siema napisał(a):Spokojnie, spokojnie... z tym 'za darmo' to ja bym się trochę wstrzymał. Wydaje mi się, że jednak dobrze że Związek Radziecki się rozpadł, nawet jak byśmy mieli żadnych wagonów nie dostać... Również dokupywania tych wschodnich produkcji bym nie popierał (chociaż lubię te składy) jako decyzji mało ekonomicznej i mało, powiedzmy ... wybiegającej w przyszłość. Zaznaczę, że nie skazuje to nas na Alstomy, typów wagonów jest niemało i jest w czym wybierać. A władze to już inna bajka...

rosyjskie jeździć będą przez co najmniej 20 lat, a nie wyobrażam sobie, żeby nadal jeźdizły zestawione z 4 wagonów.
A alstomy się nie sprawdziły... Tu chodzi tylko o wydłużenie.
Po wydłużeniu metra do Młocin w 2007 r. ma zostać rozpisany kolejny przetarg.
Zakupienie czgoś u Bombardiera bądź Siemensa byłoby fantastyczne, zaprzestanie kupowania Alstomów, lub chociaż przerzucenie się na inny model - też w porządku. Tylko że to są bardzo wybujałe marzenia. Realnie na B. lub S. nie ma pieniędzy, z Alstomem jest kontrakt podpisany (nie pamiętam ile jeszcze ich zostało),
przedwczoraj przyjechał jeden alstom nowy, jeszcze jeden tylko został. Podejrzewam, że one się rozpadną za parę lat i problem będziemy mieli z głowy

Przeciwnik Alstomów napisał(a):W zasadzie to można by dokupić 30 wagonów środkowych serii 81-714 (do wszystkich składów rosyjskich), ale wolałbym nie wprowadzać zmian w składach 01 i 02 (Matyszczi Wagon Zawut), a przedłużyć jedynie pociągi 03-15 (Wagonmasz).
planuje się wydłużenie 7 pociągów, przetarg ma zostać rozpisany na przełomie kwietnia i maja.