Wadą hamulca ekektrodynamicznego jest jego mala skutecznosć przy małej prędkosci obrotowej, z tego powodu w końcowej fazie hamowania używa się hamulca pneumatycznego
Autor postu pisze o przedpotopowym hamulcu pneumatycznym, chciałbym się jedynie zapytać czym będzie hamować pociąg gdy nastąpi uszkodzenie silników lub usterka zasilania bo wtedy hamowania elektrodynamicznego nie ma
Jako hamulec awaryjny w takim przypadku używa się własnie hamulca pneumatycznego
Przy rozerwaniu składu i ucieczce powietrza zadziała hamulec pneumatyczny który zatrzyma sład
Odnośnie pociągów Alstom to nikt nie twierdzi że nie są nowoczesne, wszelkie zastrzeżenia są do jakosći wykonania i użytych materiałów.W środku wytarta wykladzina podłogowa zniszczona okleina scian.
Wadliwe oprogramowanie komputera które potrafi zablokować skład w środku tunelu,kiepskiej jakosći elektronika której uzkodzenie uziemiło skład w tunelu na długie minuty, odiwieczne problemy z drzwiami i kołami
Tych wad jest pozbawiony pociąg rosyjski który dzięki prostej konstrukcji prawie zawsze potrafi wyjechać z tunelu o wlasnych siłach
To wlaśne w Alstomach już kilka razy nastąpiła całkowita blokada hamulcy która uziemiła pociąg w tunelu i stacji
Jeżeli awarie pociągów Alsom te najpoważniejsze ne są odczuwalne przez pasażerów to zapraszam na stacje tuż po takiej awarii,można sie naocznie przekoanać jak wygląda stuacja na stacjach
Od znajomych slyszałem że w pociagach Alstom są już problemy z zamykaniem drzwi do kabiny maszynisty,dzieje się to dlatego że już kilka lat po zakupie w nowych pociagach zaczyna się odkształacać pudło
Co będzie z nimi za kilka lat ????