Zero Alstomu w metrze

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Zero Alstomu w metrze

Postprzez Piotr » Pt maja 23, 2003 5:16 pm

Taka mysl, mnie naszła, a właściwie taki pomysł. Co Wy na to , gdyby Metro Warszawskie sprzedało swoje wszystkie posiadane wagony z serii Metropolis, i za te pieniądze które uzyska po tym, kupić wiecej rosyjskich (dobrych, sprawdzonych)? Dla mnie taki pomysł jaky wprowadzili w zycie byłby nawet niezły co sądzicie, zakładając iż byłoby to relane :wink:
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » N maja 25, 2003 11:15 pm

Ja bym nie protestował! Rewelacyjny pomysł - alstomy do piachu
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez user » Wt lip 01, 2003 12:35 pm

Tak super, nie ma jak ruski szmelc :brawo:
user
 

Postprzez MeWa » Wt lip 08, 2003 7:03 pm

Wbrew pozorom, to rosyjskie składy nie są takie złe. Ostatnio ktoś z metra mówił, że najwięcej problemu jest z Alstomami (regularna zmiana kształtu kół tzn. 'jajowacenie'), a do awarii dochodzi tak samo często w obu typach pociągów.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez user » Pt lip 11, 2003 3:56 pm

nieukrywam,że pod względem wygladu alstomik ocenił bym na 5- a "CCCP" na 3-. Również śmiem przypuszczać, ze Alstom jest trochę bardziej "zoptymalizowany" i ma troszeńkę więcej nowych, przydatnych technologi, już nie mówiąc o tym, że walory jezdne są dużo lepsze (przynajmniej dla mnie) w Alstomiaku. A co do kół to psim obowiązkiem producenta jest montowanie takich, aby nie wystepował ten defekt.

Pozdrawiam :)
user
 

Postprzez MeWa » Pt lip 11, 2003 4:00 pm

ja oceniam alstom z wyglądu na 4--, a rosyjskie na 5.

Sprostowanie: tylko dwa składy z rosyjskich pochodzą z czasów ZSRR!! Resztę dostarczono i wyprodukowano po rozpadzie Związku i różnią się paroma szczegółami (m.in. te pierwsze składy mają takie charakterystyczne M z przodu pod oknem maszynisty)
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » So paź 11, 2003 2:34 pm

To "M" w składach made in CCCP jest fajne (naprawde) :)

Niemniej wole Alstomiaki :)
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Lenin » So paź 11, 2003 7:21 pm

Metropolisy maja nad 'ruskim szmelcem' jedna wielka przewage - sa cichsze w srodku :)
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Zero Alstomu w Metrze

Postprzez pająk » So paź 11, 2003 10:28 pm

Rosyjskie pociągi, mimo oczerniania przez media i ludzi nie znających tematu, górują nad Als-złomami. Wiekokrotnie udowodniły swoją wyższość i przydatność w ruchu miejskim. Nie wnikając w szczególy techniczne, mają wiele rozwiązań ułatwiających i usprawniających pracę, obsługę i ruch pociągów. Są bezpieczniejsze, mają ergonomiczne kabiny maszynisty. są lepsze w obsłudze i ekonomiczniejsze. Zużywają mniej energii i są kilkakrotnie tańsze tak przy zakupie, jak i w eksploatacji. Nie ma problemu z wydłużeniem składu, trzeba tylko dokupić wagony, które nam chętnie Rosjanie sprzedadzą. Za jednego Als-złoma można kupić
20-25 wagonów rosylskich. Trzeba tylko zdjąć klapki z oczu i otwarcie powiedzieć, że rosyjskie wagony są lepsze. [/code]
pająk
 

Postprzez MeWa » N paź 12, 2003 8:20 pm

to prawda - z metropolisami jest bardzo dużo problemów w obsłudze. Są napakowane elektroniką i przez to cześciej ulegają awariom. Przede wszystkim Alstom testował Metropolisy na warszawskim metrze i stąd tyle wad.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » N paź 12, 2003 9:31 pm

Hmm, znowu nie podchodzi w ten sposób do rzeczy, że jak coś jest nafaszerowane elektroniką, to przez to bardziej awaryjne. Chyba nie musze tłumaczyć, że DOBRE urządzenia elektroniczne mają 10000x dłuższą żywotność i obsługę "bezservisową" niż tradycyjne mechanizmy mechaniczne :)

BTW. Jakie wady występują w Metrpolisach, bom ciekaw (prócz "jajowatych" kół)?
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » N paź 12, 2003 11:21 pm

co do elektroniki:
- częste przeinaczenia kopmputera (awarie drzwi)
- problemy z SOP
- niemożność innego ustawienia wagonów (np. w przyp. awarii)

Może moja odp. źle zabrzmiała z tą elektroniką... ale astomy nie są w pełni przystosowane do metra warszawskiego. Metro nasze było budowane pod rosyjskie składy. Poza tym metropolisy '98 nie były nigdzie indziej i wcześniej eksploatowane.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

hm

Postprzez Gdynianin » Wt paź 28, 2003 10:00 am

Chyba raczej zero rosyjskiego w metrze. Na stronie MW jest napisane, że pasażerowie skarżą się na rosyjskie wagony i chcą ich usunięcia. A tak po za tym w środę jadę do Warszawy
Gdynianin
 

Postprzez MeWa » Wt paź 28, 2003 5:57 pm

Gdynianin napisał(a):Chyba raczej zero rosyjskiego w metrze. Na stronie MW jest napisane, że pasażerowie skarżą się na rosyjskie wagony i chcą ich usunięcia. A tak po za tym w środę jadę do Warszawy

cóż - są to pojedyncze jednostki nie znające się na funkcjonowaniu metra. A wagony rosyjskie nie będą usunięte.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Jest napisane

Postprzez Mario_NY » Wt paź 28, 2003 8:32 pm

Gdynianin napisał(a): Na stronie MW jest napisane,


:no: Nie bardzo wierze w slowo pisane. Zwlaszcza u nas w Polsce. A co do ceny Alstomu i rosyjskich wagonow. Nie chce uszczesliwiac Warszawiakow na sile, ale jezeli "ruskie" sa 20-25 razy tansze, to ja bym Rosjan calowal po rekach, zeby tylko kupic jak najwiecej. Z drugiej strony, jezeli 4 sa glosniejsze od 6 Alstomow, to jak halasuje 6 "ruskich"?
Mario_NY
 

Następna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron