Zero Alstomu w metrze

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez MeWa » Wt lut 03, 2004 2:40 pm

zły duch napisał(a):uff :) dzięki..
cena mnie trochę zaskoczyła...

ale powinna się od razu wydać mało realna :)
odnośnie jeszcze hałąsowania - mieliśmy 6-wagonowy skłąd rosyjski i wcale nie było pod tym względem gorzej. To jest po prostu urok tych składów...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Gdynianin » Wt lut 03, 2004 8:23 pm

Wagon czy skład?
Gdynianin
 

Postprzez MeWa » Wt lut 03, 2004 10:01 pm

wagon
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez pitero123 » Śr mar 10, 2004 10:01 pm

dlaczego nie moga przedluzyc ruskiego metra, kiedys pamietam jak wracalem zostalem mile zaskoczony, zobaczylem w tunelu stare metro to ide bardziej do srodka stacji, a tu nagle wyjezdza dlugie stare metro...tak powinno byc zawsze... :D
pitero123
 

Postprzez MeWa » Cz mar 11, 2004 12:10 am

nie mogą, bo jest za mało wagonów. W wakacje metro rzadziej kursuje, poza tym jeden składy przechodzą remonty, zaś jeden pociąg uległ awarii, więc można było sobie pozwolić na wydłużenie jednego pociągu do 6 wagonów.
Poza tym "ruskie metro można wydłużyć" ale np. poprzez przedłużenie linii metra w Moskwie ;) tak to zabrzmiało, jakbyś miał na myśli linię metra, a nie pociąg...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » Pt mar 12, 2004 7:54 pm

"zero Alstomu w metrze"... moze nie zero, ale o 30 wagonów w plecy :eee:
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Pt mar 12, 2004 9:44 pm

no i dobrze - po co przyjmować złom...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » So mar 13, 2004 6:58 pm

hmm, patrząc na komunikat "Rz" to chyba jednak kupimy te 30 wagoników... ?
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » So mar 13, 2004 11:37 pm

Tym bardziej, że zabierze się za to Urbański, który nie ma pojęcia o KM... i Warszawa wyjdzie na tym stratnie.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » Pn mar 22, 2004 5:03 pm

Gazeta Wyborcza napisał(a):Kolejny kłopot z francuskimi wagonami metra




Już po trzech latach drzwi w wagonach metra nadają się do wymiany

Bartosz Raj 22-03-2004, ostatnia aktualizacja 21-03-2004 22:23

W zaledwie trzyletnich wagonach metra nie domykają się drzwi, w dodatku zżera je rdza. Dlatego wszystkie zostaną wymienione. Za 1248 sztuk producent wagonów - firma Alstom - zapłaci ok. 10 mln zł

Wymiana zacznie się lada dzień. Alstom czeka na sygnał od podwykonawcy - niemieckiej firmy Bode, jednego z najbardziej renomowanych producentów drzwi na świecie. Tym razem to ona zawiniła. Teraz ma naprawić błąd.

Same się otwierały

Rzecznik Alstomu Marek Szelewicki nazwał drzwi od Bode "chłamem". Technicy Metra zauważyli bowiem, że w trzyletnich wagonach blacha może łatwo rdzewieć. Mówi się, że zawiódł sposób produkcji.

Na tym jednak nie koniec. "Gazecie" skarżyli się maszyniści, twierdząc, że drzwi się nie domykają. Potwierdza to jeden z polskich szefów Alstomu: - Był problem ze sterowaniem drzwi. Otwierały się bez polecenia. Na szczęście nie wtedy, gdy pociąg jechał.

Marek Szelewicki zapewnia: - Wymieniliśmy już oprogramowanie. Jednak z drzwiami tak łatwo nie pójdzie. Bode wyprodukowało ich 1248, po osiem par w każdym z 78 wagonów. Do końca roku trzeba wymienić wszystkie.

Bez zmian w kursach

Szykuje się więc wielka operacja logistyczna. Sześciowagonowy pociąg na kilka dni musi zjechać na bocznicę. Czy to oznacza, że w trakcie naprawy na trasę wyruszy mniej składów? Krzysztof Celiński, prezes Metra, zaprzecza. Szefostwo podziemnej kolejki nie zgadza się na zmiany w kursowaniu pociągów.

- Naprawę zorganizujemy w trakcie przeglądów okresowych, które wypadają co trzy miesiące. Dzięki temu wpasujemy się w harmonogram kursów - obiecuje Marek Szelewicki. Za remont wagonów zapłaci Alstom. Szelewicki liczy: - To może być nawet 10 mln zł.

Z kolei nasz informator z działu handlowego Alstomu podaje sumę dwukrotnie wyższą. Byłoby to dokładnie tyle, ile miasto zapłaciło już tej firmie za 30 wagonów, które mają przyjechać do Warszawy w grudniu. Drzwi mają być już sprawne.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Pn mar 22, 2004 9:49 pm

naprawdę... co się dzieje z tymi alstomami - to jest przerażające...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » Pn mar 22, 2004 10:39 pm

Przynajmniej wymienią drzwi, a akurat zawiniła firma BODE, skąd inąd znana (ale nie wiem skąd ją kojarzę)... a co do problemów z zamykaniem to tak jak kiedyś chyba pisałem (i przypuszczałem) - wadliwy firmware urządzeń sterujących :). Na szczęście jego wymiana jest dużo przyjemniejsza, niż wymiana całych skrzydeł drzwi :|
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Pn mar 22, 2004 10:43 pm

o ile się dobrze orientuję, to alstom ma problemy z drzwiami w większości produktów... I pośrednio winny jest alstom, że sobie dobrał takiego podwykonwacę. Naprawdę tyle wad w jednym produkcie nie świadczy dobrze o alstomie.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez KMS » Śr mar 24, 2004 9:43 am

Ile lat mają te Alstomy ?
Ciągle się w nich coś psuje :_: Ja bym się poważnie zastanowił nad zakupem taboru innego producenta. A te wagony które są sprzedał. Jak tak dalej będzie z tymi wagonami to okaże się że koszty napraw przewyższą koszty produkcji :khem:
KMS
 

Postprzez MeWa » Śr mar 24, 2004 4:39 pm

Produkt nazywa się "Metropolis'98" - '98 oznacza rok produkcji. Pioerwsze składy przyejchały już w 2000 r.
Kto kupiłby alstomy??
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron