Wagony Alstomowskie

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Czy wagony Alstomowskie podobają Ci się?

Tak
25
78%
Nie
7
22%
 
Liczba głosów : 32

Postprzez aessar » Wt lis 21, 2006 12:58 am

Aniaa napisał(a):Ja ze swej strony dodam tylko ze ruskie pociagi są jak ruskie baby. wdzieku to, to nie ma :)

OT: "Ruskie" baby (domyślam się, że pod tym hasłem masz na myśli populację ludzi płci żeńskiej, zamieszkującą terytorium Federacji Rosyjskiej) tak jak każde inne - jedne brzydkie, drugie ładne :oczko:
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Aniaa » Wt lis 21, 2006 1:29 am

chodzilo mi raczej o radziecka przodowniczke pracy - wielka, gruba, potezna baba
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez chonoryokusha » Śr sty 17, 2007 11:14 pm

Przepraszam, że poruszam, być może przedawniony temat. Mam jednak ogromną nadzieję, że niektórzy z was zainteresują się postem nowicjusza. Nie jestem jakims mega fanem metra, ale uważam że stwierdzenia typu:

MeWa napisał(a):Alstom wcale nie jest wygodny, tak samo jak te niskopodłogowe tramwaje! Ciekawe, czy projektanci mają okazję później jeździć swoimi dziełami. Chyba nie, bo by się przerazili, jakie to buble produkują!


... są trochę nie na miejscu. Pamiętajmy że mówimy o środkach PUBLICZNEGO transportu! Publicznego znaczy - dla ludzi. Cytowana przeze mnie wypowiedź, a także kilka innych postów są dowodem na to, że świat niektórych z was, to świat idealnych, zdrowych osób. Czytaj - niepełnosprawni + starsi do gazu (lub pod koła metra). Jestem pewien, że Pan MeWa i kilka innych osób nie do końca zdają sobie sprawę jakim problemem jest dostać się osobie na wózku akumulatorowym na pokład rosyjskiego taboru (oczywiście bez pomocy drugiej osoby nie ma o tym wogóle mowy). Na stacjach Politechnika, Dworzec Gdański, Pl. Wilsona czy ostatnio wybudowanym Marymoncie, wejście do "ruskiego" Metra jest poprostu niemożliwe - nie utrudnione - niemożliwe. Wypowiadam się tak śmiało w tym temacie, ponieważ współżyję z osobą na wózku codziennie. Nie poruszam kwestii osób starszych, bo nie znam tego tematu. Faktem jest, że na wieść o 30 nowych tramwajach wysokopodłogowych, czy 30 nowych-starych wagonach metra można dostać świra. Apeluję zatem o poszerzenie swoich (nie obrażając nikogo) płytkich poglądów apropos nie/wygodnych siedzeń i słupków pośrodku, i zastanowienie się nad tym, do czego naprawdę służy Metro. Za rządów Pana Kaczyńskiego zakupiono właśnie wysokopodłogowe tramwaje i 30 starych wagonów kolejki podziemnej, nie wspominając o śmierdzących, obleśnych windach w podziemiach przy Rotundzie. Apeluję o rozsądek, i zauważenie nie tylko problemów technicznych i ekonomicznych, ale problemów ludzi, którzy żyją w tym mieście. Życzę, by wszystkim żyło się łatwiej.

Pozdrawiam
chonoryokusha
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr sty 17, 2007 10:51 pm

Postprzez Aniaa » Cz sty 18, 2007 12:49 am

ale moze wytlumacz na czym polega dokladnie problem. mnie to interesuje, ale nie wiem dlaczego z placu wilsona nie mozna wsiasc do metra na wozku? chodzi moze o to ze schody sa wysuniete w glab peronu i jest mniej miejsca do wsiadania? naprawde nie wiem jakie moga byc przyczyny bo nie mam stycznosci z osobami niepelnosprawnymi, a ta kwestia jest ciekawa.
Nie mamy takich doswiadczen jak Ty wiec sila rzeczy nie patrzymy pod tym konem. Ado wagonu alstromowskiego latwiej wsiasc niz do rosyjskiego? jezeli tak to dlaczego?
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez aessar » Cz sty 18, 2007 1:08 am

Nie, nie chodzi mu o dostępność "peronową", bo z tym problemu nie ma. Zarówno na nowych, jak i na starych stacjach

To, o czym napisał, to kwestia różnicy wysokości PERON - PODŁOGA wagonu. O ile w wypadku alstomów jest to różnica mała, a ponadto krawędź (próg wejściowy) nie posiada zaokrągleń utrudniających wjazd na sprzęcie "kółkowym", o tyle "komuchy" wystają (nierzadko niemało) ponad taflę perony i (cholera wie w jakim celu) mają zaokrągloną krawędź (próg).

jeśli chodzi o odstęp krawędzi peronu od burty wagonu, to na stacjach łukowych tak (niestety) musi być. Czysta fizyka.

Dyskutowano już nieraz o plusach/minusach każdego z typów taboru, ale chyba można zgodnie orzec, że Alstomy są bardziej "invalidfriendly"... .

@Aniaa: schody wpuszczone wgłąb peronu to "innowacja" bardzo wątpliwa... powinna być wyjątkiem, nie zaś regułą, jak to ma miejsce na nowych stacjach. Oczywiście rozumiem, że "brak miejsca" spowodował taki, a nie inny układ... ale... czy aby na pewno?

A przewężenia peronów nie dość, że są relatywnie niebezpieczne dla pasażerów (szczególnie takie hardcorowe, jak np.: na Dw.Gda.), to również utrudniają monitoring stacji, optycznie ją zmniejszają, itede itepe... .)
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Aniaa » Cz sty 18, 2007 2:27 pm

No mi się też bardzo nie podobają te shcody wysunięte na peron, no ale coż koszty koszty koszty, to napewno przez to a nie przez brak miejsca. I to niewielkie przejście koło schodów i krawędzi peronu też wydaje mi się niebezpieczne, mam nadzjeje że nie dojdzie kiedys do wypadku z tego powodu. Tam jest chyba ze 2m łatwo podczas tłoku żeby ktoś kogoś przez przypadek popchnoł i nieszczęscie gotowe...

A co do tych stacji, to one nie są proste tylko tory mają zaokrąglone i dlatego przestrzeń między wagonem a peronem jest wieksza, tak?
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez chonoryokusha » Cz sty 18, 2007 6:02 pm

Tak to prawda. Największy problem jest na Politechnice (w związku z zakrętem), tam trudno z powodu odległości peron-wagon wejść nawet do Alstomowskich składów, o rosyjskich nie marząc. Ale ogólnie rzecz biorąc - podłoga rosyjskich wagonów jest ponad podłogą peronu, co sprawia, że powstaje poprostu schodek - bariera nie do pokonania. Również na odcinku Pl. Wilsona - Marymont podróż jest niemożliwa, z powodu tego właśnie "schodka". Nie znam się na parametrach Metra, ale na stacji Pl. Wilsona "stopień" do rosyjskiego metra (jedynego, kursującego na tym odcinku) jest znacznie większy niż gdziekolwiek indziej.
chonoryokusha
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr sty 17, 2007 10:51 pm

Postprzez Aniaa » Cz sty 18, 2007 6:36 pm

"schodek" moze byc wiekszy bo jest male zapełninie wagonu, malo osob jezdzi na marymont no i wagon nie jest obciazony tak jak normalnie. A czy jak z osobą niepełnosprawną jest ktoś kto pomaga, to można się dostać do wagonu rosyjskiego, czy też nie? Czy wtedy czeka się na pociąg alstomu?

A co do wczesniejszego postu to metro kupuje dodatkowe rosyjskie wagony do wydłużenia tych składów które już jezdza po linii. Nie było innego wyjścia, nie można do istniejących składów podczepić na przykład wagonu alstomu.

Metro planuje zakup dodatkowych 5 czy 6 pociągów do obsługi całej linii, ogłoszono przetrag. Moze zostaną kupione altomy, moze ruskie, a moze jeszcze inne wagony. Ale pociagi te dotra w 2008 r. dopiro.
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez chonoryokusha » Cz sty 18, 2007 7:24 pm

Tak, też o tym słyszałem. Jednak wracając do "schodka", to nie wynika on z tego, że wagon jest nie obciążony, bo np. na Kabatach stopień jest znacznie niższy, a pociąg również pusty. Co do pomocy:

1. Pomocnik przy w siadaniu do pociągu bardzo skutecznie niszczy poczucie własnej niezależności

2. Przy wózkach akumulatorowych zwykle (chyba, że mają wspomagającą "nóżkę", która jakby odbija wózek od schodka - koszt takiego wózka to ok. 35 tys zł., więc naprawdę nie ma kto sobie na to pozwolić) nie da się wejść do rosyjskiego metra nawet z pomocnikiem (sam wózek waży koło 150 kg+wózkowicz)

3. Na w/w stacjach wejście nawet na nowoczesnym wózku jest zupełnie NIEMOŻLIWE

4. Wejście do "ruskiego" jest możliwe więc tylko z w/w "nóżką" i pomocnikiem.

Zdaję sobie sprawę, że wagony zostały kupione, by przedłużyć składy. Jednak, gdybym przedstawiał swój, egoistyczny punkt widzenia, to zdecydowanie wolałbym 2 całe Metropolisy niż 30 ruskich wagonów. Ale to zdanie moje, większości "kulawych" i im pomagających.
chonoryokusha
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr sty 17, 2007 10:51 pm

Postprzez MeWa » Pt sty 19, 2007 3:23 am

Zdaję sobie sprawę, że wagony zostały kupione, by przedłużyć składy. Jednak, gdybym przedstawiał swój, egoistyczny punkt widzenia, to zdecydowanie wolałbym 2 całe Metropolisy niż 30 ruskich wagonów. Ale to zdanie moje, większości "kulawych" i im pomagających.
2 metropolisy nie rozwiążą problemu tłoku w przykrótkich pociągach rosyjskich. Natomiast nie wiem, czy odniosłeś się do właściwej wypowiedzi - krytyka funkcjonalności alstomów dotyczyła przede wszystkim umiejscowienia rurek.

Natomiast odstępy i różnice wysokości na stacjach na łuku były, są i będą i nic się z tym nie zrobi. Różnica i tak mniejsza niż w przypadku przystanek tramwajowy - tramwaj niskopodłogowy. Choć, miejmy nadzieję, teraz panować będzie trend podnoszenia przystanków tramwajowych. Powiem więcej - i tak należałoby się cieszyć, że nie ma u nas łuków takich jak w Londynie. Zresztą Metro Warszawskie ze 100% dostępnością wszystkich stacji (windy, pochylnie) wypada lepiej na tle innych miast, gdzie nieco wcześniej otworzono metro.

że wagon jest nie obciążony
obciążenie jest jednym z czynników.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez chonoryokusha » Pt sty 19, 2007 9:14 pm

Nie odnoszę się do wypowiedzi na temat rurek, a jedynie prezentuję nie znany osobom nie-mającym-kontaktu-z-kulawymi punkt widzenia przeciętnego inwalidy (no i osoby pomagającej). Wiem, że nic nie zmieni odległości peron-pociąg, ale odległość+schodek, to znacznie większa bariera niż tylko odległość. Aha - oczywiście, cieszę się z tych 18 Alstomowskich składów i przystosowania stacji. Wiem, że wypadamy lepiej niż powiedzmy Europa (nie zgadzam się ze stwierdzeniem "lepiej na tle innych miast" - metro tokijskie otworzone dużo wcześniej jest modernizowane na bierząco i również 100% przystosowane dla wózkowiczów), ale gdy pojawiła się propozycja usunięcia alstomów, nie mogłem się powstrzymać, by nie uświadomić niektórych, że to krok wstecz.

Aha, będąc ostatnio w berlinie zauważyłem bardzo ciekawe rozwiązanie przystosowania starych pociągów S-Bahn (nie wspominam już o podjeździe do pociągu na każdej stacji, i przemiłych motorniczych za każdym razem wysiadających i pomagających wsiąść na pokład). Otóż przy tych że pociągach jest również "schodek" na poziomie zbliżonym do naszej, rosyjskiej serii. Jednak tam niemcy zastosowali ciekawe rozwiązanie - przy każdych drzwiach jest jakby gumowa listwa, która tworzy minimalny podjazd niwelujący stopień. Świetna sprawa. Zastanawiam się, czy byłoby to możliwe przy "ruskich", ze względu na fakt, że szer. pociągu zwiększa się o jakieś 5 cm po obu stronach.

Apropos przystanków tramwajowych - ostatnio mieliśmy tragiczno/komiczną sytuację. Otóż doczekawszy się tramwaju niskopodłogowego, w wielkiej radości (niskopodłogowce to niezwykła rzadkość) dojechaliśmy i wysiedliśmy na przystanku "Metro Pole Mokotowskie", po czym... okazało się, że nie ma wyjścia! Tak, jedynym wyjściem z przystanku były schody w dół do metra. Cały przystanek ogrodzony jest barierkami... Zmuszeni byliśmy czekać ok. 2,5 h na jakikolwiek tramwaj niskopodłogowy... Bez komentarza...
chonoryokusha
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr sty 17, 2007 10:51 pm

Postprzez aessar » Pt sty 19, 2007 10:36 pm

Nie martw się, nikt nie wycofa Alstomów w ciągu najbliższego dziesięciolecia... ;)

Zgadzam się z Tobą, że składy rosyjskie są relatywnie trudne do wsiadania dla wózkowiczów... nie trzeba być niepełnosprawnym, żeby to zaobserwować...

Brak wind prowadzących do platform peronów tramwajowych to ewidentne niedociągnięcie wynikające z oszczędności (kuterstwa).

Na szczęście pociągi metra kursują często, więc nawet czekanie na Metropoliska nie powinno być nader uciążliwe...
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Pt sty 19, 2007 10:52 pm

chonoryokusha napisał(a): Zastanawiam się, czy byłoby to możliwe przy "ruskich", ze względu na fakt, że szer. pociągu zwiększa się o jakieś 5 cm po obu stronach.
raczej nie byłoby możliwe - 5 cm to jednak dużo i zachodziłaby obawa, iż mogłoby to kolidować z peronem (zwłaszcza przy wjeździe na stację).

Problemem z przystankami Metro Pole Mokotowskie może być prozaiczny - brak miejsca na windy.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » Pt sty 19, 2007 11:00 pm

Tak, miejsca tam rzeczywiście jest mało (też się nad tym zastanawiałem), ale wejścia tam są na obu krańcach przystanku. Zamiast jednych schodów można było by wstawić szyb (np. po północnej stronie).
Minusy? Gorszy przepływ pasażerów, oraz potrzeba dodatkowych, wyraźnych informacji, gdzie mają się kierować piesi, a gdzie niepełnosprawni.
Ale jakby się chciało, to można byłoby to osiągnąć :)
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » So sty 20, 2007 6:45 pm

obawiam się, że byłoby to znaczące utrudnienie. Windy musiałyby być zlokalizowane przy płd. krańcach przystanków, a to oznacza, że ludzie jadący w kierunku Wołoskiej musieliby przechodzić duuuży kawałek do tramwaju od wyjścia z przejścia podziemnego. Poza tym każesz ludziom nadkładać drogi do skrzyżowania z Rakowiecką.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron