linii. Oczywiście można dalej iść w Alstomy i uniknąc nowego typu, ale na pewno nie kupować następne składy rosyjskie, które powiedzmy szczerze nie są zbyt nowoczesne.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez aessar » Wt kwi 19, 2005 9:25 pm

Nie, chodziło mi o to, że nieładnie by wyglądało, gdyby kursowały 3 typy wagonów na linii :)

Siemensy są b.ładne :) Alstomy zresztą też, gdyby tylko przód był bardziej dopieszczony, a nie stworzony w 5 min.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez siema » Śr kwi 20, 2005 2:10 am

Na jednej linii - rzeczywiście :) ale będzie i druga, za jakiś .... długi .. czas..

Co do Alstomów to się zgadzam - one nie są aż tak straszne, choć gdzieniegdzie mogłoby być lepiej. Pamiętam w paryskich bezzałogowych Alstomach ta rura do trzymania się na wysokości drzwi zaraz po wyjściu z podłogi i sufitu rozdzielała się na trzy.. :D bardzo mi się spodobał ten patent - w tłoku nikt cię po rękach nie maca. Ale my mamy wcześniejsze nieco składy i to w wersji limited .. jeśli coś takiego istnieje w przypadku wagonów...

aj, zamendzilem strasznie, takie żarty ....
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Nie! dla Alstom Metropolis, Tak! dla Siemensów i Bombardiów.

Postprzez Krzysztof Szymanik » Śr kwi 20, 2005 11:02 am

Z obiektywnego punku widzenia wydaje mi się, że przydałoby się kupno 26 wagonów środkowych do pociągów Wagonmasz, zaprzestanie kupna składów Alstom Metropolis 98 i zaopatrzenie (w przyszłości) II linii metra w wagony produkcji Bombardier lub Siemens. Cóż o tym myślicie? :?: :roll: :?:
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez siema » Śr kwi 20, 2005 12:44 pm

Zakupienie czgoś u Bombardiera bądź Siemensa byłoby fantastyczne, zaprzestanie kupowania Alstomów, lub chociaż przerzucenie się na inny model - też w porządku. Tylko że to są bardzo wybujałe marzenia. Realnie na B. lub S. nie ma pieniędzy, z Alstomem jest kontrakt podpisany (nie pamiętam ile jeszcze ich zostało), a jedyna realna sprawa to wydłużenie składów rosyjskich (też już nie pamiętam na czym ta sprawa stanęła, ale była przez MW dosyć poważnie poruszona).
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez Przeciwnik Alstomów » Śr kwi 20, 2005 8:08 pm

W zasadzie to można by dokupić 30 wagonów środkowych serii 81-714 (do wszystkich składów rosyjskich), ale wolałbym nie wprowadzać zmian w składach 01 i 02 (Matyszczi Wagon Zawut), a przedłużyć jedynie pociągi 03-15 (Wagonmasz). :oczko:
Przeciwnik Alstomów
 

Postprzez MeWa » So kwi 23, 2005 12:13 am

siema napisał(a):Spokojnie, spokojnie... z tym 'za darmo' to ja bym się trochę wstrzymał. Wydaje mi się, że jednak dobrze że Związek Radziecki się rozpadł, nawet jak byśmy mieli żadnych wagonów nie dostać... Również dokupywania tych wschodnich produkcji bym nie popierał (chociaż lubię te składy) jako decyzji mało ekonomicznej i mało, powiedzmy ... wybiegającej w przyszłość. Zaznaczę, że nie skazuje to nas na Alstomy, typów wagonów jest niemało i jest w czym wybierać. A władze to już inna bajka...

:_:
rosyjskie jeździć będą przez co najmniej 20 lat, a nie wyobrażam sobie, żeby nadal jeźdizły zestawione z 4 wagonów.
A alstomy się nie sprawdziły... Tu chodzi tylko o wydłużenie.
Po wydłużeniu metra do Młocin w 2007 r. ma zostać rozpisany kolejny przetarg.

Zakupienie czgoś u Bombardiera bądź Siemensa byłoby fantastyczne, zaprzestanie kupowania Alstomów, lub chociaż przerzucenie się na inny model - też w porządku. Tylko że to są bardzo wybujałe marzenia. Realnie na B. lub S. nie ma pieniędzy, z Alstomem jest kontrakt podpisany (nie pamiętam ile jeszcze ich zostało),
przedwczoraj przyjechał jeden alstom nowy, jeszcze jeden tylko został. Podejrzewam, że one się rozpadną za parę lat i problem będziemy mieli z głowy :)

Przeciwnik Alstomów napisał(a):W zasadzie to można by dokupić 30 wagonów środkowych serii 81-714 (do wszystkich składów rosyjskich), ale wolałbym nie wprowadzać zmian w składach 01 i 02 (Matyszczi Wagon Zawut), a przedłużyć jedynie pociągi 03-15 (Wagonmasz).
planuje się wydłużenie 7 pociągów, przetarg ma zostać rozpisany na przełomie kwietnia i maja.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez siema » N kwi 24, 2005 12:19 pm

rosyjskie jeździć będą przez co najmniej 20 lat, a nie wyobrażam sobie, żeby nadal jeźdizły zestawione z 4 wagonów.
To prawda, że one są niezniszczalne :) i wydłużyć je w końcu będzie trzeba, hmm to trudna sprawa. Może będzie można te nowe jakoś unowocześnić, chciaż to i tak nie ma znaczenia, bo w zakupie jak się domyślam nie będzie w ogóle członów rozrządczych.

Podejrzewam, że one się rozpadną za parę lat i problem będziemy mieli z głowy :)
he, he... to byłaby ciekawa sytuacja :D

Można to podsumować tak, że mamy dwa typy taboru: jeden nienowoczesny ale za to bardzo wytrzymały i trzeba jeszcze go dokupić, oraz drugi nowoczesny ale tandetny... tak źle i tak niedob... :cisza: już nic nie mówię :x:
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez aessar » Pn kwi 25, 2005 1:48 pm

MW powinno samo robić wagony, wtedy narzekac mogliby tylko na samych siebie :P A swoją drogą ciekawe jaka konstrukcja by powstała...
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Śr kwi 27, 2005 8:28 pm

cóż na rosyjskie w MW nikt nie narzeka - tylko na alzłomy, jak mówią pracownicy :)
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez siema » Śr kwi 27, 2005 8:35 pm

dolby napisał(a):MW powinno samo robić wagony, wtedy narzekac mogliby tylko na samych siebie A swoją drogą ciekawe jaka konstrukcja by powstała...
Teoretycznie mogliby zatrudnić kogoś kto projektuje tabor, teoretycznie jedna osoba wystarczy.. teoretycznie.. Tylko różnica w efekcie byłaby dość duża w porównaniu do całych zespołów pracujących nas projektami taborów, czy to rosyjskich, czy francuskich. Nawet jeśli alstomy są wadliwe, taki projektant mógłby popełnić inne, bardziej podstawowe błędy.

cóż na rosyjskie w MW nikt nie narzeka - tylko na alzłomy, jak mówią pracownicy
No, w sumie to ja też je lubie, mają swój klimat i w zasadzie to nie chciałbym się ich pozbywać. Tylko jakoś ostatnio wydały mi się takie przestarzałe, ale to nie powód żeby wyrzucać lub zmieniać w miarę dobry tabor, szczególnie gdy nie ma pieniędzy.. :)
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez Krzysztof Szymanik » Śr kwi 27, 2005 9:57 pm

Rosjanom też się wydały przestarzałe (wagony serii 81), i próbowali je unowocześnić. Co im wyszło? :???: Zobaczcie na
http://www.metro.ru/cars/all/1.html (1934r.)
http://www.metro.ru/cars/all/2.html (1947r.)
http://www.metro.ru/cars/all/3.html (1939r.)
http://www.metro.ru/cars/all/4.html (1955r.)
http://www.metro.ru/cars/all/5.html (1959r.)
http://www.metro.ru/cars/all/6.html (1963r.)
http://www.metro.ru/cars/all/7.html (1966r.)
http://www.metro.ru/cars/all/8.html (1970r.)
http://www.metro.ru/cars/all/9.html (1976r.)
http://www.metro.ru/cars/all/10.html (1976r.)
http://www.metro.ru/cars/all/11.html (1973r.)
http://www.metro.ru/cars/all/12.html (1990r.)
http://www.metro.ru/cars/all/13.html (1991r.)
http://www.metro.ru/cars/all/14.html (1991r.)
Oto rozwój wagonów sterowniczych i środkowych znanej od 71 lat serii 81
:D :D
Ostatnio edytowano Śr kwi 27, 2005 11:15 pm przez Krzysztof Szymanik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez siema » Śr kwi 27, 2005 10:40 pm

:shock: nie wiedziałem że ta seria ma tak długą historię!
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez Krzysztof Szymanik » Śr kwi 27, 2005 11:14 pm

No cóż, też nie wiedziałem, dopóki nie odwiedziłem http://www.metro.ru
Które z konstrukcji widziałbyś ewentualnie w Warszawie? :khem: :?:
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez siema » Pt kwi 29, 2005 6:07 pm

Te do lat '60 bardzo mi się podobają, ale raczej z historycznego punktu widzenia. Reszta to raczej nie bardzo ... takie rosyjskie dziwadła. Trzeba przyznać że niedużo jest ładnych wagonów, w ogóle. Ale to wszystko zależy od gustu, więc ...
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron