Metro na ulicach Warszawy

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Metro na ulicach Warszawy

Postprzez pioontek » So sie 20, 2005 12:25 am

Witam
W czwartek i w piątek około godz. 23:00 widziałem TIR który na naczepie wiózł WAGON METRA. W piątek był to chyba wagon 020. Ursynowem jechał ulicami KEN-Ciszewskiego-Rosoła-Dolinką Służewiecką. Ciekawe dlaczego Metro Warszawskie nie zdecydowało się na kolej (dysponuje przecież bocznicą) Nie byłoby taniej spięcie dwóch składów metra w jeden pociąg i odprowadzenie ich na kołach do Bydgoszczy? Po co komplikować sobie i innym życie?
pioontek
Obserwator
Obserwator
 
Posty: 4
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 1:45 am

Postprzez iktoto » So sie 20, 2005 12:59 am

Wielce prawdopodobne, że tak jest taniej. Kolej sporo sobie liczy za przejazd pojazdu (cena zależy przy tym od ilości osi).
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez polsmol » Wt lis 15, 2005 12:19 am

A po co oni wysyłają wagony do Bydgoszczy?
polsmol
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn lis 14, 2005 5:08 am
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez xxl » Wt lis 15, 2005 12:24 am

Niektóre wagony wyjeżdziły już 1 mln kilometrów I nie jest to pomyłka W wagonach tych trzeba przeprowadzić generalny remont układu napędowego jezdnego pneumatyki
A przetarg na remont wygrała własnie firma Pesa Bydgoszcz
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez n3on » Wt lis 15, 2005 6:24 pm

Pesa modernizuje jedynie wyglad zewnetrzny oraz wewnetrzny ( wykladziny itp. ) natomiast reszta zajmuja sie pracownicy metra warszawskiego, roznica w przegladach jest taka ze na glownym wagony rozbierane sa do zera wszytko jest demontowane i sprawdzane. Co do przewozow wagonow metra problem nie lezy w pieniadzach a w skrajni wagonow - wagony metra nie sa przystosowane do jazdy po wszytkich torach PKP ) Pomysl ile zachodu by bylo gdyby wagon osiadl na jakims przejezdzie mogac tym samym pozadnie go uszkodzic od spodu.
n3on
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): So lis 05, 2005 2:48 pm

Postprzez iktoto » Śr lis 16, 2005 12:58 pm

Problem z oczywistych wzgledów nie może leżeć w skrajni wagonu - wagony metra są przecież niższe, węższe i krótsze niż dopuszcza to skrajnia UIC.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez Miki » Pn lis 06, 2006 11:46 pm

iktoto napisał(a):Wielce prawdopodobne, że tak jest taniej. Kolej sporo sobie liczy za przejazd pojazdu (cena zależy przy tym od ilości osi).


hmm... to nasze metro ma taki sam rozstaw osi jak PKP?
Avatar użytkownika
Miki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Postprzez WSW » Wt lis 07, 2006 12:35 pm

tak,
gdzies w necie jest zdjecie z dostawy metropolisów dla MW, gdzie caly zespół jest ciagnięty przez eu07 czy inne et22. niestety nie moge go teraz znalezc, tego zdjecia
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez siekacz » Pt lis 10, 2006 4:06 pm

WSW napisał(a):tak,
gdzies w necie jest zdjecie z dostawy metropolisów dla MW, gdzie caly zespół jest ciagnięty przez eu07 czy inne et22. niestety nie moge go teraz znalezc, tego zdjecia


Musiało to zarąbiście wyglądać, zwłaszcza na jakiejś wsi...
:lol: :lol: :lol:
siekacz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt lis 07, 2006 1:57 am
Lokalizacja: Milicz, 330 km od stolicy

Postprzez Krzysztof Szymanik » So lis 11, 2006 4:25 am

Miki napisał(a):
iktoto napisał(a):Wielce prawdopodobne, że tak jest taniej. Kolej sporo sobie liczy za przejazd pojazdu (cena zależy przy tym od ilości osi).


hmm... to nasze metro ma taki sam rozstaw osi jak PKP?
Miki, przecie 1435mm to znormalizowany rozstaw szyn. Torowiska szerokie ostały się już tylko w Rosji, Obwodzie Kaliningradzkim i kilku państwach azjatyckich... Mógłbyś taki pociąg metra i na torach tramwajowych ustawić. Problem tylko w tym, że nie pojedzie - inne zasilanie, inny promień skrętu, inna skrajnia... Zasadniczą różnicą pomiędzy poszczególnymi torowiskami jest rodzaj zastosowanych szyn, podkładów, podbudowy, rozjazdów i technologia, w jakiej dany odcinek toru powstał... Szerokość jest jednak cały czas ta sama. :oczko:
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron