Zero Alstomu w metrze

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Seria 81

Postprzez Okles » Pn maja 28, 2007 12:31 pm

Pociągi Serii 81 może nie jest zbyt piękne, ale za to niezawodne.
Okles
Obserwator
Obserwator
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pn maja 28, 2007 12:23 pm

Postprzez irekr » Wt wrz 11, 2007 10:08 am

Wikipedia podaje liczbę 90 rosyjskich i 108 zachodnich. Nowy kontrakt to 30 wagonów rosyjskich - pięciokrotnie (wg Wikipedii) tańszych od zachodnich.

Ja mam do wagonów rosyjskich następujące uwagi:
1. Brak wentylacji wymuszonej,
2. Brak drzwi wejściowych z przodu/tyłu składu, ważne ze względów ewakuacyjnych,
3. Zbyt głośno pracująca instalacja pneumatyczna
4. Wagon jest zdecydowanie za głośny

Jako ze jest to mój pierwszy post pozdrawiam forumowiczów. Niewątpliwie jestem pod wrażeniem sprawności i tradycji metra berlińskiego i całego systemu komunikacyjnego Berlina. Poszukuję materiałów na temat kształtu, zasad funkcjonowania komunikacji kolejowej S-Bahn i U-Bahn w latach 1945 do 1993.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez mmm » Pn wrz 17, 2007 2:14 pm

Ciekawe, czy w liniach metra, gdzie obowiązuje skrajnia podobna jak Warszawie (Praga, Budapeszt, Bukareszt) podczas przetargów zamawiana jest seria 81? Myślę, że wielu ludziom ruskie się nie podobają ze względu tylko na wygląd wewnętrzny i zewnętrzny (falistość).
Avatar użytkownika
mmm
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 7:06 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Jura » Cz wrz 27, 2007 2:43 pm

TAK dla rosyjskich/radzieckich wagonów :-)
Avatar użytkownika
Jura
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 52
Dołączył(a): Pn maja 14, 2007 8:39 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Aniaa » Cz wrz 27, 2007 10:29 pm

irekr napisał(a):Wikipedia podaje liczbę 90 rosyjskich i 108 zachodnich. Nowy kontrakt to 30 wagonów rosyjskich - pięciokrotnie (wg Wikipedii) tańszych od zachodnich.


Wikipedia podaje liczę 60 a nie 90, 90 to ruskich będzie w sumie w 2008 roku. Wiem, bo sama to pisałąm :D
all political parties die at last of swallowing their own lies
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez WSW » N lis 11, 2007 7:37 pm

Metropolis 2007:
Obrazek

misie podobasie
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez Piwoslaw » Pn lis 12, 2007 10:31 am

Może to zdjęcie jest zrobione pod złym kątem, ale Metropolis 2007 jest brzydsze. Wolę te obecne.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Seria 81

Postprzez Jura » Pn lis 12, 2007 5:25 pm

Okles napisał(a):Pociągi Serii 81 może nie jest zbyt piękne, ale za to niezawodne.

Sorry, nie są piękne?!
To metropolisy wyglądają jak pociąg do kostnicy!
Białe, zimne plastikowe! W razie pożaru chyba by się ludzie od samego dymu podusili:-(
Avatar użytkownika
Jura
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 52
Dołączył(a): Pn maja 14, 2007 8:39 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Mario_NY » Wt lis 20, 2007 2:05 am

WSW napisał(a):Metropolis 2007:

http://www.chorzowianin.pl/t2.jpg

misie podobasie


Nie wiem co wy widzicie, albo raczej co zobaczyliscie, ale u mnie pojawilo sie cos takiego:

Obrazek
Avatar użytkownika
Mario_NY
Donator
Donator
 
Posty: 86
Dołączył(a): Pn gru 01, 2003 6:21 am
Lokalizacja: Brooklyn

Postprzez Piwoslaw » Wt lis 20, 2007 10:58 am

Pisanie "widzę coś takiego" może być mylące, więc zrobię to opisowo:
Na zdjęciu, które wyświetla się w poście WSW, a także Mario_NY, widzę kościelny ołtarz, w barwach złoto-brązowych, z dużą ilością rzeźb. Widać też Biblię, świece, krzyż i kwiatki.
Nie przypomina pod żadnym względem wagonu metra, chyba że Metropolisy 2007 będą miały przedziały przerobione na kapliczki ;)
Początkowo zdjęcie WSW przedstawiało wagon metra (nie opiszę go, gdyż już zapomniałem jak wygląda, nie przypadł mi jednak do gustu), jednak po kilku dniach zostało "cudownie" zamienione. Może to cud?
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Pt sty 04, 2008 5:35 pm

A ja jestem z ciszą. Wolę Alstomy i nawet czasami czekam jak przyjedzie rosyjski.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez peterpz » Wt kwi 08, 2008 6:43 pm

Ja chcę odnieść się do osób, które piszą dużo świetnych słów na temat taboru rosyjskiego.

Wiele osób napisało, że wolą nim jeździć, bo jest bardziej niezawodny a alstom cośtam ma źle. Ja się pytam. Co ma do frajdy z jazdy niezawodność i problemy z kołami (które zostały już IMO zlikwidowane)? Jak jadę alstomem to czuję się nowocześnie, ten pociąg oparty jest na systemach elektronicznych - wygląda nowocześniej, działa nowocześniej. Drzwi ładnie się otwierają, są elektryczne i tak samo ze sterowaniem wszystkim innym (w tym napędem i hamulcami). Zobaczcie na sposób otwierania drzwi w ruskim złomie. Na pewno działa to na sprężyny i powietrze - w niektórych tak fajnie się odbijają po zamknięciu. Technologia sprzed 200 lat - serio, zobacznie na jakiś stary film jak jeżdżą parowe pociągi. Na ich dachach są takie same "fajne" systemy wentylacji jak w tych ruskich wagonach. Tak samo z systemem napędu. Jak wagon rusza to jest takie wielkie "łup". A fajnie się wydziera sprężarka jak się włączy? To ona napędza drzwi i hamulce (w końcowej fazie) - rozwiązanie znane chyba dinozaurom (wiem, ciężarówki tak mają ale tam hamulec powietrzny to podstawa i takie rozwiązanie jest najlepsze, a tutaj hamulec powietrzny to niepotrzebna strata energii, bo działają tylko w końcowej fazie, większość hamowania jest silnikami elektrycznymi, więc te hamulce lepiej mogą być elektryczne). W alstomach wszystko jest elektryczne i ciche a komfort podróżowania dużo większy. Droższe są ale tak to jest, że jeśli coś jest lepsze to się za to płaci. Spytam się jeszcze raz. Co ma do lubienia (przez nas) niezawodność wagonów? Nas to nie obchodzi. Ja wiem, że od strony mechanicznej te ruskie wagony pewnie będą "nie do zajechania" ale mamy zaznaczam XXI w! A jeździmy jakbyśmy byli przynajmniej 100 lat do tyłu...

Apropo jeszcze tego, że ruscy są bardziej doświadczeni to już jest szczyt. Jak przyjeżdża ruski wagon to myślę sobie: "znowu ten staroć". Przecież ta technologia... Zero nowoczesności. DO tych co piszą, że elektronika jest zła (znam tą gadke, pewnie się psuje na okrągło): jeździcie fiatem 126p? Bo dziś każde auto jest napchane elektroniką i wszystko jeździ. Wolicie jechać ikarusem? Każdy autobus niskopodłogowy też jest napchany elektroniką i jakoś jeździ (a ma gorsze warunki, bo w tunelu warunki eksploatacji są idealne). Aha, miałem o doświadczeniu. Na stronie alstomu pisze, że eksportują wagony do Paryża, Barcelony, Rotterdamu, Melbourne i gdzies... Widać tamci są w stanie zapłacić więcej za coś dobrego niż oszczędzać i jeździć ruskim złomem. Alstom produkuje od lat tramwaje i wszystkie (no może większość) nowe tramwaje w całej Polsce są ich produkcji. A metro to taki 6 wagonowy tramwaj, tylko trochę go przeprojektować trzeba. Więc, alstom nie ma doświadczenia?

PS: Nie mam nic do Rosji i gdyby tylko produkowali coś tak samo fajnego i na czasie jak alstom to wszystkie wagony mogły by być z Rosji... Nie miałbym wtedy nic przeciwko rosyjskiemu sprzętowi. Ale najlepiej jest nie inwestować i produkować starocie i sprzedawać za marną cenę do zacofanych krajów... Sami jesteśmy sobie w stanie lepszy sprzęt wyprodukować (alstom jest Polski!), to po co dawać zarobić Rosji?

Nie chcę nikogo urazić i przepraszam, jeśli napisałem zbyt ostro. Chcę tylko podyskutować i przedstawić swój tok myślenia...
peterpz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): Wt kwi 08, 2008 6:19 pm

Postprzez zarembus » So kwi 12, 2008 4:03 pm

peterpz napisał(a):Sami jesteśmy sobie w stanie lepszy sprzęt wyprodukować (alstom jest Polski!)

Z tego co wiem to Alstom jest francuski. Tylko fabryke ma w polsce.

Po drugie który z tych pociągów (rosyjski czy francuski) ma częstsze awarie? Chyba raczej Alstom.
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Postprzez peterpz » N kwi 13, 2008 4:15 pm

zarembus napisał(a):
peterpz napisał(a):Sami jesteśmy sobie w stanie lepszy sprzęt wyprodukować (alstom jest Polski!)

Z tego co wiem to Alstom jest francuski. Tylko fabryke ma w polsce.

Po drugie który z tych pociągów (rosyjski czy francuski) ma częstsze awarie? Chyba raczej Alstom.

No pewnie i jest on francuski ale jak produkuje w Polsce i zatrudnia Polaków to dla mnie jest to większa zaleta niż produkcja gdzieindziej (polscy inżynierowie i pracownicy produkcji). To wada, że firma ma korzenie francuskie? (w TGV, gdzie jeździ? w Rosji?)

No niech się psuje Alstom trochę częściej, choć nie ma na to żadnych oficjalnych informacji chyba. Ale załóżmy, że psuje się częściej. Jak to wpływa na nas, pasażerów? Wcale...
peterpz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): Wt kwi 08, 2008 6:19 pm

Postprzez człowiek » N kwi 13, 2008 4:29 pm

ALSTOM jest nie do konca bardziej awaryjny od składów ruskich tzn od czołgów,ktore sa tak obrzydliwe ,że przy końcowej stacji Młociny powinna byc bocznica prosto do huty dla nich.Składy ALSTOM są prostsze w obsłudze jezeli chodzi o obsługe powaznej awarii np hamulca pneumatycznego,zreszta w ruskich tylko ciagle a to brak sterowania a to cos nie luzuje ciągle a we francuzach to sie raczej nie zdaza-podaja przewaznie tylko drzwi z ktorymi w wiekszosci przypodków na linii mozna sobie poradzic a ruskiem trzeba zjechac na STP.
człowiek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): N kwi 13, 2008 4:06 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron